Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

rataplan

Kweek Met Eigen F1 Hybride Pp X Santa-maria + Stekken

Recommended Posts

Dat is waar, ik ben er nog niet helemaal in thuis maar met 4 verschillende toevoegingen(grow,bloom,top-max,en guano) kan je in elk statium van de periode mooi bijsturen als je ziet dat ze ergens te veel of te weinig van krijgen.

Het is even wat meer werk,maar wel de moeite waard denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
met 4 verschillende toevoegingen(grow,bloom,top-max,en guano) kan je in elk statium van de periode mooi bijsturen als je ziet dat ze ergens te veel of te weinig van krijgen.

Jouw lijstje is bij mij nog niet compleet,

Mijn Lijstje

--------------------

Co² tabs tot de eerste 4 weken bloei,

Rootjuice en of wormenhumusthee de eerste 2 weken

fisch mix als bladvoeding in het begin

Bio grow

bio bloom

Top max

Alg-a-mic

en Guano van No Mercy

dit is echt wel mijn favoriet lijstje,en volledig compleet :nerd

@Patpot,Bierkrat en Thomas,thanks...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ok, ik was er een paar vergeten...

We hebben bijna hetzelfde lijstje, gho hoe zou dat nou kunnen :nerd

 

Alleen de wormenhumusthee en de Alg-a-mic gebruiken we niet.

 

De wormenhumusthee is duidelijk, maar wanneer gebruik je de Alg-a-mic?

Ik had eigenlijk een beetje gedacht dat het niet echt nodig was als je de aarde hergebruikt en een goed bodemleven hebt. En alleen bij verse aarde,en dan de light mix.

 

Maar aan de anderkant we vullen de bovenkant weer aan met een light mix, dus we gaan het de volgende ronde eens proberen.

 

Thnx.

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De alg-a-mic gebruik ik in eerste fase afwisselend als bladvoeding met de fisch-mix,dus de ene dag nevel ik de stekken en of zaailingen met fisch-mix,de volgende keer met alg-a-mic.

In tweede fase start ik hiermee met 1ml elke week bij het voedingswater,vanaf ik de Co² tabs laat,bouw ik dit op naar 2ml elke week,en dit tot ik stop met voeding geven,het zijn de vitaminen,spoorelementen,aminozuren en natuurlijke planthormonen die dit product bevatten die deze biostimulator zo interresant maakt,heb er goede ervaringen bij in ieder geval.

 

Wat al zeker vaststaat is dat ik na deze ronde terug ga overschakelen naar mijn vertrouwde voedingslijnscocktail,niet dat de Bio Plagron voedingslijn me niet bevalt,maar het is echt een lijn die ontwikkeld is om de beginnende biokweker een goede basisvoeding aan te bieden om er prima resultaten mee kunnen neer te zetten,en dan is alles ook gezegd :nerd

Als voorbeeld kan ik nu de laatste dagen vaststellen dat de bladkleur van de zaailingen een tintje lichter is ten opzichte van de 400 watt kweek met de Biobizz voeding,dit komt omdat er net iets te weinig stikstof aanwezig is nu in opneembaarheid,bij Biobizz geef je stikstof mee tot het einde,elke plant heeft in principe net een ander opneembaarheid aan deze stoffen,een volle indica blijft doorgaans donkerder omdat deze nu net niet te veel stikstof nodig heeft daar deze een matig groeipatroon heeft.Daar kan dus een voedingsfabrikant niet onder uit.Volle sativa's verlangen dan weer meer stikstof tot een paar weken in de bloei,daar ze veel energie dienen te steken in de eerste plaats in groeiontwikkeling,en pas daarna in bloeiontwikkeling,het is dan ook niet verwonderlijk wat de reden is dat ik de Biobizz bio voeding zo hoog in het vaandel draag,deze voeding is immers volledig individueel per soortje stuurbaar...

 

Ik verander echter niets,ik blijf uitsluitend deze ronde met de Plagron voeding werken,het moet immers een objectieve evaluatie worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit kan wel eens verassende opbrengsten opleveren ,misschien nog wel meer als je beste kweek met stekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rataplan

Bedankt voor de uitleg, klinkt ook wel logisch dat een indica omdat die in het algemeen minder lang groeid dan ook minder stikstof nodig heeft.Maar om eerlijk te zijn waren we er zelf nog niet opgekomen.

 

Duidelijk.

Thnx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Rataplan,

 

Naar aanleiding van je favoriete voedingslijstje wilde ik nog even wat vragen.

 

- Is de guano een merkbare toevoeging als je ook al batmix door je aarde mengt?

- Zelf gebruik ik geen algamic en op aangeven van Biobizz(vonden mijn lijn al voldoende in combinatie met mijn aardemengsel) heb ik geen intentie om het te gebruiken. Maar ik wil eigenlijk wel een test gaan draaien met Bioheaven. Heb je zelf daar ook al plannen voor?

 

Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites
- Is de guano een merkbare toevoeging als je ook al batmix door je aarde mengt?

- Maar ik wil eigenlijk wel een test gaan draaien met Bioheaven. Heb je zelf daar ook al plannen voor?

Op pure batmix zou ik het niet meer gaan toevoegen,indien het een mengeling is zeker wel,de opneembaarheid van de vloeibare guano is gewoon superieur te noemen,en in combinatie met de biobiz voeding geeft het zeker een meeropbrengst.

Met Bioheaven heb ik inderdaad ook nog plannen,gemakkelijk te testen als je om en om een drainagepijp met en zonder gaat gebruiken,ben er zelf benieuwd naar trouwens.Ik zit dan ook te popelen om een ronde met mijn hybridezaailingen te gaan draaien in combinatie met mijn fabvoriete voeding...

 

Aan alle anderen,thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Rataplan,

 

Maar weer snel naar de shop dus, ik zat al langer met de gedachte te spelen en iemand met dergelijke kennis van biobizz ga ik natuurlijk niet negeren.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voldende update,de klok staat nu vandaag 41 dagen op 12/12,in bloeiweken kan men zeggen dat dit de 4e week is.Nog een 5 a 6 weken dus voor ze zullen compleet afgebloeid zijn,en dit valt jammer genoeg net in mijn vakantie,gelukkig zijn er vrienden die de taak zullen overnemen dan.

Het gaat goed,nogthans heb ik ontdekt deze week dat sommige planten een lichter gekleurd blad vertoonden,een typisch stikstofgebrek,en bij nader onderzoek blijkt dit wel te kloppen,De alga bloei bevat namenlijk slechts 1.5% stikstof!Dit is wel zeer weinig,zeker voor sativa's,daarom ben ik terug begonnen met 1ml Algagrow,2ml Algabloom en 1ml Green Sensation,sinds vandaag kleuren de bladeren terug donkerder,en dit op slechts 4 dagen tijd,nu bouw ik de groeivoeding terug af naar een 0.5 ml,en dan 2.5ml Bloom;Green sensation zal blijven tot een 2 weken voor de oogst.

Volgende week ga ik 1 takje bevruchten met stuifmeel van een F1 man.Harsvorming is op gang gekomen ,dit is het geschikte moment nu binnen enkele dagen.

Ph waarde ligt nog steeds op 6.0 van het voedingswater,temperatuur ietsje teruggelopen met waarden tussen de 19 en 27°,luchtontvochtiger staat aan daar de lv waarde niet meer zakte,en ligt nu tussen de 40 en 50%,door een hygrostaat geschakeld

en dan nu de beelden 6 dagen later weer,we zijn ongeveer net niet aan de helft van de bloeiweken...

bovenveld

med_gallery_5153_2191_1375641.jpg

 

 

 

 

med_gallery_5153_2191_297184.jpg

 

 

 

 

med_gallery_5153_2191_1928370.jpg

 

 

 

 

med_gallery_5153_2191_1070284.jpg

 

 

 

 

Close ups en totaalbeelden

 

med_gallery_5153_2191_2005942.jpg

 

med_gallery_5153_2191_2077289.jpg

 

De Kalichakra knuppel in wording

med_gallery_5153_2191_1170785.jpg

 

NlX stekken

 

med_gallery_5153_2191_117057.jpg

 

 

 

 

med_gallery_5153_2191_1205786.jpg

 

Terug de F1 hybride

 

med_gallery_5153_1885_1681259.jpg

 

med_gallery_5153_1885_1832387.jpg

 

 

 

 

med_gallery_5153_1885_477555.jpg

 

Mijn Favoriet B)

med_gallery_5153_1885_1247978.jpg

 

Deze is behandeld met GA spray

med_gallery_5153_1885_550839.jpg

 

Zo dit was de wekelijkse update,de topvorming zet nu zeer snel door inclusief de geur,een zoete citrusachtige geur hangt nu duidenlijk waarneembaar in het hokje,ze beginnen nu harsen aan te maken,nog zo een typische eigenschap in deze hybride,het zijn geen echte vette stinkers,en maken pas echt harsen aan in de helft van de bloei,dan begingt de stevigheid van het bloemvlees ook duidenlijk te verschijnen,de stevigheid,als je de planten van onderen naar boven bekijkt,dan valt het ook op hoeveel topjes er eigenlijk ook wel aanwezig zijn buiten het zicht,het is dan ook niet verwonderlijk dat hier een stevige opbrengst zal gaan uit voortkomen,het mooiste is immers dat ze nog ruim een maand hebben om verder te bouwen,en in dit tempo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

whohoo lekkere toppen nu al, zullen flinke knuppels zijn over een maand B)

 

Zie je btw nog veel verschil met die GA behandelde en de rest ? of is het nog zo recent dat het nog even tijd nodig kan hebben ?

het lijkt op de foto alsof ze langere haren heeft, maar dat zal absoluut aan me joint liggen vrees ik :X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie toppen hoor rataplan B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reageren de stekken wat heftiger op de voeding, of zie ik dat niet goed?

Eerder last van een te veel aan voeding bedoel ik.

 

Tja en dat het er goed uit ziet hoeven we je niet meer te vertellen B)

 

Verschil in de plant met GA spray kan ik niet echt ontdekken, maar daar zal het nog wel te vroeg voor zijn.

Maarja zal wel aan me :specool liggen :)

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er allemaal heerlijk uit rataplan B)

mn behoefte aan dit soort foto's is weer even gestild :specool

 

even over die groeivoeding die j hebt gegeven in deze 4eweek,

je scheef dat er planten zijn die lichtgekleurde bladeren vertoonden.

en dat dat en typisch stikstof tekort is.

 

kleuren die bladeren vanuit de nerf eerst licht van kleur

of blijven de nerven juist nog groen??

 

en zitten deze bladeren een beetje onderaan de stam?

 

ik heb namelijk bij bijna elke kweek die ik draai

in de 4e of 5e week verkleurde bladeren.

ik dacht dat dat door de cannaflores kwam

waar ik ook vaak mee begon in die periode

of iets met de ph.

 

heb j ook een foto'tje van zo'n blaadje??

mischien heb ik hiermee mijn persoonlijk

kweek probleempje opgelost.

 

zo ziet zien die er bij mij uit

Foto=HRVHH8NM.JPEG

 

alvast thanx

pitt

 

p.s heb ook met plagron algabloei gekweekt en

bij die kweek had ik het minst verkleurde bladeren gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zie je btw nog veel verschil met die GA behandelde en de rest ? of is het nog zo recent dat het nog even tijd nodig kan hebben ?

tot hier toe zie ik zelf nog geen enkel noemenswaardig verschil,ondertussen heb ik nog 1 plant behandeld,eentje dat vrijwel ook een indentieke zus heeft

 

Reageren de stekken wat heftiger op de voeding, of zie ik dat niet goed?

Eerder last van een te veel aan voeding bedoel ik.

Verschil in de plant met GA spray kan ik niet echt ontdekken

de stekken zitten op het randje aan,inderdaad

het verschil in plant met de behandelde GA spray kan ik ook(nog) niet ontdekken,we zullen zien laters...

 

Aan alle anderen,thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb namelijk bij bijna elke kweek die ik draai

in de 4e of 5e week verkleurde bladeren.

ik dacht dat dat door de cannaflores kwam

waar ik ook vaak mee begon in die periode

of iets met de ph.

zo ziet zien die er bij mij uit

Foto=HRVHH8NM.JPEG

Neen,kan ik niet vergelijken,wat ik bij jou zie kan uit 2 zaken voortkomen,

ofwel is je ph waarde van je medium te hoog,ofwel staan ze te nat ,daar je nerven nog groen blijven denk ik dat je het in die richting moet gaan zoeken,heb je al eens rond die tijd een monster van je aarde bij wortelzone genomen?Vaak treden daar de problemen aan,en gaan soms ook terug over na verloop van tijd.

 

Wat ik hier had was een lichte tot zeer lichte verkleuring op de onderste bladeren,gewoon geheel een tintje minder groen,door de Algagroei terug in te schakelen,kleurde het bladgroen terug dieper na enkele dagen.Plagron AlgaBloom bevat gewoon te weinig stikstof voor overwegende sativa's,iets waar ze rekening dienen mee te houden,het is niet veel,maar wel net genoeg voor een lichte onderliggende verkleuring te veroorzaken,iets wat we weer weten nu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de uitleg rataplan!!!

ik heb wel eens een bodem meting gedaan

maar dat was met aarde net onder de

oppervlakte vandaan.

 

ik zal je raad eens opvolgen en tot conclusie komen

 

gr pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites
med_gallery_5153_1885_1681259.jpg

 

Hoe komt het dat die zo'n opbouw zonder een echte hoofdtop heeft? Laat getopt ofzo?

Als dat een beetje dichtgroeit heb je daar een hele beste top aan B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen enkele plant is hier getopt,alle te grote planten van hoogte zijn geknakt of gebogen,dit om hoogteverschillen te beperken,en om de kans op verbranding van de lampen te beperken,

heb de foto bewerkt met paint waarbij de rode lijn de hoofdtop omcirkeld,en de groene lijn is de stengel,zo krijg je een mooi idee hoe deze geknakt is,en hoe de ontwikkeling dan verder gaat,dit zal inderdaad een bolle hoofdtop gaan worden,de volgende weken zal dit meer duidenlijk worden B)

med_gallery_5153_1885_304948.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...