Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

rataplan

Kweek Met Eigen F1 Hybride Pp X Santa-maria + Stekken

Recommended Posts

Guest Staff

en toch is het moeilijk om er kwaad op te blijven als ie met z'n oortjes plat om vergiffenis komt vragen toch? :verrygood Mijn hond laat ik er liever niet in ivm met ongedierte en al. :innocent:

 

Wat voor hond heb je eigenlijk?

 

En is dat een airsock die je daar hebt hangen bovenin?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
je nieuwe hok ziet er ook super uit, hoeveel lampen heb je daar in totaal hangen?

Er hangt 4x 600 watt,inblaas met airsock actief 950m³,afzuiger 2000m³,filter 2500m³,thermodimmer geschakeld,hygrostaat is besteld,en zal de membraanvernevelaar bedienen,er staat ook een ontvochtiger die thermostatisch kan afgesteld worden,bakken in omgekeerde L vorm,

er worden ook nog stekken bijgezet...

 

Het zit je niet mee rataplan :whistling

War zijn zaailingen sterk he?

Het zit me inderdaad niet mee,maar we wanhopen nog zeker niet hoor ;)

Zaailingen zijn inderdaad sterk,een geluk eigenlijk,of ik kon herbeginnen...

 

gelukkig maar!!! planten netjes in de bak, hondje in de mand, houden zo rata! succes verder....

Thanks :verrygood

 

Mijn hond laat ik er liever niet in ivm met ongedierte en al. :wOOt

Wat voor hond heb je eigenlijk?

En is dat een airsock die je daar hebt hangen bovenin?

grtz

Ik normaal gezien ook niet,het was gewoonweg dom dat ik de deur liet openstaan!

Heb er 2,de dader is een middelmatige jachthond,details geef ik liever niet :P

Het is inderdaad een airsock welke me in het verleden hele goede resultaten gaf,makkelijk te wassen,en is tevens insectenfilter ook...

 

:innocent: klere hond.

hij is voor de rest toch wel lief he :P

Het is een lieve ja,het is mijn eigen domme schuld...

@Patpot,ik denk het wel,mijne hond wil zelfs mee stofzuigen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neeeeeee :verrygood ,laat me raden..hij heet vast rataplan! ja.. dan krijg je dat he :innocent:

zwaar balen maar jou kennende komt het vast goed! strekte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neen,zo heet hij niet :verrygood

tja,denk het ook wel,nu wat laten ontstressen die arme zaailingen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:innocent: Jammer dat dit gebeurd is, maarja je zij het al eigen schuld.De hond zal zich wel vermaakt hebben :verrygood

 

Ach en de zaailingen komen er vast wel boven daar twijfel ik niet aan.Hok ziet er goed uit, kan je eigenlijk wel goed bij de bak aan het einde van de L komen, ziet er wel smal uit.

 

Heb je de membraanvernevelaar ook aan als je zaailingen in het hok hebt staan, en hou je het dan net zo vochtig als met stekken?

Nu ik zaailingen in de bak heb gebruik ik hem niet, maar ze groeien als kool, maar is dus wel aan te raden?

 

Thnx

 

Succes verder.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kan je eigenlijk wel goed bij de bak aan het einde van de L komen, ziet er wel smal uit.

Heb je de membraanvernevelaar ook aan als je zaailingen in het hok hebt staan, en hou je het dan net zo vochtig als met stekken?

Nu ik zaailingen in de bak heb gebruik ik hem niet, maar ze groeien als kool, maar is dus wel aan te raden?

Om aan het einde van de L te geraken moet ik de ontvochtiger verzetten,had trouwens geen keuze,het hok is amper 6m² in zijn totaliteit,waarvan bijna 4m² bak.

Ik heb de mebraanvernevelaar niet aan,daar gaat verandering inkomen als alle 4 lampen gaan branden,want dan moet de afzuiger harder gaan werken,nu is het geen probleem,met 2 lampen aan zit ik om en nabij de 45%,in de donkere periode meer dan 55%,als de lampen allen branden dan zakt de lv waarde zienderogen tot een 22% bij 28°,en dit is toch wel te weinig,daarvoor opteerde ik voor een hygrostaat,deze zal ik schakelen op een 50% als hij geleverd wordt deze week,zo hoeft de membraanvernevelaar niet constant te werken,als de stekjes er in gaan,dan ga ik nog een beetje verhogen de eerste dagen,als de bloei mooi doorgezet zal zijn,dan gaat de ontvochtiger dan weer in werking gaan om op het einde nog een lv over te houden van 40%.

Wat ook wel mooi was toen ik de bakken aan het vullen was,dat was de ontdekking buiten onder de aarde van vele kleine regenwormpjes onder de aarde,ook de grotere exemplaren waren nog steeds van de partij,de zachte winter zal hier zeker voor veel tussengezeten hebben en het compostmateriaal dat toegevoegd werd tot Februari.

De plagrontest kan beginnen,de aarde is ingewatert met bacto,en Plagron start,ook de laatste fles wormenhumusthee is nu opgebruikt,plantjes hebben niet het minste spoor van ondervoeding...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee rataplan, als je nou eens wat meer met je honden het bos ofzo intrekt, kan hij zich daar uitleven op kleine planten.

hoeft hij het bij jou niet meer te doen.

 

voor de rest ziet het er :verrygood uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Butcher,thanks.

Gisterenavond zijn de stekken ook allemaal geplant,deze nlx'en waren overschot,en hadden al 2 dagen geen licht meer gezien,dus deze komen in een sea of green opstelling,ook de zaailingen hebben het overleefd,en dit allemaal,boven mijn verwachtingen uit,ze zijn terug verder aan het groeien,ze zijn wel grotendeels gehandicapt,en misvormd de arme stakkers.Ze krijgen nog tot na het weekend Plagron start up dat bestaat uit een biologische wortelstimulator, vitaliteitsproducten ,natuurlijke groei hormonen en groeivoeding,en krijgen dit rond het stammetje,op ph waarde 6.2,luchtbevochtiger is gestart om de lv waarde rond de 65% te houden de eerste 3 dagen,daarna bouw ik dit af tot een 50 a 55%,er branden nu 2x 600 watt bloeilampen,en 1x 400 watt groeilamp die zal vervangen worden na het weekend door ook een bloeilamp,dan gaat de 4e lamp ook aan.

Maandag start de groeivoeding langs de drainagepijpen,en Woensdag gaat de klok dan op 12/12.

We gaan er weer iets mooi van maken deze ronde...

Foto=OHYGCAGD.jpg

Foto=EAOP4PJA.jpg

Foto=C8RXTNSD.jpg

 

Feit is dat we nu eindelijk vertrokken zijn,en dat dit hokje begin Juni een heel ander beeld zal laten tonen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei, dat laat me een beetje aan mijn eerste kweek denken..... die hebben het moeilijk volgens mij. :(

 

Hoop voor je dat dit allemaal goed gaat komen. :verrygood

 

Sterkte en suc6

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Stumper,thanks!

@Just4Fun,

ik heb al ergere zaken meegemaakt,ik ben er 100% zeker van dat dit gaat goedkomen;plantjes zijn stilletjesaan aan het herstellen,heb nu een rekker aan de deur vastgemaakt zodat deze nooit meer kan blijven openstaan,over precies een week zal de volgende update volgen,tegen dan moeten ze helemaal hersteld zijn van deze stress,er was een zaailing bij die nog maar 1 blaadje had,zelfs deze is nu terug aan het herstellen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wens je plantjes een fijn weekje rust toe, mogen ze goed herstellen en bijkomen van de schrik :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 6 dagen van intensieve :( verzorging zijn zowel de stekken als zaailingen er nu wel volledig door.Als je bekijkt wat het beeld van 6 dagen geleden was :verrygood Toch weer opmerkelijk hoe zaailingen kunnen recupereren,wat duidenlijk merkbaar was,dat was het feit dat hoe kleiner ze toen waren,hoe moeilijker ze er te boven kwamen,wat nu resulteert in onderlinge verschillen waar ik me helemaal niet aan stoor.Ik heb ook nog enkele zaailingen gekregen die op een vensterbank stonden dood te gaan,ook deze recupereren alsof er niets aan de hand is,het soortje is White satin hier.Zelfs de verloederde stekken doen het nu steeds beter en beter.Wat er op amper 6 dagen nog kan veranderen he?Binnen een weekje of twee zal ik de mannetjes kunnen gaan verwijderen omdat de klok nu op 12/12 staat,ik ben begonnen nu met 2ml per liter water alga grow van plagron,en dit op een ph waarde van 6.2,bakken zijn nu stabiel op 80mbar,en ga dit nog aanhouden tot en met Zondag,nadien trek ik deze waarde op naar 120mbar,en is de verzorging verder voorbij.Luchtbevochtiging gaat nu ook stapsgewijs afgebouwd worden naar een 45%.Volgende week start ik dan met de biologische Plagron Bloeivoeding,Co2 tabs zijn wederom van de partij tot de 3e week bloei.En dan nu de beelden...

Foto=7AVTYPU3.jpg

Foto=FAAX3OED.jpg

En hier dan enkele white satin zaailingen die 10 dagen geleden nog amper blad hadden,en helemaal geel en klaar voor de afvalbak,deze heb ik kunnen redden van een wisse dood :P

Foto=JJ6QR4FY.jpg

Hier zie je ze staan als de grotere zaailingen

Foto=A6TXLG8J.jpg

Hier een onduidelijke foto van een nieuwe proffesionele temp/hygro/dauwpuntmeter met sonde die verstelbaar is op tophoogte,opmerkelijk verschil toch met de basic growshop meters,deze is supergevoelig en geijkt,scheel al snel 10 tot 15% met de growshopmetertjes!

Foto=FPZ7LVMM.jpg

Hier is aan de fris groene kleur de stevige groei mooi te bemerken

Foto=VMEJHVW4.jpg

Foto=HLPCTPHT.jpg

Foto=KEFAJAEK.jpg

Ochtendgloren

Foto=OFDHV7PZ.jpg

Zonsondergang

Foto=DQMNXPOC.jpg

Foto=JSG48XCT.jpg

 

Updates zullen nu interresanter worden met de week...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn er mooi doorgekomen

 

ze worden natuurlijk goed verzorgd, :verrygood

 

greez p

Share this post


Link to post
Share on other sites

dapper dat je weer bezig bent :verrygood

en het lijkt er op dat je het nog niet verleerd bent.

 

je hebt ze weer lekker weten op te peppen.

 

laat ze knallen rataplan gooi de beuk er in :(

 

gr pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn nu 6 dagen later,ik ben nu beginnen voeden in de verhouding van 2ml plagron algagrow;en 2ml algabloom per liter water,Dit op een ph waarde van 6.2,ik heb ook de 2e maal bladvoeding gebruikt,dit is fhytamin van plagron,en ook op een ph waarde van 6.2,de klok is precies vandaag op 12/12 gezet,de eerste voorbloeiverschijnselen zijn aan het komen op de stekken,voor de zaailingen is het hiervoor nog wat te vroeg.Je kan dan eigenlijk maar pas spreken over de bloeiweken bij de eerste verschijnselen van voorbloei,wat nu bij de stekken te merken is.De zaailingen beginnen ook stevig te drinken nu,per bak,dus per m² gaat er nu dagenlijks 9 liter voedingswater door,bij de stekken is dit slechts om de 3 dagen 5 liter,3 x per week gebruik ik de Co² tabs,en dit nu nog een 3 tal weken,de hybridezaailingen bouwen nu dagenlijks verder en verder uit,korte internodeafstanden zullen later gaan zorgen voor wederom cola's bij de vleet.Het begingt trouwens steeds krapper te worden bij de zaailingen,het gaat stilletjesaan tijd gaan worden om te gaan selecteren via de geslachtsbepaling zodat de planten ruimte gaan krijgen om zich volledig te gaan ontwikkelen.Ik kan niet zeggen of het nu met de Plagron biologische voedingslijn beter of slechter gaat dan met mijn vertrouwde Biobizz formule of met de bio BAC voedingen,ik zie tot op heden geen enkel visueel waarneembaar verschil,eens de bloei aan het doorzetten zal zijn,dan kan ik alvast betere vergelijkingen gaan treffen,het actieve bodemleven primeert namenlijk,toch zalig dat deze aarde blijft verbazen,keer op keer :(

De nachttemperaturen liggen voor het moment vrij laag,een verschil van 12°,en 31° is vrij groot,doch de bodemtemperatuur blijft weer mooi op een 19° hangen dan.De Lv waarde ligt tussen de 55 en 32%/donker/licht.

En dan nu de foto's,deze zijn gemaakt met de lampen uit,lampen net aan,en op kleur,dit geeft een mooi effect op de foto's

Foto=SPSR4AGO.jpg

Foto=Z6NX4W7V.jpg

Foto=SLDIFOKD.jpg

Foto=377IYAAK.jpg

Foto=4MBCDHRM.jpg

Licht net aangegaan

Foto=TCIXUG4X.jpg

Licht 3 seconden aan

Foto=ANRXMQCU.jpg

Op volle lichtkleur

Foto=34MAY3M3.jpg

Foto=RBDCNLRO.jpg

Foto=XENGKUYJ.jpg

Het gaat weer zoals verwacht,het was een slechte start,maar dat maakt het voor mij nu net meer motiverend om het terug in juiste banen te kunnen krijgen,volgende week de volgende update,hopenlijk met de eerste mannetjes er uit,aan allen dank voor de commentaren...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappig om te zien dat je stekken meer strekken en je zaailingen laag blijven.Redelijk veel indica in die genen?

Je hebt ze er maar weer mooi bovenop gekregen :(

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoon airsock dat is voor een goed verdeling van de inblaas lucht toch? moet deze boven of onderin hangen?

En is het voordeel dat er geen beestjes binnen komen de enige hiermee? ben namelijk aan het bedenken hoe ik het best mijn lucht in mijn nieuwe hok kan gaan binnenlaten of door slangen of door airsock.

 

Priest

 

P.S: ziet er lekker uit man :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto=RBDCNLRO.jpg

 

Zien er geweldig uit :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grappig om te zien dat je stekken meer strekken en je zaailingen laag blijven.Redelijk veel indica in die genen?

scherp opgemerkt :( ,doelbewust hangen de lampen bij de stekken wat hoger,dit veroorzaakt wat grotere internodeafstanden,daar deze al in bloei staan,en ze nog maar een goede 2 weken zullen groeien wist ik al op voorhand dat de stekken niet al te hoog zouden worden,het verschil mocht niet al te groot gaan worden ten opzichte van de zaailingen later,ik ga nu al met 2 verschillende oogsttijdstippen gaan zitten later,binnen een week zakken de lampen daar tot 50cm van de toppen,terwijl dit bij de zaailingen zo al was vanaf het begin in de bak,daardoor bouwen deze de ene internode na de andere,de zaailingen gaan nog flink groot worden aan het blad en stam te zien.

 

Zoon airsock dat is voor een goed verdeling van de inblaas lucht toch? moet deze boven of onderin hangen?

met een airsock heb ik steeds de beste resultaten geboekt,de luchtverdeling is nagenoeg perfect te noemen,je hangt deze bijna tegen het plafond van je hok,door de natuurkunde wet waarbij je weet dat warme lucht stijgt,en koude lucht daalt,krijg je een homogene luchtverdeling,die bovendien nog vermengd zal worden met een zwenkventilator,het is tevens een gratis filter die insecten langs de luchtinlaat niet de kans meer geven om in je hok binnen te komen

Aan de anderen,bedankt voor de positieve reactie's

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er super uit man

succes verder

 

egt mooi om zulke volle bakken te zien .

 

helemaal mooi al die zaadplantjes bij elkaar heerlijk gezicht gewoon :( .

t word tijd voor een grotere kast voor mij denk ik :)

 

Greetz Da Dende :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het gaan weer zoals verwacht,het was een slechte start

 

Dus je verwacht altijd een slechte start? :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...