Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

god mc

900 X Pp's Op Slaps Met Computer En 42 X 600 Zit In Week 4

Recommended Posts

Hey GOD MC,

 

Ik ben ook erg benieuwd naar pics van je watergeef systeem en je besturing(en).

 

Voor de rest : ZET EM OP EN laat je niet kleineren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1woord nice :specool

eneeeh;Zo hebben we allemaal onze goede kanten hier en laten we dan ook niet de slecht kanten steeds :tu belichten

 

leven en laten leven

 

Volledig mee eens San ;)

 

Keep up the spirit God :huh:

 

God Zou t ff kunnen een foto van het schakelbord;want dat moet t een en t ander zijn ;)

 

yuuuuuuuu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit man :specool

 

eg toppie ;) Lekker royaal kweken is vet....!!!

 

2 dingen:

 

- Foto's van je bewateringssysteem AUB ?

- Foto's van je schakelbord AUB ?

 

 

 

Hopelijk wordt het een topkweek voor je!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Good shittt god mc Zo maak je die vette euro's wel wuhahah :specool ;) Suc6 met je kweek ,pablo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De randapparatuur wil ik idd ook wel ff foto's van zien, ook opbouw van je hok ben ik wel benieuwd naar MC :specool

 

Suc6 met je kweek in ieder geval

Share this post


Link to post
Share on other sites

scoor effe een goed cameraatje,dat maakt het verslag wat ''sappiger''.

of hebbie geen knaken meer over :specool

 

 

 

groetels

Share this post


Link to post
Share on other sites

je weet dat we een huisfotograaf hebben he? :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schitterend, en mensen die het niet aanstaat reageren maar neit...

 

DIe slabs zien er stukken proffesioneler uti dan aarde, maar aarde is gewoon stukken makkelijk

 

keep on the good work :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

hier hebben jullie de foto's van de stoppenkast en de computer.

het zit er gewoon normaal uit.

 

vrg, god mc

 

 

med_gallery_9927_1768_200546.jpg

 

med_gallery_9927_1768_42094.jpg

 

 

med_gallery_9927_1768_161917.jpg

 

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er normaal uit ???

 

dik voor elkaar zou ik zeggen, je bent bij mij 10 punten in geloofwaardigheid gestegen !!!

 

Gr Zipper

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. heb maar vier opmerkingen eigenlijk:

 

1. VSA's niet geaard?

2. Ik vind je VSA's wel erg dicht bij je natte spullen staan of eigenlijk je voedingscomputer en watervoorziening wat dicht bij je elektro.

3. Zie ik daar nou een uitgebrand stopcontact?

4. Je VSA's staan los en op hout? Heb je daar een brandblussysteem boven hangen?

 

Verder een vraag meer: ik zie daar twee drie fasen relais en een klok bovenop je elektriciteitskast zitten. Zitten daar al je lampen op? Gebruik je 230v of 400v lampen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegek MC ! Ziet er redelijk netjes uit. Heb je wel brandmelders en blusser(s) ?

Zal je wel flink wat werk aan gehad hebben, hoelang heeft het opzetten van dit project gekost ?

 

Groentjes Dub.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat stop contakje viel me ook al op ... maar verders ......... :specool

 

 

alleen tja die vsa .... is wel echt bulk he zo !! ;) zo hoef je maar 1 oogst in je leven te draaien voor eigengebruik :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziet er normaal uit ???

 

dik voor elkaar zou ik zeggen, je bent bij mij 10 punten in geloofwaardigheid gestegen !!!

 

Gr Zipper

;) goe bezig :specool

De electricien van dienst kent zijn vak :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind t er ook netjes uitzien hoor. Chapeau :specool

Zelf had ik alleen ook voor een veiligere opstelling van mijn VSA's gekozen, maar das ieder voorzich.

 

Moet daarbij ook eerlijk zeggen dat ik meerdere hokken heb gezien waar de VSA's kaal op t hout stonden/hingen, en ik heb t nog nooit fout zien gaan...

 

Grow'on zou ik zeggen. Lekker hoor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dat jullie een veels te snel over het veiligheidsaspect van de installatie stappen:

 

1. VSA's horen niet op hout of een vocht absorberende ondergrond maar op een geïsoleerde of metalen ondergrond

2. Er mogen NOOIT natte aansluitingen zijn bij een elektrische installatie in de buurt

3. VSA's horen gewoon GEAARD te zijn of dubbel geïsoleerd. Interne kortsluiting door een smeltende draad of zo is LEVENSGEVAARLIJK. Zie je ergens aarding en aardlekschakelaars?

4. Volgens mijn worden er voor de aansluiting van de flexibele snoeren geen kabeleindhulzen gebruikt. Dat kan resulteren is warmteontwikkeling en vonken of erger. Quote hennepdesk: "Aan de aangestripte einde komen zilveren contactbussen om een goede verbinding tot stand te brengen."

 

Neem Hennepdesk eens als voorbeeld voor de elektrische installaties. Nette metalen rekken, aparte zekeringen, lampen in groepen verdeeld etc etc. Als je écht eens een mooie installatie wilt zien dan kijk je hier: http://www.hennepdesk.eu/index.php?option=...20&Itemid=1 (vrij te bezichtigen)

 

@defqon: Jij hebt het nog nooit fout zien gaan. Maar heb jij ooit zoveel VSA's bij elkaar op een houten rek gehad? Naast een natte aansluiting met alle gevaar van dien? Niet geaard? Bij een onbeheerde installatie? Ik kan je één ding wel vertellen: zo'n installatie wordt direct afgekeurd.

 

@legiopatria1: hmm.. ik zou die elektricien niet zo mijn huis laten inrichten. Aan de ene kant mooie IP54 verdeeldozen maar aan de andere kant relais buiten de kast. Ook de wiring van de voedingscomputer (drie kale draden zonder pijp of afscherming) vind ik nou ook niet echt bi.

 

Bedenk wel: dit moet een dubbel veilige installatie zijn omdat hij onbeheerd draait. Nee, ik zou hier niet graag naast wonen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

reactie verplaatst naar algemeen, sorry mods.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Wazzuup; Uuuuuuh, ja... ik heb er een x bijna 3x zoveel bij elkaar zien staan (110st.), die werden ombeurten geschakeld. (dus 55 eerste x, kwartier later de andere 55).

Dit hele wasrek aan VSA's stonden ook naast een veodingscomputer met zo'n vat die op een pallet staat (met die metalen pijpen om het vat weet je wel).

Tussen de VSA's en het vat was alleen een wandje gebouwd. Die gasten hebben 4x gedraaid, 5e x gepakt, dus das bijna een jaar.

 

Al met al snap ik jou punt wel, enige wat ik er mee wil zeggen, als je goed weet wat je doet hoeft het per definitie niet fout te gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

er was in ieder geval een wandje tussen gebouwd.. dat vind ik al heel wat ;)

 

Als je goed weet wat je doet monteer je volgens mij niet ongeaard op hout naast een natte installatie :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien heeft ie het dubbele zeil er even tussen uitgehaald voor de foto ;)

 

 

nee inderdaad een zeiltje ertussen is het minste wat ie kan doen ... ergens zit de zwakste schakel en als dat zo`n slangetje is word de boel toch nat ............

 

 

en misschien ook wel zuur :specool een klein zeiltje ertussen gespannen kan dan wonderen verrichten :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vind dat jullie een veels te snel over het veiligheidsaspect van de installatie stappen:

 

1. VSA's horen niet op hout of een vocht absorberende ondergrond maar op een geïsoleerde of metalen ondergrond

2. Er mogen NOOIT natte aansluitingen zijn bij een elektrische installatie in de buurt

3. VSA's horen gewoon GEAARD te zijn of dubbel geïsoleerd. Interne kortsluiting door een smeltende draad of zo is LEVENSGEVAARLIJK. Zie je ergens aarding en aardlekschakelaars?

4. Volgens mijn worden er voor de aansluiting van de flexibele snoeren geen kabeleindhulzen gebruikt. Dat kan resulteren is warmteontwikkeling en vonken of erger. Quote hennepdesk: "Aan de aangestripte einde komen zilveren contactbussen om een goede verbinding tot stand te brengen."

 

Neem Hennepdesk eens als voorbeeld voor de elektrische installaties. Nette metalen rekken, aparte zekeringen, lampen in groepen verdeeld etc etc. Als je écht eens een mooie installatie wilt zien dan kijk je hier: http://www.hennepdesk.eu/index.php?option=...20&Itemid=1 (vrij te bezichtigen)

 

@defqon: Jij hebt het nog nooit fout zien gaan. Maar heb jij ooit zoveel VSA's bij elkaar op een houten rek gehad? Naast een natte aansluiting met alle gevaar van dien? Niet geaard? Bij een onbeheerde installatie? Ik kan je één ding wel vertellen: zo'n installatie wordt direct afgekeurd.

 

@legiopatria1: hmm.. ik zou die elektricien niet zo mijn huis laten inrichten. Aan de ene kant mooie IP54 verdeeldozen maar aan de andere kant relais buiten de kast. Ook de wiring van de voedingscomputer (drie kale draden zonder pijp of afscherming) vind ik nou ook niet echt bi.

 

Bedenk wel: dit moet een dubbel veilige installatie zijn omdat hij onbeheerd draait. Nee, ik zou hier niet graag naast wonen.

 

 

hoi,

 

je hebt wel gelijk over somige dingen, soals de vat die ook in de buurt staat.

en die stopcontact, die is vorige week een beetje heet geworden.

komt wel eens voor dat het gewoon een product fout is.

en de vsa's hebben gewoon een aarlekschakelaar.

en dat ze op hout staan heb ik eigenlijks nooit iets mee gehad,want ze worden niet warm aan de onderkant.

en waar zie jij 3 kale draden op de voedingscomputer, er zijn 3 draden van de ec , ph en aarde die moeten los blijven anders kan ik niet eiken.

 

 

vrg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sluit mij ook aan bij whazzup, die electricien wil ik ook niet zien.1 :specool

en al die reaktie's dat ALLES er top uit ziet .......dat moet echt zijn van degene die hier op het forum te weinig tijd doorbrengen op de electra topics.!

 

Voor de rest wens ik je wel een goede oogst.!, het kost toch een boel centen en tijd om zo'n opzet te realiseren.!

 

Tara

Share this post


Link to post
Share on other sites

God mc, laat ze maar zeiken, ze staan niet in jouw situatie en afgaande op een paar foto's kan je geen goed oordeel hebben vind ik. Het lijken wel een stel basis onderwijs leraren hier :specool

 

Succes verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...