Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

god mc

900 X Pp's Op Slaps Met Computer En 42 X 600 Zit In Week 4

Recommended Posts

Zie het zo:

 

waterdruppel7.jpg

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
en de vsa's hebben gewoon een aarlekschakelaar.

en dat ze op hout staan heb ik eigenlijks nooit iets mee gehad,want ze worden niet warm aan de onderkant.

en waar zie jij 3 kale draden op de voedingscomputer, er zijn 3 draden van de ec , ph en aarde die moeten los blijven anders kan ik niet eiken.

ah! die draden had ik dus niet goed gezien. Was voor de ijking dus, excuus, niks gezegd!

 

Maar een aardlek schakelaar wil nog niet zeggen dat je geen aarde meer nodig hebt. Als het mis gaat in een VSA wordt ie pas heet, echt heel heet. Dat kan overigens ook gebeuren als er een lamp uitvliegt. Sommige VSA's hebben een speciale beveiliging hiervoor. Veiligheidsmaatregelen neem je niet voor als het goed gaat, maar voor als het fout gaat. Daarbij vind ik persoonlijk brandveiligheid en elektrische veiligheid toch wel een randvoorwaarde, en onderdeel van je eigen verantwoordelijkheid.

 

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb respect voor je kweek en de manier waarop je het doet maar ik zou mijn verantwoordelijkheid nemen als ik jou was en het gewoon voor jezelf en anderen (nog) veilig(er) doen. Voortschrijdende inzichten moet je maar denken ;) - je raakt nooit uitgeleerd.

 

Hoe zat het nou met die relais want daar ben ik ook vreselijk benieuwd naar. Schakel je al je lampen met twee drie fasen relais? Kan best hoor maar ik wilde het gewoon effe weten, het amperage en de sterkte van de relais.

 

@sanni: sanispray??? :specool www.sanispray.nl - is dat je zwarte bijbaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik/lees/leer HIER aub.

 

hallo,

 

het is allemaal 3 fasen met 30 ampere's en mageneetschakelaar's.

 

vrg, :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
het is allemaal 3 fasen met 30 ampere's en mageneetschakelaar's

 

is wel duidelijk datr je het elektro gedeelte "laat" doen ;)

 

met dat hete stopcontactje moet je toch oppassen !!! als dat iets gekker was gegaan had het heel de pret kunnen verzieken .......

 

 

 

ik zou dus toch ook maar even naar een schotje of een zeiltje gaan kijken om de boel te scheiden ... ook een bak om je vat in te zetten voor als dan en of wat doeken eromheen .... weet niet hoeveel liter er in zit ???? maar het kan altijd een zootje worden :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik/lees/leer HIER aub.

 

ik zal ff kijken wat ik er aan kan doen.

 

thanx :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
het is allemaal 3 fasen met 30 ampere's en mageneetschakelaar's.

 

3 fase met 30 ampere kun je toch maximaal zo'n 21000 watt belasten? Of heb ik het mis?

 

Groeten,

Supreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

:specool ;) :huh:

 

Ik hoop voor jouw en de buurt dat het allemaal goed blijft gaan.

 

Sterkte !!

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 fase met 30 ampere kun je toch maximaal zo'n 21000 watt belasten? Of heb ik het mis?

Per 3 fasen ja, op de foto zie je al twéé keer 3 fasen aangesloten, dus 40000 watt maximaal, maar effectief kun je daar minder lampen mee draaien vanwege de inschakelstroom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar zijn de foto's van de 1e post gebleven ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

wellicht zich toch de adviezen aangetrokken? :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vind dat jullie een veels te snel over het veiligheidsaspect van de installatie stappen:

 

1. VSA's horen niet op hout of een vocht absorberende ondergrond maar op een geïsoleerde of metalen ondergrond

2. Er mogen NOOIT natte aansluitingen zijn bij een elektrische installatie in de buurt

3. VSA's horen gewoon GEAARD te zijn of dubbel geïsoleerd. Interne kortsluiting door een smeltende draad of zo is LEVENSGEVAARLIJK. Zie je ergens aarding en aardlekschakelaars?

4. Volgens mijn worden er voor de aansluiting van de flexibele snoeren geen kabeleindhulzen gebruikt. Dat kan resulteren is warmteontwikkeling en vonken of erger. Quote hennepdesk: "Aan de aangestripte einde komen zilveren contactbussen om een goede verbinding tot stand te brengen."

 

Neem Hennepdesk eens als voorbeeld voor de elektrische installaties. Nette metalen rekken, aparte zekeringen, lampen in groepen verdeeld etc etc. Als je écht eens een mooie installatie wilt zien dan kijk je hier: http://www.hennepdesk.eu/index.php?option=...20&Itemid=1 (vrij te bezichtigen)

 

@defqon: Jij hebt het nog nooit fout zien gaan. Maar heb jij ooit zoveel VSA's bij elkaar op een houten rek gehad? Naast een natte aansluiting met alle gevaar van dien? Niet geaard? Bij een onbeheerde installatie? Ik kan je één ding wel vertellen: zo'n installatie wordt direct afgekeurd.

 

@legiopatria1: hmm.. ik zou die elektricien niet zo mijn huis laten inrichten. Aan de ene kant mooie IP54 verdeeldozen maar aan de andere kant relais buiten de kast. Ook de wiring van de voedingscomputer (drie kale draden zonder pijp of afscherming) vind ik nou ook niet echt bi.

 

Bedenk wel: dit moet een dubbel veilige installatie zijn omdat hij onbeheerd draait. Nee, ik zou hier niet graag naast wonen.

Awel Whazzup; ik bedoelde maar dat ik het niet beter had gekunnnen :tu ;maar dat wij hier allemaal een lesje kunnen leren van u op dat gebied ; ga ik zeker niet tegenspreken ;)

There can be onnely one Technotronic whazzup :huh:

Dus als u een freelance eletricien bent;laat dan iets weten aub ;)

Dan ben ik er zeker van dat alles is gedaan hoe het moet :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus als u een freelance eletricien bent;laat dan iets weten aub

Dan ben ik er zeker van dat alles is gedaan hoe het moet

 

druk heeft ie het :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

jongens laten we effe on topic blijven en niet overdrijven, zoveel weet ik er nou ook weer niet van. voldoende om wat basics te coveren, maar ik vind veiligheid gewoon wel heel erg belangrijk. Ben geen electricien, heb wel wat ervaring met electro vanuit mijn hobby en opleiding. Ik weet dus van alles een beetje, er zijn echte wel professionele electriciens op dit forum (door wie ik me graag laat corrigeren). Terug naar het topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar zijn de foto's van de 1e post gebleven ??

 

die zijn er toch gewoon. ff kijken

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks MC. In alle consternatie over het topic niet eens effe goed naar je plantjes gekeken. Je weet dat je TMV in je planten hebt he? Is een nationale plaag bij PP. Ik besef heel goed dat je niet zomaar 900 stekken bij elkaar hebt maar eigen stekken zijn toch wel errug lekker hoor - kun je ook wat exclusievere soortjes zetten en niet meer afhankelijk van derden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehehe Wazzup

 

Ben ik geheel met je eens , en ook aal aan voor groeien gedacht G :verrygood

 

de Vriendelijke Wiet Forum Groente

 

Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites
thanks MC. In alle consternatie over het topic niet eens effe goed naar je plantjes gekeken. Je weet dat je TMV in je planten hebt he? Is een nationale plaag bij PP. Ik besef heel goed dat je niet zomaar 900 stekken bij elkaar hebt maar eigen stekken zijn toch wel errug lekker hoor - kun je ook wat exclusievere soortjes zetten en niet meer afhankelijk van derden.

 

ik weet dat het lekker is, maar elk soort heeft ze eigen methode van kweken.

en als je niet weet hoe dat moet kan het best wel mis lopen.

 

vrg god mc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi God_mc

 

Veel respekt voor je kweek, en voor de dingen die je hier post, en ook altijd veel lol en info op de chat.

Maar wat je zou kunnen doen met nieuwe soortje is bijvoorbeeld 1 of 2 lampen(nou kan het bij jou ook 10 of 20 zijn) dat soortje zetten netzo behandelen als de rest van je planten, goed kijken waar het fout gaat, en daar kan je dan volgende ronde rekening mee houden.., of de 1e ronde mischien bij sturen, en dit doe je tot je weet wat de platen van je willen,.. en dan kan je over na dat soortje :verrygood

 

Groetjes Miss_Stoned

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom een anders soortjuhh ??

 

als het goed gaat zo zal ik niet onnodig gaan veranderen ( kost geld ) :verrygood

 

< Mzzl Harry >

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, maar het kan ook geld opleveren Harry...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er echt netjes uit :verrygood ali babba en de 900 vrouwen :innocent: kan ook niet wachten op nieuwe fotos

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt heel gaaf om te zien dit alles..

 

ga zo door!

 

kan niet wachten op nieuwe foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...