Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

slappy

Infrarood Detectie

Recommended Posts

Ik wel.. elke dag weer, 12 uur achter het fornuis, en dan 12 uur slapen :)

Esmie, dat idee had ik ook al eens, gewoon een keer zo'n ding huren, en dan testen hoe en wat.

Niet dat dit voor mijzelf interessant is, maar het idee had ik wel!

Zou gaaf zijn zo'n test! Ik ga eens zoeken(op infrarood).

 

gr.speed

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed idee om zo'n ding te huren, ik heb ook even gezocht maar het valt toch tegen.

te koop zijn ze beginnend €6000,-

infracam_m_EU.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie lopen achter want ik kweek al op led verlichting, dit is volgens mij de enige manier om alle pakkansen te verkleinen.

 

De ledverlichting levert 20% minder opbrengst op maar je kan zelfs in 2 of 3 lagen kweken omdat de leds zo dichtboven de planten kunnen hangen. Dus als je gewoon meer lagen neerzet dan is die 20% minder niet zo erg. En heb je uiteindelijk veel meer.

 

De leds geven weinig warmte af dus opsporing door infrarood is uitgesloten.

 

Stroom hoef je ook al niet meer te stelen want de growpanels zijn maar 14 wat per stuk. Je moet er zo,n 6 tot 9 per vierkante meter hangen. Je bespaart trouwens ook op je voeding door minder warmte ook minder verdamping. Ongeveer minder als de helft aan voeding.

 

Dit is het enige nadeel want ze kosten 59 euro per stuk!!!! Maaaaaar ze gaan wel 15 jaar mee dus een goede investering. Een ander voordeel is dat je bijna geen afzuiging en geen airco (zomers) nodig hebt omdat ze zo weinig warmte afgeven... Wel heb je een inlaat nodig voor verse lucht.

 

Hebben jullie vragen over leds dan wil ik ze met alle plezier beantwoorden. Want leds zijn de toekomst in wietland...

 

Ik heb ze gekocht in Emmen bij Growshop Eurotop.... Wil wel een link plaatsen maar weet niet of dat mag?? Ik zag trouwens net dat zo ook op deze site staan bij de links...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bullshit reclame... IP?

 

Whatever, zijn genoeg led kweekjes hier.

 

Kees.

 

PS: TL is ook niet te zien op infrarood.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bullshit reclame... IP?

 

Whatever, zijn genoeg led kweekjes hier.

 

Kees.

 

PS: TL is ook niet te zien op infrarood.

 

Ook goed Kees ..wat jij wil...

Probeer jij maar eens te bloeien onder TL, heb ik ook geprobeerd maar dan heb je echt een waardeloze opbrengst..

En reklame??? Ik lees hier steeds over leds en vragen daarover... Vandaar mijn bericht.

Waarom zo'n domme opmerking???? Het is toch juist goed dat nieuwe dingen en ervaringen vermeld worden? Daar is dit forum toch voor?

 

Nou ja.... voor de mensen die wel serieus denken aan de toekomst is het een ideale uitkomst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hoeft niet me hele post te quoten hoor...

 

Bloeien onder TL, je maakt een grapje... Dat gaat prima hoor, betere opbrengst in g/Watt als je dat zo wilt weten, betere kwaliteit, alleen lastiger in quantiteit.

 

Ga het nog maar een keer proberen dan, misschien met je je TL's aanzetten voor het werkt...

 

Domme opmerking over reclame ? Iets zegt me dat er 90% kans is dat jij bij die growshop werkt of een andere duit in het zakje doet. Heel veel growshops verkopen LED panelen, maar niet van die waardeloze 14W dingen. 14W is te weinig. Daarbij is de info op de site onjuist.

 

LED's hebben hogere PAR dan HPS, maar geven wel minder lumen/Watt, dus daar zitten ze altijd fout. Daarbij missen vitale delen van het spectrum uit je LED paneel. Dus tsjah... Ledjes worden ook heel heet trouwens hoor, maar dat zit binnenin, hou er maar eens een infrarood detector bij...

 

 

Kees.

 

Kom maar met foto's, goede duidelijke foto's in alle stadia, die heb je vast wel. Dan praten we verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jullie lopen achter want ik kweek al op led verlichting

 

Wie loopt er hier nou achter joh? Je reageert op een topic waar een jaar geleden voor het laatst in is gepost! ;)

 

Ik ben het helemaal met Kees eens: onder TL's kan je prima kweken. Mijn opbrengst onder TL is per watt even groot als toen ik nog op grotere schaal onder HPS kweekte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie loopt er hier nou achter joh? Je reageert op een topic waar een jaar geleden voor het laatst in is gepost! ;)

 

Dat had ik niet gezien dat het een oud topic was. Mijn fout, sorry...Maar wat een akelige reakties zeg!!!

Ik heb zeker ervaring met TL en bij mij was het waardeloos. (mijn mening)

 

Ik ben het niet gewend dat mensen zo minderwaardig reageren op een goed bedoelde advies/ervaring.

 

Joh= zo roept een boer zijn vrouw!! Oke... ik heb hier dus met een paar boeren te maken. Een beetje onder mijn niveau maar goed. Ik hoop dat er ook nog mensen op dit forum zijn die normaal kunnen reageren. Ik had gehoopt hier mensen aan te treffen die de zelfde hobby hebben en waar je gezellig mee kan discuseren/overleggen/ervaringen uitwisselen enz.

 

Ik zal inderdaad een fotogallerij maken voor de mensen die serieus geinteresseerd zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jullie lopen achter want ik kweek al op led verlichting,

 

Dit topic is ook al meer dan een jaar oud.

 

edit: oh, was al opgemerkt. Ik scroll te snel.

 

Ledgrower, en Kees...zet gerust de linkjes erbij als je je aanbevelingen wilt onderbouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja jongens, ik vond hier ook wat te kort door de bocht gereageerd...

Als een reactie on topic is, is het toch niet zo erg als dat topic 1 jaar oud is?

 

je moet wel de insteek begrijpen ledgrower, er zijn natuurlijk veel mensen actief om handelswaar naar voren te schuiven.

Ik ben benieuwd naar je foto's.

Ik weet dat led de toekomst is, maar achter lopen we nog niet, hehehe.

 

Ook is de discussie welke lamp het beste is, lijkt me niet zo zinnig op deze plaats.

Ik denk dat alle heren het met mij eens zijn dat we de CS nog niet kunnen gaan voorzien van tl- of ledwiet.

En een kwekerij die dergelijke hoeveelheden wel kan produceren krijgt absoluut met het topic onderwerp te maken...

Er zal toch veel energie omgezet worden?

Dus een mate van warmte probleem zal blijven bestaan.

 

keepupthegoodmood.............

 

greatles weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx voor je reaktie...

 

Ik zal binnenkort echt een foto reportage maken van mijn ledhokje want ik ben er bijzonder trots op...

Zal dan een nieuwe topic openen en niet weer posten in een topic dat 1 jaar oud is. Ik moet nog even wennen dat het al 2008 is... De tijd vliegt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aardig doen jongens! ;)

 

Misschien heeft ledgrower inderdaad wel een revolutionair kastje. Maar todat je met wat foto's komt kan ik me niet voor stellen dat led het beter doet dan tl.

 

Maar als je mijn mening wilt, gewoon kasjes met 1 600 wat hpsje op verschillende plaatsen zetten. Goed isoleren en uitblaas door de schoorsteen of om je huis op te warmen.

 

En gewoon niet teveel planten in je kasje dan loop je nooit echt een risico op hoge geldboetes en dergelijke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

ik heb ooit een hokje gehad bij mensen thuis in een kamer op de begane grond met daar boven nog eens twee woonlagen de afzuiging werd in een andere kamer geblazen waar ie vervolgens langzaam door het centrale afzuig systeem werd afgevoerd naar buiten. en ome agent kwam gewoon met foto's van de kweek ruimte toen het opgepakt werd.....

gr rossy

Share this post


Link to post
Share on other sites
goed idee om zo'n ding te huren, ik heb ook even gezocht maar het valt toch tegen.

te koop zijn ze beginnend €6000,-

infracam_m_EU.jpg

1 x draaien joh hahaha:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mischien is dat wat voor de techneuten onder ons ? :lol:

 

Webcam ombouwen tot IR cam LINK

Of dit LINK

Maar het lijkt erop dat je op een alternatieve wijze IR fotos kan maken !?.

 

Ben benieuwd of er mensen zijn hier die er wat meer over kunnen zeggen,zelf ben ik uiteraard een leek op dit gebied!!. :D

 

Suc6

 

D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas ;) ,......de webcam is alleen gevoeliger geworden voor ander licht, en niet gevoelig voor warmteverschillen.

Het enige wat je er dus mee kan doen is in het volledig duister filmen/fotograferen.

 

Een warmtebeeld camera, converteert infrarood straling in electrische signalen en vervolgens in visueel beeld.

De webcam zou dus kunnen werken, als je het beeld softwarematig zou kunnen vertalen naar warmte :lol:

Maar als het zo simpel zou zijn, waarom zijn de huidige camera's zo vreselijk duur ? :D

 

De betaalbare apparaten, meten tot 0,1 graad nauwkeurig, de dure meten 0,01 graad nauwkeurig.

 

Wikipedia

Share this post


Link to post
Share on other sites

SPAM!!

 

Edit: Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mm, die zgn IR webcam trukjes verbreden het spectrum iets waar de beeldsensor gevoelig voor is. Het is niet veel, maar je kan netaan NIR +/- 700-800nm zichtbaar maken. De afstandsbedieningen zenden deze lengte ook uit maar het is niet echt infrarood. Echt infrarood (thermische straling) begint bij 1200nm aldus Wiki :-)

 

Daarom is het beeld dus ook anders dan op die "officiele" infrarood camera's van 6000 euro en meer. Dat zijn nl. echte IR camera's met een IR gevoelige sensor erin. Deze sensor is gewoon verschrikkelijk duur omdat hij uiterst moeilijk te vervaardigen is. Deze zul je dus wel echt nodig hebben als je je hok wilt door meten op hittestraling.

 

Maar het blijft natuurlijk leuk dat je nu je aansteker of afstandsbediening op de webcam kan zien, of dat je mbv NIR leds voor het oog onzichtbaar kan bijverlichten en dit wel op de NIR cam te zien is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...