Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Miss_J

Een Nieuwe Poll Voor Leeftijden Op Het Forum

Leeftijden op WF  

1,363 members have voted

  1. 1. Hoe oud ben jij?

    • 16 - 20
      497
    • 21 - 30
      457
    • 31 - 40
      247
    • 41 - 50
      89
    • 51 - 60
      19
    • ouder dan 60
      10
    • jonger dan 16
      44


Recommended Posts

hehe right tomas. Vandaar dat de leeftijd voor de meeste meetings ook 18+ is. Maar iedereen zijn mening, ik respecteer ze. Persoonlijk denk ik dat legalisering met een minimum leeftijd van 21 vrijwel niet te handhaven valt. Kijk eens naar de verkoop van alcohol, daar valt de 16 jaar (was toch 16?) grens al bijna niet te handhaven.

 

ben overigens wel blij niet de nestor te zijn, hoewel ik wel de oudste mod ben volgens mij :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

 

Je ziet er in ieder geval het oudste uit whazzup(heb ik gehoord :( )

 

gr. Tok

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt :)

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat whazzup deze posts on-topic acht !

Maar ook ik moet helaas mee gaan met sannie en zeggen "Klopt :specool " :(

Wel zeg ik erbij dat hij nog heeel jong van geest is,tokkie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is miss_j's topic dus als ze het niet gepast vindt mag het er van mij uit :( Maar goed, ik ben niet de enige veertiger op het forum. Verrast me overigens wel enigszins wat de gemiddelde leeftijd is. Niet dat dit nou een echt representatieve meting maar van de deelnemende actieve posters is zo'n 40% boven de 30... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij zijn allebei geloof ik 38.

ik ben op mijn 14e begonnen (wistje iets later) met roken en dat ging behoorlijk gelijk op met het buiten growen(klein).

 

Je kunt niet tegen gaan wat iemand wil, je kunt hem/haar wel sturen.

Ik vind het een groot probleem dat mensen 4 a 5 jaar veroordeelt zijn om hun wietje op straat te scoren of bij een huisdealer te halen(kan ook wel met een radiootje betalen, hoor.... oja, wil je ook pillen?)

Internet is een mooi medium om informatie vanaf te halen. Zeker voor de jongeren ook heel belangrijk om informatie te kunnen halen.

Mijzelf kennende had ik de informatie toch wel gekregen, maar of dat een juiste bron was geweest?....

De wil kent zijn weg.......

dat kunnen we niet ontkennen..

Het is dus een feit dat sommigen al erg jong de nevels opzoeken....

Ze hebben weinig geld, en moeten altijd dure keren kopen,,,, :smoke , dus eigenlijk is dit de leeftijdsgroep die het eerst onder het gedoogbeleid moet vallen!!!!!!!

Ik ben het wat dat betreft ook niet eens met een leeftijds grens, wel heb ik een ander voorstel...

Ik wil een leeftijdsgrens gekoppelt aan THC percentage.

Kijk ik stapte in met hoofdpijnbuitenwiet en rooie libanon dat gaat nog......

Maar ik ben blij dat er toen nog geen isolator was of heftige haasjes. (alhoewel, spacecake...)

Nee, onder de 18 jaar tot 10 % THC ..

Door verkoop punten met goed personeel, die iets weten uit te leggen en verstand van zake hebben.

Want ook dit punt is sterk achteruit gegaan de laatste jaren.

Ik weet dat er hier genoeg ouders rond dolen, een deel met een zelfde start als ik, vraag is:

Zeg jij dadelijk tegen je kind: nee je mag pas op je 18e blowen?

 

De geschiedenis laat ons zien dat dat niet werkt bij een mens, dus zeker niet bij een puber...

 

 

Oja, ik zit er heel toevallig aan te denken,

 

 

wat fijn..................

dat er mods zijn.

Al doet het soms pijn,

beleid moet er zijn.

 

:) :( :specool

 

Ik schop hier dus niet tegen de forum leeftijds grens aan, het is meer de brede basis van het denken wat ik aan de kaak stel.

 

 

 

Grrrrrrrrr. van Weetje. (en Wistje is het met me eens)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat de leeftijdsgrens hier helemaal niet verkeerd is.

 

Uit onderzoek blijkt dat veel blowen schadelijk kan zijn voor mensen die niet helemaal volgroeid zijn, en dan bedoel ik dus dat de hersenen nog niet volgroeid zijn. Geloof het of niet maar hersens zijn pas volgroeid op je 18e!

 

Daarom is het zo gek nog niet dat er grenzen zijn aan waar je jongere mensen aan bloot stelt. We moeten nou niet net doen alsof het allemaal helemaal geen kwaad kan, en ja, er zijn pubers die niet willen luisteren. Maar daarvan denk ik juist dat je die best iets kan verbieden als het voor hun eigen bestwil is. Ook al geloven ze dat zelf niet.

 

Ik ben ook puber geweest, de lastige variant... Ben blij dat ik behoed ben voor sommige dingen, ondanks dat ik er toen niet mee eens was.

 

Dit blijft natuurlijk een informatieve site. En als ze hier willen komen lezen, ga je gang. Maar om ze nou wijzer te maken dan nodig is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou en juist dit snap ik dus niet.

 

het is toch gewoon een feit dat het gebeurt? :)

 

ik geloof helemaal niet in dat behoeden.

nogmaals wel in sturen, hoor.En in die zin dus wel behoeden, maar dan samen met iemand.

 

de gezondheidsrisico's wil ik zeker niet ter discissie stellen.

Dat het beter is om dit tot je 18e niet te doen is eveneens een feit.(in onze cultuur)

 

Iemand van iets overtuigen terwijl die hetzelf niet gelooft, is denk ik niet goed. We hebben het hier ook over jonge mensen die hun geest willen verruimen in de spirituele zin van het woord.

 

Ik denk wel dat als iemand op zoek is naar informatie, hij /zij die moet kunnen krijgen.

 

Hierbij wil ik wel onderscheid aanbrengen in grow en blow info.

 

Maar als belangrijkste punt; het is een feit dat het gebeurt...

net als dat drinken van jongeren, de helft is op z'n 14e al een keer dronken geweest............

Dat is een feit.

Dat die groei samen gegaan is met de drank-leeftijd grens...............

zal wel toeval zijn.

 

De drijfveer is misschien...

nix is zo lekker als......

 

een verboden vrucht.

 

Nou, zo verboden moet het dus niet worden..........

want dan wordt het onnodig interssant voor kinderen...

 

Ach, 't is ook maar mijn mening hoor, ik pas die graag aan aan het collectieve standpunt van het wietforum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach weetje, veel hangt af van de communicatie tussen ouders en kids.

Ik verbied m`n pubertjes geen alcohol noch drugs maar vertel ze over de consequenties van overmatig gebruik en noem voorbeelden uit de directe omgeving (vaak kennissen of (verre) familieleden).

De avond voor de zomer of kerst- vakantie hebben ze de permissie "het eens te proberen", zeker geen breezers, dan drink je maar Ranja, wel een glas wijn of bier. Daar blijft het ook bij.

Overigens hebben geen van beiden tot nu toe ooit gebruik gemaakt van de optie eens te blowen. Dit heeft z`n weerslag op hun vriendenkringen en hun ouders.

Zelf blow ik dagelijks en een glas rosé of speciaal biertje kan ik waarderen en denk dat juiste voorlichting aan (en goede communicatie met) pubers door de ouders heel belangrijk is. Net zoals een stabiel gezinsleven en daar ontbreekt het veel pubers aan waardoor ze hun toevlucht zoeken tot roesmiddelen.

Even ter verduidelijking: onder je toekomst verblowen versta ik op 14-18 jarige leeftijd dagelijks blowen.

Diegenen die het wel doen zijn vaak de zittenblijvers alhoewel ze de brains hebben.

Mijn kids mogen hun toekomst vergooien, maar niet werkloos thuiszitten. In dat geval: werken en kostgeld betalen. Maar i.v.m. studie betaal ik liever dan dat ik ontvang. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal mee eens suf :)

 

Ik heb er 1 van 19 en 1 van 15.

 

Ik zeg ook tegen ze: als je wilt blowen ben ik niet blij maar neem dan de wiet van je vader want dat is 100 x beter dan van de straat. :(

 

Het antwoord = (tot nog toe).........

 

Pap, ik heb er helemaal geen behoefte aan en ben ook niet nieuwsgierig.

 

en

 

 

Doe mij maar een biertje :specool

 

Of ik het goed doe weet ik niet, maar ik doe wel mijn best om het zo goed mogelijk te doen :smoke

 

Gr. Tok & Hanna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat behoeden.. Volgens mij werkt dat totaal niet.

Ik ken kinderen 15-17.. Die blowen zich kapot (sommige slikken dan nog eens teveel pilletjes, maar dit is wietforum) en als de ouders daar achter zouden komen oh!!! Dan zou de wereld(, en misschien ons zonnestelsel veels )te klein zijn. Deze ouders denken grotendeels dat hun kinderen braaf zijn, sommige weten niet eens dat hun kind sigaretten rookt.

 

Ik denk dat het begeleiden een stuk efficienter werkt. Natuurlijk kun je dit ook niet helemaal controleren, maar je hebt in ieder geval een stuk meer inzicht in wat je kind doet. Ik sluit me dan ook aan bij paffie.

Goede communicatie is denk ik het allerbelangrijkste(zorgen dat je kind het niet hoeft te verbergen).

 

Tokkie heeft ookal gereageerd zie ik: Ik denk dat je het goed doet :( Zo zou ik het zelf ook doen, alleen heb ik geen kids :) (logisch).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je wat het met dit soort dingen(opvoeden) is?

 

Ik zeg altijd,

 

 

Je krijgt de rekening pas later als ze volwassen zijn.

 

Dan weet je of je het goed of fout hebt gedaan. :)

 

Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tokkie, jij en ik zullen het wel met elkaar kunnen vinden.

Ik ben blij dat dit topic bestaat en zou graag over dit onderwerp de toekomstige ouders van pubers uitdagen hier hun mening te ventileren.

Kunnen de huidige ouders op`t forum leren wat ze vooral niet moeten doen en laten. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi standpunt hebben jullie als "oudere" personen.

 

Ik zelf ben dan net 18 maar ik blow nu ook sinds me 15e me ouders kwamen er ooit achter en ik gaf gewoon toe maarja toch gingen ze over de rooie sindsdien niet meer verteld. Ik zou het me moeder niet willen aandoen dat ze het weet maar zelf houd ik het ook goed in de gaten. Ik rook verder nooit. op ze tijd een sigaar en eens in de 2 a 3 maand een joint. Ik vind toch dat ik na mijn slechte jeugd ( 15 jaar, verkeerde vrienden) toch heb ingezien dat het ook anders kan.

Gewoon doorgaan tokkie en sufie63 de rest zolang je er maar over kan praten met je kinderen dat lijkt mij echt het fijnst dat is dus iets wat ik niet kan al wil ik het wel graag :)

 

Hoop dat jullie ook mijn kant begrijpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

18 jaartjes jong :specool

 

Enne, me moeder had dus toch gelijk al die jaren, ouderen mensen moeten het goede voorbeeld geven :(

 

doen ze hier ook!!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

41 gram..euh, jaar, en ik heb twee stekjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Ach Tokkie, in je puberjaren moet je wel afzetten en loskomen en blijft het voor alle ouders goochelen en proberen. In je begin twintiger jaren komt er dan een periode dat je gaat nadenken over het nest waar je uit kwam en ga je de discussie aan met je ouders. Maar ik ben van mening dat de meeste ouders er het beste van hebben proberen te maken met de kennis en vaardigheden die ze toen tot hun beschikking hadden, of de tijdsgeest die er toen heerste.

Als je dan zelf ouder wordt zal je toch een keertje dat 'rekening presenteren' los gaan laten en milder gaan kijken naar je ouders. Tenminste, dat heb ik wel gemerkt bij mezelf. De goede dingen kan ik nu meenemen in de opvoeding van mijn kinderen, en ik hoop de minder goede dingen anders te kunnen doen. Maar ook ik zal die 'rekening' waarschijnlijk eens om mijn oren krijgen.

En ik blijf de hele relatie met kinderen een ingewikkelde vinden (als moeder van twee dochters). Het kan soms heel confronterend zijn, wat het allemaal in jezelf los maakt.

 

@Maurice: ik denk dat de meeste ouders op zich ook wel met hun kids in gesprek willen blijven, maar dat botst wel eens met de regels die ze dan ook op proberen te leggen. Het lijkt me ook een heel moeilijke fase, de pubertijd. Als je kinderen klein zijn beslis jij, als ouder, je doet wat goed is in jouw ogen en voor hun veiligheid. Maar dan worden het pubers en willen ze hun eigen dingen. En dan moet je gaan balanceren tussen eigen gang laten gaan binnen grenzen van veiligheid en juiste beslissingen voor de toekomst en aan de andere kant de eigen wil en ideeen van je kind. En dan gaan er dingen botsen en hoe moet je dan een sfeer bewaren waarin je puber altijd met je wil praten? Ik hoop dat ik dat kan in de toekomst, maar hoop ook dat een lieve, goede vriendin af en toe de 'praatpaal' kan zijn als ik het boze beest ben in hun ogen.

 

En weet je wat ik nu zo leuk vind? Dat alle leeftijden hier op het forum zo goed met elkaar van mening kunnen wisselen. :)

 

Grtz Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

23 and still growing

Rook het groene goud nu jaartje of 10 en groei het een jaartje of 3

 

grtz

 

Sim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Een mooie topic met een interesante discussie.

Mij hebben ze tamelijk vrij gelaten in mijn jongere jaren,

mijn vader zei, jonge gedraag je een beetje en als dat niet gaat moet je voorzichtig zijn.

Dit heeft mij toch ervan weerhouden om bepaalde dingen te doen.

 

Als je pubers zaken gaat verbieden gaan ze het juist opzoeken zou ik denken.

 

groetjes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat hangt natuurlijk ook van het kind af.

De een wel de ander niet.

 

Ik denk dat een vriendenkring ook héél erg veel invloed kan hebben.

 

Als ik bijv. naar mijzelf kijk.

Wij waren vroeger altijd met sport bezig en dan op een zo hoog mogelijk nivo.

In dat kringetje was geen ruimte voor drugs.

 

Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tokkie, daar heb je helemaal gelijk in. Een vriendenkring heeft meer invloed op een kind dan zijn ouders, en zeker in de puberteit.

 

Zelf ben ik 19, en ben door een reeks vreselijke gebeurtenissen "het slechte pad" op gegaan. Blowde al heel vroeg. Pas met 17 heb ik voor het eerst spacecake gegeten, met mama erbij. Bad trip gehad. M'n moeder zegt nu nog, je mag van mij alles proberen, zolang ik er maar bij ben. Ik werk in de horeca, dus weet de gevolgen van de meeste drugs maar al te goed, en wil deze ook niet uitproberen. Gelukkig kweek ik nu alleen nog maar. Een lulverhaal om kwart over 1, maar, what the hack.

 

Groentjes Binky-Toy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Dat van die vrienden klopt helemaal. Ook al als ze 6 zijn hoor :) Wij ouders willen wel het goede voorbeeld zijn, maar kinderen vergelijken zichzelf helemaal niet met hun ouders. Ouders zijn 'andere mensen'. Hun leeftijdgenoten zijn hun voorbeeld, of iets oudere broers/zussen/neven/nichten/vrienden.

 

Met drugs is het al psies zo. Sommige mensen kunnen ze beter niet nemen omdat ze verslavingsgevoeliger zijn of omdat de effecten op hen een andere uitwerking hebben. En verslavingsgevoeligheid bedoel ik dan eerder geestelijk als lichamelijk. Volgens mij zijn sommige mensen geestelijk gevoeliger voor verslavingen. En waarschijnlijk is het niet eens een type mensen als meer een situatie of geestesgesteldheid dat je gevoelig maakt. En dan zou het zelfs kunnen dat iedereen verslaafd kan raken, als je maar met die drugs begint op een tijd in je leven dat je even niet zo lekker in je vel zit. Want als ik kijk naar de medicijnverslavingen die in Amerika heersen onder de thuismoeders......... ook zoiets. Die zullen misschien niet makkelijk naar de drugs als coke en hero grijpen, die grijpen een pot pillen en ontsporen daarin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterker nog Miss_J,

 

De aanleg voor verslaving(verslavingsgevoeligheid dus) is genetisch bepaald.

 

Niet alleen voor drugs maar ook voor alcohol enz.

 

Ik spreek(helaas) uit eigen ervaring :(

 

Maar gelukkig ben ik nu een "party-gebruiker"

Heb nu iedere dag een party( :) geintje)

 

Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten (je weet toch wel beter harry!!), meer info? hier

 

je hebt helemaal gelijk tokkie

 

ik zie het al meerdere generaties in mijn familie :)

 

nu ff kijken naar mijn zoon :(

 

en het is toch veel leuker als je een biezondere gelegenheid hebt om iets lekkers te gebruiken :specool

 

ik probeer er dan ook iederedag om er een biezonderedag van te maken . (no geintjuhh :smoke )

 

De vriendelijke generatie groente

 

Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...