Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
de glazenwasser

Planten 'laten Schrikken' Begin Bloeiperiode

Recommended Posts

hallo allemaal!

 

 

budgetkweek zei in een ander topic dat hij zijn planten 24 uur donker geeft alvorens de bloeifase in te gaan. het schijnt de duur van de bloei met zoon 4 - 7 dagen te verkorten. :wOOt

 

als dit klopt wil ik het natuurlijk ook wel proberen (wie niet, he) maar ik vraag me wel een paar dingen af:

  • wie heeft dit ooit geprobeerd?
  • wat zijn je bevindingen?
  • worden de toppen net zo dik, maar dan 4 - 7 dagen sneller?
  • bloeien ze gewoon korter, en zijn de toppen ook minder groot?
  • of is het volgens jou alemaal onzin?

ik ben iig. benieuwd! :rofl

 

 

groeten, de glazenwasser!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat de overgang van 6 uur naar 24 donkerperioden een schok is voor de plant

groter dan 12 uur donker

dus gaat de vrouw sneller bloeisymptonen vertonen...

 

correct me if i'm wrong... (heb er iig geen idee van :rofl )

 

Growa! Farm It ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees in verschillende topics waar de vraag van groei naar bloei wordt gevraagd of je beter een lange periode licht dan een lange periode donker kan geven dat je beter een lange periode licht kan geven..

 

Conclusie: langer licht is beter.

 

Ervaring heb ik niet met langer donker maar voorgroeien heb ik dan ook de 2e keer met 24/7 licht gedaan(compactere plantjes dacht ik)

 

gr.speed :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet of het aan het tijdstip ligt of aan het antwoord zelf maar ik krijg een enorme vette smile van eigenlijk ook het beste antwoord tot dusver: Gedurende die 24 uur krijgen ze in ieder geval geen energie om te groeien . Atmospere helemaal :rofl :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat wél winst kan opleveren is je steks na het oppotten 24 uur te laten rusten in het donker.

zo kunnen ze zich herstellen zonder dat ze ineens een klap licht van een 4 of 600 watter op hun knars krijgen.

 

groetels

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je er geen idee van hebt zeg dan niets

 

ik zeg nix

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat wél winst kan opleveren is je steks na het oppotten 24 uur te laten rusten in het donker.

zo kunnen ze zich herstellen zonder dat ze ineens een klap licht van een 4 of 600 watter op hun knars krijgen.

 

groetels

 

 

en die krijgen ze na die 24 uur donker niet,denk je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

riesje,

 

wat je veel ziet is dat steks de eerste uren na het oppotten er wat droopy bijstaan.

het plantje komt onder een andere lichtbron vandaan waar het ook nog es een stuk vochtiger is.

de weinige haarwortels worden door het overpotten beschadigd,de plant is de eerste dag alleen maar bezig met herstellen en verdampen.

je zet er ook niet gelijk al je 600 watters op. :rofl

 

24 uur is wat lang,maar een uurtje of 12 donker in een lekkere vochtige omgeving werkt echt.

je zult zien dat na die donker periode het spul er veel frisser bijstaat en er minder uitval is.

 

 

 

groetels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja hoe kan je zoiets hard maken?

 

Testen testen en nog eens testen.

 

Ik zal jullie iets vertellen hoe wij hier bij komen

Jaren terug was er een harde kern in de kweek wereld.

De bekende Ed Rosenthal was er 1 van.

Wij werkte langs elkaar en met elkaar.

 

Die harde kern had profesoren chemie en alles zitten.

Dit waren jongens die boeken schreven die vele van jullie nog steeds lezen!

Ed Rosenthal persoonlijk vertelde dat 24 uur donker voor

de 12/ 12 cyclus was om de bloei te forceren en het resultaat was

eerdere vorming van bloesem en resultaat was grotere toppen

omdat de opbouw langer was.

De illusie wekken van eerder oogsten neem ik terug.

Dit omdat ik dit niet zo bedoelde.

Ik bedoelde dat wanneer je op deze manier de bloei in gaat eerder op het niveau

zit waar je normaal zit met 12 uur donker. Dus als je dezelfde oogst zou willen je

eerder kan oogsten maar dat zou ik niet aanraden natuurlijk :rofl

 

Ik ga niet proberen om jullie om te praten want daar heb ik helemaal geen zin in :wOOt

Ik wil jullie laten weten wat wij weten.

We hebben 7 jaar met huizen vol gestest. En ook deze manier hebben wij uitvoerig

getest.

 

2 stekken van zelde moeder boom.

1 op oude manier.

1 op 24 uur donker manier.

Resultaat: dikkere toppen bij de laatste methode

en eerdere bloesem vorming.

 

Nogmaals het is een advies geen must. Doe er mee wat je wil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan me nog een topic herinneren van ik dacht het oude hennepdesk waar iemand wegens omstandigheden zijn planten bijna 3 dagen (!!) in een donkere schuur had moeten zetten, zonder water. De planten waren behoorlijk verlept maar gingen daarna ineens de bloei in met een enorme bloeispurt en met een uitzonderlijk goede opbrengst. Geen idee hoe het werkt en of het werkt, maar ik heb eerder over dit fenomeen gelezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en zou het nog zo zijn dat dit bij verschillende rassen beter of slechter werkt?

 

ik wil het er opzich wel op wagen met mijn PP's namelijk. tenzij het uitgerekend voor die plant niet lekker werkt natuurlijk! :rofl

 

 

heb jij dat welles met PP getest budget?

 

 

groetens!

Share this post


Link to post
Share on other sites

wellicht een suggestie om het met een paar wel te doen en een paar niet tijdens dezelfde kweek en dan de opbrengst te vergelijken glazenwasser? Kleine moeite..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja inderdaad zo zie je goed het verschil.

en dan ga je je afvragen gaan deze anders omdat ze misschien iets beter wortels hebben of wat dan ook.

ik zeg dit omdat je het pas echt kan zeggen door het vaak te doen en dan gemiddelde gaat berekenen enzo

maar het is wel een leuk expiriment.

 

alleen lastig timen omdat je onder dezelfde lamp kweekt

 

maar soort maakt geen verschil.

gewoon gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet lastig te timen. Je slaat voor een paar planten gewoon één lichtperiode over tijdens het overgaan op 12/12, die zet je effe in een donkere kast of zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja klopt maar na de licht periode van 18 uur de donker periode van 12 = meer dan 24 uur

niet erg doe het zelf ook ze staan NU 34 uur donker. lamp gaat zo aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat de plant denkt zullen we nooit weten.

maar lijkt inderdaad hetzelfde princiepe al vind ik 3 dagen iets te :rofl

 

De plant denkt vrij weinig , denk ik :wOOt

 

Maar er zit wel een logica in je bewering , omdat het aantal uren licht alles te maken heeft met de groei en bloei hormonen. De snelste manier om bloei hormonen aan te maken is zo kort mogelijk licht geven, of geen licht . Ik zou dan wel eerder een cyclus draaien van bv 18 uur donker en 6 uur licht gedurende 2 of 3 dagen. Zo kan er toch nog wat fotosynthese plaatsvinden.

 

Het effect is dat de groei eerder uit je plant is (de methode wordt wel eens toegepast wanneer zaailingen te lang blijven doorgroeien in de bloei) . De periode in de bloei dat er nog groei in je planten zit zal wel korter worden . Ze zullen ook minder vegetatief blad aanmaken waardoor je toppen ook anders worden /minder blad krijgen waarschijnlijk .

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik wil het er opzich wel op wagen met mijn PP's namelijk. tenzij het uitgerekend voor die plant niet lekker werkt natuurlijk! :rofl

heb jij dat welles met PP getest budget?

groetens!

 

Hoewel de vraag aan Budget wordt gesteld reageer ik brutaal, het risico nemend om als beginnend poster met irrigedrag bestempeld te worden.

PP is mijns inziens de cannabissoort met het grootste percentage aan onkruid in de genen. Hoe ik ze, als beginner op hydro, in het verleden ook mishandelde, ik kon ze maar niet kapot krijgen. Altijd een acceptabele opbrengst met uitschieters naar boven.

 

 

Zodra ik weer PP-kleintjes op de kop heb getikt in een of andere GS (andere wegen zijn voor mij onbegaanbaar gemaakt na het sneuvelen van de onbekende soldaat) ga ik deze test -uit de doos op de slab en dan 3 dagen 6/18 - uitvoeren. Mag ik wel het dubbele aantal gaan bestellen om de TMV eruit te selecteren maar ja tisnieanders.

 

Ik werk BTW nog ff door op hydro - verdere experimenten met zaadjes en aarde gaan plaatsvinden na mijn verhuizing komend jaar.

 

Een kweekverslag met foto's zal dus volgen - zodra ik weer verder kan.

Aangezien ik door GS-personeel nog altijd gezien wordt als Juut In Burger en ze al aarzelen, mij een flesje wortelstimulator te verkopen, zal het dus weer een langdurige kwestie worden.

Wij wachten maar af. Ja - jullie ook een gelukkig nieuwjaar he.

 

Groet

Joost

Share this post


Link to post
Share on other sites
het risico nemend om als beginnend poster met irrigedrag bestempeld te worden

 

Haha je antwoord maar hoor. iedereen die iets in kan brengen waar de ander beter van word is welkom toch.

Maaruh juut in burger dat roept toch enige vragen bij me op. Hoe heb je het zo ver gekregen dat men zo

over je denkt? maar dat is natuurlijk een beetje :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...