Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Stumper

Tweede Ronde Cocos

Recommended Posts

Iedereen bedankt weer voor de reacties.

Eigenlijk was er maar 1 bericht welke ik opvolg op dit moment, en dat was die van tokkie.

Gewoon laten gaan :verrygood

En dat doen ze nog steeds, met wel 3 tot 5 cm per dag knallen ze omhoog.

Mochten ze een bepaalde hoogte bereikt hebben dan zal er een net opgehangen worden en gaan we de doorlopers hierop binden.

Wel heb ik de luchtbevochter weggehaald, maar dat maakte qua rlv maar heel weinig verschil.

 

Nogmaals allen bedankt, we zien wel waar dit eindigt :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Gaat lekker Stumper :verrygood

Even over dat binden. Dat net moet niet te hoog komen hoor, want alle buds die eronder zitten zullen minder licht ontvangen en daardoor lichter in gewicht zijn. Alhoewel bij de Jacks dit wel meevalt, die houden echt harde budjes tot onder aan toe. Maar toch zal je een beetje goed naar je planten moeten kijken om het net op een goede hoogte te hangen om alle buds goed op het net en dus vol in het licht te krijgen.

 

Het is gewoon een plantje wat moeilijk onder de duim te houden is. :jump: Einde week drie bloei vertragen ze dan eindelijk, en in de loop van week 4 op 12/12 is het afgelopen.

 

Streng zijn he :P

 

Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx tok :verrygood

 

Miss_J, bedankt voor de uitleg maar voor het scroggen ben ik echt wel te laat.

Die JH schiet echt als een raket omhoog, ze zijn nu gemiddeld (net 2 weken 12/12) al rond de 50 cm.

Dus er nu een net boven hangen om te scroggen heeft geen nut meer daar de hoofdstammen beduidend veel hoger zijn dan de zijtakken. Ik heb niet getopt en ze te kort laten voorgroeien om er een mooi scrogveldje van te kunnen maken en een net zou ik eventueel alleen opgehangen om de hoofdtoppen te steunen of eventuele doorschieters niet de lamp in te laten groeien maar te binden :P

 

Morgen volgen er weer foto's, dan is te zien hoe de JH is "geschoten".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Watergift verminderen en je ec iets opvoeren.

Lampen lagerhangen.

Terwijl je dit doet goed kijken hoe je planten er op reageren,als eerste zullen de bladpunten wat gaan trekken,dan weet je dat je rustig aan moet doen :P

 

Jack is een imense potente groeier welke niet zo maar te remmen is!

Wat je ook kunt doen is het net eroverheen spannen(goed strak) op de hoogte van de onderkant van de hoofdbud.Als deze gespannen is knak je alle hoofdtoppen op dezelfde hoogte als je net en bindt ze daarne erop vast.Nu krijgen de onderliggende internode's ook de kans om omhoog te komen!

Je zult snel moeten beslissen wat je gaat doen anders groeien ze je lampen in!

 

:verrygood

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt san, morgen weer foto's, kan je zien hoe ze gaan maar denk (of is het hoop) eigenlijk dat ik het net ga redden. Dus dat ze net de lampen niet in zullen groeien. De komende dagen worden crusiaal om te bezien of ik een (steun)net moet gaan ophangen.

Je kent de situatie in mijn hokkie en de hoogte waar mijn net zou moeten komen is (nog) niet bereikt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
En dat moet ze remmen?

 

Nee ik vertel alleen onzin hiero :verrygood

 

Heb nog maar even de moeite genomen om het voor je op te zoeken ook

Google maar naar Growth Regulation of Greenhouse Floral Crops

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter wat meer pica's en wat minder blabla :P

 

lijkt me leuk plantje om te kweken zo'n groeier

buigen, knakken & binden maar :verrygood

 

Succes stumper!

 

grtjs T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Stump,

 

Ik volg je op de voet, oftewel afkijken. Ik moet straks ook de beslissing nemen.

Hoe zit jij met je net kan je dan nog bij je planten?

 

Ik denk er aan om ze op een draaiplateau te plaatsen met net en al, dit plateau

net als de dubbelen bodem vol met gaten voor de lucht stroom.

 

Ik geloof dat Miss_J ook aan het brain stormen is op dit gebied! (rijdende netten)

 

Grtx Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx tijger en kratje :jump:

Rainman, op dit moment heb ik er nog geen net boven zitten.

Tot heden ook nog nooit een net gebruikt maar deze ronde zal ik er waarschijnlijk wel aan moeten geloven.

Het net zal dan alleen dienst doen om de toppen te gaan steunen en eventuele doorlopers niet de lampen in te laten groeien maar op het net te binden. Vandaag of morgen wordt de dag van de beslissing of het net er komt. Mocht het net er komen dan komt het dus ver boven het medium (zo een 70 cm) te hangen en zal ik door deze hoogte nog makkelijk onder bij de planten kunnen.

Maar in mijn geval hoef ik in principe nooit bij de planten zelf te zijn daar ik een automatisch druppelsysteem heb. Uiteraard volg ik jou ook, zoals ik eigenlijk wel alles en iedereen volg maar niet altijd reageer met een reactie.

 

Dan nu de update 14 dagen 12/12.

De planten zijn 50 tot 60 cm hoog en groeien nog steeds dagelijks gemiddeld 4 cm.

De rlv zit tussen de 40 en 50% bij licht aan en 's nachts rond de 60%.

De temperaturen zijn respectievelijk 26 graden en 18 graden.

Zowel inblaas als afzuig staan nog steeds op ongeveer 70% bij licht aan en licht uit op 30% en 2 uur voor licht aan en 2 uur na licht uit totaal uit. Dit ga ik vanavond instellen op een 24-uur cyclus daar ik gisteravond lichtjes wat begon te ruiken in huis in de periode dat de inblaas en afzuig uit stonden :P

De EC heb ik verhoogd van 1,43 naar 1,48 en de PH hou ik op 5,9-6,0. Ik geef nu 3 druppelbeurten per dag van 1 minuut, drain is er nog totaal niet dus ze drinken lekker.

De lampen hangen op dit moment 30 tot 35 cm boven de hoogste toppen.

Genoeg van blablabla, nu wat foto's.

 

De linkerkant van bovenaf gezien

gallery_5683_1221_668583.jpg

 

 

 

 

en van opzij waarbij de rood/paarse bladstengels wel echt opvallen

gallery_5683_1221_622217.jpg

 

 

 

 

Rechterkant van boven

gallery_5683_1221_225606.jpg

 

 

ps. de shack3 en met name the one bleven wat kleiner en heb ik verplaatst recht onder de lamp.

Dit is de slab voor de fles PH min waar met stift op geschreven is.

The one is achtergebleven daar deze al enigzins in de bloei stonden als baby en weer terug naar groei moest in het begin :huh:

 

 

en ook van opzij

gallery_5683_1221_760661.jpg

 

 

 

 

De volgende foto heb ik gemaakt omdat ik zelf vind dat de stammetjes nogal magertjes zijn, het zijn dus lang gestrekte dames zoals de vader van deze dames al voorspelde :P

gallery_5683_1221_217126.jpg

 

 

 

 

En tot slot een startende top waarvan ik denk dat dit wel eens de grootste kan gaan worden

gallery_5683_1221_1277.jpg

 

 

 

 

Het zijn een stel eigewijze pubers die zich niets laten vertellen en gewoon stevig door groeien :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Môh Stumper (westlands voor goeie morgen)

 

Die zijn lang. 4cm per dag, wow. Als ze nou ook zoveel toppen aanmaken als dat ze centimeters maken, komt 't wel goed :verrygood . Groentjes . . .

 

I'm watching you :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

T'is ook wel wat op dit forum hier he Stumper? Heb je een kweek goed afgerond mag je gelijk examen doen voor je hogeschool diploma met deze lastige dames. Als ik ze bij jou zie puberen ben ik er nog genadig vanaf gekomen :P

 

Gelukkig ben je niet snel gek te krijgen, met alle ervaring die je inmiddels hebt.

Streng zijn he! :verrygood

 

Grtz Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heeft sannie alleen maar :verrygood voor!

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een reusachtige stengels heb je daar staan!

 

ladder_range.jpg

 

ik denk dat je die nog nodig zal gaan hebben als ze straks zijn uitgegroeid ;)

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zien er grappig uit! Zie ik nou goed dat ze bijna helemaal geen vertakkingen hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

prima zo ;)

zal een leuk uitdaginkje worden die lange wappers :smoke

Succes!

 

grtjs T

Share this post


Link to post
Share on other sites

stump,

 

Wist niet dat je ook populieren kweekte ;)

 

Bij de BO-RENT kan je ook ladderwagens huren hoor :smoke ;)

 

gr. Tok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol Tok.

Op hydro heb je toch altijd meer strekking?

Komop stump, vooral doorgaan met 10 wk zijn t knuppels ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wordt nu echt wel tijd voor een netjuhh he stump :smoke

 

de Mzzl Lange Harry ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn wel erg lang he en weinig vertakkingen.zonde ik denk als ze bij mij zo hadden gestaan dan had ik ze er uit getrokken, en lekker overnieuw begonnen. maarja wie weet worden het wel dikke komkommers ;)

 

hoop dat het goed komt voor je

Share this post


Link to post
Share on other sites

stump en komkommers? ;)

Augurkjes zal je bedoelen :smoke

 

Je kan ook overdrijven natuurlijk :rofl

 

suc6 stump ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...