Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Stumper

Tweede Ronde Cocos

Recommended Posts

Aloaaaaaaaa, daar gaan we weer.

De 2e ronde op cocos.

Zondagavond heb ik de startblokken ingewaterd met een PH van 5,0 en een EC van 1,28.

Dit heb ik bereikt door ze half onder te dompelen in een emmer water van 10 liter met 30 ml BN Roots en 5 ml Canna A en 5 ml Canna B. Vervolgens heb ik de startblokken op zijn kop gedraaid en 24 uur laten staan.

 

Gisteravond heb ik de stekken geplaatst, dit zijn 36 jack herrer stekken en als verassing 2 stekken van "the one" en 2 stekken van een nieuw soortje, te weten shack3.

De stekken heb ik ondergedompeld in een oplossing van 5 liter water met 2 ml Masai van Bayern en 10 ml BN Sproeimix.

De eerste dag staat de afzuiging geheel uit en de inblaas op 30-40%.

De mistmaker doet zijn werk en houdt de rlv rond de 60% bij een dagtemperatuur van 23-24 graden en de nachttemperatuur zit rond de 20 graden.

 

Genoeg geluld, hier de eerste foto'ssssssssss.

 

gallery_5683_1221_53331.jpg

 

 

 

gallery_5683_1221_998238.jpg

 

 

 

En hier de 2 stekken the one en shack3 (resp. no1 en no3 genummerd)

 

gallery_5683_1221_202893.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Stumper,

 

vorige keer heb ik je gevolgd,Ben benieuwd of je het nu kan

overtreffen.

 

heel veel succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit stump :verrygood

doe je best!

succes

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suc6 stump, en laat ze groot worden :verrygood

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd Stump.

Je hebt de startblokken toch wel 24uur in het water gehouden om in te weken want dat haal ik niet uit je verhaal, enkel dat je ze ondergedompeld hebt.

En heb je je matten ff gespoeld met dubbele dosis canazym o.i.d.

 

Goed bezig weer :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

toe maar, exclusieve soortjes...

succes weer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx priest en tomas :verrygood :verrygood

 

Spint, ik heb in het verleden startblokken compleet onder water gehad 24 uur en ze daarna "leeg laten lopen" en ook meerdere malen alleen maar even ondergedompeld tot water zich vulde tot aan het gat en 24 uur op de kop gezet zodat het nog droge gedeelte zich langzaam vult met water. Tot heden nooit verschil gezien in ontwikkeling van de wortels, altijd na 4 tot 5 dagen wortels door de startblokken heen.

Het ging bij mij altijd mis als ik de stekken (startblokken) op de steenwolslabs uitzette.

Dus deze keer weer alleen de onderdompelmethode (nieuw woord voor de dikke van dale ?) gebruikt.

 

Wat de cocosslabs betreft, deze water ik exact als de vorige ronde in, 1 dag voor het uitzetten.

Enige verschil zal zijn dat ik de EC hoger zal maken dan de vorige ronde.

Het zijn nieuwe slabs, de oude zijn inmiddels al lang de deur uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wees je lief voor de kleine jack babie's :verrygood

Dan gaan we nu voor het echte werk stumper :verrygood

 

Heel veel succes deze ronde

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sannie, wat dacht jij dan ?

En of ik lief ben, ik heb ze heerlijk gewassen om geen last te krijgen van jeukend ongedierte, dit was vermengd met een beetje bladvoeding. Tevens staan ze met hun kleine voetjes nu lekker in warme startblokjes met roots en wat voeding en voor de nacht een klein electrisch kacheltje.

Me vrouwtje zou er jaloers van worden zoals ik ze vertroetel :verrygood

 

Paffie, tnx :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes stump.

Laat het maar weer zo goed gaan.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wordt weer leuk om te volgen :verrygood

 

En nog een stukkie beter dan de vorige ronde, en het komt helemaal goed :verrygood

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet hem op Stumper!

 

Ik weet zeker dat je vorige kweek kan overtreffen. En daarmee bedoel ik zeker niet dat je vorige kweek slecht was :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een postieve reacties weer allemaal, bedankt luitjes :verrygood

 

Een klein dingetje veranderd voor vandaag, de afzuiger gaat eens in de 2 uur even 5 minuten op vol vermogen aan. De inblaas blijft op 30-40% 24 uur draaien en de mistmaker idem opdat de rlv rond de 60% blijft. Dagtemperatuur is 24 graden en nachttemperatuur is 20 graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteravond een voedingsvat aangemaakt om vanavond de cocosslabs mee in te wateren.

Dit gaat gebeuren met een EC van rond de 1,4 en een PH van 5,8.

De (groei)lamp hangt vandaag op 80 cm boven de jonge stekken en de dagtemperatuur is 23-24 graden tegen een nachttemperatuur van 20 graden. De rlv zit zo tussen de 50 en 60 % in.

 

Tijdens het lange weekend met kerst zal ik niet actief aanwezig zijn op het forum en wens een ieder

gallery_5683_827_13091.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...