Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Stumper

Tweede Ronde Cocos

Recommended Posts

In mijn 10-jarig kweekbestaan met altijd min of meer magere oogsten door te nat kweken op steenwolslabs heb ik ook al vaker gediefd hetgeen altijd in hield dat de plantjes 2 tot 3 dagen hersteltijd nodig hadden en tijdelijk stil stonden.

Dit hoopte ik ook nu weer dat na het dieven 2 dagen herstel nodig was omdat de plantjes naar mijn zin te hard gaan maar .............. 24 uur na het dieven waren ze gewoon weer 3 tot 5 cm gegroeid.

Ik ga maar eens even zoeken hoe de plantjes wat te remmen via de zoekfunctie anders worden ze een meter :verrygood :P :jump:

Er waren voor zover ik me voor de geest kan halen 2 manieren;

1- weinig waterbeurten met een hoge EC (of was dat net andersom, veel water, lage EC)

2- de plantjes 1 of 2 etmalen in het donker zetten, dus 1 of 2 dagen geen lampen aan laten gaan.

 

Ik gaat even zoeken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou kunnen overwegen ze te pletten, dwz je knijpt de steel net onder de hoofd groeischeut plat, dit zal de groei van deze tak tijdelijk remmen, zodat de lagere takken de kans krijgen op dezelfde hoogte te komen.. Ze zullen dus wel wat meer de breedte in gaan, ik weet niet of je hier de ruimte voor hebt... tis maar een idee

hoe hoog mogen ze maximaal worden ivm de hoogte van je lampen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty tomas, maximale hoogte 60-70 cm, worden ze hoger dan kan ik altijd nog een netje spannen en de toppen hierop buigen maar hou ze toch maar liever gewoon onder de 60 cm.

Voor brede planten heb ik in deze opstelling geen ruimte dus moet ze remmen en als dat niet lukt platleggen :P

 

Zoeken heeft me niets opgeleverd :verrygood , terwijl ik weet dat hier binnen diverse topics over geschreven is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo stump

 

Nu gaan ze weer te hard, tis aaltijd wat hé met dat vervelende kruid :verrygood zo blijven we wel bezig.

K denk dat de 2 manieren die je zelf aangaf wel ok zijn, maar bij die eerste is het die met het minste water want daar strekken ze van en das net niet wat je nu wild hebben. :jump:

 

Een etmaal in de donker zal de groei er mischien wel doen uitschrikken , maar zouden ze er niet wat van in de stres kunnen gaan , heb het nog nooit gedaan mar al vaak hier gehoord...

En zoals tomas zegt , de hoofdstengel zo vlak onder de hoofdcola is tussen duim en wijsvinger 1a2keer plat te nijpen zal de aandacht effe op het herstellen van de wond worden gezet en minder op de hoogte maar de ondergelegen takjes zullen mischien een beetje omhoog gaan, denk dat dat zeker geen kwaad kan.

 

succes verder man , laat ze knallen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd, voor zover ik weet kan je de planten drukken door:

 

- Hoge EC icm weinig water(beurten)...

 

- het licht 48 uur uitlaten...

 

- Zorgen dat je nachttemp hoger is dan je dagtemp...

 

- Pletten of scroggen of knakken...

 

Voor zover ik hier gelezen heb, zouden dit de manieren moeten zijn om de hoogte te beperken...

 

Ik hoop dat het wat uithaalt...

 

succes

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hogere EC en minder water. Ik denk dat je wel naar een EC van 2.o of 2.1 toe kan. Geef wel minder water anders verbranden ze.

Je kan ze proberen te pletten, als ze te breed worden kun je ze altijd nog iets verder dieven.

Met in het donker zetten voor 24 uur heb ik geen ervaring helaas.

Groter verschil tussen dag/nacht temp. Dus temp. overdag omhoog en temp. snachts omlaag.

 

Misschien kun je ook je luchtbevochtiger uit laten. Hoe ongunstiger het klimaat hoe langzamer ze groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tjee wat een reacties, bedankt allen :verrygood

Als ik alle methodes toe zou passen groeien ze vast helemaal niet meer :P :jump: :P

Maar me luchtbevochtiger uitzetten ga ik zeker proberen.

Me EC omhoog brengen zou ik ook kunnen proberen, maar minder druppelbeurten dan nu kan al bijna niet omdat ik op dit moment nog steeds maar 2 x 1 minuut per dag druppel. Op dit moment geef ik water met een EC van 1,48, is het verhogen naar 2,0 niet erg hoog in dit stadium (10 dagen bloei) ?

Lastig, wat is het verstandigst ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi stumper.

Pletten die hap kerel, dit stopt de groei in de hoogte voor een aantal dagen en zullen in de breedte gaan groeien.

 

Suc6

 

Citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

EC 2.0 is wel hoog ja, maar omdat ze minder water krijgen, krijgen ze dus ook minder voeding :verrygood

Verder moet jezelf maar ff kijken welke methode je kiest.

Hang ook je lampen zo dicht mogelijk op de toppen als de temp het toe laat.

 

Ps. is het nou niet zo dat planten juist groeien in de donkere periodes ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stump,

 

Die hoge EC met weinig water, zou ik in jou geval niet toepassen..

Je kweekt JH en voor zover ik weet zijn Sativa's heel wat gevoeliger voor een hoge EC als indica, en zullen ze snel dichtslibben, verder kweek je op slabs en is minder water lastiger toe te passen als op grond en werkt deze methode volgens mij enkel in die combinatie...

 

Ik denk (althans wat ik zou doen) dat je ze beter kunt pletten, dus bij de hogere toppen, net onder DE top de steel voorzichtig dichtknijpen, zodat hij remt en daarna mjeteen de boel 2 dagen in het donker zetten...

 

Maargoed dat is wat ik zou doen, kijk in elk geval wel uit met een hoge EC...

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites
- Zorgen dat je nachttemp hoger is dan je dagtemp...

 

Dit is volgens mij de beste manier en werkt goed. Het veroorzaakt in ieder geval de minste stress omdat het een natuurlijk verschijnsel is.

Temperatuur snacht iets hoger maken dan de temp overdag. Afzuigertje overdag harder zetten en in de nacht kacheltje aan. Verschil hoeft maar een paar graden te zijn. Bv 27 overdag en 29 in de nacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet niet gekker worden ze gaan te hard bij stump :P gewoon vol me je lampen erop.laten zakken die handel gewoon 30 cm van de plant af hierdoor zullen ze wel effe schrikken.en de uitschieters effe knakken en gaan.ze gaan echt niet verbranden als er maar een zwenker voorstaat en de lv niet te laag is :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit is volgens mij de beste manier en werkt goed. Het veroorzaakt in ieder geval de minste stress omdat het een natuurlijk verschijnsel is.

Temperatuur snacht iets hoger maken dan de temp overdag. Afzuigertje overdag harder zetten en in de nacht kacheltje aan. Verschil hoeft maar een paar graden te zijn. Bv 27 overdag en 29 in de nacht

 

En dat moet ze remmen?

 

Daar gaan ze juist van groeien! Hierdoor is het verschil tussen dag en nacht temp minimaal, en daardoor gaan ze juist groeien. Je moet juist je nachttemp omlaag, dus zorgen voor een groot verschil tussen dag en nacht, daardoor blijven ze mooi gedrongen. Zijn al aardig wat discussies over geweest hier op het forum trouwens.

En waarom pletten? Dan zou ik gewoon een scrog netje neer gooien, of een aantal keer toppen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zei ik al, maak het verschil tussen dag en nacht groter.

Als je nu gaat toppen dan herstellen ze niet zo goed als dat ze in de groei staan. En hij heeft ook de ruimte niet om ze te toppen volgens mij. Als ie het allemaal niet aandurft kan ie ze ook gewoon buigen en eventueel ff vastbinden. Hij groeit toch weer omhoog.

 

Er worden nou zoveel verschillende dingen geroepen waar ook foute dingen tussen staan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Las net iets in Essentie over een bio middeltje op soja basis waarmee je de planten klein en compact houdt genaamd Bio-Optimal.het heeft een anti celstrekkende werking en zorgt voor een snellere bloei als we leverancier Happy Garden in Adam mogen geloven.

 

Ik ken het niet maar toen ik het las moest ik aan dit toppic denken. :verrygood

 

SA

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat jij dat kan tomas :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

focus jij je nou eerst maar ff op je spelling

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehee oke man ga ik niet doen , ( was een grapje hoor ) :verrygood

 

daar is het al te laat voor .

 

en dat middeltjuh van fotografe werkt goed .

 

dus stump PM foto FF

 

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een verhoging van de nachttemperatuur zal zeker meewerken aan het remmen(gedrongener maken!) van de planten,maar bij (extreme)sativaas is dat vaak niet genoeg! :P

 

Ken "de bio optimal"niet & weet nou ook niet of ik op een anti celstrekkende werking zit te wachten! :verrygood

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een verhoging van de nachttemperatuur zal zeker meewerken aan het remmen(gedrongener maken!) van de planten,maar bij (extreme)sativaas is dat vaak niet genoeg! :P

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...