Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Stumper

Tweede Ronde Cocos

Recommended Posts

Spint, de setup van 5 om 4 is een beetje een gedwongen feit :rofl

Ik wilde nl. 36 (dus 4 per slab) JH neerzetten maar als verassing kreeg ik 2 shack3 en 2 "the one" als extraatje waardoor deze opstelling.

Maar ben er niet rouwig om hoor :o

 

Kobuz, absoluut geen enkele kriebeling gevoeld terug te keren naar steenwol, integendeel.

Steenwol kriebelt wel en cocos niet :o

 

Bananas, tnx :wOOt

 

Rataplan, tnx :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de 2e dag bloei, de rlv was gisteren teruggevallen naar 40 % door de 2e lamp.

Dit heb ik weer weten op te trekken naar 50 % en de temperatuur bij dag is 26 graden en 's nachts net even onder de 20 graden.

Vanaf vandaag krijgen de dames pas weer water sinds het uitzetten op de slabs, 2 x 1 minuut per dag met een EC van 1,40 en PH van 6,0.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ze deze x korter laten groeien stump??

Dacht dat je ze juist wat langer wilde hebben??

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben net zo lang in de groei gestaan als de vorige ronde, de plantjes zijn ook ongeveer van dezelfde grote als vorige keer toen ik ze in de bloei zette.

Maar het verschil zit m nu in het soortje, deze groeit nl. een week langer door in de bloei dan de shack :wOOt

En wil toch maar niet het risico lopen dat ze de lampen in groeien :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het wordt tijd dat je je naam gaat veranderen kerel, zoiets als W.O.S ofzo!!

 

W.O.S = Was Ooit Stumper

 

:rofl

 

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst allen nogmaals een TOP 2007 toegewenst :P

 

Gisteravond net na het uitgaan van de lampen wat pica's genomen van de dames, exact 1 week bloei.

 

gallery_5683_1221_225085.jpg

 

 

gallery_5683_1221_671271.jpg

 

 

en van links naar rechts de shack3, the one, the one en nogmaals shack3 (op de achterste slab)

gallery_5683_1221_658559.jpg

 

 

De dames zijn tussen de 20 en 30 cm groot op dit moment.

De inblaas staat nog steeds 24 uur aan, tijdens lampen aan rond de 70% en 's nachts op 30%.

Afzuiging nog steeds op 80% 5 minuten per 2 uur tijdens de licht-aan periode.

Per dag krijgen ze 2 x 1 minuut water met een PH van 6,0 en een EC van 1,40.

Behoudens de paarse steeltjes (van de kou 's nachts ?) zie ik geen tekorten/problemen :verrygood

Overdag is de temperatuur 26-27 graden bij een rlv rond de 50% en 's nachts rond de 18-19 graden bij een rlv rond de 55%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heee toppertjuhh

 

zoals de op stelling er nu uit ziet , wordt dit een mooi tuintje daar stump :verrygood

 

maar waarom 2x1 minuut water en niet 4x1/2 minuut water en na 3 a 4 wekwn bloei 4x1 minuut

 

en ga je nog een net op hangen stump ?

 

en je kan de ec wel verhogen doet ik ook :P

 

De vriendelijke hydro groente

 

Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij ook de beste wensen he, dat het vanaf nu maar goed mag gaan vanaf het begin van elk jaar ipv aan het eind :P Maar dat komt zo wel goed volgens mij :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar waarom 2x1 minuut water en niet 4x1/2 minuut water en na 3 a 4 wekwn bloei 4x1 minuut

 

Maakt volgens mij niet zo veel uit op Cocos daar die bufferwerking heeft. Je zou zelf 1x 2 minuten kunnen doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harry, ik geef 2 x 1 minuut simpelweg omdat ik geen secondentimer heb :P

En de EC zal ik zeker langzaam gaan opschroeven, op dit moment zie ik geen tekenen van overvoeding dus ze kunnen vast wat extra's gebruiken.

Of er een net komt hangt ervan af hoe groot ze gaan worden maar zoals ze nu gaan denk ik dat ik er niet aan ontkom om te "netten".

Kobuz en spint ook bedankt weer :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goed begin in het nieuwe jaar voor jou stump :verrygood

 

Hoop dat 2007 jouw kweekjaar zal worden

 

groeten van Tokkie& Hanna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je word echt een kweker stump op dit moment. Dat beetje hulp van de pappa van je dames heeft je geen wind eieren gelegd.

 

Verder is het weer toppie net als de VORIGE ronde :verrygood

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerst shack welke je naar een goed einde hebt gebracht.Als je jack ook tot een goed einde brengt heb je de hevigste vuurdoop gehad en ben je de naam stumper niet meer waardig :P

 

Laat ze knallen stump :verrygood

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik loop vanmidddag door de stad want ik mocht nieuwe schoenen kopen van Tokkie

 

En wat denk je ?

 

Zie ik een vent gewoon een meter naast zijn schoenen lopen :P

 

Wat blijkt?

 

Is het stumper met de hele oogst onder zijn arm :verrygood

 

 

kusjes

 

Hanna xx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx tok, ook voor jou en Hanna natuurlijk een TOP-jaar en voor Hanna een dikke zoen vol op der ...... :P

 

Jaja ert, de visie van pappa san heeft een frisse wind :P door me hok doen gaan :verrygood

 

Paffie :jump:

 

Sannie, we doen onze best, de dames en ik :huh:

 

Even een kleine update; Heb voor vandaag de EC verhoogd naar 1,48.

Gisteravond heb ik van de grotere planten een stuk of 3-4 takjes onderin gediefd in de hoop ze een beetje te remmen (hopelijk hebben ze 1 of 2 dagen herstel nodig) opdat de kleinere plantjes een beetje op dezelfde hoogte bij kunnen komen.

Ze gaan naar mijn idee iets te snel momenteel, groeien wel 3 tot 4 cm per dag bij een gemiddelde lengte van 30 cm op dit moment op dag 8 van de bloei. Dus nog 3 weken groeien, pffffffffff, want de JH schijnt tot 4 weken bloei te groeien.

Tevens heb ik de afzuiger nu ook op de fancontroller gezet (samen met de inblazer die er al op stond) en deze staan op 60-70% gedurende de dag.

Als het licht uitgaat gaan zowel inblaas als afzuig 2 uurtjes uit om te snelle afkoeling te voorkomen en daarna draaien ze samen op 30% voor de nacht tot 2 uur voor het licht aangaat. Ook dan even 2 uur geen afzuig en inblaas. Nachttemperatuur is 18-19 graden en dagtemperatuur 26-27 graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom gaat de afzuiging 2 uur voordat de lampen aan gaan uit ???

Je kunt de grote planten ook iets buigen en dan vastzetten met bv ijzerdraadje ofzo, werkt bij mij goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha die spint, tja waarom gaan ze 2 uur voor de lampen aan gaan ook uit ?

Is een of ander gedachtenspinsel van me, de ingeblazen lucht komt nl. onder de librabakken naar binnen en geeft daardoor gedurende 2 uur voor de lampen aan geen (koude) lucht meer aan de wortels waardoor ze wellicht vast een beetje wakker worden. Weet ik veel, nogmaals, het is maar een gedachtenspinsel :P

En als de planten te groot dreigen te worden komt er zeker een net overheen waar ik ze op zal binden.

 

Tnx voor t meedenken :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe daar zit wel wat in ja. Baat het niet, schaat het niet :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

stumper,

 

beter geen eigen initiatief van jou he.

Jij mag ze verzorgen maar WIJ bepalen wel wat je moet doen :P

Dus druk die gedachtenspinsels maar snel de kop in. :verrygood

 

groeten tok & Hanna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...