Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

OGDread

Aangezien "is Dit Goede Voeding" Op Slot Zit...

Recommended Posts

Ik wil dit effe kwijt.

 

Dit forum modereert alsof moderatie een doel op zich is. Het schiet zijn doel vaak voorbij.

 

Ook dit topic weer.

Duderstyle, stelt in verder niet relevant artikel, een vraag over voeding. Daar word niet veel op gereageert, terecht, was enigszinds off topic. Duderstyle doet dan iets wat ik ook zou doen: hij herhaalt de vraag in een eigen topic, op een relevante plek.

Het topic is actueel, houd gemoederen bezig, en is bepaald een eigen draad waard. Maar het gaat op slot.

 

De reden?

"Het is al ergens anders besproken."

Maar wel op de verkeerde plek, en daardoor onderbelicht.

 

"Over voeding is al genoeg gezegt"

Nou ja zeg! Laten we maar nooit meer over voeding praten dan!

 

Dat moest er effe uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het met je eens dat er de laaste tijd te veel topics gesloten worden. Als dat de nieuwe trend van de moderators is moeten ze dat uiteraard zelf weten, maar soms zet ik wel mijn vraagtekens erbij. Bijvoorbeeld als een beginnersvraag beantwoord is, dan hoeft het topic toch niet gelijk op slot? Zo krijgen andere mensen niet meer de gelegenheid om er hun visie op te geven of misschien wilt iemand later wel een relevante vraag erbij zetten: haar/zijn zoekgedrag wordt dan beloond met gesloten topics...om een specifiek topic te geven: de vraag of een plant ook op de vensterbank gekweekt kan worden. Dit topic werd snel gesloten, terwijl dit toch wel kan! Whazzup heeft al eens een lekker wietje van de vensterbank gehaald en ik had er een foto kunnen plaatsen van mijn vensterbankplant die nu hangt en die gaat zeker de moeite waard worden :verrygood

 

Voor de moderators: zie dit niet als gezeik of als users die zeggen wat jullie moeten doen, want er is uiteraard respect voor jullie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben het met je eens kobuz, maar er zitten ook wel topics tussen dat je denkt "kom op man, die vraag is al 10x gesteld'''

 

Ik weet nog wel dat ik begon(niet zo lang geleden :verrygood ), ik heb zoveel topics doorgelezen(voordat ik me aanmeldde) dat ik zelf al dat soort vragen niet hoefde te stellen omdat andere dat eigenlijk al hadden gedaan..

 

gr.speed :verrygood

 

En inderdaad er mag ook wel even gezegd worden dat de Mods het forum erg netjes houden, en gelukkig maar !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het valt inderdaad op dat er veel gesloten wordt, veelal terecht moet ik zeggen.

Maar kan je topics die je sluit niet meteen verwijderen? het forum schoon en leesbaar houden.

Keep up the good job mods :verrygood

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal hier rekening mee houden en proberen minder snel te sluiten :verrygood

 

Maar er gaat pas een slot op nadat er een juist antwoord,linkje en/of vriendelijk verzoek tot zoeken is geplaatst.

En NOOIT vanuit het niets een slotje.

 

Ik denk dat je met zo`n snel slot ook een signaal af geeft dat voortaan aanzet tot (beter) zoeken.

Vandaar dat ik ze daarna niet meteen verwijder.

 

om een specifiek topic te geven: de vraag of een plant ook op de vensterbank gekweekt kan worden. Dit topic werd snel gesloten, terwijl dit toch wel kan! Whazzup heeft al eens een lekker wietje van de vensterbank gehaald en ik had er een foto kunnen plaatsen van mijn vensterbankplant die nu hangt en die gaat zeker de moeite

Je hebt het bij die planten van jullie over een paar maanden geleden.Die hebben zomerzon gehad.

NU (december) is het gewoon niet meer mogelijk en daarom is hij toen (door mij?) gesloten.

 

 

 

Mag hier nu een :verrygood slotje op ?

 

Nee hoor :smoke

Ga maar lekker verder

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk dat je met zo`n snel slot ook een signaal af geeft dat voortaan aanzet tot (beter) zoeken.

Daar kan ik me wel in vinden, hopen dat het ook dat gewenste effect heeft!

 

Oja, en ik ben aan het proberen of een mannetje het voor het raam volhoud nu.. toch leuk probeersel :verrygood

 

Speed :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Rich, ik ben het er inderdaad mee eens dat het vaak terecht is, daarom gaf ik al aan dat het niet alleen om te bitchen is :verrygood Maarrrrrr....af en toe de mods waarschuwen dat ze niet te ver gaan mag ook wel :smoke

 

Ik denk dat we elkaar wel begrijpen, zal mijn topic weer eens updaten, is veel leuker :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, zit ik al tijdje op te wachten kobuz.. ik wil licht zien :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zal hier rekening mee houden en proberen minder snel te sluiten :verrygood

Ik kom hier op terug.

Ik blijf doen wat ik juist acht.

 

Groeten,richard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk, dat komt alweer een stuk zelfverzekerder over :verrygood ghehehe....

 

Zolang het maar vriendelijk blijft toch? Na een gesloten topic bestaat altijd nog de mogelijkheid om de moderator via PM meer info te vragen hierover, of zelfs om een nieuw topic te openen, met wellicht een gerichtere vraagstelling!

 

Het forum dient gebruikt te worden naar de gestelde voorwaarden en regelementen, zoniet dan wordt het chaos!

Share this post


Link to post
Share on other sites
...Het valt inderdaad op dat er veel gesloten wordt, veelal terecht moet ik zeggen

...

...

Maar kan je topics die je sluit niet meteen verwijderen?

....

 

Idd, er wordt in mijn ogen alleen maar terecht gesloten, tenminste in mijn opinie. 98% van de topics die Rich sluit zijn in mijn ogen logisch en terecht.

 

Beginners moeten meer gaan zoeken, zolang dit op een goeie en vriendelijke manier gedaan wordt, prima toch?

 

 

Verwijderen & lock gaan we snel veranderen, iets meer delete met sommige topics :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol volgens mij had ik hem gesloten heren... De vraag was niet nogmaals, maar al eerder gesteld in zijn eigen topic. Wat beter was geweest in dit geval overigens is alle berichten te verplaatsten naar zijn eigen topic aangezien er daar niet zoveel reacties op waren. Maar in een dergelijk geval prevaleert in ieder geval de eerste post over dat onderwerp in het grootste topic. Alternatief was het kweekverslag sluiten? Nee toch zeker?

 

Maar wat ik ook wel een beetje zonde vind is de tijd die we hier nu aan verdoen eigenlijk. Als iemand vindt dat zijn topic onterecht gesloten is dan kan hij had kenbaar maken aan de mods. Als het noodzakelijk is (dus niet gewoon een overtreding van de forumregels) dan gooit de mod het in de groep. Ik heb tot nu toe welgeteld twee klachten gehad van topics die ik sloot, en die gebruiker heb ik uit kunnen leggen waarom en dat was ok. Ik heb een stuk of drie keer op verzoek een topic open gegooid nadat ik het gesloten had. Dat kan natuurlijk ook gebeuren als er bijzondere omstandigheden zijn.

 

Maar met 500 nieuwe berichten per dag heb je mazzel dat de lijst van nieuwe berichten in actieve topics niet anderhalf keer zo lang is. En dat komt omdat we dubbele topics en heel erg open deuren sluiten. Elk nadeel hep se foordeel weet je :verrygood

 

Wat jullie overigens niet zien is dat we bijvoorbeeld af en toe topics verbergen en met elkaar bespreken of het kan, voordat je vrijgegeven worden weer. Er gebeurt achter de schermen erg veel wat dat betreft. Af en toe balanceren we op wat wel en niet kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lol volgens mij had ik hem gesloten heren...

 

Klopt,jij had hem gesloten.

Dat had je trouwens gedaan nadat je de man een antwoord had gegeven en op een nette manier.

Ik heb eens naar alle post`s van de persoon gekeken en het is gewoon nog "een vrager" en niet zo`n lezer/zoeker...

Maar dat komt wel.

 

 

Aangezien er de laatste tijd veel te sluiten valt en ik dat dus ook doe heb ik het idee dat men mij als "de veelsluiter" ziet.

Daarom wou ik er toch op reageren...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe nee man, je bent een harde werker!! Hoge bomen enzo... Als je veel doet zullen mensen ook altijd veel van je zien. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je....jij toch ook

 

Slotje om het af te leren ? :verrygood

 

Of nee,laat maar komen die kritiek :verrygood

 

 

EDIT; Mijn oude slotjes zijn nu verwijderd....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik al eerder zei, je moet het niet als kritiek zien, maar ik vind het allemaal goed zo, zeker als betreffende topics ook verwijderd worden :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sja als een forum verzadigd is kan je zeker niks meer vragen? ALLES staat nu ongeveer wel ergens omschreven, alleen verslagen zouden nog kunnen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap moderatie. Ik snap zelfs de argumenten over dit topic wel. Dit is ook geen klacht, respect voor iedereen die zijn tijd hieraan opoffert.

Alleen, bijvoorbeeld in het nieuwe topic werd wel degelijk iets nieuws boven tafel gebracht , namelijk dat calcium in het rijtje ontbrak. Het heeft dus voor Duderstyle gewerkt, en was dus zinvol. Dat bedoel ik met, het schiet zijn doel voorbij. Het is namelijk nie de eerste keer dat ik wil reageren op een topic, waar dan NET een slotje op word gedaan! Egocentisch als ik ben, denk ik dan, watnou zinlooos! Als ik wat te zeggen heb, kan dat niet zinlooos zijn :verrygood

Ik denk dat """domme""" topics niet op slot hoeven, driedubbele aanhalingstekens want domme vragen bestaan niet, je zou kunnen volstaan met de opmerking "zoek eens hier", tot "dit topic is vrij zinloos". Slotjes passen mijn inziens beter bij flamewars en spam.

Maar goed.. waar moderatie is, is discussie, maar mijn ervaring is dat strenge moderatie (zero tolerance :verrygood ) alleen werkt in een kleine gediciplineeerde groep..

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als er dan een keer een topic dicht gegooid word, verwijder dan ook het topic uit de lijst..

 

in plaats van een doelloos topic waar niks meer aan toe te voegen valt en ook geen nuttige informatie bevat :verrygood

 

dit geld uiteraard niet voor dichtgegooide kweekverslagen aan het einde van de kweek..

 

greetz thug :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind dat sommige voral de hardnekkige weigeraars vaker en strenger moeten worden gelockt net zolang tot het duidelijk is dat je je eerst voorstelt

 

op een hondenforum is dat al verplicht daar mag je alleen lezen totdat je wordt toegelaten tot de gebruikersgroep

 

 

duderstyle en een handje vol andere galbakken verpesten de fruitmand

 

 

geen kusjes voor diegene die niet netjes lezen en gewoon netjes de styandaard forum regels kunne opvolgen en voor de rest heel veel kusjes

 

Esmie

 

o ja nog iets ...

 

plaats je geen groei verslagen dan heb je geen schrijfrechten dat zal ze leren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien dat we in de toekomst wel meer groepen gaan maken, er komen nu bv vrij veel vragen in de info terecht terwijl dat er helemaal niet hoort, zo kan ik denk ik nog wel wat dingen opnoemen...

 

Geen verslagen geen schrijfrechten? Mag ik dan ook niet meer posten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

EsmeraldaNuevacita je hebt je roeping mis gelopen

 

je zou bij hennepdesk moeten soliciteren als moderator hahhahahahahah

 

 

 

veel plezier

 

 

tnt

Share this post


Link to post
Share on other sites

HD pfff

 

wie heeft er allemaal een ban bij hd?

 

 

vermeld t ff aub :verrygood

 

 

 

Ik ben nummer 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 en nummer 3 tot 100 kan ik ook wel invullen lol

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...