Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rainman

24 X Zaailingen Jack Herrer "eerste Poging!"

Recommended Posts

Hee rainman .

 

Als je fotos bij tl licht gaat maken , vergeet dan niet als je hps lampen zijn aangesprongen en je uit je hok gaat , de tl verlichting weer uit de doen . Veel gemaakte fout !! :verrygood :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powerplant16466,

 

That's a nice one... ja dat heb ik ook idd veel gelezen dus wat op verzonnen,

zo'n trappenhuis schakelaar deze slaat af na een x aantal sec. minuten.

 

Grtx

Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Donderdag 04 Jan 2007 19.06

 

Update,

 

Temp. gezakt tot 22/23 ºC lv is 45% met de circulatie fan aan

nog steeds maar 1 lamp temp zal wat oplopen zo'n 25/26 ºC

met bijde lampen aan, maar volgens mij is dit nog niet nodig.

De lamp hangt nu op 80 cm en morgen nog 20 cm zakken.

 

gallery_7406_1166_50835.jpg

 

Volgens mij zijn de Jack's toch wat gestressed de bladeren hangen

nog steeds geef alleen water ph 6.0 EC 0.459 temp 21.6 ºC

Ben alleen bang dat ik nog niet de juiste maat heb qua water gift,

zal later nog een beetje water van onder geven.

 

gallery_7406_1166_11439.jpg

Heb nu de camera aardig weten aan te passen foto met HPS aan

 

Ik heb 1 klein probleem door de circulatie fan zwabbert de wing

is dit nadelig? Ga proberen om deze meer stabiel op te hangen.

 

gallery_7406_1166_99613.jpg

 

En Sannie het pakket is binnen, ga er zaterdag even goed voor zitten

en uit dokteren hoe of wat te doen.

 

gallery_7406_1166_7542.jpg

En een verassing van Sannie voor de volgende kweek!

 

Grtx,

Rain

 

Ohja een ieder die net als ik in een kleine ruimte werkt

dit is een uitkomst en zeker het geld waard!!!!!

 

gallery_7406_1166_29019.jpg

 

Even op pompen en sproeien, gewoon water geven enz. en je komt overal bij

zonder enig stuntwerk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He rainman jammer dat ze zo hangen

 

is het niet water teveel ?

Til je potten eens op om het gewicht in te schatten

 

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Herkenbaar beeld dat 'hangen'. Het is de overgang naar intenser licht en mogelijk ook ondervoeding. Het lijkt op mijn BB's. Die hebben er een tijd over gedaan om er weer wat bovenop te komen. Hou ze goed in de gaten en misschien moet je de lampen nog niet laten zakken. Bij mij was het volgens mij ook een stukje ondervoeding waardoor de planten zo overdreven reageerden op de lichtovergang. Let ook goed op de kleur van de bladeren. als ze lichter worden dan zal je het toch wat in de richting van de voeding moeten zoeken. Het kan zelfs een vertraging of stilstand in de groei opleveren, dat was bij mij wel het geval. Hoe gaat dat bij jou?

 

Je postte dat je ze nog een paar dagen op 18/6 laat staan? Dat mag toch nog wel wat langer? Als de plant van bovenaf gezien de pot (waar je ze ook in afbloeit) mooi bedekt en de planten elkaar gaan raken is een mooie stelregel (van Sannie geleerd :verrygood ). Of heb je speciale plannen dat je ze zo vroeg in de bloei wil zetten?

 

Grtz Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Miss_J

 

Tja wat zou het zijn, na het overpotten zijn ze nu 2 dagen zo. Heb nog geen voeding gegeven ze staan in de Biobizz lightmix. Dit is een tussen stap pot straks gaan de overgebleven damens naar 14 liter potten.

Ik denk hoop dat het gewoon een beetje stress is van de verhuizing.

Of misschien hebben ze toch nog iets te droog gestaan, okay ik houd ze in de peiling zo goed als

mogelijk ben door de weeks 12 uur van huis ...!

 

En ze blijven voorlopig nog op 18/6 (net als je zei tot dat de bladeren elkaar overlappen)

 

Grtx

Rain

 

Ps... zal het aan mij liggen maar ik ga een zonnebril dragen wanneer ik het hok in moet met de lampen aan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

had je de aarde wel ingewaterd bij het overpotten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eventueel zelfs al na deze 23 dagen?

 

Nee , heb ik nog nooit gezien in ieder geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrijdag 05 Jan 2007 18.59

 

Update,

 

Temp. licht aan 24/25 ºC lv is 30% met de circulatie fan aan

en de afzuiging op 60% de bodem temp. is 21.8 ºC

 

gallery_7406_1166_58622.jpg

 

De tube heaters onder de vloer doen het erg goed, ik haal de verse lucht

van de zolder (eigenlijk gewoon buiten) en in de nacht is de bodem temp.

24.8 ºC en bij de topjes 23.6 ºC en de circulatie fan om het uur 15 min

aan de afzuiging op 30%

 

De Jacks trekken iets bij maar de bladeren hangen nog steeds.

 

med_gallery_7406_1166_2194.jpg

 

Bij sommige Jack's zijn 1 of 2 onderste bladeren iets geelig misschien

komt dat om dat deze voor 30% op de aarde liggen?

 

gallery_7406_1166_47820.jpg

 

Toch heb ik het gevoel dat ze iets te droog staan de pot is aan de onderzijde

wel wat zwaar maar de boven zijde lijkt me aardig droog.

 

Tomas vroeg al of ik de aarde wel heb ingewaterd? Hmmm... ik weet niet

of je dit als inwateren kunt beschouwen:

 

Pot gevuld met lightmix kuil gemaakt voor kluit, 75 ml water ph 6.0 in de schotel

pot op de schotel zodat deze het water opzuigt, de kuil nat gesproeit kluit erin

en nog wat water van bovenaf rond de kluit.

 

Ik ga vandaag de een paar druppels Yuccah mee geven aan het water.

 

Grtx Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey rainman, dat hangen heb ik nu ook. Ze zijn sinds 2 dagen overgegaan van tl naar hps, en van 18/6 naar 12/12, en ze hangen ook iets.

 

Bij de vorige ronde had ik dit ook, na een paar dagen was het toen weg, dus maak me geen zorgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een vraag,

 

 

Als je je vinger in de aarde steekt wat voel je dan:

Broeierig, korrelig een beetje vochtig of anders

(klinkt wel een beetje funzig :verrygood )

 

Ik ben bang dat ze toch te droog staan!

 

Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je inderdaad wellicht iets beter had kunnen inwateren. Maar zoals gezegd, pak de potjes eens op en voel het gewicht eens, dat geeft een goede indicatie. Als je er geen gevoel bij hebt, vul dan een leeg potje met grond en voel het verschil.

 

Verder denk ik ook de stress van het verpotten en de andere lamp tegelijkertijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

WHOOO Rainman, alsjeblieft,.. pas op, want symptomen lijken ook erg op overbewatering. Dat ken ik van de eerste keer maar al te goed. Als de onderkant zwaar is wees dan gerust, want daar zit ook al wel wortel.

Indien mogelijk: Pak een vergelijkbare pot vul deze met droge aarde en vergelijk. Nu al gele bladeren hmm. beetje bijvoeden wellicht. Of bij overbewatering wordt juist heel slecht water opgenomen dus ook weinig voedingsstoffen, waardoor de plant dus ook niet het benodigde binnenkrijgt. Tja vaak kan een symptoom (gele bladeren) terug te werken zijn tot meerdere mogelijke oorzaken. Daar komt kennis door ervaring bij kijken en daar ben jij nu druk mee bezig.

 

Toch als je beschrijft, lijkt me niet dat er teveel in is gegaan, maar toch lijkt het me overbewatering (grond ziet er op de pics ook best donker/vochtig uit).

 

Veel plezier ermee en toch voor de zekerheid niet teveel Rain Man!!

 

(houdt er rekening mee dat ik niet in jouw hok sta en er niet bij ben geweest toen je water gaf :verrygood bovenstaande is dus een hint niet de oplossing)

 

1 ding weet ik echter zeker: Dat spul van BAC moet koel staan!!! Let daar op, zou zonde zijn. Die kleine metaalachtige potjes staan zowieso altijd in de koelkast bij mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja wat is wijsheid,

 

Teveel water kan je bijna niet corrigeren daar in tegen te weing wel, maar hoe schadelijk zo het zijn

als ik ze nu geen water geef mochten ze al te droog staan?

 

Heb een pot gevuld met aarde en gewogen (met de hand) tegen over een pot met plant.

Voor m'n gevoel is het niet veel zwaarder de bewaterde pot!

 

Wat zal ik doen een klein beetje sproeien als het licht uit gaat en verder niets,

ik weet dat het moeilijk is advies te geven maar alles helpt!

 

Grtx

Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

mss te laat maar wat dacht je ervan om er een paar wat water te geven?

kun je morgen zien hoe ze het oppakken.

als ik je topic zo volg, zou ik niet meteen aan overbewatering denken.

 

gewicht bijna hetzelfde zeg je,

volg je gevoel.

 

suc6 weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het bijna niets scheelt zoals je zelf zegt: dan toch maar watergeven. Dat afwegen zou een redelijk goed vergelijk moeten geven.

Als je ze water hebt gegeven voel dan de potten op gewicht zo leer je ook inschatten hoeveel water ze verbruiken.

 

Nog niets aan de hand verder, komt wel goed. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

QUOTE(Ganjamens @ 1 Jan 2007, 21:36 )

 

Eventueel zelfs al na deze 23 dagen?

Nee , heb ik nog nooit gezien in ieder geval.

ik wel (net 3 weken)stond ook raar :P te kijken en het waren ook nog de vrouwen die zich het eerst lieten zien :verrygood

soortje is euforia van dutch passion daarnaast staan ook een aantal mazar maar daarbij duurt het een stuk langer dag of 10 na 12/12

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Dat wegen met de hand komt echt niet op de gram hoor :verrygood Als je weinig verschil voelt tussen pot aarde zo uit de zak en eentje met plant dan kan er wel wat water bij.

 

En er zal altijd verschil zijn tussen de onderkant van de aarde en de bovenkant. Bovenkant droogt meer uit onder de lamp + vocht zakt natuurlijk. Ik heb wel planten gehad die droger stonden dan wat zo uit de zak komt en dat ze nog hun bladeren niet lieten hangen. Het hangen van de bladeren begint altijd onderaan de plant en de bladeren zien er ook echt slap uit. Ik kijk dan ook wel onder de volwassen planten + scrognet door om te kijken naar dit soort zaken. Wat je planten nu doen is gewoon stevige bladeren laten hangen, maar ik denk niet dat dit over,- of onderbewatering is.

 

Misschien een goed idee om eens met 1 plant de grens op te zoeken qua droog. Dan pas krijg je een indruk hoe droog ze kunnen verdragen en vandaar ga je weer opbouwen richting een goede vochtbalans.

 

En even over je vunzige praatje: pfoe moeilijk inschatten op afstand. Bovendien is de bovenkant droger dan de onderkant natuurlijk. Er was ooit eens iemand op het forum die in de zijkant aan de onderkant van een pot een gaatje had gemaakt om zo met zijn vinger daar te kunnen controleren (heb er gelijk een beeld bij, :P hahahahaha). Als ik water heb gegeven en ik haal na een aantal minuten de bovenkant wat los dan zie ik nergens water glinsteren, alleen maar vochtige aarde. Ik denk dat jou beschrijving wel oke is.

 

Ze hebben wat voeding in de light-mix, ze staan niet te droog (misschien iets vochtiger mag wel) en zeker niet te nat. LV is wel wat laag, een hogere LV zal zeker goed zijn om ze wat te ondersteunen. Even afwachten en vooral de gele bladeren in de gaten houden, er moeten niet meer komen.

 

Grtz Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal vast bedankt voor het mee denken.

 

Vrijdag 05 Jan 2007 18.59

 

Update,

 

Temp. licht aan 24/25 ºC lv is 34% met de circulatie fan aan

en de afzuiging op 60% de bodem temp. is 21.1 ºC

 

Ze staan er nog steed niet best bij, heb de potjes gewogen

om wat meer duidelijkheid te krijgen.

 

Volgens mij zijn het 3,5 ltr potjes 15 cm

Het gewicht met aarde zonder water is 450 gr.

 

med_gallery_7406_1166_57926.jpg

 

Het gewicht met aarde en water is 600 gr.

 

med_gallery_7406_1166_3571.jpg

 

Nu even rekenen: het verschil is 150 gr. of gezegt 150 ml.

 

Okay forum wat zegt u meer water???

 

Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

staat dat plantje ook nog in dat potje met water of niet ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg nee. Voordat je ging overpotten heb je toch je aarde flink ingewaterd voordat de plantjes erin gingen? Dan kan het wel een dag of 3 duren voordat ze aanslaan, en pas dan beginnen ze te drinken en is het slim om ze weer water te geven. Duurt ff voordat je door hebt wanneer ze water nodig hebben, misschien is een tensio wel handig voor je?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Even afwachten en vooral de gele bladeren in de gaten houden, er moeten niet meer komen

 

Dat is wel het geval op dit moment, er zijn der een paar bij gekomen (geheel onderaan de plant)

 

Heb de koudemist er bij gezet om de LV wat omhoog te krijgen. Misschien helpt het!

Share this post


Link to post
Share on other sites

geef ze water en veel nu maximum

ja hebben ze heel graag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...