Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Budgetkweek

Guerilla 2007. Groots En Veel Soortjes

Recommended Posts

hee budgetkweek,

 

 

ik zit de guerillacorner een beetje af te speuren en ik zie dat jij er aardig wat verstand van hebt. ik ben zelf van plan dit jaar voor het eerst een guerillakweek te doen. ik vond het stappenplan wat je bij BAS22 had neergezet al erg informatief en ik vroeg me af of jij het een leuk idee vindt om een sticky te schrijven voor deze sectie. zou volgens mij veel onnodig beginnersgeneuzel moeten kunnen schelen! :nerd

 

 

hee laters! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@glazenwasser:

 

Dank je. Ik heb er zelf ook al een aantal keer aan zitten te denken en ben er zelf al eens aan begonnen.

Ik ben toen gestopt omdat er in het begin van dit jaar al iemand was die half half zoiets begon.

 

Ik zal even kijken wat ik kan doen want ik denk inderdaad dat er een hoop fouten voorkomen kunnen worden.

 

Greetz BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Budgetkweek

Mijn bericht was geen kritiek maar meer verbazing wat mij deed vragen waarom je de Jack H(indoor) verbouwd.

 

Over dat in november oogsten ben ik het trouwens niet mee eens omdat door de koude nachten planten te weinig kunnen aanmaken ook al is het overdag mooi weer.

 

Trouwens kun je wel tevreden zijn met datgene wat je krijgt maar het feit blijft dat je beter 1 echte outdoor(sept) kunt hebben dan 2 echte indoors.

 

Die Shiva ken ik niet.

En stekken van mijn NDB maak ik wel,maar voor kruisingen en zaadproductie.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ DB:

ooh maar zo vatte ik het ook niet op hoor ;)

en ja je hebt gewoon gelijk en daarom schreef ik ook dat ook ik

het volgend jaar weeeeer anders ga doen :nerd

 

Greetz BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het aantal uren licht is erg gering in november , oktober ,minder dan 12 per dag zowieso . maar net zo belangrijk is dat de lichtsterkte ,die is dan ook nog eens veel lager dan in bv september .

 

Lage temperaturen zorgen voor vertraging van alle processen , dit is een serieus probleem .

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik..lees..leer HIER aub.

 

Juist,daarom pleit ik er ook voor om planten die in oktober-november afbloeien geen outdoor te noemen maar b.v. half outdoor dan schept het vooral bij beginners niet steeds verwarring.

 

Terwijl de breeders toch in staat moeten zijn om in korte tijd de nu in oktober afbloeiend soorten door wat kruisen en selecteren deze soorten WEER terug te krijgen op september.

Heel veel oude soorten zijn immers gedegenereerd op dat punt.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo vandaag weer even langsgeweest en het groeid gestaagd.

De grond tempratuur is nog laag en dat merk je aan de groei.

Planten in potten groeien veel harder nu maar goed.

 

Heb foto's gemaakt en veel ook maar heb ze verkeerd verkleind waardoor de kwaliteit achteruit is gegaan.

Ga ze toch even posten, volgende keer beter :bier

 

 

Eerst een paar van lokatie2: "open plek in bos"

 

Elke foto is een ander plantje. Op deze plek staan 32 planten.

Sommige plantgaten staan 2 plantjes in omdat ik een beetje lui was met voorbewerken van de grond

en uiteindelijk meer stekken kwijt wilde.

 

gallery_6875_320_83520.jpg

 

gallery_6875_320_41481.jpg

 

gallery_6875_320_27854.jpg

 

gallery_6875_320_98194.jpg

 

gallery_6875_320_18438.jpg

 

gallery_6875_320_49130.jpg

 

 

Nu de foto's van lokatie1: "de slootkant"

 

Ook hier is elke foto een ander plant. Het aantal ben ik kwijt meer als 50 in ieder geval en

de nieuwe stekken staan al te wachten en die kunnen over een paar dagen ook de grond in daar.

 

 

gallery_6875_320_27409.jpg

 

gallery_6875_320_34583.jpg

 

gallery_6875_320_8755.jpg

 

gallery_6875_320_87035.jpg

 

gallery_6875_320_55468.jpg

 

gallery_6875_320_21580.jpg

 

gallery_6875_320_48518.jpg

 

gallery_6875_320_90725.jpg

 

 

Nou dat waren ze weer. Vind deze foto's niet zo interessant omdat de plantjes nog klein zijn maar jullie hebben wel een eerste indruk gekregen nu.

 

 

Greetz BK

Share this post


Link to post
Share on other sites
:bier :verrygood Meer!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

pas op dat ze de slootwal niet gaan maaien!!!

verder ziet het er :verrygood uit :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

slootkant maien ze niet hier.

riet wel maar dat is altijd in het najaar anders heeft het zo weinig zin denk ik want heb ze nog nooit eerder bezig gezien hier in de omgeving en gebeurd ook maar eens per een aantal jaren.

 

Ja klein zijn ze zeker nog.... maar staan eerder dan vorig jaar dus ... :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou het begin is er...,ff wachten tot ze aanslaan en dan als een raket :bier

 

Mooi oogsie toegewenst :verrygood

 

Greetzz Cucharacha

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx iedereen.

 

vandaag nog ff 15 shiva weg gezet.

totaal staat de teller nu op: 95!!

 

maar daar komt nog meer bij.

(ja sorry camera vergeten)

 

Greetz BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoe zit het nu met die stekjes die je door middel van die vernevelaar had laten wortelen?

zijn deze nu goed geworteld?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Da FluX: ja dat gaat als een trein maar systeem is te instabiel.

als er iets fout gaat waardoor ie een paar uurtjes geen nevel krijgt gaat

het helemaal fout. Goed systeem hoor en groeien gaat veel sneller dan aarde etc maar is op dit moment nog niet iets wat we heel veel willen gebruiken.

 

conclusie: leuke test. maar niet meer.

 

 

Kleine update:

 

gallery_6875_320_13328.jpg

 

 

Neee...... was het maar zo. ben er al een tijdje niet geweest dus hoe ze er bij staan zou ik zelf ook niet weten.

heb er nog wel een paar bij gezet een tijdje terug en zit nu op 120 planten

 

Hoogtijd voor een echte update.... TOT SNEL

 

Greetz BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx nog voor de reactie in ons topic, maar als ik dit van jouw zie heb je ook een leuk aantal. helemaal op de foto hierboven :cry ... maar hoe groot worden de dames ongeveer, ik heb zelf niet zoveel ervaring met de buitenkweek... heb wel eens 1 plant gehad die was 1.80 hoog en 1m breed... en haalde er 300gr vanaf....

maar als dat lukt kunnen we dit jaar toch wel een mooie reis maken naar een verre besteming. :smoke

maarja, resultaten uit het verleden die.................................

 

 

gr mister R :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo moeilijk te zeggen dit... groote hangt van het soort en voeding etc af.

heb vroeger VIKING gehad en die kwam boven de eerste verdieping uit.

maar niet elk soort red dat.

 

En ik top alles af vooral guerilla dus dan worden ze ook weer minder groot......

 

Moeilijk te zeggen dus...

 

je kan 500 gram van een plant halen maar moet zeggen dat 0 gram makkelijker gaat :)

 

succes gasten!

 

Greetz BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de 42pp stekken ook getopt, 4de dag dat ik ze had... en die in de tuin heb ik vandaag voor de 2de keer getopt, nu alleen alle topjes. het moeten struiken worden en geen sprieten die zo om waaien.

enuh geef jij strooi voeding want ik neem aan dat je niet met jerrycans water/voeding naar 130 dames gaat sjouwen.. ik heb er bij de shop naar gevraagd en die hadden het over ecb korrels die je bij het tuin centrum kunt kopen... is voor de langere termijn...

 

gr mister R

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bk

 

Lekkere foto! Maar ben nu eigenlijk wel benieuwd waar die BKoutdoor #1 uit bestaat :) !

Ik zelf ben ook nog steeds op zoek naar de "Perfecte" plant. Welke van al jou soorten bloeit het snelst? Of brengt per zomer het meest op?

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, maar weer eens een update he ?

 

Even als bericht aan budgetkweker: je bent door dezelfde onvoorzichtigheid al eens eerder een tuin vol kwijd geraakt in een ver verleden, zal je het ooit leren ? je zou toch iets meer voorzichtigheid verwachten van iemand in jou "positie" :nerd

Dit is absoluut vriendelijk bedoelt, maar misschien is dit duidelijker dan waarschuwingen in woordelijke vorm :lol:

Uiteraard ben ik netjes overal vanaf gebleven, en ben ik niet verder gegaan dan je op de fotos ziet om te voorkomen dat ik perongeluk ergens op zou staan.

Als jij me belooft dat je een paar stekjes van stj's jack voor me scored vertel ik je in pb wie ik ben ;)

 

De vrolijke groete van een (nog) onbekende vriend :nerd

 

 

Fotos!!

 

p.s, ik heb ff snel klik klik gedaan, excuus voor eventueele overhangende tankjes of matige belichting!

 

gallery_9910_2749_433035.jpg

 

gallery_9910_2749_404983.jpg

 

gallery_9910_2749_243249.jpg

 

gallery_9910_2749_371027.jpg

 

gallery_9910_2749_232058.jpg

 

gallery_9910_2749_223894.jpg

 

gallery_9910_2749_53009.jpg

 

gallery_9910_2749_91119.jpg

 

gallery_9910_2749_91119.jpg

 

gallery_9910_2749_88022.jpg

 

gallery_9910_2749_367280.jpg

 

gallery_9910_2749_20108.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, hij doet dus wel iets. . . . .

Succes man, moet te doen zijn op die lokatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...