Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

weetje

Shake, Herrie And The Rest--b.week 8--

Recommended Posts

Nee in dit stadium is het nog koffiedik kijken.

Maar alleen het dromen over geurende(blauwe?)berry budjes zal je veel voldoening uithalen.

Het byzondere is wel dat er shackF2 zaad tussen kan zitten waar ik alleen wat proefzaden van had om te kijken hoever en rijp deze waren.Deze zal over enkele weken pas verkrijgbaar zijn.

 

MAAR WELKE IS HET???...dit is dikke pret :verrygood

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey doyouknow (weetje op z'n engels),

 

Het begint steeds meer op een cannabis cat walk te lijken, met beeld schone modellen en foto's.

 

Grtx Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

The catwalk is becoming to small....

reel stonecool english.

 

mensen from england zeggen ook vaak knowtje tegen me,

je bent zelf een nootje zeg ik dan.

vinden ze ook niet aardig......

 

helemaal vertelt in de dagen, volgens mij dag 14, ff geen zin in logistiek.

 

nou ja beetje tellen kan geen kwaad......

 

huh :verrygood

 

 

 

hoe kunnen het er opeens 21 zijn???

 

Wistje heeft er 10 plantjes bijgezet.

Waar het aan ligt, god mag het zeggen, maar ontkiemen doen we op geen andere manier meer.

 

med_gallery_7713_1128_524864.jpg

 

 

 

Kijk die tuthola's(hope so) daar nou staan..

 

rechts serie 1= 2 plantjes

midden serie 2= 8 plantjes

linx serie 3=4 dagen in de aarde en de eerste 3 kojes steken boven de grond uit...

 

Zolang staan te wachten, vele kansen laten liggen, en ze hebben het even naar hun zin en hopla.

de kleine staan even in een erdbeerveldje, aangezien het daar wel hele mooie omstandigheden zijn voor de kleine.

 

med_gallery_7713_1128_299255.jpg

 

 

met de gele labels zijn de nieuwelingen.

't is alleen wel onhandig dat er een gaatje in die labels zit, het schrijft zo lastig.

 

Oke, we mogen een fase verder gaan denken.

Als we de nieuwe zaden(serie 3) nog bij de groep zouden betrekken, ofwel nog 4 dagen wachten en dan de deur op slot. dan zouden we kunnen eindigen met een aantal

nu in pot----- 11

nieuw---------10

to come-------10

zouden we een selectie van zo'n 30 plantjes hebben, maar...

met zo'n 14 dagen verschil......

 

en willen wij naar een vlak veld toe werken dan moeten we nu een kettingzaag gaan gebruiken......

 

moet maar niet toch??

VRAAG: heeft het zin om de achterblijvers zo snel mogelijk onder de 600 watt te gooien om deze groei achterstand in te halen?

Ook deze planten eerder een ruime pot te geven, maar vooral het licht..

 

daar krijgen we graag meningen over te horen.

En ondertussen dompelen wij ons onder in zoete dromen........

 

 

Grrrr. van W en W

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 16 noem ik het maar, zit niet ver uit de buurt, nog steeds geen zin om te tellen.

Jawel nog een paar ontkiemt in de bak.

En dames en heren................................................Wij gaan sluiten.

T is afgelopen met de ontkiemfase, met als belangrijkste reden het tijdsverschil tussen de eerstgeborene en de benjamin. Zal zo'n 10 dagen zijn.

dus vandaag de laatste zaailingen geplant.

Het tijds/hoogte verschil willen we gaan verkleinen. We proberen de grotere planten iets te remmen door ze in de kleine potjes te houden. De jonge plantjes echter hebben we meteen in 11 x 11 gezet. Laat maar zakken die wortel, groeien met die hap.

med_gallery_7713_1128_206568.jpg

 

de jongelingen.

ook meteen in de treff all mix- met eerst een kuiltje stekgrond.

 

med_gallery_7713_1128_57352.jpg

 

In totaal 29 stuks nu verdeelt in 2 hoogtes

12 grotere vooraan

17 kleine, de inhalers, achteraan.

 

 

med_gallery_7713_1128_12925.jpg

 

de grotere ontikkelen zich mooi. amper in hoogte en mooi in de breedte, mee eens?

ze zijn wel aan drinken toe, beetje droevig.

 

We hebben het al eerder gevraagt, heeft het zin om de kleinere sneller onder de 600 watt te zetten om zo de inhaalrace iets te bevorderen ?

of nog andere suggesties??

 

 

Gr. van W en W

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kleintjes onder hps en de grotere onder tl zal na een weekje de verschillen weggewerkt wezen ;)

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke Sannie,

en je bedoelt vanaf NU.

of even wachten op 2e/3e set bladeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat jij wilt ;)

Over een paar dagen is die week nog steeds een week :smoke

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja we hebben het nagerekend over 7 dagen is het nog steeds een week, of de plantjes het nu al kunnen hebben was de insteek, maar oke, we kunnen dus actie ondernemen.

 

med_gallery_7713_1128_348305.jpg

 

Done.

 

Onder de 600 watt staan nu de achterblijvers, bedoeling is natuurlijk om het hoogteverschil een beetje op te vangen.

De temp aan de hoge kant, 26graden. rlv 45/55 %.

de kleinste staan nu in 11 x 11 potjes, een paar medium sized in 8x8.

de kleinere zullen dus iets eerder in de grotere potten gaan. En vlak daarna komen de grotere erbij.

er zijn in dit traject 2 stress factoren die op zich voor een paar dagen stilstand kunnen zorgen.

1. overgang naar natriumlamp.

2.verpotten.

 

dus ook deze factoren moeten we meenemen om met een gelijk veldje te eindigen.

Waarom dat allemaal in zo kort mogelijke tijd moet gebeuren zie je aan bovenstaande foto.

een heel bescheiden hoogte. We kunnen er goed mee uit de voeten, maar het moet niet te gek worden.

 

med_gallery_7713_1128_558126.jpg

 

 

enne sorry hoor, maar de lamp was net aan, dus hij ging niet uit.

Tot nu toe heeft alles op 22/2 gestaan.

we gaan vanavond naar de 21/3, ook met de tl planten.

De plantjes hebben 30 ml water gekregen,ph 5.8

 

Nou, we zijn dus onderweg,miep,miep.

 

Een vraag waar we graag meningen over horen. Hoe nu dadelijk verder te gaan, 1 m2 blijft 1 m2.

Wat wij begrepen hebben wat je kunt om de sexe vast te stellen.

1. Stek snijden van de plant en die in de bloei zetten. Zo is duidelijk wat de dames zijn en die gaan in hun potje. (moederplant selectie-manier) Daar wij geen moeders zoeken is deze manier niet verplicht.

Groot voordeel is dat je de plant meteen de max. hoeveelheid aarde mee kan geven.

Nadeel voor ons is dat de planten in die tijd(ruim 3 weken) doorgroeien en wij beperkt in hoogte zijn.

 

2. op de hele meter aarde gooien, dus een bak, van zo'n 30 cm. hoog

alle planten hierin, in de bloei en mannetjes er tussen uit halen.

Zouden we het liefst willen,

Groot nadeel=gewicht van de aarde

Groot voordeel=max. aarde voor de planten die overblijven.

 

3. Zodra de planten gelijk van hoogte zijn. overpotten in 15 x 15 potten(3.7 liter)

Beetje groei en dan in de bloei. Als duidelijk is wat de dames zijn.

Nog een keer overpotten in de 20 x 20(7liter) potten

Nadeel-dubbele stress overpotten.

Voordeel-hopelijk zou dit 2e week kunnen, je geeft dan in die laatste Groei-bloei week nog 3 liter nieuwe aarde mee. Waarmee alleen de dame zich mag voeden.

 

4.Zodra de planten gelijk van hoogte zijn. overpotten in 20 x 20(7liter) potten

maar samen in een POTTI.

we hebben er 29. 2 of 3 lijken niet zo lekker mee te komen.

26 gedeeld door 16 potten, dan komt er dus 1.6 plant per pot. beetje lastig...

8 duo potjes en 8 solo potjes.

In dit geval moeten we echt in contact treden met de plantjes, sms en swappen en het boek van prinses

margriet kopen: praten met bomen....

Beetje kijken welke plant er op een flirt reageert ;) enzo 8 setjes samen stellen.

Voordeel- 1 malig gestress qua verpotten.

Nadeel- bij slechte communicatie met de planten, zetten we alle dames bij elkaar en alle heren apart in een pot.

Wel lijkt het ons een hele spannende manier, maar of het de plant ten goede komt??????

 

 

Prijsvraag van de week:

1,2,3 of.............4.

 

Nou wie helpt in dit complexe vraagstuk.

 

Ja, Ja, jullie hebben gelijk, antwoord 5 is de goede: Bouw een groter HOK. maar dan zijn we geen minilab meer......

 

 

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

rrrrrrrrr. van W en W

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap het niet helemaal, ben ik nou moe? Of .. ?

Ik weet niet hoe groot je kast is maar zou je ze niet gewoon binnenkort in de bloei zetten, en waarom stekken er af halen? (neem aan dat je die stekken dan wilde gaan bloeien, om man/vrouw te bepalen)

 

Ik denk dat je ze gewoon maar 2x moet overpotten, het kost je misschien een paar dagen meer (overpotten, 2 dagen herstel, 2x overpotten is 4 dagen extra).

 

Maar om meerdere planten in één pot te zetten dat vind ik zowieso niets.

 

Dan van die aardebak, kan ook denk ik, als je ze dan direct in de bloei zet, dan kan je zo snel mogelijk de mannetjes er tussenuit halen. Zijn de wortels nog niet zo verspreid, hebben de vrouwtjes nog ruimte zat.

Alleen bedenk ik me nu dat de verdeling over het oppervlak dan heeeeel ongelijk kan worden.

 

Dus ik zou gaan voor 2x overpotten!

 

Succes weetje! ;)

gr.speed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal de optelling die wij ook aan het maken waren,speedway.

zo gaat het dus ook gebeuren. 2 x verpotten.

En wederom vonden we het niet nodig om de plantjes te verplaatsen of het licht even uit te doen.

geen onnodige stress in deze fase, alle energie richting de inhaalslag. Dus natriumfoto sorry.

med_gallery_7713_1128_219015.jpg

 

Alleen de temperatuur van de kast is nog sleutelen. een max van 26.4 vinden we toch echt te hoog.

Dat moet beter kunnen nietwaar. een lv van 45/65 % is mooi. Wat hoger is lastig

 

Je kunt duidelijk het verschil zien tussen plantjes die al uit de stress zijn en de anderen. Zij die aangeslagen zijn gaan in rap tempop nieuwe bladen ontwikkelen. Duidelijk een verschil met het TL tlcht waar het met iets meer overleg lijkt te gaan. Waar menen wij dat aan te zien? de nieuwe blaadjes groeien zo snel in de lengte dat de breedte minder snel mee komt, wat lang gerektere bladen groei dus, placebo effect of waarheid?

Maar wat moeten ze dan inhalen? hoe gaat het met de rest?

Lijkt erg mooi te gaan. de lengte van onderstaande planten is ongeveer 8 cm. tussenliggende internodes van 1 cm.

 

med_gallery_7713_1128_158270.jpg

 

Alleen hadden we niet moeten nevelen voor de foto's, heeft soms een beetje raar effect.

med_gallery_7713_1128_837392.jpg

 

med_gallery_7713_1128_184930.jpg

 

med_gallery_7713_1128_49304.jpg

 

med_gallery_7713_1128_543168.jpg

 

med_gallery_7713_1128_633165.jpg

 

ja dit laatste plantje is, een lievelingetje van wistje, zou het een blueberry zijn?

 

 

med_gallery_7713_1128_69728.jpg

 

De wortels zijn nu bij sommige potjes eruit aan het groeien, nou staan deze in een laag perliet, vrij droog

dus dat lijkt ons geen kwaad te kunnen, zowel dan willen we dat horen he?

 

We willen deze wel remmen, maar geen kwaad doen.......

 

 

Ooke, sofar, any comments?

Gr. van W en W

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn al mooie kleintjes aan het worden ;)

De derde foto van onder doet me sterk aan the one denken :smoke

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sannie dat klopt, aan de onderkant van een fanleave stond heel klein #1,

en daarbij hebben wij gisteravond tijdens een algemene ledenvergadering van het minilab geleid door het voltallige bestuur unaniem besloten dat het allemaal vrouwtjes zijn. Er waren vele voordelen te noemen voor dit besluit, deze zijn dan ook allen genoemt.

 

De plantjes onder de 600 watt zijn nu allen over de stress heen en beginnen nu echt met een inhaalslag.

Vandaag is eindelijk de laatste hand gelegt aan verbeteringen in het lab. De min-max verschillen zijn nu echt 20-26 graden voor alle opstellingen. Want het was de laatste dagen toch nog te makkelijk 28.5 in de kast.

med_gallery_7713_1128_836722.jpg

 

 

We proberen de kleintjes nog wat voordeel te geven door ze 1 uur langer licht te geven dan de grotere.

de kast nu dus op 3 uur nacht en de tl planten op 4 uur.

med_gallery_7713_1128_356870.jpg

 

de tl planten gaan lekker, volgens ons dan?

de stammetjes gaan nu echt groeien.

med_gallery_7713_1128_518678.jpg

 

 

De kiemblaadjes gaan nu vergelen.

Wel valt op dat het onderste stuk van de stam veel dunner blijft dan de rest.

Klopt dit, of valt dat te wijten aan een slechte start?

Wel willen we de hogere plantjes iets lager in de pot zetten om het hoogteverschil op te vangen.

 

En verder, het water geven we onderlangs, ongeveer eens in de 2 a 3 dagen gaan ze even in een bak met laagje water.

 

Comments? welcome.

 

greet van weet en wistje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ W&W

 

dat dikte verschil in je steeltjes heeft niks met een slechte start te maken hoor....

 

dat komt vanzelf goed, bij mijn zaailingen gebeurt nu precies het zelfde.

 

leuk man ik geef ze ook zo water, ff met de onderkant van het potje in het water :no

 

 

 

 

 

 

=M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke midian, wij blijven rustig dus, gna gna.

 

even een fotootje voor het slapen gaan.

med_gallery_7713_1128_768242.jpg

 

 

de grote meiden.

met een paar wel zeer rondbladige types.

 

 

med_gallery_7713_1128_777474.jpg

 

 

 

we hebben de temperatuur een belangrijke graad naar beneden gekregen, de kleur van het blad laat dat zien.

 

sofar greet van w en w.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er mooi uit, maar kan je mij uitleggen hoe jij ziet dat de temp 1 graad is gezakt aan het blad?

 

Wordt het dan donkerder ofzo?

 

Let me know, ben erg benieuwd.

 

Mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi verslag sofar, weetje!

 

ben je nog steeds van plan die halfpipe of green (HOG) te maken? er staat hier ook een leuke draad over. ik ga ook zeker hoggen de volgende ronde, vind het een heel leuk principe! :no

 

HoG van -ezra-, icmag.com

gallery_8244_1084_86450.jpg

 

 

succes met het miniab en groeten aan wistje! :whistling

 

ik ga je volgen, de glazenwasser ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey growers,

en weer een dagje verder..

@spock- was meer een zinsspeling, we weten dat het klimaat steeds beter wordt in het minilab, en idd laten de planten dit ook zien in een mooier voller groen blad, het stram overeind staan van een egaal blad, zonder spanning. _beetje bazelen--- je voelt dat de plant beter reageert op het klimaat, de plant lijkt meer te ademen. En dat zou te maken kunnen hebben met de verandering dat alle luchttoevoer in het lab dus de kastjes van buiten komt.

We hadden gister inspectie van een ervaren grower en die gaf ons een pluim, joehoe, wij happy!!

de glazenwasser-tanx mate, en de hog- we weten het nog niet, we hebben minder ervaringen met het binden van herrer. Mss in lichte mate, maar eerst laten we ons nog leiden door de plant, haar groeiwijze bedoel ik.

 

fotoós, en ja, we laten de lampen gewoon aan en potjes op hun plaats. Hier moet geracet worden he!!!!

 

med_gallery_7713_1128_211025.jpg

 

 

beetje kleuren bewerkt dus wat gek, maar ze zijn echt mooi vol groen.

de 2 plantjes linx hebben wat teveel water gehad, bolle hangende bladeren.

Morgen maakt wistje de 3,6 liter potten klaar en donderdag gaan alle planten over. Dus ook de grotere.

 

med_gallery_7713_1128_493544.jpg

 

Ze schieten mooi op. wortels lichtelijk zichtbaar aan de onderkant.

Met het beetje stilstnd door het overpotten en de lichtovergang voor de grotere planten denk ik dat we het weekend in gaan met een behoorlijk vlak veldje.

 

Nou hebben shake herrie and the rest ook bovenburen, een berebende is het . Met 1 plantje wat een trilope is, speling der natuur.

 

Laten we van sannies mix nou ook zoiets hebben staan.

 

med_gallery_7713_1128_1025377.jpg

 

 

something special of freak of nature.

het laatste lijkt het geval.

Het verhaal gaat dat de opbrengst van zulke planten 20 a 30 % hoger kan liggen.

Van Sannie had ik al begrepen dat deze plant als moeder, geen trilope stekken zal geven.

Maar mooi is het wel he?

 

 

 

Greet van weet en wistje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is zeker een mooi plantje :no

Ik zie bij best veel plantjes kenmerken van the one en volgens mij zie ik ook een shack ;)

 

Eigenlijk is het veel leuker met gemengde zaden

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat de goede richting op!

 

Sannie, kan je al kenmerken in het trilope plantje herkennen van 1 van je soortjes? Ben wel benieuwd welk soort dat is.

 

Zit deze eigenschap in de genen van het plantje of kan het als afwijking bij elk willekeurig plantje voorkomen?

 

Veel succes verder met die gezonde plantjes!!!

 

Greet,

 

Burning Seed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sannie ik was vergeten te vermelden dat alle plantjes nu genummerd gaan worden en dat we deze week ook weer een cat walk show hebben. Mss leuk om je gissingen dan is te uiten, leren we weer wat van...

@ Ya man,, burning seed,, gezonde plantjes heel fijn om een best lange periode van twijfel en tunen achter ons te kunnen laten........

 

 

 

zodat nieuwe problemen weer getackled kunnen worden :no

 

 

Gr. van w en w

Share this post


Link to post
Share on other sites

En weer 2 dagen verder zijn de plantjes.

De kleintjes waren lekker op weg doch we hebben wat tegenslag gehad in het lab, 2 dipjes naar 16 graden..

da's niet de bedoeling natuurlijk.

Een paar plantjes hebben last van bolle bladeren, het lijkt een wateroverschot, maar zeker weten doen we het niet. De aarde lijkt toch niet nat....

med_gallery_7713_1128_390361.jpg

 

 

Vandaag zijn deze in een grotere pot gegaan, licht ingewatert, iemand een idee wat hier misgaat??

 

Vandaag heeft wistje de grotere planten ook overgepot naar de 3,6 liter potten, sommige kregen al wat vergeeld blad, ze waren toe aan wat nieuws..

 

med_gallery_7713_1128_101368.jpg

 

en inclusief de vertaging die deze planten nog gaan krijgen door het licht, denk ik dat we met een aardig vlak veldje eindigen.

 

med_gallery_7713_1128_400243.jpg

 

 

Linx en rechts aan de buitenkant de grotere planten vanuit tl nu onder de 600 watt.

achter 4 plantjes die wat overbewaterd leken

in het midden 3 planten die ook al onder de lamp stonden

dus allemaal weer tesaam,

nog even een foto van nr.1

med_gallery_7713_1128_843343.jpg

 

 

sofar the minilab,

 

greet van w en w

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begint wat te worden :)

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yez, Sannie 't worden al echte plantjes.

Alhoewel er toch nog het vraagstuk bestaat van de kleintjes met de bolle blaadjes.

We vermoeden dat de wortel temperatuur ook niet optimaal is.

deze verdieping van de kast in aangepast met gaatjesbodem.

Metingen hebben nu uitgewezen dat de temperatuur in de kast met de lampen aan + 5 graden is.

Bij een temp van 26.5 is de inblaas dus 21.

Als het in de kast 16.5 graden is geweest zijn wij bang dat de inblaas lucht zeker 2 graden kouder was... :)

Arme wortels..... :(

 

Gelukkig hebben we de nachtdip al op weten te krikken naar 19 graden.

De eerste aanschaf wordt een goede thermostaat voor de inblaas.

 

Alles overgepot naar 3,6 liter potten, morgen een paar gaten erbij boren, de bodem is bedoeld voor 16 potten van 7 liter vandaar.

med_gallery_7713_1128_1475350.jpeg

 

 

beetje gestresst zo hier en daar van het overpotten, morgen een nieuwe dag.....

Moet je die plant zien rechter rij 2e van onder...

binnenkort de catwalk, maar eerst moeten ze even bijkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Weetje,

 

Even ter informatie: Ik heb 5 water dichte tubeheaters onder m'n dubble bodem van 60 watt per stuk deze verwarmen de lucht indien nodig, zodat de bodem temp in de nacht zo'n 21 graden is en natuurlijk een thermostaat. Dit werk perfect!

 

PHTH2.JPG

 

Grtx

 

Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja rainman ik was ze in je topic ook al tegen gekomen, mooi spul.

Ons enige nadeel is dat in het minlab meerder kastjes zijn met proefopstellingen, het minilab in totaal mag dus ook geen dip krijgen. Maar wistje heeft de verwarming mooi getuned, nacht temp weer 20 graden.

 

De planten beginnen hun plekkie te vinden in de potten, het heeft even geduurt. Jammergenoeg nog geen antwoord gekregen op de bolle blaadjes planten. We vermoeden dat de temp dip zo heftig snel was nadat de lamp uit ging. Misschien dus de snelle afkoeling van de aarde waardoor de wortels zich kapot geschrokken zijn.

De 1 kuub kast die boven op deze kuub staat heeft precies dezelfde dip gehad qua temp. het enige verschil is dat de lucht hier boven pothoogte zijwaarts ingeblazen wordt. Daarnaast staat de onderkast aan als de bovenkast uitstaat. deze straalt dus ook warmte naar boven door> dus houd de potten warm.

iemand???? gissen wij de juiste weg op??????????

 

med_gallery_7713_1128_906063.jpg

 

 

Het bladerdek weer wat meer gesloten, en jawel het begint weer wat meer op een wietplant te lijken.

Morgen de catwalk.........

Oja, nog even vermelden zo hier en daar zie je een vergeeld blad, onderaan. Dit zijn de grote jongens die lang in een klein potje zijn gebleven, een achterstallig voedseltekort dus....

 

 

 

 

 

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. van W en W

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...