Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

weetje

Shake, Herrie And The Rest--b.week 8--

Recommended Posts

wwwwwaaauwwww, wat zijn wij blij dat we maar 1 vierkante meter hebben,

want een catwalk van de planten, da's een behoorlijke rit, maar beloofd is beloofd

ladies and gentlemen, may i present to you , emerson..... onee nee nee,

De plantjes: deel 1

 

med_gallery_7713_1128_164119.jpg

med_gallery_7713_1128_200204.jpg

gallery_7713_1128_40139.jpg

med_gallery_7713_1128_261362.jpg

med_gallery_7713_1128_32323.jpg

med_gallery_7713_1128_97804.jpg

med_gallery_7713_1128_243765.jpg

med_gallery_7713_1128_45952.jpg

med_gallery_7713_1128_54178.jpg

med_gallery_7713_1128_229607.jpg

med_gallery_7713_1128_136838.jpg

med_gallery_7713_1128_228088.jpg

gallery_7713_1128_179557.jpg

 

 

 

 

Wel een beetje vreemd om met het slechtste plantje te eindigen, meeste water of koude chock gehad.

Het leek toch wel een stagnering/overschot van vocht, ze teren nu op het vocht van het inwateren, en krijgen nog geen nieuw bodem-water.

Dit was natuurlijk een 1-malige actie, poe he best werk zeg.

 

Nou Sannie, wat denk je ga je een gooi doen naar de soortjes???????

 

 

Nog even wat maatjes van de modellen......

Hoogte- 12 cm

laagte-7 cm.

aantal internodes met zijvertakkingen- allemaal 3, sommige 5

stamdikte-4 a 5 mm

 

Bij model 28 2 bladeren met roest achtige plekken, we zijn niet paranoia, denken dat het een incident is verbranding door voeding op het blad oid. maar vertel wel wat je ziet he!!!!

 

Model 22 de trilope ontwikkelt zich weer in ballans, we kijken lekker toe.....

 

Tuurlijk vinden ze we het leuk als de modellen toegejuicht worden maarreee......

we posten hier om te leren he,

bespaar ons niet van kritiek!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Grrrr. van W en W

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

de catwalk deel 2

 

med_gallery_7713_1128_235480.jpg

gallery_7713_1128_97373.jpg

med_gallery_7713_1128_76052.jpg

med_gallery_7713_1128_23961.jpg

gallery_7713_1128_210412.jpg

gallery_7713_1128_228162.jpg

gallery_7713_1128_206966.jpg

med_gallery_7713_1128_117597.jpg

 

med_gallery_7713_1128_248878.jpg

med_gallery_7713_1128_118390.jpg

med_gallery_7713_1128_79024.jpg

gallery_7713_1128_200211.jpg

gallery_7713_1128_17259.jpg

med_gallery_7713_1128_238617.jpg

med_gallery_7713_1128_237990.jpg

med_gallery_7713_1128_126546.jpg

med_gallery_7713_1128_219854.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Weetje,

 

Die roest plekjes vond ik ook bij 2 van mijn zaailingen, die plekjes

(zo'n 4 van 2 vierkante milimeter)zijn er nog maar zijn niet gr./meer geworden.

 

Ik heb het op de lucht stroom gegooit maar eigenlijk weet ik het nog

niet echt wat de oorzaak was/is voor de volgende ronde is de luchtstroom

in m'n groeiruimte al aangepast dus als het weer gebeurt dan is het zeker

niet dat.

 

Qua wat voor soortjes het zijn moet je niet aan mij vragen heb geen benul!

Wat ik wel zie is dat de meeste er mooi bijstaan "and keep it that way"

 

Grtx Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een gooi doen naar zal een lastige opgave worden :(

19-20-22-23-26-27 lijken veel trekjes van the one te hebben(hoogst ws killing fields)

Tevens zie ik een paar overwegend indica plantjes ertussen staan(7-8-10-11-13-18-20-24)

De resterende kunnen jack of shack zijn of wie weet wat anders.

 

De roestplekjes komt meestal doordat de aarde buffer op is,dit gebeurt snel op kleine potjes aarde.

 

Mooie zaailingen weetje :)

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Sannie, we zijn best wel een beetje blij met onszelf, nouja als laboranten dan.

Gister een dampavondje met wistje genoten.

Waarbij we vast konden stellen dat het goed gaat met onze stamontwikkeling haha

 

Nee, ik bedoel de gezonde jalouzie die wij voelden bij het zien van de de stammetjes van bijvoorbeeld Miss J.

8 maanden geleden dachten wij in dit stadium te belanden in een jaar of 2/3.

Maar dat lijkt nu toch eerder een maand of 42 te worden haha

 

Nee hoor, veel vaster in het zadel, dan die rampspoed van een week of 8 geleden.

 

De plantjes, hebben gister water gekregen, onderlangs in een groen schijnsel van het led lampje.

Ik denk dat we nu wel wat wat x rooting mee gaan geven.

med_gallery_7713_1128_641589.jpg

 

 

De planten zijn gerangschikt naar lengte. Groot recht onder de lamp en kleiner naar buiten toe.

 

med_gallery_7713_1128_309162.jpg

 

 

sofar the minilab,

en sorry, we hebben nog steeds geen zin gehad om echt te kjken welke dag het is.

Het gaat zoals de planten gaan.

en dat is lekker......

Share this post


Link to post
Share on other sites

en om weer wat andere groenteinten te introduceren:

med_gallery_7713_1128_4471.jpg

 

 

en voor een beetje keuzemogelijkheid

 

med_gallery_7713_1128_22338.jpg

 

 

De echte kleur zit er wat tussen in.

 

Morgen wat te drinken, dan een weekendje rust en dan.....

in de bloei.

 

 

Groeten uit het kleurenlab

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit !! komen die zaden uit een gangbang ?? omdat je niet weet wat er in zit ... ?? en heb je een aparte droog ruimte straks ?? ze zullen wellicht niet allemaal tegelijkertijd klaar zijn :specool

 

 

keep up the green works :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja man happydude-toevallig dat je daar over begint. We hebben net de vergunning binnen van de bouwaanvraag. dat betreft een aanbouw voor een droogruimte van 3 x 4 meter in 2 lagen. We hebben nu wel een aparte droogkast van 1.5 x 0.4 x 0.6 mtr. maar dat gaat natuurlijk nooit passen. :specool

Nou die gangbang is meer een sannybang geweest. Hij rookt altijd eerst een sample en gaat dan zaadjes selecteren, gaat nooit goed natuurlijk met zulke wiet. Heeft vast van alles op de grond laten vallen :whistling

Met andere woorden; Je kijkt hier naar een uiterst zorgvuldig samensgestelde selectie zaden die Sannie ons toe vetrouwt heeft. Die sukkel van een wistje heeft alle zakjes opengeknipt en in een schaaltje gedaan, voordat ik er erg in had... :tu

 

Ja mono dat gaat lekker in 't lab, we hadden alleen een beetje bengaals vuurwerk in het lab. Ondanks wekelijks ontkalken van onze hetelucht bevochiger, begon er toch langzaam vokvorming te ontwaren.

Bleek niet meer te redden. De lv is dus laag in het lab. in afwachting van een membraam vernevelaar.

med_gallery_7713_1128_195243.jpg

 

Nou van dat instabiele weer zal iedereen wel last hebben, vandaar hebben we de kast vanacht door laten draaien. een extra lange dag om dadelijk netjes uit te komen op einde van de dag= 8.00. En dan lamp-nachtlekker warm blijven op de warmte van de cv overdag.

De planten staan er niet zo fier bij, ik vermoed toch dat de reden te koude wortels is, wederom het bollen tussen de nerven van het blad, veel spanning dus. Bij een gatenbodem is het dus erg belangrijk om dit goed te kunnen tunen.

de planten waren gister net iets te droog gevallen, maar voor de rest zeker geen wateroverschot.

voor de zekerheid hebben we zelfs alle potten even gewogen voor en na het water. Droog gewicht 750-850 gram. Nat gewicht 1000 1100 gram

Tja je bent liefhebber of niet, we gaan dus ook niet jokken, van elke plant is er een stekkie gesneden. Een mooie moederplant voor het lab willen we graag. We zijn immers helemaal leeg. Mochten dit lukken uit zo'n gratis rondje, dan regelen we dat nog Sannie :(

 

gallery_7713_1128_56611.jpg

Tja dit is duidelijk he, nummer 2 een van de eerst ontkiemde dus, en ook een enorme strekker.

Zo'n driftig mannetje dus.......

Moeilijk hoor zo'n voorbloei, ik herinner het weer van vroeger, turen en zoeken is het een haartje of zijn het 2 bolle haartjes=balletje.

Dus we kiezen voor het zekere en blijven turen. Ik durf wel te zeggen dat we met meer dan 16 dames gaan eindigen,

 

zegt zo m'n gevoel weetje............

 

sofar the minilab

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie duidelijke foto weetje :whistling

Krijg je er al een beetje lol in om de mannen en vrouwen te leren onderscheiden?ikzelf vind dit een tof stadium.

 

De2 achterste plantjes in de hoek hebben erge dorst :specool

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dit is een mooi stadium, ben ik met je eens. In mijn buitenperiode haalde ik de mannen naar binnen en liet ze doorgaan. stuifmeel opvangen. nou ja je kent het wel :whistling

Door de beperkte ruimte is het wel wat lastiger, eigenlijk mogen de mannen meteen aan de kant, maar we willen wel zeker zijn.

 

Ja, die dorst is een beetje express.

De leefgewoonten van de verschillende soortjes manifesteert zichzelf steeds duidelijker. Dus ook de watergift gaat verschillen. Met gewicht komen we er zo niet. Vandaag zijn we alles aan het bijtunen door water te geven van bovenaf. tesamen met water van onderaf.

 

 

Grr. van w en w

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziet er mooi uit !! komen die zaden uit een gangbang ?? omdat je niet weet wat er in zit ... ??

 

De zaden komen uit verschillende bestuivingen en zoals weetje al aangaf rook ik graag van mn eigen brouwsels :whistling hierbij vallen er nogal eens een paar zaden op mn stoel en/of op de grond,soms erg grote en soms wat kleinere zaden welke prima planten geven maar erg opvallen tussen de rest.aangezien ik geen risico's neem en bij twijfel de zaden direct in een appart bakje doe.Zaden uit mijn beste bestuivingen geselecteerd met een ruime geest :specool

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag des planten 10-02-2007

dag 42 zou je het kunnen noemen.

vandaag zijn alle planten op de waag gegaan.

contact met de plant, de plant leren lezen. staat sinds een ruime maand centraal in het minilab.

i.v.m. de vochtopname het volgende:

De wortels laten zoeken, de planten droog laten vallen, een beetje, iets,enigzins?

De vinger of stokje in de grond methode. enz.

het gewicht van de plant, maar vooral de stand van de bladeren en de spanning van het blad, laat op de makkelijkste manier zien wat zijn behoefte is. Maar dit moet je wel kunnen.....

 

med_gallery_7713_1128_1321083.jpg

 

 

zo stonden ze vanmiddag met hun wortels te zoeken, behoorlijk gelijk op. Afgelopen week is er 2 keer met de hand wat bij gegeven bij hun die echt niet konden wachten, met als doel om de vochtogheid van de grond mooi gelijk op te laten gaan. Dit wordt door de verschillende soortjes natuurlijk niet makkelijker.

 

med_gallery_7713_1128_391675.jpg

 

 

Dus vandaag de planten op de waag. Achter de planten die nog krijgen. daar tussen de planten die gewogen worden. in de bakken de planten die water krijgen(onderlangs).

Het gewicht van de potten ging mooi gelijk op.

zij die echt te zielig waren 780 gram

doorsnee gewicht 820-840 gram

 

Alle planten hebben onderlangs ongeveer 200 ml gekregen, per plant hebben we toen naar de behoefte/bladstand gekeken en bovenlangs nog 0 tot 50 ml bij gegeven.

Behalve de 780 planten, die gewoon echt tekort hadden, trok al het blad binnen 15 minuten alweer omhoog.

Bij grote achterstand ben ik gewend dat dit eerder een half uur/uur duurt. Vanuit dat perspectief zouden we dus zeggen dat het doorsnee het goeie moment van watergift was.

Graag aanvulling van een ieder...

en ja, 2 keer per week staan we op het punt een tensio meter te bestellen maar nee,,,,, we doen het nog niet. We willen de plant leren kennen, nog even zonder meters.....

 

 

gallery_7713_1128_95279.jpg

 

mwah, lastige foto, we wilden vragen of nummer 10 idd een man was?

 

med_gallery_7713_1128_920811.jpg

 

 

En daar staan ze weer, bladstand alweer veel beter, 10/15 minuten na watergift.

En wederom maar weer is sorry voor de foto's met kleurcorrectie, maar het is zo onnodig voor de planten om die lamp even uit te doen, ,,

 

En verder?

Fijn dat het zaailingen zijn, we hebben nog geen nieuwe luchtbevochtiger(centjes) maar ze kunnen het hebben. Wel staat mij een verhaal bij dat bij een lage /hoge lv er meer strek-gevaar was, hoe zat dat ook alweer? (of was dat het watergift?)

 

Op die ene foto zie je precies hoe groot het minilab is, bruine hoek links is de waterbak in de hoek, rechts zie je de buizen langs de andere wand lopen, 't is echt 3,5 mtr.

 

De blad kleur en de conditie van de planten lijkt mooi, we zien nog geen reden om voeding mee te gaan geven. Wel twijfel om de enzym te gaan gebruiken(Bio-green) en soms een beetje x-rooting komende week.

 

 

sofar, aanvullingen welkom...

 

 

groeten uit het minilab.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat niet verkeerd toch ?? lekker bezig zou ik zo zeggen !!

 

maar de spanning van het blad ?? wie kan daar wat uitleg over geven ?? eventueel met een fotoke :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super hoe jullie bezig zijn :whistling ,al die aandacht voor de plantjes,het blijft de leukste hobby die er is ook eentje die zichzelf weer terugbetaald.. dat heb je natuurlijk ook niet vaak met een hobby.. ;)

 

Jullie vragen zijn ook de mijne,erg leerzaam dus zo'n topic! succes,grtz ganja ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tanx happydude en ganjamens,

iets nuchterder dan gisteravond,

spanning op een blad.

Door mijn beroep heb ik wel kennis van spanningen op een vlak.

1.Multiplex heeft altijd een oneven aantal lagen, dus altijd 1 centrumlaag. Haal je er 1 laagje vanaf aan 1 kant, dan heb je een mooie kromming in je plaat.

2.Als je op een vlak hout aan 1 kant gaat fineren of lamineren, zal je vlak kromtrekken. Dit kom ik tegen bij vlakken van 400 jaar oud, maar ook bij zelf gefineerde vlakken van 20 uur oud. We hebben het dan over contra-fineer. Of het nou zichtwerk is of niet, contra fineren moet om de spanning in het vlak gelijk te houden.

3. Als meubelmaker ben ik verplicht om bij het aflakken van een vlak, dezelfde dikte lak op te zetten aan de achterzijde. Ook dit heeft weer alles te maken met het stabielhouden van het vlak.

 

Deze stabiliteit is belangrijk voor 2 factoren:

Inwerking van vocht,

Werking van temperatuur.

 

En met beide factoren hebben we met een kweekruimte te maken, de binnenzijde wordt altijd warmer en vochtiger dan de buitenzijde. Vandaar dat beide zijden van een vlak geschildert moeten worden.

Deze wet gaat zich steeds minder wreken als er meer ribben worden gebruikt om het vlak stijf te maken.

 

Oke, da's hout, snap ik wel.

Maar nu de plantjes:

We hebben in de 2M2 bunker dus 2 identieke verdiepingen met 1 verschil; Onder gatenbodem-boven zijwaarte luchtinlaat. Helaas ook 2 soortjes dus helemaal vergelijkbaar is het niet.

Onder(sannies mix) heeft dit probleem duidelijker dan de bovenverdieping(double diamond x erdbeer)

De daglucht die wij inblazen is zo'n 20 graden evenaals de nachtlucht.

Temp. op tophoogte is zo'n 26 graden. Oke, 't is een dun vlak maar de onderkant krijgt dus koelte terwijl de bovenkant de warmte krijgt. Ook met een gelamineerd stuk plex zou je een hoepeltje krijgen.

 

Daarnaast kan spanning in het blad ontstaan door een groot verschil tussen dag en nacht, de nacht is nu zo'n 18 /18,5 graden , geen extreem verschil dus maar die nacht moet toch echt ook naar de 20 graden.

 

Verder lijkt het alsof de indica's (de bolle bladeren pheno's) hier meer last van hebben dan de meer sativa achtigen.

 

Als we het dan in de te grote verschillen gaan zoeken: dan zou het dus kunnen zijn dat er toch nog te grote gaten zitten in de vochtigheid van de grond, ofwel vaker water geven met een kleiner gift.

 

Nou, wie voelt zich aangesproken om het meer vanuit de plant te kunnen bekijken?

 

 

weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Well, hapydude, dan moet het nog wel evendoor een pro nagekeken worden hoor...

maarre. Sannie voelt zich vast wel aangesproken.......

 

Een plant die door de voltallige selectiecommissie van het minilab is gekomen.

En sterker nog, het is een dame..

Haar vingers rank,haar tanden gescherpt.

In de kruin bezig met het 9 vingerige blad

In evenwicht groeiend met korte internodes,

vanwaar de zijtakken mooi afstand nemen.

 

Dit vinden wij een heel mooie plant.

 

med_gallery_7713_1128_1104835.jpg

 

nummer 3, met sterke sativa invloeden, kunnen we richting een jack gaan denken?

 

med_gallery_7713_1128_412382.jpg

 

 

anyway, we zijn happy met deze dame,

 

 

 

greet van weet

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank Mono,

enne.. we genieten er volop van.

Geen reserve in het achterhoofd van... ja maar dadelijk.....

nee, ze gaan lekker, ze laten zich zien.

Hun eigenheid, de karakteristieken.

 

de verschillende eigenschappen binnen een soortje,

maar mooier nog de verschillende soortjes.

Ze staan voor klimaten en continenten,

voor volkeren en hun cultuur.

 

En natuurlijk door sannie en andere breeders in de shaker gestopt

om ze nog meer te sturen, om bepaalde kenmerken naar boven te halen

of juist te fusen met een andere eigenschap.

 

 

Zo mooi om te zien wat het gaat worden..

 

 

een lyrisch minilab

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie zaailingen hoor :whistling

Spanningen in het blad had ik van de week nog een gesprekje over met A5.Het lijkt erop dat planten welke een hoge groei snelheid hebben en in een lage rv staan de neiging hebben om "bobbelig"blad te vertonen.De planten groeien er wel doorheen maar het zet je wel even aan het denken of je het wel goed doet ;)

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou Sannie, die lage lv klopt in het minilab, met moeite 35 % , in afwachting van de nevelaar..

 

Wat een orakel vanmiddag zeg,(zie hierboven) zeker stoned?

ook, maar 't is gewoon mooi die planten, kan er niet over uitgepr.......

 

Wistje heeft vanmiddag de planten bekeken, en met zekerheid 5 mannen vast gestelt.

Een foto is toch op zijn plaats, als eer betoon, 't zijn allen mooie planten, gestrekte ventjes oke,

maar mooi van opbouw de symetrie.

Weet niet of ik het al eerder zei maar alles is bezig met het 9 -vingerig blad.

med_gallery_7713_1128_500991.jpg

 

 

 

Zoals gewilt zijn de planten nu verschillend dorstig, en laten nu duidelijk hun individuele behoefte zien.

Vanavond wordt op stand van het blad iets water gegeven.

Daarnaast krijgen sommige planten een bleek puntje op de punt van het blad, wij vatten dit op als beginnend voedseltekort. Deze planten krijgen ook een beetje voeding mee. We gebruiken de complete biogreenlijn. De planten zijn vanaf 24 jan. in deze potten gegaan vanuit de 10 x 10 potjes.

dat is precies 3 weken geleden dat ze dus een nieuwe laag tref aarde hadden om doorheen te knabbelen.

Goedzo Wistje! de plant gelezen en toen gaan rekenen en 1+1=2

En omdat de planten immers in 2 fases overgegaan zijn naar deze potten klopt het dat de ene tekort heeft en de ander niet.

 

Oke, voeding.......... zijn we amper mee bezig geweest he...

we hebben het over de eerste week bloei

En bedenk u. wij zijn geen pro's... doen dingen veilig volgens het boekje...

En als je nou denkt: nee, dat heeft een sativa helemaal niet nodig oid. laat het horen he?

biogreen advies is:

x rooting- dat gaat wel goed...

cal gel-voor stikstof en calcium.. voor het beschikbaar maken van de voedingstoffen..

Bio 1-de NPK voedingsstoffen...... hiermee dus zeker rustig aan....

Biozym-afbraakprocessen en bodemstructuur bevorderen.......

 

Wij hebben tot nu toe begrepen dat we het recept het beste met te weinig bio 1 aan kunnen maken, dan de gewenste ec waarde bereiken door bio 1 toe te voegen.

 

We stappen nu met het halve recept in dat zou dus rond de 0,9 1.0 uit mogen komen.

Niet te heavy, maar duidelijk iets.

 

oke, sofar the minilab,

groet van Weetje en Wistje

Share this post


Link to post
Share on other sites

een korte update,

ook zodat we het zelf niet vergeten.

 

De gevonden mannen betreffen nr. 2-7-8-10-17-18-24

7 stuks dus tot nu toe.

1 plant zwaar onder verdenking,maar wordt nog niet aangeklaagt.

 

Plantjes hebben te drinken gehad ec 0,8

We gaan om de 4 dagen duidelijk niet meer halen.

 

Wel hebben we het watergift vergroot, nu zo'n 350/400.

Eens kijken of dat een wat grotere buffer geeft.

Want een paar planten stonden er toch wel weer te zielig bij.

 

Grrrrrrrrrrr. van W en W.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben het fijn, vinden de wat grotere watergift oke.

Gelijkmatigheid, is belangrijk. dat hebben we geleert de afgelopen maanden.....

De wortels laten zoeken was de opdracht, ik denk dat we net aan de verkeerde kant van de lijn bezig waren.

Want dat de plant echt ff slap gaat hangen, da's toch niet de bedoeling???

Het wordt ons natuurlijk lastig gemaakt door de verschillende soortjes oke.....

Wel was het weer ongelofelijk hoe snel na het watergift de plant weer stond, het is in minuten te tellen, na een kwartier staat echt de slechtste plant weer helemaal fier.

Dus vandaag is het aangezicht als volgt:

 

med_gallery_7713_1128_1120722.jpg

 

 

Goh, mooi hoor zo'n plant, kan ik uren naar kjiken,.......... petje op.

We kunnen de 7 liter potten gaan vullen, en inwateren.

Want poe, da's me een goeie zet........

Echt hoor, check de bodemtemp van de planten onder de lampen, als het goed is zo'n 20 graden.

En zorg dat de aarde in je nieuwe potten dit ook is. Het scheelt zoveel voor je plant...

 

Ach, ik ratel maar niet door.... geen eind aan...

 

greet van weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ratel maar lekker door hoor :whistling

Prachtige zaailngen

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...