Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Richard

Wietforum Kweker Op Spuiten En Slikken?

Recommended Posts

als je het helemaal veilig wilt doen dan zet je 5 plantjes of minder. Geen tien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

Het moet ook iets voor de zenuwen zijn :smoke

En de boete voor 10 plantjes is te overzien.

Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar maakt iedereen zich nou opeens druk om? verwachten jullie nou echt dat de politie dit forum gaat afstropen en dan IP adressen gaat proberen te achterhalen? Dacht het niet...hebben die gasten toch geen tijd voor, alle wietkwekers pakken. Heb weleens gehoord dat er "wachtlijsten" staan om wiethokken op te rollen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als iemand daar wel ervaring mee moet hebben is het lid nummer 787 :smoke thanks jopie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je op tv moet proberen af te spreken de url niet te noemen, het moet makkelijk uit te leggen zijn dat zon forum niet zit te springen op massa publiciteit. Als ze het toch over forums willen hebben kun je het algemeen houden.

Verder zit ik ruim boven 5, dat lukt nou eenmaal niet als je een paar soortjes uit zaad wilt kweken, compleet met moederes, klonen, zaad producers, en een paar om te roken, maar nog lang geen 100, en 100% niet commercieel, en ik maak me weinig zorgen. Maar als je de kriebels hebt, moet je daar vooral naar luisteren..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@OG: Ik denk dat we niet eens de kans krijgen lol. wiet.nl kreeg zijn naam vorige keer ook niet vernoemd en ik ben niet van plan om een wietforum t-shirtje te dragen. :smoke De uitzending gaat niet over forums maar over wiet telen en de kwaliteit die je er thuis van kunt krijgen.

 

Maar nogmaals, ik denk dat dit niet de belangrijkste aanleiding is waarom sommigen zich niet happy voelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
als iemand daar wel ervaring mee moet hebben is het lid nummer 787 :smoke thanks jopie.

 

 

Ervaring niet. Maar ik heb zelfs van overgrow of andere buitenlandse sites nog nooit gehoord dat er mensen zijn opgepakt door posts die ze hebben geplaatst.

 

En p/s Ik geloof dat ik na bambo oudste lid ben....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er dan geen gulden middenweg te kiezen waar iedereen

zich in kan vinden? :D

Tzou jammer zijn als hierdoor een aantal leden weg vallen. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ervaring niet. Maar ik heb zelfs van overgrow of andere buitenlandse sites nog nooit gehoord dat er mensen zijn opgepakt door posts die ze hebben geplaatst.

 

En p/s Ik geloof dat ik na bambo oudste lid ben....

Dat is dus een goede aanbeveling... het oudste lid heeft nog nooit problemen ondervonden door Wietforum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een tijd geleden ook in BNN Spuiten & Slikken gezeten...

Ik zat daar om enkele tutorials (aparte joints) te draaien namens mijn forum, wiet.nl.

 

Nou zijn wij niet echt een forum voor kwekers, meer voor blowers/smokers, maar toch hebben we de nodige kweek verslagen etc op ons forum staan. Maar van justitie oid hebben we na de uitzending totaal geen last van gehad...

Eigenlijk alleen maar positieve resultaten; meer bezoekers, veel leuke reacties etc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben moderator op het amerikaanse www.shroomery.org (groot paddo forum) en voor zover ik weet is daar nog nooit iemand opgepakt door het posten van fotos. Dit terwijl paddos in Amerika absoluut verboden zijn en de war on drugs in Amerika veel groter is.

 

Ik kan me voorstellen dat de internetpolitie erg klein is en dat het, als het al op drugs gericht is, om de zware jongens gaat. Internet recherche zal niet opgewonden raken van een paar wietplanten.

 

Maar ik weet er niks van dus neem dit niet als zekerheid aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de overheid dit forum zou "misbruiken" zouden we dan al niet lang en breed opgerold zijn met zn allen ?

Of krijgen we vandaag of morgen een massale inval bij alle forumleden ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zetten ze t leger toch gewoon in !!!

Lachen, komen ze met pantservoertuigen me straat in rollen :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

het leger heeft alleen maar ervaring met papavervelden in Afghanistan... en zelfs die verbranden de nederlanders niet! Dat doen de amerikanen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het klinkt misschien allemaal paranoia, en als ik een kast zou hebben met 5 plantjes had je mij niet gehoord, dan zou ik me ook niet druk maken...

 

Ik vind het heerlijk hier op het forum, ik kan me ei kwijt die ik normaal in het sociale leven niet kwijt kan, en dat is prettig. maar dat neemt niet weg dat het steeds gevaarlijker word.

 

De jacht op kwekers is een poosje geleden begonnen, en justitie heeft zich een target gesteld van een aantal kwekerijen per jaar die opgerold moeten worden. Eers waren het de grote kwekerijen, nu pakken ze al alle kleinere thuiskwekerijen op. Justitie zal blijven zoeken naar mogelijkheden om kwekers op te pakken en daar is dit forum uiteindelijk een goede leidraad voor. Dit is altijd al geweest en dat ben ik helemaal met jullie eens, jullie vergeten alleen dat het wietforum de laatste tijd enorm aan het groeien is. Neem de partij Groen Vrij, neem de wietforumshop, radioprogramma's die gerelateerd zijn aan het forum, zoals Cees en zijn kornuiten, dit trekt veel bezoekers en aandacht van buitenaf.

 

TV daarintegen brengt heel veel te weeg, en is buitengewoon goede reclame. vergeet dat niet. Een programma als spuiten en slikken is zeer goed bekeken, en ik heb totaal geen problemen als Whazzup daar gaat vertellen hoe hij zijn wietje kweekt, maar dan moet je het daarbij houden en het niet gaan relateren aan het forum. In het begin van dit topic draait iedereen door, iedereen wil op de tribune met tshirts en caps van het forum e.d. er worden dingen geroepen en dan citeer ik even een aantal..

 

Whazzup:

hmm.. ik heb het in overweging genomen maar dat heeft wel een aantal behoorlijke consequenties voor mijn eigen tuintje natuurlijk. Binnen growen zit er dan helemaal niet meer in. Bovendien zit ik in een huurhuis dus tja, het heeft consequenties

 

HarryM:

de perfecte manier om het forum uit te dragen naar de grote wereld en voor allen dingen waar het voor

staat .

 

Binkytoy:

Zijn er nog kaarten te regelen voor die opname's? Het hele publiek zelfde shirtjes aan met "Wietforum" erop. Haha...

 

Stinos:

Ja als jullie daar toch heen gaan, kunnen we toch beter een grote meeting houden in de studio?! als dr een heel hoop kwekers zijn, valt het niemand meer op... iedereen een t-shirt, en de dag na de uitzending weer een paar honderd nieuwe leden erbij...

 

Whazzup:

hehe justitie is óók een van onze klanten

 

Als ik dit lees, ga ik nadenken of het wel een doed idee is. Uiteindelijk gaat dit allemaal niet gebeuren en zal het allemaal wel meevallen, maar het zet me wel degelijk aan het denken.

 

TE veel publiciteit is niet goed, als er inderdaad gesproken zou worden dat hij een mod is van het forum waar iedereen kan leren zijn eigen wietje te kweken, waar iedereen elkaar aan spullen en kennis helpt om hetgeen te gaan doen waar justitie zo mee in strijd is, dan trek je de verkeerde aandacht naar het forum en dan pas ik daarvoor, is dat zo gek???? Ik zit nou eenmaal met meerdere lampen en plantjes, en loop daarbij meer risico als iemand die een plantje in de tuin heb staan of een kast met 5 plantjes...

 

Als ik me dan kan terug trekken van het forum, is dat mijn keus (paranoia of niet), maar MIJN gezin komt in het geding te staan, en dat is voor mij genoeg reden om geen enkel extra risico te gaan lopen...

 

De risico zijn er al, dat ben ik helemaal met jullie eens, maar dit is voor mji de druppel die ertoe beslist wat ik ga doen. Ik heb intussen contact gehad met Whazzup en Stijloos, en besloten af te wachten, mocht dit TE veel aandacht trekken wil ik alsnog weg van het forum.

 

Ik zou ook helemaal niet weten waarom het forum er uberhaupt bij betrokken zou moeten worden. Dit staat los van het forum en ik zou dat graag zou houden...

 

grt Paffie

 

PS: jullie zeggen wel dat ze niet de mankracht hebben dit soort dingen aan te pakken, maar voorlopig worden ze als koekies opgerold momenteel, en een inventarisatie van het forum is zo gemaakt hoor. ook al zou dat niet mogen. Neem die 4 journalisten ze zaten wel 4 dagen vast TERWIJL dat niet mocht....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begrijp je volkomen hoor Paffie. Wil wel even reagen op je quotes. Natuurlijk heeft het consequenties voor mij als ik met mijn kop op tv kom. Vandaar dat alles ook met alle direct betrokken partijen besproken is en geen probleem bevonden. En uiteraard draait het hele forum effe door bij zo'n bericht. Maar ik vind dat je daar wel doorheen moet kijken. Of justitie nou wel of niet de mankracht heeft: Als ze het willen doen ze het toch, dat proces zal door spuiten en slikken niet erg beïnvloed worden, en al helemaal niet door alleen mijn optreden daar. Ik denk dat de flyer affaire met Cees bijvoorbeeld al heel wat meer stof heeft doen opwaaien in die regionen, daar zijn zelfs kamervragen over gesteld. En waar werd dat aangekondigd? Juist. Hier.

 

Een andere discussie is of je zelf als grower het vertrouwen hebt dat dit forum voldoende annonimiteit en bescherming levert tegen opsporing. Daar zal Stijlloos nog een opmerking over plaatsen, daar is met André Beckers over gesproken. Dat vind ik overigens helemaal geen rare discussie en ik respecteer ieders mening en standpunt hierin. Wat ik wel enigszins kortzichtig vind is dat dit nou plotseling een aanleiding zou zijn waarom posten op wietform minder veilig (of nog onveiliger) zou worden. Ik denk zelf dat toen we nog onderdeel van Nirvana waren er veel meer aandacht of risico voor zou zijn (we draaiden op dezelfde server als hun webshops!).

 

Maar nogmaals, ik respecteer ieders standpunt in deze, ik vind het alleen vreemd dat men plots wakker geschud lijkt. Ik kan me heel goed voorstellen dat sommige kwekers het een beetje benauwd krijgen en dat begrijp ik ook volkomen. Maar laten we dit dan niet als "oorzaak" of "druppel die de emmer doet overlopen" zien want dat is volstrekt niet het geval. Iedere kweker kan voor zich de afweging maken of hij het veilig vindt om te posten. Dat dit onderwerp voor meer bewustwording heeft gezorgd staat inmiddels wel vast, maar dat is in mijn ogen ook het enige effect.

 

Ik stel voor dat we nu ook de "legal" kant van de zaak even afwachten van stilo. Maar keep them coming :smoke Goede discussie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het moment waarop ik mij bedacht was het moment dat die quotes uitgesproken werden, nu me duidelijk word wat de bedoeling is ben ik al wat geruster, maar dat neemt niet weg dat de publiciteit TE veel aan het aantrekken is naar mijn idee.

 

Wat betreft de bescherming die het forum bied, maak ik me niet zo druk, maar justitie doet gekke dingen, en dit soort publiciteit trekt OOK justitie naar mijn idee, vandaar dat DIT voor mij wel de DRUPPEL is..

 

Nogmaals we wachten het af, en ik hoop echt dat jullie het bij het rechte eind hebben.

 

Maar gaat het forum nou WEL of NIET genoemd worden???

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongens en meiden,

 

Ik wil gewoon weer anoniem zijn ......

 

Thats it ...

 

Die hoerige Googlecache is een Polunium in mijn ontstoken anusring.

 

Met mijn nieuwe provider kan ik opnieuw beginnen.

 

Zo gaat de GSM ook de sloot in.

 

Deze telefoon is al 8 jaar oud ofzo, wordt zekers afgeluisterd door de hele wereld.

 

Groet en tot gauw in de andere wereld,

 

TAW

 

PS: Nog nooit van reincarnatie gehoord ? Misschien kom ik terug als Flora Rojo....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poepoe, jammer hoor, zulke namen die aangeven weg te gaan. TAW, ik zal je humor in ieder geval missen.

 

 

Ik ben nog even met bambo bezig via de pm, er zijn wat beter oplossingen aanwezig ipv alles verwijderen. (ook ten aanzien van de google cache die vrij lang blijft staan).

 

Dat google is wel balen ja, daar kan je makkelijk mee uitvinden wie ik ben. Gelukkig maar dat ik vrij weinig illegaals doe en mem ervan bewust ben. Het enige wat ik eraan kan doen is mij bedenken dat ik hier beter een andere username had kunnen nemen dan elders...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zie je fout kobuz, je had op die andere sites een andere userid moeten nemen :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het zo een probleem is voor zoveelleden kan je toch ook gewoon helemaal niet naar die tv uitzending gaan Whazzup. Waarom ga je erheen eigenlijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor ik in herhalingen verval jopie... Overigens is het met bambo en TAW helemaal niet alleen te doen of ik nou wel of niet de uitzending in kom.

 

ja, zit net weer achter de PC. Even voor alle duidelijkheid: Ik zit daar niet als "Mr Wietforum" maar als een "ideale schoonzoon die wiet kweekt in zijn achtertuin" :smoke. Daarnaast ben ik uiteraard moderator van Wietforum en dat zal wellicht ter sprake komen. Maar het is niet zo dat we nu een Wietforum show daar gaan opvoeren.

...

 

 

.... ik zit daar om aan te geven dat growers helemaal gemiddeld, en zelfs in hoge mate niet voldoen aan het stereotype beeld van de "werkloze randcrimineel" of "criminele organisatie" waar we nu mee worden geassocieerd. Dat d't soort excessen juist een gevolg zijn van het achterlijke achterdeur / voordeur / gedoog / opsporingsbeleid in Nederland. Zolang het loont om het illegaal te doen zal het altijd criminaliteit aanlokken. Als iedereen het mag is dat wellicht niet snel voorbij, maar wel heel wat minder aantrekkelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tsja, maar dan gaan ze jou natuurlijk als hobby kweker bestempelen, alleen paar plantjes in de tuin. En dan gaan ze zeggen dat de criminelen aan de CS leveren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...