Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

de theorie van citroax klopt bij mij ook.. van de 3 lowriders waarvan er 2 het overleefden is de snelle een mannetje, zit nu volop in de ballen en heb ik een paar meter verderop in de tuin gezet..

De andere lowrider is iets langzamer maar nog niet te zien welk geslacht deze plant heeft. Als het een vrouwtje is komt er steeds meer licht op de theorie van Citroax... Als meer mensen dit hebben ervaren meld het ff..

 

Maar verder al een leuk plantje die snelle.. keep it up :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is geloof ik al aangetoond, mannetjes laten zowiezo meestal als eerste geslacht zien.. EN hebben de nieiging meer in de lengte te groeien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt echter niet als regel stellen dat het altijd zo gaat , zeker niet !! Het zou heel handig zijn als het wel altijd opging ,maar helaas . Zo had ik een keer dat een hele korte lage plant juist een mannetje was.

 

Bovendien wordt het geslacht niet alleen door de genetica bepaald maar ook deels door de omstandigheden waarin de plant opgroeit .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch heb ik bij t kweekje die ik nu doe dat ook gehad.

De mooiste/grootste zaailingen waren mannen(19 vd 30) :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_7242_228_1533376.jpg

 

 

Nou zou het kloppen over die mannetjes en vrouwtjes zullen er toch dan 2 vrouwtjes bij zitten.

 

De omstandigheden zijn tot ze onder tl staan op 18/6 temparatuur 28 lampen 22 donker en een vinnetje erop. Staan in een potgrond van de gs die basis voeding heeft voor de eerste 2 weken.

 

Ze krijgen afgezuurt kraanwater met wat wortel stimulator ph 6 en krijgen dat alleen als nodig is

 

Ze staan alle drie gewoon zo dicht mogelijk bij de tl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misschien een leuk idee voor maart/april 3 kilo hennep zaad uitstrooien is diverse bossen en parken

 

Hahaha, ik weet wel een leuk parkje: Aan de rand van amsterdam in de groene zoom tussen de Hoge Dijk en Abcoude.

Heeft TAW weer een guerilla kweekje om in de gaten te houden. :P

 

ff ontopic: Wow wat een verschil tussen die drie zeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar er moet een manier zijn om voortijdig het geslacht te bepalen zonder de plant in de stress te brengen door verduisteren of een of andere chemicalische rotzooi erbij te gooien. Ik ben er van overtuigd dat er een manier is, alleen weten we die nog niet.. misschien een microscopisch iets, een klein detail in de structuur van de plant of iets er moet iets zijn misschien een beetje vergezocht maar als je een monster van de plant neemt dus gewoon een blaadje ofzo afplukt en er een of ander chemise troep op gooid dat je zo te weten komt of het een vrouwtje of mannetje is. Binnen nu en 10 jaar zal er een manier zijn weet ik zeker.

 

Bij een mens kan je tog ook zien of het een vrouwtje of een mannetje is bij geboorte :P

 

Maaruh plantjes gaan goed voor zover ik kan zien.. still keepin it up :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toch heb ik bij t kweekje die ik nu doe dat ook gehad.

De mooiste/grootste zaailingen waren mannen(19 vd 30) :smoke

 

natuurlijk ,dat kan zo gaan . Maar als je eenmaal vaak met zaailingen bezig bent geweest kom je erachter dat het zeker niet altijd opgaat .

 

maar er moet een manier zijn om voortijdig het geslacht te bepalen zonder de plant in de stress te brengen door verduisteren of een of andere chemicalische rotzooi erbij te gooien. Ik ben er van overtuigd dat er een manier is, alleen weten we die nog niet.. misschien een microscopisch iets, een klein detail in de structuur van de plant of iets er moet iets zijn misschien een beetje vergezocht maar als je een monster van de plant neemt dus gewoon een blaadje ofzo afplukt en er een of ander chemise troep op gooid dat je zo te weten komt of het een vrouwtje of mannetje is. Binnen nu en 10 jaar zal er een manier zijn weet ik zeker.

 

Bij een mens kan je tog ook zien of het een vrouwtje of een mannetje is bij geboorte :P

 

Bij de mens zijn de omgevingsfaktoren niet van invloed op het geslacht , bij Cannabis wel . Zo kan één stek vrouw worden en een andere stek van dezelfde moeder herma ! Dat maakt een methode verzinnen om het toch te kunnen zien niet geheel mogelijk .

 

In de eerste +/- 4 weken vanaf zaad staat het geslacht nog niet per definitie vast , de omgevingsfactoren gaan mede bepalen wat het wordt . Zo kun je dus het geslacht ook zelf beïnvloeden . Onder slechte omstandigheden zullen er gemiddled meer mannen opduiken .

Share this post


Link to post
Share on other sites
In de eerste +/- 4 weken vanaf zaad staat het geslacht nog niet per definitie vast , de omgevingsfactoren gaan mede bepalen wat het wordt . Zo kun je dus het geslacht ook zelf beïnvloeden . Onder slechte omstandigheden zullen er gemiddled meer mannen opduiken .

 

In dat geval misschien een biologisch middeltje toevoegen waardoor het geslacht met bijna 100% zekerheid een vrouw word, dit is er al, maar dan moet het nog steeds van andere factoren afhangen wilt dat middeltje effect hebben, hoeveelheid licht, warmte etc...

Het is idd moeilijk, maar niet geheel onmogelijk maar ik zou niet weten hoe. Want met welke factoren creëer je een vrouw, ja precies... met de goede. Maar dan nog bestaat de kans op een man. Misschien is het niet geheel ver gezocht om het mannelijk stuifmeel te analiseren uit wat voor elementen deze is opgebouwd.. als je misschien deze elementen weglaat dat het meer richting de vrouwenkant gaat?

 

als het element water is dan moeten we het maar laten bij hopen en geluk :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat soort onderzoek wordt ook veel gedaan ,( DNA onderzoek bv )

 

Bij echt vrouwelijk zaad heb je ook dat wat jij bedoeld toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat soort onderzoek wordt ook veel gedaan ,( DNA onderzoek bv )

 

Bij echt vrouwelijk zaad heb je ook dat wat jij bedoeld toch ?

 

ja daar weet ik verder niet zoveel van hoe ze echt vrouwelijk zaad maken, als ze deze manier iets extremer zouden uitvoeren misschien 100% vrouwelijk zaad?

want ik hoor vaak zat dat mensen een pakje vrouwelijk zaad kopen dat er zat herma's tussen zitten dat ze beter een regular bag hadden kunnen kopen. Het is een lastige zaak, Het is ook een kwestie van zoek en gij zult vinden.

 

Want dat is nou het gevaar bij hele grote kwekerijen met 2000 planten bijvoorbeeld dat wat je zegt dat een vrouwelijke stek herma kan worden, Misschien als die dus van een moeder is gesneden die behandeld is dat zulke dingen niet meer gebeuren. Misschien met dezelfde manier dat je dan de kans op terugval naar herma kan worden weggenomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag maar weer een update

 

med_gallery_7242_228_1260020.jpg

 

 

Het zijn zeeeeer langzame groeiers. Ik weet het niet maar ze staan al bijna 3 weken en deze plant is 6 cm hoog en daar staan er dus 2 van

 

Degene die groter is die staat onder de 400 W op 12/12 dus maar hopen tot deze van het vrouwelijke geslangt is

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bananas, ik hoop voor canna dat hij ons niet zit te zeiken want ik heb zaadjes met hem geruild...

ik ben bang dat het vogelvoer is AAEERYGGG...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja bananas, ik hoop voor canna dat hij ons niet zit te zeiken want ik heb zaadjes met hem geruild...

ik ben bang dat het vogelvoer is AAEERYGGG...

 

Nou of het wat gaat worden moet ik nog zien, ik begrijp niet tot die plantjes zo langzaam gaan. Al mijn hoop is op die wat grotere in de hoop tot dat een meisie is. De kleine pllantjes blijven dus minimaal staan tot vast staat tot die andere vrouwelijk is.

 

Zal de overige zaden die in nog van dit type heb liggen lekker in het voorjaar onkiemen en hier en daar uitzetten. Voor een binnen kweekje vind ik dit soort niet zo geschikt

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ze langzaam groeien zegt niks..zucht.. heb zoveel planten gehad die niet wouden opschieten. En als ik jullie heb bezeken was dit zonder besef van weten in ieder geval. daarom dit topic, ik had dit helemaal niet hoeven doen. Omdat het niet in mijn aard ligt om mensen te beflikkeren wil ik ook voor mezelf duidelijkheid. Zodoende.

 

Weten jullie nog dat topic van mij met die "Skunk #1" plant die ook maar niet op wou schieten maar uiteindelijk bijna anderhalve meter is geworden?? dus geduld is een schone zaak mensen,

 

Take it easy, take a wierie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch wel een dure grap deze test.....3 weken , 6 cm... en maar blijven voorgroeien...

 

ik zou ze wegkeilen, maarja, ben ook wel nieuwsgierig naar het resultaat!

 

 

ik zeg nog steeds; birdfood!

 

grtz jv

Share this post


Link to post
Share on other sites
toch wel een dure grap deze test.....3 weken , 6 cm... en maar blijven voorgroeien...

 

Eerst stonden ze bij wat andere zaden, was niet zo'n probleem. Daarna heb ik overgeplaatst naar een ander kasje waar ik ook een paar zaden aan het ontkiemen was. Die staan nu onder natrium. Daar staat de grote plant ook tussen maar ook die gaat niet zo hard als die PP waar deze bij staat, ik zie nu al tot hij lager is en daar door minder licht krijgt.

 

De 2 kleinste staan nu onder een klein tl bakje, nog op 18/6 aangezien ze bijna geen groei laten zien ben ik bang als ik ze op 12/12 zet tot deze in 3 weken tijd nog 3 mm de hoogte in gaat en dan niet voor een topje kan zorgen.

 

Ik hoop daarom maar tot die wat grotere plant vrouwelijk is ( staat pas 4 dagen in de bloei )

 

Ik begrijp cannabusinesss best, en ik geloof niet tot als hij weet tot dit vogelzaad is mij die zaadjes opstuurd en laat testen hier. Misschien is het zaad niet goed bewaard en een beetje zijn kracht kwijt of het is gewoon een langzaam type ?? Voor buiten maakt dat niet veel uit maar onder een lamp wil je het toch allemaal wat sneller kunnen regelen.

 

Dus ik geef nog niet op en we wachten gewoon nog even af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

of canna er nou wel of niet wat aan kon doen, daar heb ik geen boodschap aan....

als het dus duidelijk is dat het vogelvoer is dan wil ik mijn zaden terug, ik heb iets van 50 zaden met je geruild canna....

Share this post


Link to post
Share on other sites

zit wat in Pascal maar vecht dat aub even prive uit en niet hier.

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites
als het dus duidelijk is dat het vogelvoer is dan wil ik mijn zaden terug

 

En waneer is dat dan volgens jouw??

 

Zelf vind ik de potentie van de zaden wat tegenvallen. Ik heb er nog 3 staan van de beginnede 18. Misschien ben ik wel wat ongeduldig soms. Maar ik heb in de tijd dat deze zo'n 6 cm hoog zijn heb ik al 2 maal een ronde zaad ontkiemt waar de ene al ruim 30 cm hoog zijn en deze gingen 3 dagen eerder in de grond en de andere zijn al 15 hoog en deze nog geen 6 in 3 weken.

 

Maar als er dan toch al zoveel zaden in omloop zijn dan moeten er meer mensen die al wat kunnen vertellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn planten, skunk no1 van hem zijn jammer genoeg dood na thuis komst van de vakantie... ik had wel een topic hier. wie heeft al skunk no1 gegrowt? van canna en weet al of het vogelvoer etc. is of de echte skunk no1?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de mensen die ik voor de rest op msn heb zijn tevreden, ten minste dat zeggen ze tegen mij iig. Ik informeer zo nu en dan hoe het met de planten gaan die van mijn zaad komen... maar ik wil dan even de mensen vragen die net zoals pascal van mij zaden hebben gehad wat de ervaringen zijn die zij hebben.

dat jouw planten dood zijn geeft jouw dan ook het recht van spreken niet.. als het bij iemand anders niet lukt om ze goed te krijgen is het dan meteen vogelzaad? ik vond ze er aardig netjes bijstaan van jou die foto's die ik gezien heb.. ik denk tog stiekum dat je zo je kans schoon ziet om je zaden tog nog terug te krijgen omdat het mislukt is want ik hoor alleen jouw klagen?

 

Maar neem het niet persoonlijk. Heb niks tegen niemand.

 

nogmaals take it easy, take a wierie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

daar zit niet veel in aangezien ik maar 6 van de 30 zaden, ik heb er net nog 24 getelt, heb gebruikt, dus kunnen we gewoon terug ruilen... 24-24 gewoon maar ik ga ook ff een plantje ontkimen zo direct, komt ie naast de LR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...