Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

atmosphere

Het Verduister Topic

Recommended Posts

ik ben deze sinds gisteren aan het verduisteren:

gallery_6760_2620_90701.jpg

 

opbrengst maakt mij niets uit, maar is dit te vroeg of?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook 3 buitenplantjes staan dit jaar, en ben al een week geleden begonnen met verduisteren. Eerste bloeiverschijnselen zijn er al :cry Eigenlijk iets te vroeg, de planten hadden nog wel wat tijd mogen hebben om wat groter te groeien maar ik kon weer eens niet wachten. Nu hopen dat het snel beter weer wordt want de komende 2 weken is er slecht weer voorspelt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net nog maar net ontkiemde planten van 2 weken oud, maar ik wil 1 plant a;vast gaan verduisteren... Word deze dan groot? En kan dit al? Of gaat hij anders dood omdat hij te jong is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, dat zou ik niet doen! De plant zal veel kleiner blijven, en daardoor dus ook minder opbrengst uiteindelijk :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo persoonlijk zou ik er zeker nog even mee wachten, gaat vrijwel niks opleveren zo ! Plant moet een beetje gegroeid zijn voor de toppen enz. Ik zou dus adviseren er zeker mee te wachten, als ze net ontkiemd zijn zoiezo niet verduisteren haalt nog niks uit ! Als een plant de meter heeft gepasseerd is verduisteren goed mogelijk eerder zou ik het niet doen.

 

Met Vriendelijke Groet Lloyd Banks

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ loyd banks : het kan wel al gelijk verduisteren , ook al is de plant nog maar 1 dag oud . Alleen zullen ze dan simpelweg kleiner blijven .

 

Meest ideale ( aan de hand van de weersgemiddelden) is de planten in juli en augustus afbloeien. Dan zou je nu in feite moetne beginnen met verduisteren . Alleen is het weer zo kut geweest dat de meeste planten nog vrij klein zijn ,dus dan beter nog 1 of 2 weken wachten.

 

Juli en augustus zijn trouwens ook de maanden waarin gemiddeld behoorlijk veel neerslag valt in Nederland. Maar omdat ze ook de warmste maanden zijn is die neerslag niet zo'n probleem ( in verband met budrot) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ze vandaag vergeten om ze te verduisteren om 17.20 uur kwam er net pas achter...

Moet ik ze nu wat langer binnen laten staan of gewoon door gaan met het normale schema???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jow

 

ergens werd een interessante vraag gesteld, maar ik zag ze nergens beantwoord:

 

is het erg belangrijk dat dit verduisteren ELKE DAG gebeurt, of mag je al eens skippen...?, (ik ben vaak weg in het weekend)

 

thx

Edited by ted

Share this post


Link to post
Share on other sites

activeer je de bloei sneller door de eerste dag ze 24h te verduisteren en dan het normale 12/12 of 13/11 schema aan te houden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik niet anders kan dan een dag skippen, is het een goed idee om een timer te plaatsen in mn (donkere) schuur met dan lampen (neon??) om zo toch aan een correcte belichting te komen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
activeer je de bloei sneller door de eerste dag ze 24h te verduisteren en dan het normale 12/12 of 13/11 schema aan te houden?

 

ja

 

 

Als ik niet anders kan dan een dag skippen, is het een goed idee om een timer te plaatsen in mn (donkere) schuur met dan lampen (neon??) om zo toch aan een correcte belichting te komen?

 

ja

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou alleen géén neon gebruiken :verrygood http://growguide.wietforum.nl/licht

 

Het goedkoopst zijn een aantal grote TL's. Armaturen zat bij de sloop te krijgen, buizen kosten geen drol en ze geven veel licht over een grote oppervlakte. Wel dicht er op voor een zo goed mogelijk resultaat (niet dat het voor één dag heel veel uitmaakt - als er maar goed licht is).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal heb besloten om te gaan verduisteren 1 juli en heb alles al voorbereid het zwart/wit folie ligt klaar. Heb al 2 palen in de grond geslagen en een touwtje gespannen verder nog hopen dat die een beetje blijven staan voor de rest wacht ik af tot het 1 juli is en zet ik mijn planten eronder, deze reactie is meer om mensen een idee te geven hoe ook buiten makkelijk te kunnen verduisteren ;) :verrygood

Heb mijn idee meer een beetje gekregen via whazzup hehe thanks whazzup :D

 

med_gallery_9744_2117_797293.jpg

 

med_gallery_9744_2117_437827.jpg

 

med_gallery_9744_2117_692605.jpg

 

 

 

Met Vriendelijke Groet Lloyd Banks

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag iedereen,

Ik heb een tijd terug 4 plantjes in een kuip gezet omdat ik dacht dat er zeker 3 mannetjes bij waren door onduidelijke labeling.

Nou blijken het toch alle 4 vrouwtjes te zijn en moet ik gaan verduisteren omdat het anders niets wordt.

Wat ik me nu afvraag. Om toprot tegen te gaan.

Als ik nu een cilinder rond de kuip zet die al iets hoger komt dan de planten.

En daar dan een kegelvormige 'hoed' over hang.

Het lijkt me dat de planten dan geen licht krijgen en dat de waterdamp afgevoerd wordt door de hoed.

Iemand enig idee of dit zou kunnen lukken?

Belangrijke voetnoot is dat ik niet elke avond het verduisteringssysteem terug kan gaan verwijderen, ik zoek dus met andere woorden iets dat de planten luchtig houdt en dat eigenlijk kan blijven staan tot de ochtend.

 

grtz Jim

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de lucht er uit kan komt er ook licht door toch ?

 

en helemaal boven op bij je top lijkt het me niet verstandig

 

kan je die cilinder niet dichtmaken en dan aan de onderkant je cilinder op blokjes zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja die cilinder is normaal helemaal dicht.

en die cirkel rond de planten is dan bedoeld om lichtinval te remmen.

Maar ik weet niet of het werkt.

Als iemand iets weet dat enigszins verlucht is maar toch lichtdicht, tell me... :nerd

 

grtz

 

probleem is al opgelost,kan ze in een schuurtje gaan zetten.:nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje?

 

Ik heb zo'n 12 planten van 1,5 m hoogte in een grote bak staan van 3 bij 5 meter.

 

Deze ga ik verduisteren door hier een zeil overheen te trekken, nu wil ik vanaf 15 juli gaan verduisteren tot en met 30 juli. Wegens vakantie kan dit niet langer. En ik kan ook niet eerder beginnen omdat ik dan niet met knippen uit kom wegens latere vakantie!

 

Nu is mijn vraag of dat ze dan niet meer terug in de groei schieten?

 

Ik denk zelf van niet omdat ik begin met 24 uur donker en het zijn immers toch 15 dagen verduisteren!

 

Ik meen dat ik ooit van atmo gelezen heb dat 10 dagen voor het begin van augustus genoeg waren.

 

Ze krijgen trouwens gelijk bloei-voeding mee met een blumat-systeem en ze staan in de volle grond!

Share this post


Link to post
Share on other sites
dag iedereen,

Ik heb een tijd terug 4 plantjes in een kuip gezet omdat ik dacht dat er zeker 3 mannetjes bij waren door onduidelijke labeling.

Nou blijken het toch alle 4 vrouwtjes te zijn en moet ik gaan verduisteren omdat het anders niets wordt.

 

Verduisteren moet niet ,ook zonder dat wordt het wel wat ,alleen is de kwaliteit van de wiet vaak minder.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vraagje?

 

Ik heb zo'n 12 planten van 1,5 m hoogte in een grote bak staan van 3 bij 5 meter.

 

Deze ga ik verduisteren door hier een zeil overheen te trekken, nu wil ik vanaf 15 juli gaan verduisteren tot en met 30 juli. Wegens vakantie kan dit niet langer. En ik kan ook niet eerder beginnen omdat ik dan niet met knippen uit kom wegens latere vakantie!

 

Nu is mijn vraag of dat ze dan niet meer terug in de groei schieten?

 

Ik denk zelf van niet omdat ik begin met 24 uur donker en het zijn immers toch 15 dagen verduisteren!

 

Ik meen dat ik ooit van atmo gelezen heb dat 10 dagen voor het begin van augustus genoeg waren.

 

Ze krijgen trouwens gelijk bloei-voeding mee met een blumat-systeem en ze staan in de volle grond!

 

Staan ze nou in die grote bak of in de volle grond ? Hoe dan ook is de kans groot dat het lukt zoals je beschrijft. Zo is het bij mij in ieder geval wel 2 keer gelukt .

Ze krijgen na het verduisteren wel even een schock als ze weer langer licht krijgen ,maar de dagen worden steeds korter dus echt terug de groei gaan ze niet in ,onmogelijk .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Staan ze nou in die grote bak of in de volle grond ?

 

Ze staan in de volle grond. Heb gaten gegraven en hier kant en klare mix in gedaan! Ik heb een bak van hout en zeil er omheen gemaakt want ze stonden toch tussen een gebouw en een heg in! Ze kregen dus van de zeikant zowiezo al weinig licht. Over deze bak trek ik dadelijk een zeil en het is pikdonker. Ik maak wel nog een frame van hout zodat het zeil in het midden hoger ligt in verband met eventuele regen die dan weg kan drijven. Soort ''dak van een huis'' vorm. Had eerst witte folie aan de binnenkant van de bak maar dit zag je te goed vanuit de lucht vandaar dat groene zeil. Zodra ik klaar ben met verduisteren breek ik alles af er omheen. Ze kunnen dan afbloeien met het volledige licht wat ze dan krijgen.

 

Meer foto's in mijn album! (Misschien zet ik er ook nog wel foto's van mijn guerilla's in)

 

med_gallery_6837_2757_431112.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt nog wel kans op herma's, je hebt tenslotte pas nauwelijks 2 weken bloei achter de rug. Best kans ook dat ze even stil gaan staan van de stress. 12 uur licht is het pas veel verder in augustus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 heb je toch pas in september ? maar dat maakt niet uit omdat veel rassen toch al de bloei ingaan bij 10 uur of zelfs 9 uur donker.

 

Ze kunnen zo wie zo een bepaalde plotselinge toename van het aantal licht uren wel verdragen . Nu het plotseling mooi weer is staan ze in de avond langer in het licht en in de morgen weer vroeger in het licht , dat scheelt al snel een uur in totaal vergeleken met zwaarbewolkte dagen .

 

Een paar mannelijke bloemen kunnen wel verschijnen wanneer je begin augustus met verduisteren stopt , maar ze zullen nooit meer terug de groei ingaan .

 

Zelf al ga je redelijk slordig om met verduisteren ,dan nog loont het zich . Ze moeten gewoon een shop onder hun reet krijgen om eerder de bloei in te gaan , en bij volwassen planten is 14 dagen verduisteren dan genoeg nu de dagen steeds korter worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...