Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

atmosphere

Het Verduister Topic

Recommended Posts

Kortom, als ik het dan goed mag samenvatten atmo:

 

Verduisteren heeft nu ook nog zin om de volgende redenen:

 

1. als ze nog niet in bloei staan kun je de bloei versneld laten intreden

2. door te blijven verduisteren op 12/12 verloopt de bloei sneller

 

Ja inderdaad .

 

Zelf ben ik al met verduisteren gestopt op de 2e dag van deze maand, dit heeft totaal geen problemen opgeleverd ,dit komt waarschijnlijk ook doordat het een ras betreft dat toch al vroeg bloeit . Bij slechts 9 uur duisternis gaan sommige rassen al in de bloei .

 

Stop je nu met verduisteren dan zal de plant nooit meer in de groei schieten, ook al heb je wel een overgang van een uur of zelfs 2 . Zonder verduisteren kan de plant ook plotseling langer in het licht komen te staan omdat het in de ochtend en avond plotseling onbewolkt is(en de dag ervoor zwaar bewolkt) ,en dus later donker 'savonds en vroeger licht 'smorgens .

 

Voor zover ik weet is het aantal uren donker rechtstreeks gerelateerd aan de hoeveelheid bloeihormoon dat in de plant aangemaakt wordt . Maar het is wel weer per ras verschillend bij hoeveel bloeihormonen de bloei ook werkelijk inzet .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een ventilator in de schuur kan handig zijn als het vochtig wordt overigens, zo voorkom je budrot. Goed ventileren!

 

Ik zet ze ook nooit nat weg (ze gaan naar binnen achter de schuifpui zodra het begint te regenen).

 

Of is het zowieso handig om te doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een ventilator met verwarming geregeld.

Lekker warem lucht blazen in de schuur!

 

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij verduisteren heb je vaak niet de keuze om ze droog weg te zetten. Bovendien daalt de temperatuur in september en gaat de vochtigheid omhoog, hetgeen het dauwpunt verlaagt. Dat samen met mist geeft veel vocht op en in je plant. Kijk maar eens hoe ze in september in de ochtend zeiknat zijn puur van de condens.

 

Ik zou dus inderdaad tóch voor de zekerheid een ventilator er bij zetten en ze niet te krap laten staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_4254_240_170039.jpg

 

Deze heeft bijna de hele maand juli buiten staan bloeien. Ze heeft veel dikke stampers en relatief weinig blad, zoals we dat normaal gesproken van binnenwiet gewend zijn .

 

Met het huidige weer wordt de kans op budrot bij planten in een vergevorderd stadium van de bloei groot. Gelukkig is het overdag nog dik 20 graden waardoor de planten snel weer droogwaaien na een bui .

 

Hopelijk kunnen m'n grote struiken afbloeien in grond met een temperatuur die boven de 18 graden blijft . Onder de 18 graden wordt fosfor steeds slechter oplosbaar en kan gaan neerslaan , en de ontwikkelingsnelheid wordt geremt . De meerderheid van de rassen hebben 9 weken of meer nodig voor de bloei hetgeen betekend dat ze de hele maand oktober nog moeten staan . Het weer zal in die maand 9 van de tien keer niet geschikt zijn om in af te bloeien en dat is doodzonde voor je planten omdat ze niet in staat zijn echt af te bloeien . De buds gaan door de lage lichtsterkte en korte dagen veel blaadjes aanmaken terwijl de bloemen ondermaats blijven .

 

Door middel van tijdig verduisteren kun je dit gotendeels voorkomen ,en dus zwaardere buds van goede kwaliteit kweken,zo goed dat ook k-shops er wat mee kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_4254_240_20401.jpg

 

Veel regen ,toch dikke buds na +/- 5 weken bloei en nog steeds geen budrot .

 

Nog nooit eerder heb ik buitenplanten zulke dikke buds zien aanmaken in zo weinig tijd .

 

Hier de als eerst verduisterde planten,de kruising van het onbekenderas met DF waarvan de eerste ( paars) al ten dele geoogst is omdat er rot ontstond . De plant was gelukkig al ver genoeg en bijna klaar .

med_gallery_4254_240_67535.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Well done , Atmos !

 

Laatste top staat er mooi op !

 

 

Edit : Genomineerd voor de foto van de maand september

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geweldige colas :no

 

Die paarse ziet er ook mooi uit,ruikt ze ook zo lekker?

 

En ja hoor atmo ruimte genoeg op de server,dus gooi ze er maar op.

 

greetz sannie

 

ps;zie ik daar een zaadje zitten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geweldige colas :no

 

Die paarse ziet er ook mooi uit,ruikt ze ook zo lekker?

 

En ja hoor atmo ruimte genoeg op de server,dus gooi ze er maar op.

 

greetz sannie

 

ps;zie ik daar een zaadje zitten?

 

Ik heb al in dat bolletje geknepen , er zit niks in .

 

Die paarse ruikt inderdaad lekker ,er zit alleen minder hars op dan op die andere niet paarse kleine plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ atmosphere : je planten zien er echt mooi uit! Zeker die lekkere buds, man man man echt geweldig :no Ik wou dat ik ook zo een buds had!

 

Edit: Vind ook dat jij de mooiste foto hebt van spetember! Je krijgt mijn stem!

 

tox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update :

 

Op de 20e van juli ben ik begonnen met het verduisteren van deze plant ,op 4 augustus ben ik al gestopt met verduisteren omdat het toch al een vroegbloeiende soort is .

 

Het afrijpen is begonnen , laat de bladeren maar geel worden :

 

med_gallery_4254_240_339090.jpg

 

 

1 top heb ik geoogst vanwege een beetje rot . Dit was de top die de minste wind en zon ving. De wietkwaliteit is echt zeer goed , de beste van 8 jaar buiten kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker !!!!

 

Effe wachten...

 

Ik zie dat jij de kleinere toppen ook al moet ondersteunen.

Zelfde verhaal hier.

 

Dinsdag oogsten ? of wacht je langer ?

 

Ziet er binnen :P uit

 

Wat zal jij lekker knippen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had een Aluminium plaat laten pleuren op een tak die daardoor was geknakt maar nog wel vast zat . Die tak heb ik gewoon weer goed gezet met een touwtje .

 

Bij m'n andere DF's hangen er 2 takken wat laag bij door de harde wind ,maar die laat ik gewoon zo hangen .

 

Zolang het mooi weer blijft laat ik ze voorlopig staan als de rot niet toeslaat .

 

Regen kan die plant echt niet meer verdragen denk ik, daarvoor zijn de buds nu te dik .

Ochtenddauw kan ook een probleem worden .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou hem ook zeker binnen laten slapen vannacht !

Erg ongunstige nacht.

 

Mijn outsider , ghusto en vanaf nu ook de miss swiss slapen iedere nacht in de schuur met fan.

 

Groeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar binnen gaat met die plant niet , dat kon eerst nog net voor het verduisteren. Voor de rest heeft ze alleen maar buiten gestaan met toppen gedurende de hele maand Augustus. De natste maand was dat in 100 jaar geloof ik .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik vind ook dat rot er deze keer erg snel bij is...

 

zijn er nou ook soortjes die een hogere tolerantie hebben voor budrot?

 

mijn nlx had het al snel te pakken ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zijn er zeker namelijk het ras dat ik hier steeds beschrijf . De plant heeft juist het slechte weer van Augustus helemaal doorstaan terwijl de bloei in juli al was begonnen. Dikke toppen zijn dus veelvuldig natgeregend zonder dat er rot ontstond .

 

Als het nu nog zou gaan regenen vrees ik wel voor butrot omdat de toppen groot en zeer compact zijn in de laatste week van de bloei .

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe komen we erachter wat het onbekende ras is? of hoe we eraan komen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

DF priester, double fun

 

 

Er is ook een outdoor verslag van atmosphere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zijn inderdaad toppen waar je dubbel plezier van hebt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slotje :P tot volgend jaar , whazzup ?

 

Of zullen er nu nog mensen met verduistervragen komen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...