Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Paddohead

Testkruisingen In Potten

Recommended Posts

Hoi growers,

 

Ook dit jaar weer wat in de tuin gezet, ben begonnen met een partij zaden uit Zwitserland. De rassen zullen de meeste hier dan ook niet zo bekend voorkomen daarom eerst ff een beschrijving.

 

Erdbeer: Sterk buitenras, meest indica, flinke stinkerd en erg potent, weinig gevoelig voor budrot.

Diamond: Sterke sativa voor buiten, oud ras, weinig gevoelig voor budrot, verder niet veel info.

MagicBud#Purpurea: Kruising tussen Magic Bud van Paradise seeds en Purpurea ticinensis van Owls production, sterk, goede potentie.

Heaven: Sterk, potent buitenras van Owls production iets gevoelig voor budrot en niet heel vroeg (mid october)

Alpine Rocket: Lekker gekruide wietje goede potentie, weinig schimmel gevoelig, kleurt erg mooi in de herfst.

 

Onderling zijn kruisingen gemaakt door een Zwitser (Knospe op Overgrow) en die staan nu dus hier in de lage landen.

Gaat lekker tot nu toe, meeste zijn al in de voorbloei en zodoende kon ik er 5 uitpikken om verder op te kweken in de speciekuipen. Anderen gaan naar andere thuiskwekers en van de beste mannetje en vrouwtjes maak ik in de herfst kruisingen. Vrouwtjes hou ik over onder tl balken zodat eventuele goede combinaties weer kunnen worden gemaakt.

 

Verder nog kruisingen van andere ex-overgrowers staan (Deens, Slovaaks en Duits) staan en wat eigen kweeksels (Erdbeer#Purpurea kruisingen). In totaal een 80 planten maar op 5 na gaan ze de compost hoop op of geef ik weg.

 

Kweek-ze!

 

pics:

2006-7-6-Males.jpg

Mannetjes

 

2006-10-6-selection.jpg

5 geselecteerde planten, 1 Diamond#MagicBudPurpurea, 4 Erdbeer#Heaven.

 

2006-10-6-DiamondxMBP.jpg

Diamond#MagicBudPurpurea

 

2006-10-6-ErdbeerxHeaven.jpg

Niet geselecteerde Erdbeer#Heaven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groeit lekker met dit weer, van 't weekend maar verpotten naar 25 liter emmers. Voeding is bio groei van biobizz, 3 maal weeks..

 

Meeste planten staan in de voor bloei dus verschillende mannetjes zijn gechopped en een aantal vrouwtjes zijn verplaatst naar andere tuinen. Heb nu 5 Erdbeer#Heaven, 1 Diamond#MagicbudPurpurea en 1 AlpineRocket#MagicbudPurpurea geselecteerd, wat ik met de rest ga doen weet ik nog niet.. :D

 

Fotootjes:

 

2006-6-ARxMBP.jpg

 

Alpine Rocket#MagicbudPurpureaTicinensis

 

2006-6-group.jpg

 

Selectie

 

2006-6-erdbeerxheaven.jpg

 

Erdbeer#Heaven

 

2006-6-erdpurpvar.jpg

 

Meervoudige kruising met Erdbeer, Black Domina#Swiss Miss, JackHerer#Citral

 

Cheers :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Wat een mooie planten PH! Hoe kom je aan al die interessante soortjes? Vrienden, connecties of gewoon ergens besteld?

 

/Edit: zie nu de tekst over de ex-overgrowers, duh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ik dit topic gemist heb :D Snap er niks van :bier

 

Paddohead, ze zien d'r erg lekker uit, leuke soortjes ook :(

 

Black Domina#Swiss Miss & JackHerer#Citral whooowie :D Ben zeer benieuwd hoe dat zal smaken/ruiken :smoke

 

Welke hebben volgens jou de meeste potentie, ik neem aan dat je al enkele voorkeuren hebt :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaah, Paddo. :bier Topic helemaal nog niet gezien. Wat minder groots dan wat je vorig jaar had staan; ik vraag me af en toe nog steeds af hoe je die monsters in die kleine potjes zo groen had gehouden, maar alsnog een verzameling van een stel hele leuke soortjes.

 

Purpurea Ticinensis vind ik zelf echt een meesterlijk uitziend plantje, leuk dat er nog mensen zijn die er wat kruisingen van hebben want het soortje is nergens meer te verkrijgen, bijna uitgestorven lijkt het. Khoop dat er maar wat mooie kleurtjes aan komen aan het eind van het seizoen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het jaar van de soortjes :bier

 

Greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties allemaal!

 

Mijn voorkeur gaat uit naar de Erdbeer#Heaven maar ervaring met deze indica kruising heb ik nog niet maar gevoelsmatig denk ik dat dit een echte knaller wordt. Beetje als de Erdbeer#PurpureaTicinensis van vorige jaren, een kruising waar de Erdbeer invloed ook sterk in naar voren komt.

 

De Diamond#MagicBudPurpurea zal meer de sativa kant van het spectrum omvatten de Zwitserse maker van de kruising verwacht er veel van. AlpineRocket#MagicBudPurpurea zal een beetje tussen beide hier voor genoemde soorten inzitten.. we zullen zien in een maand of 3. :smoke

Bij die anderen is het ook afwachten maar een paar Overgrowers hebben die meervoudige kruising vorig jaar geteelt en waren er wel positief over, we zien wel het is altijd weer afwachten.. :bier

 

Op www.cannagrow.org zijn meer kruisingen te zien van Denen, Hollanders en andere noordelijke buitentelers.

 

De potten zijn inderdaad niet erg groot meest rond de 65 liter, maar de mix is flink rijk en levert gestaag voedingstoffen (bio) door veel en regelmatig (regen) water te geven, regelmatig te spoelen en goed naar de planten te kijken (kleur, bladstand), met bijmesten kun je dan toch wel sturen zonder dat je met pH/ec e.d. bezig bent.

 

Groenten!

 

Pic: Diamond#MagicBudPurpurea nu in 25 liter

2006-6-25-DiaxMBP.jpg

 

Pic: Lesotho Sativa F3 wild zaai in de groente tuin, uit wat schimmel toppen van vorig jaar..

2006-6-lesotho-f3.jpg

 

Sterk op de originele moeder lijkende "F2" van de meervoudige kruising, na het bloeien geoogst en weer in de groei getrokken.

2006-6-25-erdpurpvar-F2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het jaar van de soortjes :smoke

 

Greetz sannie

 

yup, er begint eindelijk wa verandering in te komen

 

mooie planten paddo

:bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

De soortjes vliegen idd om je oren op het moment. :bier

 

Mooie collectie(mooie) plantjes,vind het wel zielig dat ze zo weinig wortelruimte hebben! :smoke

 

kusjes fotografe

 

p.s. is die root beer een kush soort? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

root beer is een eeuwenoude traditie om van planten drank te brouwen.

 

Je bedoeld erd beer. Het is een strawberry achtige.

Veel ken ik er niet van. Niet veel zwitserse vrienden eigenlijk.

Vele soortjes hebben streek per streek soms een andere naam, mischien is het wel iets dat je nu al kent.

 

Hoe meer soortjes hoe beter,

iedereen moet tot het besef komen dat zaad de echte bron is.

respect voor de mensen die uit zaden kweken, :smoke

 

groets e$ko

Share this post


Link to post
Share on other sites

:bier

 

Ja er is niet zoveel duidelijkheid over de afkomst van de pure Erdbeer, kan best kush wezen trouwens dat heb ik wle ergens gehoort. Er zijn twee verhalen over deze soort; één ervan beweerd dat een student uit Bern de soort heeft ontwikkeld, het andere vertelt over een zonderlinge kraker die het selectiewerk heeft verricht... :P

 

Geloof trouwens dat paradise seeds de Erdbeer in één van hun kruisingen heeft gebruikt, weet zo niet welke..

 

Die Zwitserse kruisingen komt uit het Franstalige deel rond Lausanne/Geneve, jammer dat de grootschalige buitenteelt in dat gebied nu verleden tijd is... :smoke

 

Fotografe; zou ze ook liever in de volle grond zetten maar daar heb ik geen geschikte plek voor. In potten gaat het ook best alleen is het water geven een hele klus in augustus....wel goed voor je conditie! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kom ik nou weer op root beer? ;) (smaak van(sommige) kush?) :smoke

 

Vandaar tuurlijk de koppeling. :bier

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtige zweedse planten zeg!

 

Die jack herrer/citral is een interessante kruizing aangezien in jack al een redelijk gedeelte citrus vertegenwoordigt is,dit zal deze smaak alleen maar versterken.

Zijn een hoop mensen zoekende naar de originele citral,grotekans dat er hier een mooie kombi tussen zit.

 

Zit in lovepotion ook niet iets van root beeer?

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sannie wrote: Zijn een hoop mensen zoekende naar de originele citral

 

Laat ik nou net 2 "originele" citralplanten(uit oud zaad) gekregen hebben. :smoke

 

Sannie wrote: Zit in lovepotion ook niet iets van root beeer?

 

Yeps, er zijn pheno(s) daarvan. :bier

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zitten inderdaad wel wat Citralachtige (Positronic) fenotypen bij de originele Citral#JackHerer kruising en de F2 maar deze is wat verder van de originele lijn; gekruist met Swiss Miss en later met de Erdbeer#Purpurea...Heb nog zat zaden van die originele Citral#Jackherer dus als mensen behoefte hebben dan hoor ik het wel ;)

 

Planten gaan weer strak, hadden wel een klein dipje met het hete weer en het ietwat late verpotten van mijn kant. Nu nog in 25 en 15 liter volgende week in de cementkuipen (65 liter) en 90 liter potten.

 

Goed weekend! ;)

 

2006-7-7-ARxMBP.jpg

Alpine Rocket # MagicBudPurpurea

 

2006-7-7-DiaxMBP.jpg

Diamond # MagicBudPurpurea

 

2006-7-7-erdpurpvar.jpg

ErdbeerPurpurea#Var

 

2006-7-7-erdpurpvar-F2.jpg

ErdbeerPurpurea#Var F2, back into growing mode

 

2006-7-7-ExH1.jpg

Erdbeer # Heaven

 

2006-7-7-ExH2.jpg

Erdbeer # Heaven

 

2006-7-7-ExH3.jpg

Erdbeer # Heaven

 

2006-7-7-ExH4.jpg

Erdbeer # Heaven

 

2006-7-7-ExH.jpg

Erdbeer # Heaven

 

2006-7-7-group.jpg

All 8 of em

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Paddo,

 

Die gaan goed zeg!

 

Ze zijn al goed groot voor zulke kleine potten, kun je iets vertellen over hoe je je grondje maakt? ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou dat wilde ik ook net vragen, zulke grote planten in die kleine potten, kun je daar iets meer over vertellen? wat voor grond, voeding etc je gebruikt?

 

;) ziet er super uit!! Prachtige planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben erg tevreden met 2006 tot nu toe ;)

 

De grond mix ik zelf, opbouw grofweg: 40 liter potgrond (Intratuin), 12-15 liter compost, 12-15 liter perliet, handje maerl (pH verhoger), vinasse kali (optie), een liter kippenmest en 2 a 3 liter pre mix van Biobizz, goed mengen!

 

De compost komt van de eigen tuin en bevat kippenmest/koemest, maerl, beendermeel, paddo bulksubstraat, gras en ander tuinafval. Ik keer de hoop elke maand om en bevochtig die dan ook door wat emmers regenwater erop te gooien. De hoop gaat dan flink 'werken' en door de goede lucht/vocht en C/N verhouding krijg je een goede omzetting van het organisch materiaal. De compost schep ik onder uit de hoop en is meestal een klein jaar oud, zwart en kruimelig met hier en daar wat takjes e.d. die ik eruit haal voor dat de compost de mix ingaat.

Heb ook wel andere eigen recepten gebruikt en kant en klare mixen gehaald bij de shop maar deze mix bevalt me tot nu toe het best. Het groeit lekker en niet te weelderig, planten blijven langer groen in de bloei en kunnen daarom ook meer hebben. (Botrytis..!!)

 

Vloeibare voeding voor de groei & bloei: bio-grow en bio-bloom beide van Biobizz, gietwater= meestal regenwater meestal 2 keer daags.

 

De twee grootste planten staan nu in 90 en 50 liter emmers, anderen allemaal nog in 25 liter.

 

Goeie week allemaal,

 

2006-9-7-ExH.jpg

Erdbeer # Heaven in de 90 liter bak.

 

2006-9-7-RedDawnxCalizahr.jpg

Grundaums (Overgrow, oosterbuur) Red Dawn#Calizahr

 

2006-9-7-FegxErdbeer.jpg

FEG#Erdbeer van DDTslovak (Overgrower uit Slowakije)

Share this post


Link to post
Share on other sites

damn eigen home made ground mixture doet het goed. ik zou dit mengsel maar aanhouden.

Ik zou wel is willen weten als je een pot van 90 liter gebruikt met dit mengel wat voor boonstaak daar in gaat komen misschien vandaar de naam erdbear # HEAVEN ?

 

ben benieuwd wat je eraf weet te halen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...