Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kobuz

Kobuz Eerste Buitenkweek Nlx

Recommended Posts

Okee.. Ja viel mij ook op had een paar in specikuipen en een paari n volle grond die in de volle grond stonden groeide wel veel harder

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe je hebt wel een bijzonder soortje kobuz, zelftoppend, ga je doorkweken naar zelfknippend ook? :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmz die planten kunnen mn kont kussen! Ben wel stink jaloers op je tafels :specool

 

Kom net terug, ook ff wezen draaien (helaas bij een maat), break- & speedcore mixje van mij nog ff opgenomen ;)

 

Als je interesse hebt Kobuz roept u maar :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmz, dat gaat mij iets te snel ;)

 

Wel eens gedraaid op acura's? Dan wordt je pas jaloers :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hier weer een update. Topjes gaan lekker. Een plant blijft wel een beetje achter, maar ja....het zal zowieso niet zo hard lopen achter het raam... :specool

 

Foto's zeggen meer dan duizend woorden....bij deze dus:

 

Drie stekken die ik gekregen had, hebben het best naar hun zin en laten wat voorbloei zien:

gallery_6496_692_315572.jpg

 

Eigen stek achter het raam, is goed bezig met de bloeivorming. Mooi plantje vind ik zelf:

gallery_6496_692_175513.jpg

 

gallery_6496_692_481867.jpg

 

topje:

gallery_6496_692_99357.jpg

 

 

 

En de twee grote planten natuurlijk:

gallery_6496_692_591395.jpg

 

Toppen groeien wel, maar niet zo snel:

gallery_6496_692_60105.jpg

 

gallery_6496_692_508645.jpg

 

 

 

gallery_6496_692_147535.jpg

 

gallery_6496_692_278656.jpg

 

gallery_6496_692_305703.jpg

 

gallery_6496_692_579172.jpg

 

 

oja, heb het de komende tijd erg druk met de studie. Eigenlijk wil ik alles bijhouden wat ik tot nu toe bijgehouden heb, zeker omdat alles nu interessant wordt met het oogsten enzo, maar waarschijnlijk gaat dat niet lukken. Ik zal zeker rond blijven kijken, maar ff wat minder posten denk ik. Prioriteiten stellen. :S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk die kleine plantjes, hopelijk wordt het wat :specool

 

Heb je bij je "grote" planten geen last van rot?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze toch echt meer buitenzetten, achter het raam gaat zooo veel licht verloren (ook al is het bewolkt) , wat de groei van de toppen natuurlijk niet bevordert.. Met dit tempo zijn ze in november nog niet goed..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap ik, maar als je nu het weer hier in Eindhoven zou meemaken.....onweer en hoosbuien, dan heb ik ze liever binnen staan.....ja toch? Zeker als de kans bestaat dat dit weer komt en ik er niet ben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien mijn planten nu toch bijna altijd binnen staan, heb ik de boel maar een beetje verschoven dat ze direct aan het raam staan. Zo krijgen ze evenveel licht, ipv in het hoekje. Ziet er gezellig uit zo toch?

 

gallery_6496_302_1640577.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zou ze toch echt meer buitenzetten, achter het raam gaat zooo veel licht verloren (ook al is het bewolkt) , wat de groei van de toppen natuurlijk niet bevordert.. Met dit tempo zijn ze in november nog niet goed..

 

Hearhear

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry jongens, maar ik blijf toch echt hardleers hier. Het risico op rot weegt voor niet op voor wat extra gewicht. Tis toch ook leuk om te zien of het wat wordt achter het raam? Gelukkig heb ik whazzup nog achter me staan :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten van whazzup die bij hem binnen staan zijn bijna klaar en hebben al dikke toppen.

 

Die van jou moeten nog vele weken !

 

Maar ga gerust je gang en laat ze achter het raam staan,jij bent de baas.

 

 

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das ook wel weer waar....vind het maar moeilijk. Het is gewoon klote als ze buiten staan en ik ben niet thuis als het ineens gaat regenen. Of als ik ze buiten heb gezet en onverwachts niet thuis kom (wat als student regelmatig voorkomt) om ze 's avonds binnen te zetten.

 

edit: deze eigenwijze jongen ging even buiten kijken en zag geen wolkje aan de lucht, dus volg je toch maar Rich en ze staan weer buiten :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:ph34r:

 

Ik denk dat iedereen daar blij mee is.

Ook whazzup.

 

Maar als je thuis bent hou dan buienradar in de gaten.

Dan heb je ze net voor de bui binnen.

 

Als je niet thuis bent en er is alleen maar regen voorspelt (zoals morgen) kan je ze natuurlijk binnen laten als je wilt.

 

Let ook op je rug he ? :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha waar ben ik blij mee? Met toppen zonder rot! Zonder dollen, het groeit binnen achter glas een stuk minder allemaal, maar het gaat wel door. Het duurt gewoon wat langer. Als ik volgende week weer wat zon krijg staan ze direct weer buiten hoor!!

 

Sjouwtip: slepen! :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
De planten van whazzup die bij hem binnen staan zijn bijna klaar en hebben al dikke toppen.

 

Die van jou moeten nog vele weken !

 

Maar ga gerust je gang en laat ze achter het raam staan,jij bent de baas.

Succes

 

Of niet dan,whazzup ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan weer buiten van de zon te genieten :)

 

Ik vind ze er goed uit zien. De topproductie gaat lekker door en het aantal gele bladeren dat ik er steeds af moet halen is ook minder geworden. De voeding en extra fosfor plus) doet goed zijnwerk dus :verrygood . Een foto update laat even op zich wachten, dit weekend oom geworden :no en erg druk met de studie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Of niet dan,whazzup ?

 

Met die PP heb ik geen keus, die kan ik niet iedere keer verslepen naar buiten. Maar die moet ook nog wel eventjes hoor.. toch nu nog wel een week of 2-3. Maar niet ideaal, liever buiten natuurlijk, veel meer licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gefeliciteerd (suiker)oom :verrygood

 

Tnx :no en suikeroom gaat het zeker worden! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vrouwtjes kunnen weer lekker een dagje zonnebaden, goeie zaak. Ook al moet ik allemaal andere dingen doen, ik kan het natuurlijk niet laten om een update te doen. Heb weer leuke foto's, al zeg ik het zelf. Het gaat de goede kant op en naast de witte haren beginnen de toppen nu eindelijk ook volume te krijgen :verrygood Hopen dat het nog even doorzet! Ze krijgen trouwens nog volle bak (twee a drie keer per week) voeding, dat kan nog wel even denk ik.

 

Eerst wat foto's van de eigen gesneden stek die nog geen direct straaltje zon heeft gehad. Alleen achter het raam gestaan dus, en dat gaat haar best goed af!

 

gallery_6496_762_471723.jpg

 

Veel topontwikkeling:

gallery_6496_762_139875.jpg

 

Zijtakje:

gallery_6496_762_475732.jpg

 

Hoofdtop onscherp:

gallery_6496_762_374275.jpg

 

 

Zijtop, vind het echt een vette foto, lijkt wel een onderwaterplant...:

gallery_6496_762_443909.jpg

 

 

De keuken kamerplanten. Ze laten wel wat voorbloei zien, maar staan niet echt onder goeie omstandigheden. Wel gezellig en groeien doen ze! :no

gallery_6496_762_238613.jpg

 

De "hoofddames" in het ochtendzonnetje. De linkerplant is het verst met de bloei:

gallery_6496_762_303982.jpg

 

 

Wat foto's van de linkerplant:

gallery_6496_762_111206.jpg

gallery_6496_762_183240.jpg

 

Mooi takkie:

gallery_6496_762_106836.jpg

 

En dan nog wat foto's van de rechterplant, die lekker bij aan het trekken is:

gallery_6496_762_395879.jpg

gallery_6496_762_399804.jpg

gallery_6496_762_94719.jpg

 

 

Alle reacties en commentaar welkom natuurlijk :no

 

 

 

btw, goede zaak dat er zoveel afbeeldingen te gelijk up geload kunnen worden nu!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, bedankt dudes, misschien mijn toppen maar geen waterplanten meer noemen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...