Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kobuz

Kobuz Eerste Buitenkweek Nlx

Recommended Posts

Wel leuk he plantjes in de vensterbank? Ik ben ook op mijn studentenkamer met een soortgelijk project bezig, 6 laatgenomen stekken laten afbloeien onder glas.. Ik heb er 5 onder een dakraam hangen en een gewoon voor het raam.. Zal er binnekort ook wel een paar foto's van posten..

Die van jou zijn verder met de bloei, ziet er prima uit :verrygood Als je een beetje gedult heb kunnen dat ook nog leuke toppen worden.. Heb vorig jaar het ook gedaan , het duurde alleen wat langer maar had een prima wietje.. Ik heb er op dit forum wel eens een foto van gepost..

Suc6 verder..

 

Groet plantkas

Share this post


Link to post
Share on other sites

He, bedankt! Geduld heb ik wel, anders heb ik straks niks meer om hier te posten :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

HA, leuk dat je erom vraagt. Volgens mij gaat het goed, maak me alleen zorgen om wat zwarte spikkels die ik onder wat bladeren vond. Kon zelf niet echt vinden wat het was, maar nu zag ik vandaag toevallig een foto in Stijlloos zijn fotoalbum: groen blad met zwarte stippels, genaamd spint. Vanavond thuis nog ff goed naar kijken dus.

 

De toppen krijgen lekker volume, je ziet sommige takken lekker doorhangen :smoke

Nu staan ze buiten, maar straks gaat het weer lekker in mijn kamer ruiken :no

 

Deze week komt er zeker nog wel een foto update, weet alleen nog niet wanneer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorlopig kunnen we nog wel op jou topic terecht,kobuz :smoke

 

Laat ze zonnen he ?!

 

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks! :smoke

 

@ Rich, planten op de vensterbank in de keuken beginnen net, dus het buitenseizoen is nog lang niet afgelopen :no

 

Man o man, toen ik thuis kwam de twee dames binnen gehaald en dat ziet er lekker uit! Vooral de wat kleinere is al verder in de bloei, mooie toppen/topjes :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes verder binnen Kobuz :smoke

 

Grtz B&C :no

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vooral de wat kleinere is al verder in de bloei, mooie toppen/topjes

 

 

Komop met die foto :smoke :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ff snelle foto update. Ze krijgen nog volle bak voeding, wat ze volgens mij erg goed doet. de fanleaves laten het wel afweten vanuit de bladpunten, wat mij volgens mij zegt dat ik tegen overvoeding aan zit. De rest van de plant gaat gewoon goed, dus ik maak me er geen zorgen over.

 

Zien ze er niet mooi groen uit! Dat had ik niet verwacht een tijd geleden ;)

gallery_6496_830_30421.jpg

 

 

We zijn er nog lang niet....

gallery_6496_830_52071.jpg

 

jammie

gallery_6496_830_611.jpg

 

Mooi stuk van de plant, begint daar goed vol te groeien <_<

gallery_6496_830_611.jpg

 

Kweken in een kleine pot zonder gaten onderin achter raam gaat prima :wOOt:

gallery_6496_830_2962.jpg

 

Toppie:

gallery_6496_830_52120.jpg

 

 

gallery_6496_830_22743.jpg

 

gallery_6496_830_37539.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker hoor kobuz! je hebt volgens mij geen overvoeding, dan zouden alle puntjes van je bladeren bruin worden. Tegen de tijd dat ie rijp is wordt ie geel, en in een kleine pot laat ie eerder zijn blaadjes geel worden dan in een grote (medium vervuilt sneller). Mijn pp heeft bijvoorbeeld nog vrijwel geen enkel geel blad, maar die staat ook in 45 liter. De sativa had er ook vrijwel geen, de kushes in hun kleinere potten veel meer.

 

lekker man :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx! Vind het ook mooi hoe de takken door beginnen te hangen :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens mij gaat het goed, maak me alleen zorgen om wat zwarte spikkels die ik onder wat bladeren vond. Kon zelf niet echt vinden wat het was, maar nu zag ik vandaag toevallig een foto in Stijlloos zijn fotoalbum: groen blad met zwarte stippels, genaamd spint. Vanavond thuis nog ff goed naar kijken dus.

 

fuckzooi, dacht dat dit loos alarm was, maar net toch wel degelijk spint aangetroffen. Kleine webjes her en der en de rooie spikkels. Fuckzooi, hier baal ik nou echt goed van. Al die moeite zonder toprot en dan ineens spint....hier wordt weer een hard lesje geleerd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ging ik even verder kijken kom ik nog een tresspasser tegen, wtf, en ik heb echt nul tijd om me hier nu mee bezig te houdem :wOOt

 

gallery_6496_842_2260936.jpg

 

Als je goed kijkt zie je her en der de spint zitten

gallery_6496_842_2161556.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor Kobuz, laat ze maar mooi afrijpen die NLX want het is de moeite waard :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt, maar heb je mijn laatste posts ook gelezen? De onderkant van mijn planten zit dus vol met spint, dus af dat afbloeien goed gaat lukken weet ik nu eigenlijk niet meer. Zat te denken om ze misschien maar buiten te zetten. Dit weer is niet goed voor de plant, maar ook zeker niet voor de spint. Iemand hier ervaringen of ideeen over?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spint heeft het id niet zo op een hogere lv en lage temps.

 

Ik zou die spint vooralsnog gewoon handmatig "verwijderen" en langzamerhand naar volgend jaar gaan kijken.

 

Succes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net de stofzuiger erbij gepakt en heel wat blaadjes "schoon" gezogen. Nog niet alles, maar moet nu echt even aan de studie. Later op de middag of morgen gaan de planten even op de keukentafel en ga ik echt alles af tot ik niks meer zie. Ik hoop dat ik het zo onder controle kan houden, want wil toch nog minimaal twee weken bloeien. Dan heb ik ook alle tijd om alles te knippen.

 

edit: niet naar volgend jaar kijken, maar naar volgende maand, want een minihokje gaat er zeker komen. Heb net ook de zaden binnen gekregen van de ludieke actie: super white en Aurora Indica x Afghani. Daar moet ik mij wel mee kunnen vermaken van de winter denk ik :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Kobuz met je gevecht tegen spint ;) en je toekomstig binnenhokje :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar moet nu echt even aan de studie.

Dat zeg ik ook vaak :wOOt

 

Toch nog succes met je plant!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor spint kun je nog spuiten hoor, moet je wel massai van Bayer nemen, wordt ook in de tuinbouw op appels en peren gebruikt en is toegestaan bij comsuptie arikelen, maar wel met 5 dagen niet consumeren.

Is een biologisch middel en is dus een mogelijkheid.

Ik zelf heb het ook vele malen moeten gebruiken en met succes.

 

Gr. Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip. Ik wacht het even af, maar hou het goed in de gaten! Ik hoop over twee weken toch wel te kunnen knippen. Het is ook een beetje een leerproces: kijken wat het doet en zo de volgende keer weer beter kunnen reageren. Het is mijn eerste serieuse kweek en heb al zoveel geleerd, vaak door dingen niet goed te doen. En veel lezen natuurlijk, anders had ik nooit geweten dat ik spint heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in dat kader (effe off-topic maar ik moest er plots aan denken!!) een raadsel van mijn grootmoeder:

 

Ik heb er een

Ik wou dat ik hem had

Maar ik heb hem niet

Dus heb ik hem nog

Had ik hem maar

Dan had ik hem niet.

 

Rara??

 

Met masai ook goede resultaten geboekt overigens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou niet weten wat je bedoeld, misschien zoek ik het te moeilijk.

 

Net een kennis van me geweest en die gaf het advies knippen. Aangezien er in een plant genoeg rookbare toppen zitten ga ik die van het weekend omhakken, dan heb ik daar goed de tijd voor en kan ik zoveel mogelijk spint weghalen voor het drogen. De andere wil ik nog laten staan, aangezien die toch echt wat minder ver is. Gaat het erg hard met de spint, dan gaat die ook om. Dan hou ik nog een kleintje over die echt heel mooi aan het bloeien is. Hopen dat die het ook nog wat langer houd.

 

Damn, overal kriebel van die beestjes, gister ook al...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...