Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kobuz

Kobuz Eerste Buitenkweek Nlx

Recommended Posts

Nog ff en je kan dat plantje voor het raam gaan ondersteunen, hangt lekker door en dat willen we zien natuurlijk. ;)

 

Ennuh

Klein maar fijn zal het worden denk ik, net als ikzelf

 

 

Pas op met zulke opmerking :blink: :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk he, vensterbank plantjes :j :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog even over die ingevroren bladmaterialen drogen: Testje gedaan, effe wat bevroren popcorn en blaadjes uit de vriezer gehaald, op een blad papier gelegd en op mijn monitor gelegd. Werd eerst uiteraard super slap toen het ontdooide, maar het droogde erg snel. Resultaat: Binnen 2 dagen droog, zoals ik al verwachtte wegens de kapotte celstructuur van de bladeren. Blijft erg groen maar is prima te verkruimelen. Conclusie van het mini experiment: Ja, je kunt het spul dat je in je vriezer hebt nog drogen. Advies: niet te koel, ventilatortje erbij. Foto's:

 

Net uit de vriezer:

gallery_5211_120_812830.jpg

 

 

aan het ontdooien:

gallery_5211_120_720270.jpg

 

 

Je zou het niet zeggen.. maar bijna droog! blijft erg groen

gallery_5211_120_169312.jpg

 

 

Wat verkruimeld:

gallery_5211_120_144677.jpg

 

 

Close-up

gallery_5211_120_102374.jpg

 

 

Dus het kan kobuz! Wel eerst effe met een klein beetje juiste plek uitproberen en goed verdelen op je vel. Een blad filterpapier zou nog beter zijn denk ik, niet geprobeerd om het in een net te drogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Whazzup! Bedankt voor de tip en foto's. Ik heb de twee boterhamzakjes knipafval van mij uitgespreid over een krant (2 keer dus). Zeer snel droog inderdaad, al ruikt het bij mij niet zo lekker. Maar volgens mij zit er geen rot in....zal wel een fotootje maken vandaag of morgen. Nu eerst gaan werken.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duurde wat langer dan beloofd, maar hier wat fotos weer. Gister een paar kleine topjes uit het knipafval gehaald om op te roken. Het was nog niet helemaal droog, maar dat boeide niet. Ik wilde nu eindelijk eens een keer echt stoned worden van mijn eigen WIET, en niet iets wat daar op lijkt. Nou, een paar van deze kleine topjes hebben mij kneiter stoned gemaakt :smoke

 

gallery_6496_961_273152.jpg

 

Na het roken was het eerste waar ik aan dacht: "gaan die planten die op hun kop hangen me toch nog meer geven dan ik dacht" :verrygood. Ik vond het een beetje tussen high en stoned in hangen. Daar hou ik ook wel van dus die planten op zolder mogen snel drogen van mij!

 

Knipafval van een plant op een krant. Het is niet zoveel, dus weet niet of ik er nu echt iets mee kan....

gallery_6496_961_647279.jpg

 

En dan natuurlijk kobuz zijn eigen gesneden stek die alleen maar achter het raam heeft gestaan nog. Man o man, die heeft me toch twee lekkere toppen! Zijn superhard en die plant kan nog maar net de takken een beetje omhoog houden volgens mij. Dit is ook waar ik aan denk onder 75 watt hps straks. Een zo'n lekker plantje elke keer. Anyway, de picas:

de zijtop:

gallery_6496_961_776557.jpg

 

 

En de hoofdtop:

gallery_6496_961_340836.jpg

 

 

De plant krijgt alleen nog maar water, al een week trouwens. Geef ook niet zoveel water meer, aangezien ik haar niet nog wil verzuipen op het laatste moment (geen gaten in de pot). Als ik het zo zie denk ik nog een week, bij de andere planten ging het bij het verschijnen van de eerste bruine haartjes ook heel rap ineens. What do you think?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je echt goed stonede wiet wilt Kobuz laat je het zo lang mogelijk staan. Heb dat bij mijn vensterbank plantjes ook gedaan tot ze echt ook helemaal goed afgebloeid waren en bijna van ellende van de vensterbank kieperden. Hoe langer je je plantje laat staan, hoe stoneder hij wordt. Wel leuk om één plantje of top wat eerder te kappen dan de ander om het verschil te proeven.

 

Die snel gedroogde topjes uit de vriezer bevatten nog heel veel chlorofiel, dus je echte wiet zal een stuk zachter zijn en lekkerder smaken. Dat belooft dus nog wat!

 

Ik zou het nog even opsparen met de rest van je knipafval van je kleine plantjes en er dan wat leuks meer doen. Cannaboter? Voor hash maken is het inderdaad wel wat weinig. Volgende keer toch beter op filterpapier of zo drogen want kranten geven een slechte smaakl aan je wiet (de inkt samen met natte wiet is geen beste combinatie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx voor de reacties. Ik laat de plant express juist niet te lang staan Whazzup, precies om de reden die jij geeft om ze langer te laten staan: ik wil juist meer een high dan een stoned effect. Moet nog ff denken wat ik met het knipafval doe, misschien combineer ik het wel met het afval van twee vrienden van me en kunnen we toch nog wat hasjpoeder eruit krijgen. Al is het dan maar voor een of twee jointjes, dan wel voor een of twee hele lekkere :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nog ff en je kan dat plantje voor het raam gaan ondersteunen, hangt lekker door en dat willen we zien natuurlijk. :wOOt

 

Ennuh

 

Pas op met zulke opmerking :specool :verrygood

 

Hehe, begrijp hem nu pas, maar had natuurlijk over mijn complete lichaamslengte :specool

 

Anyways, wilde wat foto's maken van de hangende planten die al behoorlijk droog zijn. Maarrrrr, daar wacht ik nog even mee en maak er wel foto's van bij het manicuren. Is er in ieder geval niet echt een mooie dikke top overgebleven helaas. Dat je er stoned van wordt weet ik inmiddels wel dus dat is een goede zaak :wOOt.

 

Wel wat foto's van de vensterbank plant, die toppen zijn knoeperhard, dus ik hoop dat daar wel wat moois van overblijft.

 

picas:

 

De plant wordt nu ondersteund door de overblijfselen van een andere plant :wOOt

gallery_6496_1033_298272.jpg

 

 

Zijtop:

gallery_6496_1033_255531.jpg

 

 

Hoofdtop:

gallery_6496_1033_120350.jpg

 

Ondertopje:

gallery_6496_1033_350551.jpg

 

 

Zijtop met aansteker ernaast:

gallery_6496_1033_149551.jpg

 

Hoofdtop met aansteker ernaast:

gallery_6496_1033_1723004.jpg

 

Dat was het weer, kan niet wachten met het drogen van deze plant. Hoef er in ieder geval niet veel aan te knippen :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties, het weer is inderdaad om te huilen hier. Blij dat ik mijn eigen werkplek op zolder heb en ik niet naar de uni hoef te fietsen :specool

 

Gister ben ik begonnen met het manicuren van de hangende planten. Ik denk iets te vroeg, dus laat de topjes nog ff liggen voor ze ene pot in gaan. Moet het grootste deel ook nog doen, aangezien mijn rug het niet zo fijn vind, wat een werk...Ik vind het moeilijk om te beslissen wat er wel en wat er niet af moet, aangezien de toppen nog luchtiger zijn dan een toetje van mona :specool. Verder denk ik wel dat ik langer ga genieten van de planten dan ik dacht :smoke , want er zit toch meer rookbaars aan dan ik dacht. Foto's volgen wanneer ik helemaal klaar ben. Gister kon ik het wel niet laten om een pure te draaien van wat kleine topjes. :verrygood , dat viel niet tegen! Inademen ging heel licht, maar bij het uitademen was het wel wat scherp op de keel, wat ooklaat zien dat ze nog wat langer moeten drogen denk ik. Vreemd was dat bij een paar hijsen een heel zoete smaak over mijn tong ging, was er bizar, maar ook erg lekker. Benieuwd of dat straks typerend is voor de rest (of voor nlx an sich). Anyway, ik heb lekker geslapen vannacht...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantje op je vensterbak ziet er topgezond uit! Nog een klein weekje en dan mag ze om, of ga je haar eerder oogsten? Ga je haar voor de oogst nog laten uitdrogen en 2 dagen in het donker zetten voor veel stress en daardoor extra THC?

 

Over die zoete smaak van je andere planten, ik heb elk jaar weer dat ik te vroeg geknipte wiet rook die nog net niet droog is, er is altijd EEN week dat deze SUPER zoet en heel erg lekker is! Vaak als je verder droogt verdwijnt dat hele zoete weer maar de smaak blijft behouden.. Ik heb zelf geen idee waardoor dit komt, misschien intressant om dan een paar topjes in een weckpot te doen en te kijken of dat zoete behouden blijft..

 

Groet plantkas :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is wel een goed idee inderdaad! Zal wat topjes nu vanavond gelijk luchtdicht zetten en het over een tijdje eens vergelijken met echt droge toppies.

 

Het uitdrogen en in het donker zetten voor veel stress weet ik niks van, maar ik laat haar nog wel een paar dagen staan. Knip haar wel helemaal kaal voor ze op de kop gaat ivm spint, wat er nog wel een beetje in zit. Gister was ik bij een maat van mij die ook een nlx stekkie had. Die heeft er niet veel mee gedaan, maar daar zaten toch aardige toppen aan. Ook daar is weinig van overgebleven. Die plant hangt nu al 2,5 week op haar kop en nog niet droog. Ook helemaal vol met spint tot mijn grote verbazing, volaan webjes aan de onderkant van de topjes. Dacht dat ze een zinkend schip wel zouden verlaten. Uiteraard konden we het niet laten om wel een topje op te roken en dat was ook erg lekker. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste plant is helemaal geknipt en gewogen: 26 gram. Niet slecht dacht ik zo :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

yoo jij bent ook laat in het seizoen haha ;)

 

Maar dan nog wel wat lekkers geoogst, volgend jaar doe je mee aan het verduister feest las ik?

ideaal met balkon plantjes :(

 

fijne feestdagen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je! Jij ook fijne feestdagen! Ik ben inderdaad laat, maar geen stukje rot :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd om deze weer eens omhoog te gooien met een foto :P

 

Hier de vensterbank plank op der kop, dat was 3 december. Als ik alles netjes geknipt heb zal ik alle oogst foto's posten. Ik ben in ieder geval al blij met de plant die ik als eerste fijn geknipt heb, lekker rokertje met af en toe een zoete walm over de tong :P

 

gallery_6496_302_109395.jpg

 

 

 

Nadat de wiet droog was heb ik het in een wekpot gedaan, maar ik heb het idee dat het daarin weer wat "natter" wordt. De geur is ook niet echt een lekkere wietgeur. Heb ik nu te snel alles in de pot geduwd of is dat normaal? Dit gaat over de eerste geknipte plant, die heeft ruim 2 weken te drogen gehangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nadat de wiet droog was heb ik het in een wekpot gedaan, maar ik heb het idee dat het daarin weer wat "natter" wordt. De geur is ook niet echt een lekkere wietgeur. Heb ik nu te snel alles in de pot geduwd of is dat normaal? Dit gaat over de eerste geknipte plant, die heeft ruim 2 weken te drogen gehangen.

Dat klopt. Binnenin is de wiet nog steeds wat vochtig dan. hij is pas echt droog als je alle steeltjes kunt breken met een **snap**. Ik zou het nog even te drogen leggen of in ieder geval je pot flink luchten. Komt met curen wel goed maar een weekje extra drogen kan geen kwaad hoor :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo is t maar net Whazzup :P

 

Mooi hoor op de vensterbank af laten bloeien, zonder rot.

 

Lekker rokertje voor de feestdagen!

 

Alvast fijne feestdagen toegewenst, dat zal gegarandeerd lukken. :P

 

Grtz Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx, jullie ook fijne feestdagen.

 

Over het drogen, de stengels kon je toch echt knakken. Maar luchten gebeurt genoeg met deze pot :P. Ik zal de boel af en toe wel ff omhusselen, het zit toch niet volgestouwd, dus ik hoop dat het geen rot opleverd. Als ik op deze manier ook nog eens de zoete smaak kan behouden ben ik helemaal blij.

 

Vrijdag trouwens de 70 watter besteld bij onze oosterburen, zodra die binnen is zal het binnen hokje gerealiseerd gaan worden :showoff:

 

stiekem toch nog een foto geupload, de pot is al wat minder vol ;)

 

gallery_6496_302_354647.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...