Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kobuz

Kobuz Eerste Buitenkweek Nlx

Recommended Posts

Gister bij de growshop geweest en die zeiden dat ik als de sodemieter met de bloeivoeding moet beginnen. Ook interessant wat hij zei: wij zien de plant met 10 dagen vertraging, dus als je ziet dat ie bloeit is de bloeifase al lang aan de gang. Anyway, niet met opgelost potgrond, maar hesi bloeicomplex geven dus.

 

in ieder geval goed dat je afdekt, maar als de zon schijnt er wel effe afhalen, kan ook gaan broeien en schimmelen en met een beetje zon verdampt er ook nog wel wat. ......

 

Net wilde ik voeding gaan geven en haalde ik de potoverdekking eraf. Nu zag ik allemaal witte 'draadjes' her en der in het oppervlak. Het ziet er niet uit als schimmel (niet zoals ik dat zou verwachten), zouden dat wortels zijn die op de hoge lv onder het plastic afkomen?

 

Nu regent het weer pijpenstelen, vandaar dat het plastic er bijna altijd overheen zit, toch iets anders verzinnen om af te dekken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad, dat zijn je wortels die boven de grond komen koekeloeren, heb ik rond mijn blumats ook altijd.

 

Met voeding alleen los je je eventuele pH probleem nog niet op overigens..

Share this post


Link to post
Share on other sites

een voedingstekort heeft vaak zijn oorzaak in de pH. Extra voeding geven heeft niet veel zin als die voeding niet (goed) kan worden opgenomen, dus eerst je medium op orde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd weer de vertrouwde antwoorden van

Whazzup :) Epitheth ook natuurlijk :offtopic

 

Ik volg nu even het advies op van de growshop. Ik moet even dit afwachten en als het niet beter is terug komen met een blad waar de aantasting net begonnen is. Ik zie het maar zo: eerste 'serieuze' kweek, waarin ik erg veel leer, mede dankzij het forum. Volgend jaar beter plannen en starten, maar vooral goed voorbereiden. Ik hoop dat mijn planten de voeding op willen nemen, het lijkt me een goed teken dat de wortels boven komen kijken. Ze zullen toch niet verder groeien als ze niks opnemen? Nogmaals bedankt voor de antwoorden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nondeju! Zit er eens iets aan mijn bladeren te vreten! Heb al een foto gepost van een sprinkhaan die ik in en rond het huis wel eens tegenkom, maar had die nog nooit op mijn planten gezien. vanmiddag kon ik ook niks vinden, maar net keek ik en zat er een sprinkhaan (en geen kleintje) op een van mijn planten! Zou ie ze toch lekkerder vinden in de bloei? Vuile stoner! Anyway, maak me nog niet te ongerust, aangezien het nog niet te gek is, maar hou het in de gaten!

 

Grond blijft erg nat, ook met overdekking (die er nu af is in de zon). Heb net nog wat rond gelezen over bladproblemen en kwam ook weer tegen dat te nat niet goed is. Door te natte grond is het lastig om de voeding op te nemen, maar om voeding te geven moet ik weer water geven.....lastig dus.

 

Nu bedacht ik mij het volgende:

 

Ik heb hesi bloeicomplex, die mij adviseert 50 ml te doen in 10 l water. Ik meng 5 ml in 1 l water, maar moet dan dus wel wat mix geven aan de plant om effectief te zijn. Is het niet een idee om de voeding meer te concentreren? Bv 10ml hesi in 1 l water en dan minder van de mix aan de planten geven, zodat ik ze niet nog natter maak dan nodig is?

 

 

houston, do you understand me?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kobuz,

 

 

Zelfde prob met witte haartjes heb ik ook gekregen door het afdekken.

En ook bij een plant met voedings tekort/opname.

 

Ben nu bezig met een poging om de ph omlaag te halen en zodra die weer goed lijkt begin ik weer met voeden.

 

Het stukje met witte haartjes heb ik open gelegd, is mooi opgedroogt en geen schimmel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag het inderdaad, ik wil morgen sateprikkers gaan halen en dan een afdekking maken die wat hoger ligt. Dan kan er genoeg lucht onderdoor en hoop ik dat ik de overdekking gewoon kan laten zitten. Ik zou er graag continue bij zijn om alleen af te dekken wanneer dat nodig is, maar helaas heb ik ook nog een heel ander leven :)

 

Wat had ik veeeeeel dingen toch beter kunnen doen en o o o o o wat ik heb ik zin in de volgende keer :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dat is duidelijk. Dan doe ik dat niet.

 

Weer een foto update. Dit omdat ik vandaag voor de tweede keer een verhoogde bloeddruk kreeg.

 

Verhouting onderaan mijn steel. Wel wat over gevonden en is volgens mij niet zo erg. Op deze foto kan je trouwens ook goed zijn hoe de worteltjes boven zijn komen kijken:

gallery_6496_395_71873.jpg

 

Maar what the f**k is dit?

gallery_6496_395_78646.jpg

 

gallery_6496_395_16802.jpg

 

Het ziet eruit als een stok waar een tijd geleden met een mes aan gezeten is, meer kan ik er niet van maken. Vind het een bizzare plek, zat veel dood blad omheen. Dat heb ik allemaal weggehaald, topje aan het eind van dat stammetje ziet er nog wel goed uit.

 

Nog een positieve foto erbij:

gallery_6496_395_38276.jpg

 

Zoals is te zien, gaat de topvorming wel gewoon door, wat ik maar als positief zie! Wel word deze jongen steeds zenuwachtiger als hij iets ziet wat volgens hem niet klopt. Mijn excuses voor zoveel vragen en reacties in eigen topic. Zoals ik al zei, wil zo veel mogelijk leren om het volgend jaar allemaal beter te doen.

 

offtopic: wel vet trouwens. Heb al vele fora bekeken en beschreven, maar het nog nooit over "volgend jaar" gehad :)

 

 

edit: bedenkt me net iets over die vage plek: tijd terug heb ik bij het verwijderen van wat bladeren eentje niet zo netjes verwijderd. Met dat blad ging ook een sliertje mee langs de stam. Dat zou daar gebeurt kunnen zien, hoewel ik dan niet zo een grote plek zou verwachten.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleiner. Ze staan nu op de grond van het balkon (meer beschut voor windstoten) en komen nog boven de rand uit. Niet iedereen hoeft te weten wat hier gebeurt (luxe probleem dus). En de planten zijn ook niet zo handelbaar meer op een paar vierkante meter, ik heb geen tuin namelijk. Hoe het gaat worden weet ik niet, maar vet wordt het wel! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm ik denk dat die bruine plekken 'schaafwonden' zijn.. schuurt de plant ergens tegen aan bij hevige wind, de muur ofzo? ik kreeg zulke plekjes waar ik de stengel aan een stok vastmaakte met van die plastic clipjes..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kleiner. Ze staan nu op de grond van het balkon (meer beschut voor windstoten) en komen nog boven de rand uit. Niet iedereen hoeft te weten wat hier gebeurt (luxe probleem dus). En de planten zijn ook niet zo handelbaar meer op een paar vierkante meter, ik heb geen tuin namelijk. Hoe het gaat worden weet ik niet, maar vet wordt het wel! :)

 

Bij mij precies zo'n klein balkon vol groen . Maar het heeft voordelen zoals bijna geen last van ongedierte zoals slakken! Bij mij worden m'n planten echter niet beschermt tegen windstoten juist niet ,dat is dan weer nadelig soms .

 

Let erop niet te nat te kweken want dan sluiten de bladmondjes zich. Het gevolg daarvan is dat de plant te weinig water gaat opzuigen en er ontstaan voedingstekorten . Als je grond helemaal doorweekt is met water dan komen er pas druppels uit de gaten onderin je potten , maar dan is het al veel te nat !! Op volle grond is de afwatering vaak beter dan bij potten kuipen omdat er bij volle grond tot op grote diepte aarde is die het water wil opzuigen en bij potten /kuipen niet .

 

Cannabis komt oorsprongkelijk uit gebieden waar veel minder regen valt als hier ,ze kunnen er goed tegen als ze ff te droog staan, water erbij en ze gaan weer goed . als je grond te nat is heb je een probleem je kan het water tenslotte niet uit je grond halen . Wachten en je potten afdekken bij regen is de enige mogelijkheid .

 

Dus : door overbewatering kan de plant de benodigde voedingsstoffen niet meer opnemen ,er ontstaan dus tekorten en de groei/bloei remt sterk zolang de grond te nat is heeft bijvoeden geen zin !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik daarom in de natte tijden liever een extra beurtje bladvoeding. Voeding geven op een drijfnatte grond heeft inderdaad weinig zin. De dames vinden het heerlijk en belonen me met mooie donkergroene blaadjes. Denk er om, bladvoeding in de avond he..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt vooor de reacties allemaal. Vandaag ff naar de growshop dan voor bladvoeding. Ik ga ze ook binnen zetten, want het houdt maar niet op met de regen. Het komt nu weer met bakken uit de hemel. Binnen kunnen ze dan mooi het overtollige water eruit halen en heb ik dat een beetje in de hand. Zal misschien wel meer stress opleveren, maarja, tis voor de goeie zaak zullen we maar zeggen....tnx again

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ga ze ook binnen zetten

 

Groot gelijk, niet normaal wat eruit komt vallen.

Suc6 ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx, net is de evacuatie uit het land der overstromingen gelukt. Beetje schuiven in de kamer, maar ze staan nu mooi droog. Wat minder licht dan buiten, hoop niet dat dat een te groot probleem is.

 

Deze mooie cactus is niet meer alleen :)

med_gallery_6496_302_199420.jpg

 

En de vrouwtjes natuurlijk:

gallery_6496_302_190950.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel een probleem kan zijn de gebrekkige ventilatie binnen in huis . Hopelijk is de luchtvochtigheid daar niet te hoog .

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel decoratief zo :) hehe je hebt zelfs de ramen schoon gemaakt om zo goed mogelijk licht te krijgen he

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou er zo wel rekening mee tot de achterste plant een stuk minder licht krijgt zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, licht is inderdaad een probleem. Bij de growshop zeiden ze ook dat achter glas heel wat grammetjes scheelt. De bedoeling is om hem eerst ff bij te laten komen van de regen, misschien af en toe een beetje draaien, zodat ze evenveel licht krijgen.

 

@atmo: ventilatie is wel goed, raam altijd open en heb een plafond ventilator die eventueel aan kan.

 

@whazzup: hehe, toevallig heeft mijn vriendin dat van de week gedaan :)

 

btw: heb bio nova sproeimix meegekregen bij de shop. Morgen ff een goeie plantenspuit halen en hopen dat het helpt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je verbaasd zal staan kobuz, nou ja... ik hóóp dat je verbaasd zal staan :)

 

Tja, glas houdt altijd wel een hoop zon tegen. Het reflecteert als de pest! Moet je mijn planten buiten op de cam maar eens in de ochtend bekijken als de zon opkomt. Ze zijn hel verlicht, maar alleen van dat enorme lap raam aan de achterkant. Da's dus mooi voor de plantjes.. maar niet als ze binnen staan!

 

(heb mijn kushes vandaag overigens ook effe binnengehaald hoor, was me echt effe te bar)

 

EDIT: Sproeimix??? wat heb je je nou weer laten aansmeren! Da's geen bladvoeding! Quote:

 

BN Sproeimix is een zuiver biologisch en niet giftig plantenverzorgingsmiddel en bestaat uit een speciale combinatie van zeealgen en plantenextracten. Dit product bestaat uit zeealgen, calciumchelaat, vitaminen, aminozuren, 80 spoorelementen, natuurlijke vetzuren en een groot aantal natuurlijke groei- en bloeihormonen.

 

De speciale combinatie van deze stoffen zorgt voor een betere stofwisseling, een betere uitloop van ogen en scheuten en een hogere chlorofyl productie, (dit is van belang bij teelten met kunstmatige belichting). Vooral voor moederplanten en stekken is dit een belangrijk product. Bij moederplanten zorgt BN Sproeimix voor meer scheutvorming en dus meer stekken, en voor al gesneden stekken zorgt een bespuiting met dit product voor vitaliteit en langer groen blijvende stekken.

 

Het zal niet slecht zijn maar is niet wat je gevraagd hebt. Gewoon, bladvoeding!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Balen, vond het wel een logische combi: bladvoeding -> sproeien -> sproeimix.

 

Een keer per week, dus gooi het er morgenavond overeen als ik een goede sproeier heb. De grond zal nog wel ff nat blijven, loodzwaar die potten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...