Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

John Doe

Zelf Aansluiten Van Alle Elektra

Recommended Posts

hoi,

 

als ik alles onder (400wlamp,afzuiging,ventilator) op mijn kabel aansluit die er al was die rechtstreeks uit mijn elec kast(16a) komt,deze staat onder spanning...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je denken ??

 

Laat je electra door AUB door een electro techneut aansluiten!!

Als je met zulke vragen komt weet je er nml vrij weinig vanaf....

 

Gr Mike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

And the breaking news today: Sterretjehekje invented a new kind of dance, Electric Boogie 2007. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt even een noob vraag:

 

Schakeling etc en werking van relais is me overduidelijk.

Alleen de vraag of dit relais goed genoeg is voor deze setup:

 

med_gallery_5852_58_20585.png

 

503136_LB_00_FB.EPS.jpg

503136_SZ_00_FB.EPS.jpg

afb. 20.21

 

Zo als ik het nu zie word als het relais dichtgaat 1 met 2 verbonden. Dus als ik het goed heb is dit een goed relais?

 

Alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, klopt. Wel enkelpolig uiteraard en geschikt tot 2 x 400 watt of 1 x 600 watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb een tekening gemaakt voor de setup die ik graag zou willen. Graag feedback of dit juist is :D

 

med_gallery_10811_2481_13084.jpg

 

bedoeling, 1 polige schakelaar om het geheel uit/aan te kunnen zetten. gevolgd door een polige schakelaar. dan komt er een wcd met tijdklok en relais die de vsa en uiteindelijk de lamp van stroom voorziet. de andere 1 polige schakelaar zal 3 wcd aan/uit zetten voor afzuiging etc.

 

Hoop dat het een beetje gelukt is. (al is het op lange na niet zoals het hoord denk ik haha)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je bedoeling wel goed is maar zoals je het nu tekent is het fout.

Je relaisspoel, VSA en WCD staan nu in serie, dat gaat nooit werken.

Je VSA en WCD dienen geschakeld te worden door een contact van je relais en niet in de loop van de spoel te zitten.

Teken het als volgt:

 

tussen boven en onder lijn (resp. L en N) 1 lijn van boven naar beneden met daar tussen de WCD voor je tijdschakelaar.

Vervolgens een nieuwe lijn met daarin het contact van de tijdschakelaar.

(als het een tijdschak. is waar je een stekker insteekt dan is dat dus je contact, dan steek je daar een stekker in die je op A1/A2 van het relais aansluit).

Het contact van de tijdschakelaar komt dus in serie met de relaisspoel.

Teken nog een nieuwe lijn met daarin het contact van het relais in serie met de VSA.

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt. succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het even anders getekend :whistling hierbij:

 

Hopelijk klopt het

 

med_gallery_10811_2481_16848.jpg

 

 

schakelaar 1 schakelt het hele geheel

schakelaar 2 schakelt de lamp

schakelaar 3 schakelt afzuiging

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo is het netter en beter te zien :whistling

 

med_gallery_10811_2481_10202.jpg

 

 

 

 

 

 

linker module is een relais.

middel en rechts (1 en 2) zijn installatie automaten (10A). Heb aarde er niet bij getekend anders word het weer druk.

 

 

klopt nu wel toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_6073_1190_15907.jpg

 

 

Ziekzaatje,

 

Het volgende:

 

De blauwe draad vanaf je vsa rechtstreeks naar je voeding, ook over je zekering doen.

Zo heb je alles gescheiden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal, ik heb zo´n tafelventilator gekocht voor luchtverplaatsing in de kweekruimte. Zou ik deze op mijn schakelbord kunnen aansluiten zodat deze gelijk loopt met de verlichting?

gallery_19025_6259_343738.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de stekker in de contactdoos steekt, waar ook de vsa inzit.

Dan gaa hij inderdaad aan en uit samen met je lampen.

 

Bij mij draaien ze 24/7 :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, ik ging er eigenlijk vanuit dat deze gelijk moest lopen met de verlichting. Maar beter constant "aan" dus. Geen gevaar voor doorbranden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is gevaar... daar zie je al het probleem: Een goede veilige betrouwbare stille ventilator. Da's bijna de ideale vrouw verlangen :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, helemaal zonder gevaar is het natuurlijk nooit maar ik probeer het wel tot een minimum te beperken :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt een goede slak of buisventilator gerust 24 uur aan laten staan. Niet die plee fannetjes kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag voor de eerste keer een relais aangesloten en dus zelf een schakelbordje in elkaar gezet aan de hand van dit topic echt TOP :vape:

gaf een voldaan gevoel toen alles schakelde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super topic erg leerzaam!..

 

Ik hoop dat mijn bericht gelezen word aangezien het al een aantal jaar geleden is dat dit topic actief was.

 

Ik ben bezig aan een de installatie van mijn kast.. Al het electra komt samen op 1 paneel die ik weer in een kist heb gebouwd.

 

Ik heb voor de handigheid een cli-mate minicontroller aangeschaft http://www.eugrowshop.eu/nl/klimaatbeheersing/cli-mate/climate-mini-controller-2-lampen/.

 

Ik vroeg me af of het verstandig is om ook de VSA voor 400 Watt lamp te monteren in de box van alle electra. Omdat deze nogal wat hitte produceert. Ik wil het alles graag in een soort van houten kist bouwen, zodat ik de boel ook wat geluids armer kan maken met isolatie spul.

Niet dat het geheel erg veel herrie maakt. Maar mijn VSA wil soms nog weleens brommen.. De kist is gebouwd van populieren 18 mm multiplex en geisoleert met dat golvend isolatiespul ( dat wat spul wat meestal in een softbox zit.)

 

Is dit verstandig of is anders beter? Ik hoor het graag

Share this post


Link to post
Share on other sites

@John Doe; zou je misschien het laatste afbeelding kunnen her-uploaden??? Want hij bestaat namelijk niet meer :( alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi mensen,

 

In mijn zekeringkastje van onze huurwoning,is er een aparte groep voor een dubbel stopcontact met daarop enkel de deurbel.

Nou vind ik dit persoonlijk behoorlijk apart en beetje overkill.....dacht ik zo???????

Is het een mogelijkheid om deze aparte groep te gebruiken voor de installatie van mijn kweektent?

Kan zo niet zien hoeveel ampere deze groep is,staat verder niks op!

 

Mvg,

ripabrucy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...