Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

pekingeend

Stikstof tekort

Recommended Posts

Een duidelijk geval stikstof tekort lijkt mij? Heb genoeg voeding erin gegooid en de ph op 5.8. Iemand ooit dezelfde problemen ervaren?

20200827_213358.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben je nou nog stééds aan het rommelen met die cocosrommel? Zonde hoor, je had al een hele oogst kunnen pakken als je gewoon meteen die bricks aan de kant had gegooid. 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of neem dan een cocos mix waanvan de Ph aangepast is. Want dat is het probleem nu dé Ph.

greetz Ph   :huh:

Edit; of ze staan te nat, hebben ze al eens droog gestaan? 

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk gewoon echt dat mijn water giftige waarden heeft voor de planten want ik doe alles volgens de regels.

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minutes ago, pekingeend said:

giftige waarden 

Dan moet jij wel heel gek drinkwater hebben.

Als je dat denkt, moet je misschien een osmose apparaat kopen. Dan sluit je dat in ieder geval uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Giftige waarde ?

N tekort bij zaailingen in deze leeftijd op 18 liter met voeding zoals je zegt?  Kan gewoonweg niet.....Osmose? Die gebruik je in Spanje maar hier zonde geld! Voeding wat wij hier kunnen kopen is aangepast op ons water wat het prima doet. 
 
Ph disbalans en of te nat. Mijn 2 knikkers...

Edited by P H donner
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sowieso is het verstandig om met een laag N-gehalte in je grondje te starten, omdat dit de zijwaartse ontwikkeling van de wortels stimuleert en je daarmee dus ook de totaalopname in N bevordert.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongen jongen jongen niet luisteren he? Ik heb je al eens antwoord gegeven stop met die cocos blokken en gebruik enkel cocos uit zak . Met voorkeur die van atami en anders die van plagron... alles er uit trekken dit trekt nooit meer bij alleen maar zonde van je tijd...... vooral lekker blijven sukkelen en eigenwijs zijn. Ik zet heel mijn jaarsalaris er op dat als je je potjes opnieuw vult met atami nieuwe stekken of zaadjes erin en alle problemen zijn weg als je dan je schema als richtlijn gebruikt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenwijs doorgaan toch. Is ook een kunst. :D Echter als je er wat zal aan hebben. Ja, tijd en geldverlies. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de mensen die nog willen weten wat er aan de hand was. Ik wist gewoon dat er wat aan de hand moest zijn met t water of de voeding. Leek me sterk dat die cocos van plagron dit kon veroorzaken. Om t water uit te sluiten had ik de nieuwe stekken in aarde gezet en alleen water gegeven. Nou ik kon meteen t water uitsluiten. Daarna had Ik ze alsnog weer in de oude cocos gezet en helemaal gespoeld met nieuwe gekochte voeding A en B . Wat Ik denk dat er gebeurd is dat of de voeding gewoon oud was of dat ik per ongeluk de A en B puur in kleinere flesjes had gemengd waardoor er een giftige chemische reactie ontstond. Want ik schenk natuurlijk niet uit zo een 5 liter kan dan mors ik alles onder. Nu gaat eindelijk alles weer zoals t hoort

20200918_143733.jpg

20200916_104338.jpg

  • Like 3
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel zie, eigenwijs zijn is een kunst. Ipv in de kliko, door blijven gaan en de oorzaak gezocht, opgelost en alles op orde gebracht. Top

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...