Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kluns

Amnesia Haze <[+__+]>

Recommended Posts

@MisterX,

Volgens mij woont @Klunsop een plek waar de Ph 8,5 uit de kraan komt, dus qua calcium zou je zeggen dat het wel goed zit:innocent:

Ik vermoed dat dit met te koud water te maken heeft, want je hele bodemleven/wortels gaan stil liggen. 

Gr, X

Edited by Xaim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn PH is ook 8,3 en 0,9 uit de kraan en zonder extra calcium krijg ik gewoon problemen.

De hardheid van het water zegt ook niets over het calcium gehalte.

 

Dit is het water uit mijn regio. 

 

 

image.png.c6575b46066f5a9ebc44982dddd5e856.png

    image.thumb.png.4279b2338d5d6029861c7eff79728320.png

                                                                                                

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, Xaim said:

Ik vermoed dat dit met te koud water te maken heeft, want je hele bodemleven/wortels gaan stil liggen. 

Gr, X

Bodem leven zal wel los lopen naar mijn mening. Vorst is zelfs gewenst op akkerbouw.  
Maar met een bodem temperatuur van onder de 15 gr groeit er simpel weg nix. Kijk maar naar buiten... nu gaat het pas echt los

Share this post


Link to post
Share on other sites

@P H donner,

Er zal vast wel wat gebeuren, maar dat bedoelde ik eigenlijk :rofl het stagneert de groei van de plant en daardoor ook de voeding opname. 

Als je elke keer je grond koudwater geeft worden je potten nooit meer warm, want je bladerdek hangt er ook nog eens over heen. Het kan maar zo zijn dat de potten niet warmer zijn geworden dan 15 graden door het koude water icm de led verlichting. 

Ik denk als het HPS was geweest dat de potten wel sneller iets warmer zouden zijn geweest :innocent:

@MisterX

Ik dacht namelijk dat de GH en KH de hardheid en je pH beïnvloeden, dat is in ieder geval in de aquarium wereld zo ver ik weet:innocent: hoe lager je GH/KH hoe zachter water je hebt en een lagere pH. 

Maar misschien heb ik het keihard fout hoor :P

Maar goed om te weten dat jij zelfs ook Calcium te kort kunt hebben met een hoge pH:tu

Gr, X

Edited by Xaim
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan met LED verlichting je kamer wel 23 graden maken zonder dat je gelijk veel te warm zit. Dus je hebt wel wat meer mogelijkheden als met HPS kwa bijverwarmen van een ruimte. Dus dit hoeft geen probleem te zijn.

Dus ondanks dat met LED niet zo diep je pot kan verwarmen kan je dat wel met CV. Ik zal wel eens het verschil meten tussen HPS bij de pot en LED bij de pot.

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, MisterX said:

Ik zal wel eens het verschil meten tussen HPS bij de pot en LED bij de pot.

Hoe groter de pot hoe langer die op temp blijft. Ook is de lucht verplaatsing van invloed. Ik hou mij 18 l Potten zonder lucht verplaatsing in de winter op acceptabele temp. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft lucht verplaatsing rond de potten een negatief effect volgens jouw en geld dit ook als de kamer temperatuur 23 graden is.

Mijn actieve inblaas komt op grond niveau binnen en blaast recht op de grond. Mijn denk wijze hier achter is dat deze verse lucht via het bladerdek omhoog moet en zo voor meer ventilatie zorgt. Ook heb ik geen andere goede inlaat keuze's meer doordat die led er zo dicht op moet.

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk heeft luchtverplaatsing invloed, anders brand je soms je smoel als je niet blaast  :lol:

Maar als die 23 graden is maak het in dat geval  nix uit. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen, ff meningen... 

Vinden jullie dit te kort geknipt? 

Gisteravond geknipt. IMG_20200408_200752.thumb.jpg.61608af14d45e00f1a72ac483547632f.jpg IMG_20200408_200808.thumb.jpg.db9837a8bc53bfb14d19ddd4c89dab8b.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf knip ik nog schoner als dit als ik ergens een hekel aan heb is het gezeik om de knipkunsten.  Echter zeuren ze snel hier in de omgeving.

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk niet dat er iemand gaat zeuren als het te kort is, is meer  dat je dan en dief bent van je eigen beurs. Zelf knip ik dan ook iets minder kort. Zolang ik glinstering op kleine blaadjes zie weet ik dat het goed is.

Edited by JackyH80

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JackyH80 geef je ook cursus knippen.

Ik doe er 18 uur over. 

Jij zou er 2 uur over doen. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe er 16 uur over met 4 man haha

en bij een maat die heel anders kweekt zijn we met paar uurtjes klaar. je kweekstijl maakt ook veel uit

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker weten @MisterX.

Mijn toppen zijn nu groter en harder, veel fijner knippen en minder blad! 

Dankbaar voor @P H donner zijn tip less is more.

Ik heb de ruimte niet voor nog een persoon extra. 

Kan wel, maar dan zit je op corona afstand. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amnesia en GG#4

Het netje hangt al lager hoor. 

IMG_20200408_193407.thumb.jpg.94fed8adabe4e75260e1dfb0f7a00148.jpg IMG_20200408_193414.thumb.jpg.56b0b0c5b7a48df28ff04cc443f098a1.jpg IMG_20200408_193422.thumb.jpg.2df8f20807bfaf1e2116dcda131cf9c5.jpg IMG_20200408_193353.thumb.jpg.fefa5ce31230c779d932a9dca6fcc24a.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/7/2020 at 12:44 PM, MisterX said:

Mijn PH is ook 8,3 en 0,9 uit de kraan en zonder extra calcium krijg ik gewoon problemen.

De hardheid van het water zegt ook niets over het calcium gehalte.

dH staat voor 17,8 gram kalk per kubieke meter water:search:  

Dat jij een calcium tekort krijgt zegt misschien iets over de voeding die je gebruikt en de pH waarden die je geeft of wat er in het medium aan waarden geldt.

@Kluns

Hoe krijg je die extreme strek tussen de nodes voor elkaar?
Enig idee waardoor dat komt?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild,

Ik heb die extreme strek ook tussen de nodes met mijn Liberty Haze, maar zou zelf ook niet weten hoe dat komt. 

Heb je hier toevallig een theorie voor? Ik denk zelf namelijk dat het aan de genetica ligt, maar misschien heb ik het fout:innocent:

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, lostchild said:

dH staat voor 17,8 gram kalk per kubieke meter water:search:  

Dat jij een calcium tekort krijgt zegt misschien iets over de voeding die je gebruikt en de pH waarden die je geeft of wat er in het medium aan waarden geldt.

@Kluns

 

 

Ik bedoelde PH ipv hardheid sorry

Zo goed als iederen die met LED kweekt supplementeert calcium

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het in het begin dat ik overstapte naar led ook gehad telkens calcium tekorten in week 5-6 vd bloei. Eerst ook lopen klooien met extra calcium toevoegen. Tot ik een keer een luie ronde had en de groei voeding ben blijven geven tot in de 4de week bloei en toen pas om ben gegaan naar bloei voeding heb die ronde geen calcium tekorten gezien. Sinds dien ben ik het zo blijven doen en gaat tot nu toe iedere keer goed. Ik doe eb&flow met floraNova op kleikorrels 15cm vloeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik woon in een regio waar het zachtste water van NL  uit de kraan komt, is heerlijk water om te drinken maar voor te kweken minder ,daarom  gooi ik  t/m week 5   standaard 1ml per ltr calmag erbij. Ik doe zelfs beetje calmag in m'n luchtbevochtiger  tijdens de eerste dagen. En sindsdien haast geen gezeik meer.   Ben een tijd geleden overgestapt naar GHE en die hebben voor de grow voeding 2 soorten, voor zacht en hard water. Ik heb de zacht versie waar dus al extra calmag in zit maar toch ben ik extra calmag erbij blijven doen en planten vinden het wel lekker blijkbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, JackyH80 said:

Ik doe zelfs beetje calmag in m'n luchtbevochtiger  tijdens de eerste dagen.

Dat lijkt me niet goed voor dat apparaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, FoolOnTheHill said:

Dat lijkt me niet goed voor dat apparaat.

why not?  niks van gemerkt tot nu toe. En heb 'm al een jaar.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, lostchild said:

Hoe krijg je die extreme strek tussen de nodes voor elkaar?
Enig idee waardoor dat komt?

Ik ben niet zo ver gevorderd dat ik dat met zekerheid kan zeggen.

Misschien wat @Xaim zegt, de genetica.

Wat ik wel doe is ze iets eerder toppen als wat de meesten doen. 

Vraag me niet bij hoeveel nodes ik ze top, ik dacht bij 4.

Misschien dat dat er iets mee te maken heeft? 

Verder probeer ik het led licht zo dicht mogelijk op de plant te houden.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, wieries said:

Tot ik een keer een luie ronde had en de groei voeding ben blijven geven tot in de 4de week bloei

Het word wel eens vergeten dat de eerste 2/3 weken veel of meer N nodig hebben, gewoonweg omdat ze strekken. Nou moet je daar niet te scheutig mee zijn ... Maar ik geef ook nog 2/3 weken na omschakelen groei voeding aanvankelijk verse aarde of hergebruikte. 
 

Ruimte tussen de nodes kan verschillende oorzaken hebben. Licht bron is er ook een van.

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...