Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doede

Actie Van Hans Kamperman - Decriminalisering Van Cannabis

Recommended Posts

Het verbod op Cannabis bestaat hier sinds 1925 zo beetje, dus mag van mij wel een keer flink veranderd worden, tengunste van de hobbykweker.

 

Pas in de jaren '50 werd het verboden in NL.

Heeft iets te maken met dhr. Anslinger zijn actie en de VN lijsten mbt drugs.

 

In 1925 zat het nog in 30-40% vd medicijnen en was een verbod ver te zoeken.

Er waren nog geen Reefer Madness taferelen gaande in 1925 dat kwam pas veel later.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, volgende ronde

is er nog iemand die een fout kan vinden?

 

Dat cannabis als medicijn uit de farmacopee gehaald is in 1927, schijnt bijzaak te zijn.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha wat een moeite en gebrabbel om alles maar van de baan te vegen

 

en over onzin gesproken?

Dit zal meer verslaafden en mensen met psychoses(ik ken ze) opleveren.

 

Weet jij wel dat er in NL vele malen minder mensen wiet roken dan in landen waar de wetten veel strenger zijn?

met je stepping stone theorie, pwef lekker bezig man...

 

Ik hoop dat je meer zinnigheid met de politieke partij gaat bespreken

want bovenstaande text komt nog tot weinig

behalve het afbranden van andermans actie

 

 

Ook ben je schijnbaar niet op de hoogte van de patenten verkregen door de VS op het gebied van kankerremmende werking van cannabinoiden.Ik zou zeggen: veel leeswerk in te halen.

 

Dat er naar rato minder mensen wiet roken houdt geen verband met een mogelijke toename van aantal mensen die het gebruiken?

 

En voor kanker is er al veel langer een medicijn dat kankercellen aanvalt en vernietigd. https://www.cancer.gov/news-events/cancer-currents-blog/2017/yescarta-fda-lymphoma . Dit kost alleen een half miljoen per persoon om te laten uitvoeren. Maar waar ik op doelde is dat het op de pamflet stond alsof het alle soorten kanker kan verkleinen of vernietigen. Dit is echter niet het geval. Of wietolie of iets vergelijkbaars aanslaat is van heel veel factoren afhankelijk. Het is geen wondermedicijn dat voor elke kwaal gebruikt kan worden zoals er vaak geroepen en gedacht wordt.

 

Ik denk dat je 'onze' kritiek verkeerd opvat. We staan aan dezelfde kant, maar de manier waarop hij het doet is niet constructief al respecteer ik zijn inzet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Extractum Cannabis indicae was tot in 1958 een geneesmiddel in NL.

In 1941 ging het er bij de Amerikanen uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt er op dat van beide stellingen (Hans en LPS) wat af te dingen is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, ik heb er ook geen moeite mee om te uitten dat het geiteweollensokken niveau mss wat hoog is,

maar alleen maar kritiekjes

zonder alternatieven of andere acties

vind ik de huidige tendens enorm bevestigen:

veel mopperen en kritiek hebben

met een hoog beste stuurlui staan aan wal gehalte.

wat verbeteren en corrigeren, maar dan......

 

het is uit het handboek van de medici gehaald in 1927.

en voor de rest perfet geregeld; net zoals Vera Bergkamp telkens herhaald....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het verbod op Cannabis bestaat hier sinds 1925 zo beetje, dus mag van mij wel een keer flink veranderd worden, tengunste van de hobbykweker.

 

Pas in de jaren '50 werd het verboden in NL.

Heeft iets te maken met dhr. Anslinger zijn actie en de VN lijsten mbt drugs.

 

In 1925 zat het nog in 30-40% vd medicijnen en was een verbod ver te zoeken.

Er waren nog geen Reefer Madness taferelen gaande in 1925 dat kwam pas veel later.

 

Gaat om hashisch LC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhm reefer maddnes komt uit 1936.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wij in overweging genomen hebben, dat het noodzakelijk is, de bepalingen betreffende het opium en andere verdoovende middelen in overeenstemming te brengen met de bepalingen van het op 19 Februari 1925 te Genève tusschen Nederland en andere Staten gesloten internationale opiumverdrag;

 

Zoo is het, dat Wij, den Raad van State gehoord, en met gemeen overleg der Staten-Generaal, hebben goedgevonden en verstaan, gelijk Wij goedvinden en verstaan bij deze:

 

Interessante uitzending

https://www.anderetijden.nl/programma/1/Andere-Tijden/aflevering/477/Hasj

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een reactie van mij op de petitie van Hans. Hij had mij gevraagd wat ik ervan vond en heeft na deze reactie het 'constitutionele recht op zelfbeschikking toe gevoegd.

...........................................................

Allereerst hoop ik dat het goed met je gaat. Ik vind het geweldig dat je zo de strijd aangaat met de overheid. Grote klasse!!

 

De petitie gaat dus vooral over het industrieële aspect. Het redden van de aarde is zeker niet onbelangrijk, maar voor mij is het recht op zelfbeschikking het meest zwaarwegende argument om dat domme, kinderachtige verbod op te heffen. Dus dat gebruik, bezit en teelt voor eigen consumptie vrij is en als je het wilt verkopen, dan ga je naar de Kamer van Koophandel- https://www.reguleren.com/modellen/8/doede_model_.html.

Ik maak zelf wel uit wat ik met mijn geest en lichaam doe. Ik weiger, in deze, een slaaf van de overheid te zijn. Je wordt beroofd van de zeggenschap over je eigen geest en lichaam, wat een schenden van de mensenrechten is.

Daar komt nog bij dat industrieële hennep niet verboden is.

Het komt er op neer dat het verbod op marihuana voortspruit uit een vooroordeel dat berust op morele waarden (calvinistisch moralisme) en niet op wetenschappelijk onderzoek, wat betekent dat de staat zich niet neutraal opstelt.

De Staat hoort de volksgezondheid te behartigen. Het is daarentegen niet legitiem als de Staat inbreuk maakt op je individuele vrijheid op grond van een moralistische visie op menselijke deugdzaamheid.

De mens ontleent nl. zijn waarde aan zijn vermogen tot zelfbepaling. Daarom moet elk individu zelf uitmaken hoe zijn leven eruit ziet-en dus niet de overheid.

Het recht op zelfbeschikking staat bij mij dus altijd centraal.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Ik wens je alle succes en kracht bij deze slijtageslag. Ik vind je een topper

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De hele zaak heeft een flinke wending genomen. De hele mainstream verslaggeving vertrouw ik voor geen cent. Weet jij meer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, ik heb er ook geen moeite mee om te uitten dat het geiteweollensokken niveau mss wat hoog is,

maar alleen maar kritiekjes

zonder alternatieven of andere acties

vind ik de huidige tendens enorm bevestigen:

veel mopperen en kritiek hebben

met een hoog beste stuurlui staan aan wal gehalte.

wat verbeteren en corrigeren, maar dan......

 

Voor iemand die op dit forum eerder heeft aangegeven dat hij regelmatig "met beleidsmakers om de tafel zit", vind ik dat Weetje, de grootste geitenwollensokkendrager van dit forum, erg weinig inhoudelijk reageert.

En het is niet de eerste keer dat hij mensen waarbij duidelijk een steekje los zit aanmoedigt om te gaan demonstreren.

De vorige losbol dacht er over om zichzelf publiekelijk in brand te steken "voor de goede zaak".

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zal wel in een hyper zitten

om dit soort fokked up praat

uit je knar te laten komen

ik hoop dat het morgen beter met je gaat

 

want de enige met een steekje los

zit te brallen op een heuvel

 

echt he, soms......

 

en een antwoord krijg je niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zal wel in een hyper zitten

 

Ja, en ik ga me daarvoor laten behandelen bij een "Spiritual Healing Center" in Canada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zou eens de ballen moeten hebben

om je te verantwoorden

over die domme shit die je in je vorige post zat te spuien.

maar nee, van gekkie moeten we het kunnen hebben.....

volgende "grapje".......yeah right.

 

gallery_7713_519_1281975.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou ‘de zaak’ zeker helpen als er eens iemand naar voren zou stappen die helder de problematiek van het huidige beleid zou toelichten zonder nonsens als cannabis redt de wereld.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal waar Aquar,

zodat er puur vanuit de krachtige argumenten gesproken wordt

zonder "bijzaken" die zich alleen maar tegen het doel kunnen wenden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Artikel is vandaag bijna integraal geplaatst in de Leeuwarder Courant en Het Dagblad van het Noorden.

Hopelijke worden die figuren in Den Haag, die volledig losgezongen zijn van de realiteit, eens wakker en beseffen ze dat minstens 70% van de Nederlanders voor legaliseren van cannabis is en dat een regering simpelweg het recht niet heeft om een plant te verbieden.

Hoezo democratie?

De overheid voert een oorlog, ten koste van de samenleving, tegen zichzelf.

Baas In Eigen Brein!

https://www.voc-nederland.org/2018/03/doede-de-jong-hans-kamperman-en-de-plantpolitie/

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hans Kamperman zou gewoon naar huis moeten gaan en zich laten behandelen.

Hij doet de zaak meer kwaad dan goed.

Iemand die van een balkon springt, en doelbewust mensen (die misschien zijn gedachten wel steunen) een trauma bezorgt, is van lotje getikt.

En daarvoor moet je naar de dokter.

 

Zijn geneuzel over de indianen slaat ook als kut op Dirk.

Je kan er wel vanalles gaan bijhalen.

Er zijn ook nog Rohingya en Hutus en Tutsis die aandacht nodig hebben.

Die zou ik ook gaan steunen.

O ja, en de bevers in Argentinie en de 3 bult kameel in Egypte.

 

De grote makke van een groot gedeelte van de beweging die cannabis gelegaliseerd wil krijgen, is dat ze grote woorden gebruiken die alle kanten opschieten.

Ze halen zaken door elkaar, leggen verbanden die er niet zijn, aannames die niet te staven zijn en een hoog linksdraaiende yoghurt conspiracy gehalte.

Dan sta je al met 0-10 achter.

Ik wens ze alle succes, deze Don Quichotes.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

de grote makke van een heleboel mensen die niet voor legalisatie zijn.

is dat ze niet vertellen waarom niet.....

 

Waarbij de gedachte van omzet verlies. dan snel opdoemd,

of is dit te rechtsdraaiend gedacht?

 

Waarom zou je tegen legalisatie zijn,

als dit op een juiste en nette manier gebeurt.

 

Najah, gelukkigt zijn er ook Don Quichottes

die gevraagd zijn om voor de hoorcommissie "wietwet" te verschijnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de grote makke van een heleboel mensen die niet voor legalisatie zijn.

is dat ze niet vertellen waarom niet.....

 

Waarbij de gedachte van omzet verlies. dan snel opdoemd,

of is dit te rechtsdraaiend gedacht?

 

Waarom zou je tegen legalisatie zijn,

als dit op een juiste en nette manier gebeurt.

 

Najah, gelukkigt zijn er ook Don Quichottes

die gevraagd zijn om voor de hoorcommissie "wietwet" te verschijnen.

Nu ga jij wel zoeken Weetje. Dus als iemand kritiek heeft op de actie van Hans is die gene tegen legalisatie?

 

Ik denk persoonlijk dat Hans zich eens moeten laten testen op schizofrenie. De wereld willen reden en zichzelf als middelpunt zien en daar in doorslaan, de wereld moeten overtuigen met niet rationelere acties zoals dit.Volgens mij last van een psychose.

 

En ik kan Hans ook niet zielig vinden omdat ie veroordeeld is, daar heeft hij zelf op aangestuurd. Gevolgen voor hem vallen in het niets als je het vergelijkt met andere zaken. Dat weet jij ook wel Weetje.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee Johny,

niet zoeken in de zin van sarren,

wel in de zin van:

als je er zo tegen bent kun je toch ook gewoon zeggen waarom?

De text van KeesA zegt genoeg. en daar reageerde ik op.

 

en voor de rest heb je aardig gelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben niet tegen.

Als dat is wat je bedoelt, maar net als zoveel andere 'strijders' blink je niet uit in helder taalgebruik, dus misschien doel je daar niet op.

Dan excuses.

 

Mensen zijn tegen iets om tal van redenen.

Die hoeven voor de voorstanders niet altijd legitiem te zijn, maar dat maakt de argumenten van de tegenstanders niet minder valide.

Zo gaat dat in een open, democratische samenleving, hoe demoniserend sommigen het paradijs dat Nederland heet ook willen wegzetten.

Gaat alles goed in dit land? Nee, zeker niet. Maar het is niet de bananenrepubliek zoals door sommigen gesteld wordt.

 

Ik ben ook van mening dat iedereen voor zijn rechten of gedachten moet en mag opkomen.

Hoe absurd, niet onderbouwd en slecht geformuleerd ook.

Want het recht van meningsuiting is niet voorbehouden aan enkel de welbespraakten of aan hen met een stropdas.

 

Echter wie een grens overgaat zoals oproepen tot geweld of het uitvoeren van activiteiten waarvan je weet of had kunnen weten dat dit andere mensen fysieke of psychische schade toebrengt, stelt zichzelf buiten de discussie.

Hans Kamperman mag van mij in de stromende regen voor welk gebouw dan ook gaan staan, met kromme teksten en zaken erbij halen die niets van doen hebben met de kern van de zaak.

Maar wie van een balkon afspringt in een semi-publieke ruimte, gaat over de grens. Want je weet dat je daarmee de toeschouwers psychisch in de problemen brengt.

 

Nu zijn er 2 mogelijkheden.

1. Hij wil mensen psychische schade toebrengen. Dan ben je een enorme hufter en zou je door de hele cannabis-gemeenschap uitgekotst moeten worden.

2. Hij begrijpt niet dat hij mensen hiermee psychische schade toebrengt. Dan ben je niet in orde en zou de cannabis-gemeenschap hem tegen zichzelf moeten beschermen en zorgen dat hij de zorg krijgt die hij nodig heeft.

Maar nee, wat gebeurt er?

Mensen roepen op om hem te steunen, want het ondraaglijke, barbaarse, middeleeuwse beleid heeft hem gedwongen.

En ach, die paar mensen in de 2de kamer.... die zijn misschien ook wel slachtoffers, maar het is allemaal voor het 'hogere' doel.

 

Met medestanders als Hans Kamperman heb je geen tegenstanders meer nodig.

Edited by Kees A
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...