Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

CaveDave

Red Poison Auto's Onder 180 Watt Spectrabox

Recommended Posts

26 dagen na ontkiemen, de eerste bloeiverschijnselen gezien dus de booster ingeschakeld. De getopte planten zijn weer flink aan het groeien en de kleinere planten zijn helaas niet voldoende bijgetrokken naar mijn gevoel. Ze blijven wel goed groeien alleen de ruimte tussen de internodes blijft kleiner. Op zich goed natuurlijk dus we mopperen niet.

Zou het al zin hebben om de onderste nodes te dieven?

Ik ga nog een week Plagron grow meegeven en dan gaat de bloom erbij

 

Status van de prinsesjes.......

gallery_46643_19190_214326.jpg

gallery_46643_19190_905413.jpg

gallery_46643_19190_2213534.jpg

 

Fijne zomer!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie dikke stammen. Zit je niet wat hoog in de voeding?

 

Natje drogie op orde?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kamihaze, ik trek regelmatig een pilske open......... of bedoelde je dat niet? Hoewel het met die kleine potjes een stuk lastiger is je waterhuishouding op orde te hebben denk ik dat dat wel goed zit. De planten staan eerder te droog dan te nat en als ze water nodig hebben geef ik dat in 2 beurten die dag. Te hoog in de voeding zou kunnen als het plantje er extra gevoelig voor is want ik geef nu 40% van de aangegeven hoeveelheid en dat zou met de voorbemeste aarde teveel kunnen zijn. De EC zit op 1.3 als ik het voedingswater meet. Waar baseer jij het feit van teveel voeding op? Kun je dat aan de plantjes zien?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha nee bedoelde of je ze niet te droog of te nat had staan.

Dacht met inzoomen wat verbrande puntjes te zien...maar dat kan jij natuurlijk beter beoordelen.

 

Ziet er zeker niet verkeerd uit dus no wurries.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 4 weken na ontkiemen.

 

De plantjes gaan nu duidelijk meer drinken en de bloei komt er al aardig in. Jammer van de hoogteverschillen tussen de planten onderling maar daar ontkom je niet aan als je uit zaad kweekt heb ik begrepen. Er valt echter maar weinig meer bij te sturen behalve wat LST om alles beter in het licht te krijgen dus ik buig voorzichtig wat topjes iedere dag en stop wat bladeren onder het dek. Vanaf nu gaat de Bloom bij de voeding en vanaf volgende week begin ik met de Green Sensation.

 

Het bewijsmateriaal:

 

gallery_46643_19190_2709312.jpg

gallery_46643_19190_1225073.jpg

gallery_46643_19190_419574.jpg

 

De vreemde eend........ Plant maakt internodes per 3 bladeren aan en vormt haast geen zijtakken. Ze mag nog even blijven staan en wacht de topvorming even af maar als ik het idee heb dat ze teveel plaats inneemt waardoor de andere planten in het gedrang komen gaat ze eruit.

gallery_46643_19190_1276525.jpg

 

Tot de volgende!

Saluutjes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onderste takjes kun je dieven,groot blad laten zitten.

Dat teert vanzelf in.

 

Mooi zijn ze wel,maar wees eerst nog een beetje voorzichtig met bloeimiddel,geen hele dosis geven gelijk.

Ik zie namelijk een beetje krulpuntjes bij je fanleaves,het is nu nog niet erg maar pas op met de E.C. van je gietwater.

 

Gewoon niet te sterke oplossing geven dus,ze zijn groen zat kerel :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Collie Weed! Dat advies gaan we natuurlijk opvolgen en eerst maar eens kijken wat het effect op de planten is. Mijn voedingswater is nog niet boven EC 1.3 geweest. Zou dat al teveel zijn? En moet ik dus lager in de EC gaan zitten?

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien er wat aanpassingen in de tent nodig waren heb ik alle planten er eens uitgehaald en goed nagekeken op beestjes e.d. Niets kunnen vinden gelukkig. Gelijk maar even (alleen) kraanwater gegeven. Voor de geinteresseerden in deze auto's heb ik van ieder plantje apart een foto gemaakt. Wat vinden jullie ervan? Ik vind het eerlijk gezegd wat magertjes allemaal met toch wel grote verschillen tussen de plantjes onderling maar ik kan er naast zitten natuurlijk. Dus als jullie er eens een oogje op willen werpen graag!!

Alvast weer hartelijk dank!!

gallery_46643_19190_1132510.jpg

gallery_46643_19190_1036564.jpg

gallery_46643_19190_1606694.jpg

gallery_46643_19190_753330.jpg

gallery_46643_19190_1625790.jpg

gallery_46643_19190_1425354.jpg

gallery_46643_19190_318774.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmmmjjjaaaa.... tis idd niet om echt dolenthousiast over te worden...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

komt die strek omdat ze willen bloeien? ik ben niet bekend met autos

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@scirocco, zoiets had ik nu ook. Nu nog uit proberen te vinden waar het fout is gegaan. Toch overvoeding? Te kleine potjes? Niet genoeg licht? Teveel plantjes? Ze moeten nog 6 weken dus ik ga deze ronde wel afmaken en ik probeer er maar het beste van te maken.

 

@Huff, ik heb werkelijk geen idee omdat ik nu ook niet overloop van ervaring met auto's, het is tenslotte pas mijn 2e rondje. Iemand anders misschien?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van bovenaf ziet het er niet verkeerd uit denk ik dan.........

 

gallery_46643_19190_3153627.jpg

 

Sorry voor de LEDpic maar het is ook al zo vroeg donker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je t idd in een of meerdere van die puntjes moet zoeken ja.

Of deze planten zijn gewoon niet zo geschikt voor deze manier van kweken... kan ik niet echt over oordelen, met pas maar 1 soort van micro kweekje gedaan te hebben.

 

Als dit zo blijft gaan gaat mijn autoflower collectie in t zadenruil topic... heb zelf geen buitenlocatie om ze te zetten, en dit is duidelijk niet de manier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als dit zo blijft gaan gaat mijn autoflower collectie in t zadenruil topic... heb zelf geen buitenlocatie om ze te zetten, en dit is duidelijk niet de manier.

 

Dus jij laat het van CaveDave's resultaten afhangen wat je met je zaden gaat doen?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha daar heb je een punt FOTH! Dat lijkt me ook niet verstandig scirocco...... Behalve mijn beperkte kweekervaring zijn de red series van Sweet Seeds echt pas in de beginfase van ontwikkeling. Ze hebben ook auto's die in de 3e of 4e generatie zitten inmiddels en dat zijn ongetwijfeld betere en stabielere strains.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We gaan natuurlijk wel door met updates, en ik ben in ieder geval alweer wat minder pessimistisch. De bloei zit er inmiddels flink in en het grappige is dat ik nu kan zien welke planten de rode versie gaan worden. Alles blijft mooi groen en na een dieet van een week ben ik begonnen met voorzichtig wat Bloom en Green Sensation aan het water toe te voegen. Ph 6,4 en EC 1.2. De temperatuur in de tent is nadat de booster is aangegaan 27/21 graden dag/nacht. LV 48/55%. Als jullie alsjeblieft even willen meekijken en hierop willen reageren graag!

 

De dames:

gallery_46643_19190_971459.jpg

gallery_46643_19190_1073084.jpg

gallery_46643_19190_1231176.jpg

gallery_46643_19190_267734.jpg

 

Tot de volgende!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zit wel wat meer strek in dan ik persoonlijk gewend ben van standaard auto's,kan ook aan de soort liggen deze ken ik niet namelijk.

Maar dat komt wel goed als je van alles een beetje een gelijk veldje maakt i.v.m. dieptestraling.

Netje erboven....

De langsten voorzichtig knakken op de juiste manier(supercroppen)net boven je net,en/of de korten ophogen met iets onder de pot indien nodig.

 

Dan is alles gelijk en krijg je mooie wiet.

 

Ga verder zo door,het gaat wel mooi hoor.... :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Collie Weed! Ach een superronde gaat dit niet worden maar ook weer niet zo beroerd als ik oorspronkelijk dacht. Het strekken van de plantjes en de wat magere bladontwikkeling kan natuurlijk ook gewoon komen omdat de planten zo dicht op elkaar staan. Misschien typisch iets voor een SOG maar daar kan ik niet over oordelen omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb. Ik heb ook al aan supercroppen gedacht maar daar ben ik eerlijk gezegd wat huiverig over. Als ik LST op de plantjes toepas voelt het niet echt zo stevig aan dat ik durf door te knakken. Dan lijkt me de kleinere planten wat hoger zetten wat veiliger en ik denk dat ik dat ga doen. En door LST probeer ik de plantjes dan nog wat te sturen in hoogte. Misschien toch een netje erboven om daar bij te helpen. Goed plan??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zier er idd wat vrolijker uit allsmaal. Maar kom nog steeds niet echt in een whoehoe stemming.

Beetje buigen en wat touwtjes/gewichtjes durf ik wel aan, meer zou ik ook niet doen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

bloeiharen en wat kleur, hoop dat de strek er wel uit is dan :)

 

misschien een s bocht, onderaan wat naar links duwen en met touwtje vast zetten en de bovenkand wat naar rechts, ik zou ook niet meer gaan knakken

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een snelle update aangezien we nu op de helft zitten, al geloof ik niet dat ik binnen 5 weken klaar ben.

 

35 dagen na ontkiemen, bedankt voor de adviezen! De meeste topjes steken nu boven het netje uit en buiten wat bladeren onder het dek duwen ga ik ze nu met rust laten. Misschien nog wat topjes beter in het licht buigen. Ziet er volgens mij niet verkeerd uit, alleen even afwachten hoe de topontwikkeling zal zijn. Ik ben benieuwd....

 

gallery_46643_19190_649290.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor Dave,mooi gelijk veldje :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...