Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

beter gewoon niet uit zaad kweken heb je deze zeik ook niet :P :lol:

 

Dit is niet je slimste opmerking Jack..

Herma's kunnen ook in stekken toeslaan als je het verkloot..

Heeft niks maar dan ook niks met zaad te maken..

 

Al geloof ik best, dat de ene genetica er gevoeliger voor is dan de andere..

wie heeft je dat dan wijs gemaakt? een zaadboer zeker die zijn zaadjes beter wil verkopen, ze weten het allemaal maar mooi te vertellen heb het ook al eens ergens gelezen op een online zaad shop echt zwaar lachwekkend :lol:

ik heb stekken gehad die alleen maar stres gehad hebben beesten licht laten aan staan grote temp verschillen alles wat je ook maar kan opnoemen waar ze behoorlijk van stressen en ik ben nog nooit geen enkel zaadje tegen gekomen, heb het ook nog nooit gehoord of gezien dat het ook uit stek kan, ja het kan wel als je stekken gaat snijden van een femzaadplant die hermafrodiet is :lol: en of dat dus met zaad te maken heeft anders hadden er echt niet zo veel mensen last van maar ik ga die discussie niet verder aan heeft echt geen zin met mensen die het blijven verdedigen. ;) ik denk dat deze beste man die dit topic begon de volgende keer wel beter weet.

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook met stekken kan je herma's krijgen door bv een lichtlek.Resultaat daarvan heb ik nu groeien.:popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker kan dat, maar als je niet kweekt zoals Jacky met zijn grote bekkie heb je inderdaad nooit herma's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker kan dat, maar als je niet kweekt zoals Jacky met zijn grote bekkie heb je inderdaad nooit herma's.

op de manier hoe jij kweekt had je toch ook al lang hermas moeten hebben en die heb je ook niet :rofl met je verneukte kut plantjes vol beesten en stres Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

beter gewoon niet uit zaad kweken heb je deze zeik ook niet :P :lol:

 

Dit is niet je slimste opmerking Jack..

Herma's kunnen ook in stekken toeslaan als je het verkloot..

Heeft niks maar dan ook niks met zaad te maken..

 

Al geloof ik best, dat de ene genetica er gevoeliger voor is dan de andere..

wie heeft je dat dan wijs gemaakt? een zaadboer zeker die zijn zaadjes beter wil verkopen, ze weten het allemaal maar mooi te vertellen heb het ook al eens ergens gelezen op een online zaad shop echt zwaar lachwekkend :lol:

ik heb stekken gehad die alleen maar stres gehad hebben beesten licht laten aan staan grote temp verschillen alles wat je ook maar kan opnoemen waar ze behoorlijk van stressen en ik ben nog nooit geen enkel zaadje tegen gekomen, heb het ook nog nooit gehoord of gezien dat het ook uit stek kan, ja het kan wel als je stekken gaat snijden van een femzaadplant die hermafrodiet is :lol: en of dat dus met zaad te maken heeft anders hadden er echt niet zo veel mensen last van maar ik ga die discussie niet verder aan heeft echt geen zin met mensen die het blijven verdedigen. ;) ik denk dat deze beste man die dit topic begon de volgende keer wel beter weet.

 

hangt er ook maar net van af van welke plant je een stek snijd he jack ;)

 

tweehuizige (monocious) kenmerken bij eenhuizige (dioecious) planten

 

je hebt het intersex gen (wat veel in thai voorkomt = intersex ouders geven innersex nakomelingen)

en genen die dmv stress deze eigenschap zullen vertonen

 

hoe snel deze tot uiting komen heeft vooral te maken met de "stabiliteit" van het ras, dit word bepaald door gebruikte genetica die de opmaak van de plant bepaald

het is iets genetisch en niet gender afhankelijk dus iets waar de breeder van weg kan selecteren

 

(het is slechts een uiting van mannelijke expressie, en zoals bekend bij geslachtsomkeer bij feminiseren op DNA niveau nog steeds als vrouwelijk testen, en als een plant uit zichzelf deze trekjes laat zien geef je dus ook het gen voor intersex door, daarom zijn "onstabiele"rassen die al hermagevoelig zijn niet geschikt voor feminiseren omdat ze wel alleen vrouwelijk nageslacht zullen vertonen maar ook weer die banaantjes)

 

als in de voor ouders de intersex eigenschap zit is de kans wat groter dat het tot uiting kan komen zonder stress,

 

wanneer ze oogstklaar zijn en je zou ze nog weken/maanden laten staan

zullen ze deze trekjes kunnen vertonen omdat het ook een vorm van stress is..(gebrek aan bestuiving)

voortplanten is waar de plant eigenlijk voor bedoeld is. hoe snel deze phenotypische eigenschap van eenhuizig"heid" tot uiting komt is weer genetisch bepaald en verschild van plant tot plant (genotype)

 

uiteindelijk zullen zelfs de henneprassen die speciaal ontwikkeld zijn om in de hele populatie eenhuizigheid te vertonen na verloop van verdere generaties

de natuurlijke drang hebben om weer tweehuizig te worden heb ik me laten vertellen.

 

Grote dikke toppen met veel thc is uiteindelijk een soort van extreme seksuele frustratie door het verwijderen van de mannen uit de populatie

 

 

ja tuurlijk heb je stekken die minder stress gevoelig zijn, maar die komen uit eindelijk toch ook echt uit een zaadje...van een minder stress gevoelig ras.. minst gevoelige plant.

daarom gaat er aan "een fatsoenlijke" stek ook een selectie procedure vooraf..

 

en lijkt het daarom dat stekken minder snel herma's geven... simpelweg omdat er voor de sterkste plant gekozen is..

 

en ook die valt te stressen tot zelfbestuiving

Edited by skunkmonster
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi stuk Skunk! Je bent er niet vaak maar als je er bent voeg je vrijwel altijd iets nuttigs toe!

 

Top! Vaker langs komen :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

vele moderne multi-poly hybrides hebben het intersex eigenschap net als oude landrassen zoals thai,

 

je kan natuurlijk altijd dmv stress testen de minst stress gevoelige plant selecteren uit een populatie. dit zouden "breeders" eigenlijk altijd moeten doen bij een selectie naar ouders om te gebruiken in een kruising,

en is het minste wat je kan doen als "fem breeder" om ontevreden klanten te voorkomen ;) uhum

 

als je niet zou stress testen en je met STS of GA je vrouw tot geslachtsomkeer dwingt is dat ook een vorm van stress waarbij je deze innersex eigenschap kan triggeren,

en wanneer je vrouw vol ballen zit..(wat de bedoeling is) zie je een banaantje die is ontstaan tijdens dat procces natuurlijk al gauw over het hoofd.. (of valt niet te onderscheiden)

 

door de minst stress gevoelige te selecteren uit je stresstest (licht-shock) verklein je de kans op planten die deze ongewenste eigenschap zullen vertonen

 

in thailand groeien ze al honderden jaren sensemilla, alle mannen worden verwijderd, dus de zaden die worden gevonden in een gewas komt van enkele bloemen met bannantjes( innersex eigenschap) die niet vernietigd zijn. als die zaden gebruikt worden zal die eigenschap zich vaker herhalen in elke nieuwe generatie, en na een aantal jaen zal het grootste gedeelte van de populatie deze eigenschap bezitten..

 

in india hadden ze honderden jaren geleden als speciala "poddars" soort wietdokters.. die het hele veld onderzochten, alle mannelijke planten en de planten die deze eenhuizigheid vertoonde te vernietigen, ,deze poddars maakte dus ook de zaden voor boeren met zuivere mannen en vrouwen en hielden zo de lokale genen poel vrij van deze innersex eigenschap

 

als ik het heb over honderden jaren bedoel ik ook honderden jaren.

dat schijnt al tussen 1894-1895 beschreven te zijn in de volgende bevindingen: Bron

Edited by skunkmonster
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je ziet het vaker bij de moderne hybrides, vaak omdat een bubba kush of een chemdog om maar wat voorbeelden te noemen zijn ontstaan uit een intersex bestuiving.

 

dat zo'n zaadje dan vervolgs een gehypte clone only word is eigenlijk jammer..

 

vervolgens zijn er dan mensen die hem selfen ( 2klonen en 1 laten bestuiven met de (zelfde) andere kloon.. om die clone only ineens in zaadvorm aan te bieden..dan combineer je dus 2 dezelfde planten die bijde die zelfde eigenschap hebben en vergroot je de kans in de S1

 

en als je ziet hoevaak zulke uit herma onstaande ouders worden gebruikt,...

 

verneukt je eigenlijk de genenpoel door ditsoort gehypte soortjes te blijven Hypen en inkruisen in alles wat je lief is.

als je het op grote schaal zou bekijken is het bijna een inteelt van planten aan het worden die allemaal wel ergens in hun "stamboom" die intersex voorouders hebben zitten..

Edited by skunkmonster
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn intersex eigenschappen & geen innersex :popcorn:

Edited by konopi
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zullen wel meer spelfoutjes in zijn geslopen konopi,

t word me veel al in engels uitgelegd. en worstel met dyslexie ;) dus het boeit me ook weinig,

maar snap dat het vervelend leest voor anderen, ik zal nog eens even een spelling- controle er overheen gooien ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je niks aan doen als je aan dyslexie lijdt.Wist ik ook niet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...