Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tofugreen

Van 0.5 Gr/watt Naar 0.8 Of Meer

Recommended Posts

@rodja

 

Met lampen er dicht op bedoel je 50-60cm?

Hoe krijg ik meer diepte in het gewas. Hoe bedoel je dit, scroggen?

En wat is concreet een lage ec?

 

Heb vandaag alvast light mix en nieuwe voeding gehaald. Nieuwe ronde kan bijna van start. Ik hoop dat jullie gelijk hebben met de veel belovende resultaten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diepte in het gewas is dat het licht wel door de planten heen kan komen. Je wil dus je oppervlak vol benutten, maar ook je verticale "oppervlak".

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan naar het klimaat:

is er genoeg verse lucht, juist in de nacht.

en wat mij opviel is de ph die je gedurende de kweek erg laag houd.

kan je niet beter iets omhoog naarmate je kweek vordert?

ik denk dan aan 6.5 om te eindigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een beetje aarde, een beetje guano, wat schimmels en bacto iedere 14dagen en 1 op 1 is een eitje mits je klimaat op orde is.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

En 1 op 1 draaien op 120 x 120cm is meer dan 1 op 1 op 150 x 150cm nietwaar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In onze dR 120 is het vaker 700/800/900, maar dat is een klein oppervlak met maar 2 meter hoogte dus daar ben je altijd beperkt tussen stralingswarmte (kan ie wel of niet op 1000 eventueel met boost?) en met de hoogte/oppervlakte. Daar zit echt de beperkende factor om daar 1K mee te halen.

 

Mammoth elite 150 x 150 2.40 hoog met dimlux op boost is 1K echt peanuts MITS KLIMAAT OP ORDE. Eerste ronde 10 planten erin 1146 gr droog.

 

Pg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 op 1 in 120x120 is een zieke score met de holy grail grens behaald van 700g/m2.

 

Op 150x150 is dat maar 450g/m2, dus als je geen 1 op 1 draait in die tent is het niet een super ronde of zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de 150 draai ik met 21 liter Feltpots, met Complete organics en guano aarde, no fancy stuff alleen de Kalong bloom in de bloei met kraanwater pH 8.1/2.....

 

Als je met zo een oppervlakte niet boven de 800/900 zit klopt er iets niet.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelfs ik zit bijna altijd rond de 0,9 op 1, en dat terwijl ik er echt 0,0 moeite in steek.

Zeker sinds ik het GK systeem gebruik kost t me 0,0 moeite om hoog te scoren, ik weet zeker dat ondanks ik de huidige ronde echt keihard heb lopen verkloten en de planten al 5 weken geen enkele vorm van voeding gehad hebben ik nog ruim over de 0,5 gr/watt heenga.

 

Klimaat redelijk op orde, 100% donkere nachten, planten niet verzuipen of droog laten vallen en goeie spullen en genetica gebruiken, dan moet je wel heel stom zijn wil je geen 0,5+ gr/watt halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die opstelling is echt de kiloknaller van Nederland. Echter heb ik liever die nieuwe Mammoth tent gemaakt voor de nieuwe Gavita reflector, de ultimate kiloknaller en een no brainer investering zou ik opnieuw beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelfs met het zweet op de kop kom ik niet boven de 0,5 gram de watt en als de planten maar ietsje achter blijven zit ik er ver onder en de kwekers die ik ken vergaat het niet anders. Kennelijk gaat hier in Friesland iets systematisch fout. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet ook niet steeds heel artis uitnodigen Dilago lol

 

Je zaad planten gaan duidelijk beter, geen last van spint stress.

 

Succes ouwe coco kweker haha

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spint doet ze geen goed maar ik denk niet dat het de hoofdreden is dat ik er maar niet boven de symbolische 0,5 gram de watt uit kom. Echter is het wel steeds a kwaliteit rookwaar wat ik kweek en dat is ook wat waard natuurlijk. Geen kwantiteit maar kwaliteti.

 

Verder ben ik een aarde, coco noch steenwolkweker beste PG, maar een tomatenboer! :P

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indianen verhaal als je beweert dat je 1op1 draait onder 600W

900 onder een 1000W gaat wel lukken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meeste tegenvallers zijn aan fouten van mezelf te wijten. En dat zijn er echt wel wat geweest. Een paar dagen te weinig voorgroei. Te snel de hps te laag na overpotten en overzetten van onder de tl vandaan. Grond te droog laten trekken waardoor het bodemleven weer opnieuw op gang moet komen. Een blad-verwijder-experimentje. Mutanten en quasi- herma's die ik moedwillig heb laten staan. Goedkope cracktenten. Algemeen verlies van aandacht op sommige momenten.

 

Andere redenen waren vooral klimaatissues waar moeilijk op te anticiperen was.

 

Maar zelfs in de ergste gevallen is er niet onder de .5 gedraaid. Zelfs niet met genetica die van zichzelf al niet veel opbrengt. Dus ik vraag me echt af hoe mensen het voor elkaar krijgen om daar in vol bewustzijn niet overheen te komen. En ik ben ook maar gewoon een simpele hobbykwekert.

Edited by sok
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik twee lampen minder ophang zit ik over de 1 op 1, maar houd ik minder wiet over. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga t merken, maar als ik onder de .5 zit, dan word ik er niet vrolijk van...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mij zijn de kweekjes waar ik 0,5 gram de watt haal de beste scores haha! :P

 

Verschil moet er kennelijk zijn! ;)

 

Hoeveel m2 heb je het dan over? 1 op 1 op 120 x 120?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dilago

 

Haal je privebox even leeg, er kan niets meer bij

Edited by al green

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sommigen leren het nooit... gewoon de boel beetpakken en in de kliko mikken en op pad naar de shop en daar je geld uit geven

je kan kweken of je kan het niet... er moet feeling zijn...

net als dat niet iedereen astronaut kan worden soms moet je een droom laten vallen

nogmaals je hebt het of je hebt het niet en als je niet meer dan 0.5 gram per watt haalt heb je het niet in je en moet je niet jaren lang blijven sukkelen en alle tegenslagen op van alles schuiven zoals slechte aarde of voeding blablabla bullshit

 

accepteer het!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

awww hoe lief !

Share this post


Link to post
Share on other sites

nogmaals je hebt het of je hebt het niet en als je niet meer dan 0.5 gram per watt haalt heb je het niet in je en moet je niet jaren lang blijven sukkelen en alle tegenslagen op van alles schuiven zoals slechte aarde of voeding blablabla bullshit

 

accepteer het!!!

Wat een bullshit, duidelijk praat van iemand die alleen maar kweekt voor de centen. Als je het niet rookt kweek dan niet en ga aan het werk met je luie reet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat het aan de spint ligt is een feit maar als je na tig pogingen er nog steeds op blijft hangen moet je toch je conclusie trekken.

 

Het is dat je het hobby matig doet anders zou ik echt gaan postzegel verzamelen op zondagmiddag.

 

Iedereen heeft het over spuitmiddelen of tetrix maar niemand die het heeft over de eigen weerstand van de plant?

Als je een kloon maakt van een moeder heeft deze exact dezelfde eigenschappen als de moeder dus krijgen ze ook weerstand mee van huis uit, net als bij ons.

Als je een kloon helemaal uitmelkt zit er geen weerstand meer in en die zal je er ook niet in of bij spuiten...je spuit alleen het ongedierte eraf en de plant kan er zelf niet tegen vechten wat ze in de natuur vanzelf doen.

 

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja als ik na 25 jaar kweken nog net zulke fluffy wiet als jij oogst zal ik het eens overwegen oké? ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...