Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Uiteindelijk financier je de kweek altijd vanuit de opbrengst.

Al is het maar t geld wat je bespaard door je eigen blow te kweken.

Dat maakt ons dus eigenlijk allemaal broodkwekers.

Hoop wel dat ik met die uitspraak mensen niet tegen t hoofd stoot

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind ze er ook lekker bij staan. Die groeien wel dicht hoor, je hebt nog een aantal weken voor de boeg.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zojuist deed ik m'n tentje open en zag ik tot mijn verbazing dat bij het voormalig "mongooltje" er bladproblemen optreden in de vorm van roestvlekken zoals op onderstaande fotos is te zien.

Ze krijgen momenteel voeding ec 1,65-1.68 met pk 13/14 7,5ml/10L

De andere planten hebben hier voor zover ik heb gezien geen last van.

 

foto's

gallery_45163_18447_811893.jpg

 

gallery_45163_18447_1614670.jpg

 

gallery_45163_18447_1555153.jpg

 

Zou de voedingsgift te hoog zijn?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil je een foto maken als de lamp uit is, dan kan ik beter zien wat je eventueel moet doen om het niet erger te laten worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik begin zelf te denken aan een magnesium tekort.

Wel vreemd dat alleen deze plant er last van heeft, ze krijgen allemaal immers precies het zelfde voedingswater door het autopot systeem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat de herfst er inkomt. Sommige van mijn planten hebben dit ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

valt me op dat die plant ook in z'n geheel wat lichter is dan de rest.

 

@dragon6521, het is een stekkenkweek dus zijn 't gelijke planten waarbij grote verschillen in behoeftes niet snel op gaan.

 

@Dilago, dat is natuurlijk ook niet ondenkbaar maar dan zouden de bladeren toch eerder gelijkmatig vergelen van onderuit, dit is gewoon bovenop de plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat het ook is, ik zou me er in dit stadium geen zorgen meer over maken, het is toch te laat om nog bij te sturen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

valt me op dat die plant ook in z'n geheel wat lichter is dan de rest.

 

@dragon6521, het is een stekkenkweek dus zijn 't gelijke planten waarbij grote verschillen in behoeftes niet snel op gaan.

 

 

dat het stekken zijn wilt niet zeggen dat ze allen gelijk zijn, de een is beter ontwikkeld dan de ander

de een heeft meer licht dan de ander

de een heeft meer wortel dan de ander

de een heeft meer blad dan de ander

 

het is de grootste fout die gemaakt word om ze allen als gelijk te zien

dat de verschillen klein zijn is iets anders maar ze zijn er wel degelijk anders had de plant waar je het nu over hebt niet gehad en was deze gelijk net als de rest

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ dragon6521,

dat die plant wat anders is dan de rest was in het begin inderdaad goed te zien, ik stel mijn mening in deze dan ook bij.

Wat dilago zegt klopt ook zeker, bijsturen heeft nu weinig zin meer, het is wel hopen dat 't niet veel erger wordt.

Wel heb ik 'n flesje ca/mg op m'n verlanglijstje gezet :comp:

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerder te laag..

 

Ik zie hier en daar verbrande bladpunten..

 

Ca en Mg tekorten komen meestal voor in week 5-6 als ik me niet vergis. Geef je enkel PK ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey grass-hopper lijkt op het zelfde probleem wat ik had (zie mn verslag in de micro sectie)

Ben net langs mn shop geweest en aptus CaMg boost gehaald, nu hoop ik dat ik ze aankomende ronde mooi groen kan houden!!

 

Pzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

We zijn inmiddels in de 7e week beland en de dames hebben besloten om als foxtail te eindigen.

Waarom dat is gebeurd is mij nog onduidelijk, de waardes zijn namelijk als volgt:

EC 1.6

PH 5.0 in het voedingsvat.

PK 13/14 15ml/10L

Temp 20/25

 

Dilago heeft in zijn topic het zelfde probleem met deze soort en kan er ook de vinger niet op leggen waar het "fout" is gegaan.

 

Nu de foto's:

 

gallery_45163_18447_424805.jpg

 

gallery_45163_18447_1147181.jpg

 

gallery_45163_18447_812596.jpg

 

gallery_45163_18447_1203686.jpg

 

gallery_45163_18447_1984668.jpg

 

Ben nog 'n beetje aan het twijfelen wanneer te gaan spoelen.

 

Gegroet,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is alsof ik naar mijn eigen planten zit te kijken. Ik laat ze nog even staan want misschien groeien ze nog dicht.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar lijkt het wel op want de toppen van mijn planten zien er precies zo uit. Ik dacht al dat het aan de grond lag of de pk 13/14 overdosis maar zo te zien is het puur de genetica.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan is het inderdaad het soortje. Zo zie je maar dat je snel op andere factoren gezet ken worden. Terwijl het aan het soortje ligt.

Dan is het zeer goed dat een ander persoon ook dat soortje aan het kweken is en stuit op dezelfde eindresultaten.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Absoluut en helemaal omdat hij op een ander medium kweekt als ik. Misschien groeien ze nog dicht. :)

 

Overigens moet opgemerkt worden dat een maat van me dezelfde strain ook heeft staan en zijn toppen zijn wél dichtgegroeid. Hoe dicht heb jij de lamp er op Grass-Hopper en heb je de lamp ook hoger gehangen op een gegeven moment?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had die maat ook pk 13/14 gegeven Dilago? Ik dacht van niet toch? Ik denk dat daar het probleem zit...

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb C99 dit nog nooit zien doen. Op Opengrow vind je heel wat verslagen met deze strain.

 

Nog nooit gezien daar.

 

Hebben jullie stiekem geen Amnees gekregen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...