Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Nu al op 12/12? Het zit er wel zowat denk ik. Die van mij waren zo toen ik de klok omzette en dat bleek het juiste moment.

 

gallery_6495_18387_122075.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst mooi soortje aan het kweken ;) met ups en downs krijgt je tuintje toch potentie kerel

Ik schuif ook aan en succes en uiteraard volle toppen toegewenst

 

Gr. Easybud86

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou nu de 400w lamp er in draaien en dan nog iets van 2 dagen wachten met het omzetten naar 12-12.

Over 2 dagen nog eens een foto doen van het veldje.

Edited by bosrand
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de 2e dag dat de 400W bloeilamp er in zit welke ik op 440W heb gezet.

Ze gaan nu al een stuk sneller en drinken ook wat meer, de buitenste bladeren raken elkaar.

de huidige planning is dat ik per dag de tijd met 2uur ga inkorten om zo op dinsdag op 12/12 te zitten.

Er zit nog ong. 12liter groeivoeding in het vat, de volgende voedingsbeurt zal uiteraard bloeivoeding worden.

Na schatting zal dit op 1oktober zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op advies van bosrand had ik 2 dagen geleden mijn 400W bloeilamp in de fitting geschroefd, een uitstekende keuze zo is gebleken! :jump:

De plantjes hebben zichtbaar een paar tandjes bij gezet en het begint nu echt ergens op te lijken.

Zoals hierboven vermeld ben ik de dagen in aan het korten en zullen ze uiteindelijk morgen op 12/12 staan.

Foto:

gallery_45163_18447_1366596.jpg

Excuses voor het HPS licht

 

3dagen geleden zag het er nog zo uit:

gallery_45163_18447_648639.jpg

 

Bedankt bosrand :tu

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op aarde zou ik die groeivoeding nog een week mee geven, ze groeien nog 2 weken door ongeveer.

 

 

Het veldje is mooi gevuld met uitlopers, het lijkt me dat het zo wel vol gaat komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in, 2weken na 12/12 pas beginnen met bloeivoeding.

Ik kweek dan niet op aarde maar dat zal weinig verschil maken, behoefte van de plant blijft 't zelfde.

Nu zal ik wel iets eerder dan die 2weken met bloeivoeding moeten beginnen omdat het autopotsysteem over een voorraad water in het vlotterbakje beschikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dries,

Loop je dan eigenlijk niet achter de feiten aan?

Als je iets eerder begint zit er nog genoeg groeivoeding in het medium en in mijn geval in het vlotterbakje voor die periode.

 

@Dilago,

No shit Sherlock... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de eerste paar witte haartje beginnen te komen heb je toch nog tijd zat om de groei voeding eruit te spoelen?

En anders gwn goed spoelen net alleen afgezuurd water en dan overgaan op bloeivoeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb begrepen dat je mapito nooit moet spoelen met enkel water, en al helemaal niet tijdens de kweek.

Altijd met voedingswater.

Ik zou ook niet weten waarom ik de groeivoeding er uit zou moeten spoelen, kan toch geen kwaad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zover ik weet krijg je een vieze scherpe smaak als je door blijft voeden. Volgens mij deed schenkie wel de laatste week spoelen op mapito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon kraanwater is gif voor een hydro kweek heb ik me laten vertellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is ook wat ik er van heb begrepen dilago,

Spoelen in de laatste weken doe je met water van EC 1.0

Doorvoeden tot de oogst krijg je inderdaad geen lekker wietje van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vieze scherpe smaak komt door te vroeg oogsten of door te snel drogen

 

Overvoedde wiet heeft juist een zoetig smaakje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewoon kraanwater is gif voor een hydro kweek heb ik me laten vertellen.

 

Afhankelijk van het medium en wat het vast kan houden aan zouten. Je wil ze iig suikers meegeven en enzymen als je een medium hebt dat zouten opslaat en als je dat allemaal niet hebt (dwc, aero ed) dan moet je gewoon op vraag blijven voeden en is 1 dag spoelen meer dan voldoende. Te veel spoelen en je bent de smaak kwijt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even 'n kleine update.

Morgen volgen foto's, ik wil foto's zonder HPS licht posten maar was vandaag op de bank in slaap gedonderd :whistle:

 

Ze groeien als kool waardoor ik iedere dag de lamp ong. 5cm hoger kan hangen.

Ook gaan ze inmiddels allemaal gelijk op en zie je bij het "mongooltje" geen sporen meer van haar vage groei, ze zien er prima uit.

Morgen foto's dus.

 

Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed om te horen, ben benieuwd naar de foto's! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's

 

gallery_45163_18447_1772383.jpg

 

gallery_45163_18447_3886467.jpg

 

Begint behoorlijk vol te raken, ik ben van plan vanonder te gaan dieven als de groei d'r zo'n beetje uit is.

Ik ben van mening dat het de lucht doorstoming bevorderd.

Eergisteren is voor de laatste keer 10liter groeivoeding in het vat gegaan, de volgende voedingsbeurt zal bloeivoeding worden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...