Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Weet je zeker dat je de led voldoende getest hebt? En hoor je dergelijke geluiden ook meer onder ledkwekers? Niet om die led versus hps discussie nou weer aan te zwengelen, maar ik ben wel benieuwd of er ook meer kwekers nadat ze led geprobeerd hebben weer terug zijn gegaan naar hps.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat weet ik zeker D, als je je eigen medicinale clone gebruikt die al meerdere jaren onder hps draaien test en het resultaat is wat het is maak ik daar de juiste conclusie uit op. Andere led kwekers gebruiken geen clonen die ze jarenlang afbloeien, daar heb je een bepaald verwachtings patroon van, simpel omdat je ze zo goed kent. De meeste led kwekers kennen hun eigen genetica niet goed genoeg om daar zo over te oordelen. Zij zetten of steeds wat nieuws of ze krijgen hun stekken niet meer terug in de groei LOL. Dat zegt genoeg denk ik.......

 

Daarbij zie ik dat de meeste nu al vinden dat het iets te koud is en dat is nu al in de zomer laat staan straks in de winter, dan word er geadviseerd om je fan boven je armatuur naar beneden te laten blazen en zo je platen te fohne..., ik snap er weinig van want om nou bij te gaan verwarmen, wat schiet je er dan mee op....???

 

Het is naar mijn inziens meer een hype om "mee' te kunnen lullen, het heeft iig geen records gebroken kwa opbrengst of betere wiet, althans ik lees het niet.

 

 

 

DIT IS MIJN MENING, ik hoef geen preek van Wietefrats want dat interesseert me geen reet!!!! lol

 

 

 

 

Ice-o-lator op een olie eiland

 

gallery_2792_5007_964911.jpg

 

Mixing

 

gallery_2792_5007_280226.jpg

 

Dab party !!

 

gallery_2792_5007_279757.jpg

 

Genieten!!

 

Poldergrower en RhinoCbd

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijke PG maar ik ben niet overtuigd. Misschien heb je de handdoek te snel in de ring gegooid om leds al af te schrijven. En als je moet bij verwarmen is niet ideaal, maar dat ligt aan de locatie en niet aan de led. Als ik in een tentje kweek op Antarctica moet ik ook bij verwarmen. Als je nou zegt dat hps beter is voor koude locaties dan kan ik me daar wel in vinden.

 

En Wietefras boekt goeie resultaten met led en dat boeit mij wel want goeie resultaten boek ik ook graag. Ach ja, ik probeer het op korte termijn wel eens met een zelfbouw ledarmatuur. Nu ik een kweekruimte heb met cv is temperatuur geen issue meer. Zo kan ik zelf beoordelen en vergelijken, aangezien ik ook langere tijd kweek met dezelfde genetica. En ik ondervond geen verschil in smaak tussen kweken op aarde of hydro. Daar kan jij je niet in vinden vermoedelijk maar wie gelijk heeft is lastig te zeggen als het op smaak aankomt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een stek van een moederplant jarenlang onder HPS (2100K) naar led (3500K) met in vergelijking een veel hogere micromol per m2 zal zich toch moeten aanpassen aan de hoeveelheid licht & dat zal na 1 ronde niet gelijk aangepast zijn.Bergwiet zoals Nepal of Noord-Indiaas is het effect ook ineens anders zonder hoge UV & andere lichtkleuren in het spectrum , die ze normaal wel krijgen.

Het hogere segment aan het blauwe lichtspectrum zal juist te goede komen aan bepaalde terpenen zoals bv meer myrceen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ligt er maar net aan wat je goeie resultaten boeken vind.......Santanesia blijft in de bloei dus dat is niet zo een geweldig resultaat..., of kijk jij alleen naar de buds lol.

 

Ik zeg tegen iedereen test het lekker zelf, spendeer een bak geld voor zeer matige resultaten its up to you.

 

Pg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ligt er maar net aan wat je goeie resultaten boeken vind.......Santanesia blijft in de bloei dus dat is niet zo een geweldig resultaat..., of kijk jij alleen naar de buds lol.

Ja, ik kijk naar de buds. Waar kijk jij dan naar, de bladeren? Lol!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kijk ernaar of er dezelfde genetica onder word gezet maar dat krijgen sommige niet voor elkaar LOL.., ze krijgen het niet eens terug in de groei. Pas dan kun je een goed oordeel vellen, niet als je elke x iets anders eronder zet en dan zegt 'kijk eens hoe goed het gaat"!

 

Pg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal het met de tijd eens proberen want je maakt me wel nieuwsgierig. Zo ben ik ook aan de wiet geraakt in een grijs verleden, door de mensen die me ervoor waarschuwden het niet te doen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het hogere segment aan het blauwe lichtspectrum zal juist te goede komen aan bepaalde terpenen zoals bv meer myrceen.

 

Wie praat er hier over dan..., over de 'betere" terpenen Komopi?? Welke patient voelt er iets van? Noem jij ze even op dan zodat ik het terug kan lezen hier op het forum.

Er is nooit iemand die hier bericht over welke soort voor wat werkt en al helemaal niemand die het medicinaal 1 op 1 getest heeft...

Wij helpen patienten met ziektes/kwalen en krijgen feedback, zo kom je ook te weten of led werkt voor een patient, meer terpenen of niet. Allemaal geven ze de voorkeur aan hps en dat is medicinaal gebruik.

 

Het lijkt er meer op dat je het ergens gelezen heb maar dat heb ik wel vaker met jou lol.

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er bevrucht wel eens wat als je met stuivende mannen werkt lol, dit is het resultaat van accindental mayhem.

 

Hammer of Dawn x Blue Hammer aka The Allspark (clone only)

 

gallery_2792_5088_475443.jpg

 

gallery_2792_5088_1785731.jpg

 

gallery_2792_5088_982445.png

 

Genieten, wat een mango/blueberry/haze smaak in 52 dagen.

 

Poldergrower en RhinoCbd + NAW crew

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er smakelijk uit!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het hogere segment aan het blauwe lichtspectrum zal juist te goede komen aan bepaalde terpenen zoals bv meer myrceen.

 

Wie praat er hier over dan..., over de 'betere" terpenen Komopi?? Welke patient voelt er iets van? Noem jij ze even op dan zodat ik het terug kan lezen hier op het forum.

Er is nooit iemand die hier bericht over welke soort voor wat werkt en al helemaal niemand die het medicinaal 1 op 1 getest heeft...

Wij helpen patienten met ziektes/kwalen en krijgen feedback, zo kom je ook te weten of led werkt voor een patient, meer terpenen of niet. Allemaal geven ze de voorkeur aan hps en dat is medicinaal gebruik.

 

Het lijkt er meer op dat je het ergens gelezen heb maar dat heb ik wel vaker met jou lol.

 

Pg

 

Toen je een niet kleine tijd bezig was met led, deed je deze uitspraak

 

2904 Posts:

Gepost 27 september 2016 - 21:28

Medicinale ronde zit op week 7 dag 3, ze gaan eind van de week om.

 

De leds stonden er te dicht op en de planten hadden last van de lichtdruk, ze hangen nu op 40/50 cm en nu gaat het meteen beter.

De power is echt niet normaal...de planten moeten gewoon heraclimatiseren en dat terwijl ze wel wat gewend zijn.

 

Schijnbaar geen hoge lichtintensiteit gewend dus.

 

Sta in contact met growers die overgestapt waren van HPS naar CMH & die merkte ook een sterke verbetering aan kwaliteit & meer harskliervorming, zelfs op het blad, dat je ook ziet bij led.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer om dit te lezen PG , ben zelf goed tevreden over de COB's .

Draai er nu een jaar mee , en zou niet anders meer willen .

Ben toe een weg in geslagen , en ervaar dit in combinatie met tabs , schimmels en bacto op 30 liters als een eenvoudige manier van kweken , waar zelf beginners prima resultaten mee zouden moeten kunnen behalen .

Temperatuur problemen lijken mij ook zoals Dilago aangaf locatie afhankelijk , denk toch dat jullie destijds met teveel COB's per M2 geëxperimenteerd hebben .

Eigen medicijn telen ervaar ik nu als vrij eenvoudig , enige dingetje is de zoektocht ( bij mij althans ) naar het juiste soort voor de desbetreffende klachten .

Heb G-39 gerookt zowel van onder LED als HPS , ik proef het verschil niet , maar helaas bij mij ook niet pijnstillend .

Tot op heden heb ik het meeste baat bij de paarse pheno Killing Fields .

Nu T.P.R. staan en daar nu mijn hoop op gevestigd .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb met allerlei verschillende planten en setups getest, qua opbrengst (ruim 1,5 gr/watt alles meegerekend) en bag-appeal is t absoluut veel beter, maar t product zelf is gewoon prut.

Zowel bio als mineraal en n soort tussenvorm, regulier of autoflowers, resultaat is elke keer hetzelfde, effect is t gewoon niet. Komt nieteens in de buurt van zeg maar.

Leuk voor de exporthaze knallers, maar verder... nee dank u.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zullen vast wel mensen zijn die hun led wiet hebben laten testen in het lab

Share this post


Link to post
Share on other sites

HammerHead concentraat, uitzonderlijk goede meds.

 

gallery_2792_5007_1277052.jpg

 

Angola Blue, 9/10......check 10/10

 

gallery_2792_5453_948248.jpg

 

De moeder, Angola#3 100% sativa en erg trippy.

 

gallery_2792_5453_169003.jpg

 

Genieten!

 

Poldergrower en RhinoCbd

Edited by Poldergrower
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sodeju wat een lekkere knoepert!!

En iedere keer als ik die dab'jes zie loopt het water me uit de mond *JALOERS*

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honkbalseizoen is begonnen in huize PG zie ik!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dat met vleermuizenpoep....... ;) :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dat met vleermuizenpoep....... ;) :likken:

Fanboy. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dat met vleermuizenpoep....... ;) :likken:

Fanboy. ;)

I love guano idd Dil :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, maar guano is niet het enige wat de planten nodig hebben. Ik heb wel eens vleermuizenextract van NoMercy toegevoegd aan mijn vat en kon geen verschil merken in smaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het hogere segment aan het blauwe lichtspectrum zal juist te goede komen aan bepaalde terpenen zoals bv meer myrceen.

 

Wie praat er hier over dan..., over de 'betere" terpenen Komopi?? Welke patient voelt er iets van? Noem jij ze even op dan zodat ik het terug kan lezen hier op het forum.

Er is nooit iemand die hier bericht over welke soort voor wat werkt en al helemaal niemand die het medicinaal 1 op 1 getest heeft...

Wij helpen patienten met ziektes/kwalen en krijgen feedback, zo kom je ook te weten of led werkt voor een patient, meer terpenen of niet. Allemaal geven ze de voorkeur aan hps en dat is medicinaal gebruik.

 

Topspul LED wiet, vermijden indien mogelijk als pijnlijer.

 

De terpenen zijn hier voor verantwoordelijk, het aandeel werkzame stoffen wat ik wil is bijna tot niet aanwezig.

Wel de stofjes die me een zeer onplezierig gevoel geven en dit komt ook terug van degenen aan wie ik verstrek.

 

Een soort unheimlich gevoel, creepers noem ik het.

 

De mensen aan wie ik verstrek willen er niks meer mee te maken hebben na proberen.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zullen vast wel mensen zijn die hun led wiet hebben laten testen in het lab

 

 

Een vriend van mij wil de ghost train haze laten testen

omdat hij ook benieuwd is met led.

Als ik het verslag heb deel ik het wel

 

Ik ben wel tevreden over me lamp tot nu toe.

Ik heb een cv op de locatie dus bijverwarmen is voor mij niet zo een probleem.

 

Je loopt gewoon tegen andere problemen aan met led als met hps

Edited by MisterX
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef dan ook een HPS top mee van die Ghost Train die op zelfde wijze gekweekt is :search:

Zoals je ook een side by side kweek zou moeten doen om na te gaan of LED echt wel is wat je wilt.

 

Door het niet plaats vinden van bepaalde plant processen bij LED kweken verandert de wiet qua werking en dat is niet voor iedereen ten goede.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...