Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Oja, als ik de kans heb kom ik vrijdag wel weer ff aanwaaien, heb weer wat samples om te testen.

Zooitje LED ellende en wat autoflowergrappenmakerij, dus de testsessie word weer kort en bondig zoals meestal met mijn testsamples....

 

(Laatste paar sessies bestonden vooral uit: nee, nee, zeker nee, helemaal nee, verschrikkelijk nee.... oke weg met die rommel, nu weer aan t echte spul.)

(Die resultaten had ik al voorspeld, maargoed, als t niet geprobeerd word weten we t ook niet..)

misschien was het pas echt een test geweest als je niet van tevoren had gezegd dat het onder led vandaan kwam, gezien de persoon die het gaat roken voor je.
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Konopi: ik heb in tig verschillende opstellingen met allerlei vermogens per m2 experimenten uitgevoerd, ook met minerale voeding, reg, fem en autoflower planten, tig verschillende soorten en whatnot... resultaat is telkens gewoon BAGGER. NIKS MEER NIKS MINDER!

Net alsof je chinese imitatiewiet zit te roken, het lijkt er wel op maar t is niet wat t moet zijn ofzo.

Leuk voor iemand die af en toe een jointje rookt met tabak, maar voor patienten en/of kenners is t niks waard.

Zelfs met mijn nicotinehoofd pik ik de ledmeuk er vrij simpel uit..

Opbrengsten zijn wel idioot hoog, maar t effect is elke keer hetzelfde.

Alle testarmaturen zijn intussen weggegooid, weggegeven of gepromoveerd tot voorgroei/moederarmatuur, bloeien eronder is imo (en die van NAW) zonde van de moeite.

 

Met hoeveel watt aan led heb je het dan uitgetest?Autoflowers kan je niet stekken trouwens.Als je dezelfde uitvoering gebruikt hebt als de NAW boys dan heb je geen rekening gehouden met de licht intensiteit die van led afkomt.Als led trouwens niks is, waarom richten ze in de VS hele fabriekshallen (Nevada) in met alleen ledverlichting.In Nevada is het medisch gebruik legaal.Recreatief nog steeds illegaal.

 

Als ik LC zijn verhaal zo lees, zou je in principe qua effect goeie Thai wiet krijgen, beetje te vergelijken met de oude Thai stick qua sterkte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Led crap pik je er meteen tussen uit..., sterker nog patienten die nog nooit led wiet hebben gehad zeggen meteen dat het anders is en niet goed. Daar hoef je geen rocket scientist voor te zijn hoor lol. Ze discarden het meteen......

 

De mensen met iets minder ervaring zouden het graag anders zien, of die onder led kweken maar het is niet anders....

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bob dabbalina..., mr.., mr.....G-39 dab is fooking high!!

 

gallery_2792_5007_3320427.jpg

 

Gevolgd door wat Allspark

 

gallery_2792_5007_4306522.jpg

 

gallery_2792_5007_135962.jpg

 

cHeers!

 

Poldergrower en RhinoCbd

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahahaha, stelletje mafklappers :likken:

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

HammerHead Glass shatter, extremely good medicine for me..., nighty night!

 

gallery_2792_5007_2904843.jpg

 

gallery_2792_5007_185521.jpg

 

gallery_2792_5007_2142279.jpg

 

Good night!

 

Poldergrower and RhinoCbd

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@konopi: setups met 100 tot 1000w de m2, hoog en laag boven planten, zelfbouwarmaturen, kant en klare winkelversies (ook met burple leds) en whatnot.

Denk dat er aan materiaal en stroom meer dan 10k euro ingegaan is met 0,0 resultaat.

 

Laat er eerst maar eens iemand komen bij NAW met n sample ledwiet of n led-armatuur dat een duidelijke stap vooruit is, dan gaan we wel weer eens kijken of we misschien nog een poging gaan doen.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als led trouwens niks is, waarom richten ze in de VS hele fabriekshallen (Nevada) in met alleen ledverlichting

 

LED kan wel wat zijn voor patienten, ik stel niet dat het niks is en bedrijfseconomisch is er veel voor LED te zeggen op die schaal?

Je zou wel gek zijn om geen LED op te hangen en omdat je niks anders aanbiedt heb je verder ook geen last van die move :search:

Consumeren doe je het zelf toch niet :hug:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die LED balkjes die ik toendertijd had aangeschaft waren 2700 K,achteraf gezien heb ik nooit last gehad van de perikelen die jullie beschrijven.

Het smaakte gewoon als T-neon wiet,dat is mazzel hebben dus denk ik.

Mazzel dat de kleurverhoudingen ongeveer hetzelfde zullen moeten zijn,als de T-neon die ik heb.

Dat zegt de smaak tenminste wel.

 

Maar ze waren wel duur en je moest er nog zelf fittingen bijhalen dus compleet onpraktisch wat mij betreft. :lol:

 

 

Jammer dat de COB LED's jullie allemaal niet bekoort,misschien als ze ooit de kleurtemperatuur verhoudingen hebben aangepast naar een gelijkend spectrum van een HPS lamp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smaak is wat anders dan een uitwerking op pijnreceptoren bij pijnlijers.

 

De LED wiet smaakt en ruikt ok melden we allemaal al eerder en ziet er ook knap uit maar het is de uitwerking die niet heeft wat HPS wel heeft.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja precies, als je t af en toe recreatief gebruikt zal je er de eerste paar keer best wel van onder de indruk zijn.

Waren wij ook nog wel.

Maar na n korte periode alleen led-wiet roken merk je opeens dat er wat niet klopt, er mist een heel groot deel van de echte high.

En ondanks dat @NAW de persoonlijke voorkeuren qua strains en effect heel ver uit elkaar liggen, is voor de hele club de mening hierover exact hetzelfde.

 

Enigste wat ik nog niet gedaan heb is n test met led+hps in een armatuur, als ik weer eens n plekje heb om wat te klooien ga ik dat nog wel eens proberen.

120x120 tentje met 600w hps en 250w led erbij ofzo.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen ervaring met kweken met LED, maar ik denk dat de conclusies die hier eerder getrokken werden, te voorbarig zijn.

Dat is iets anders dan waar of niet waar.

Maar 'ik heb het geprobeerd en het levert bagger op' is natuurlijk niet echt een test of een gedegen methode om iets te waarderen.

 

Wellicht moet je op een andere manier kweken.

Wellicht moet je een hok anders inrichten.

Wellicht moet je de warmteverdeling anders aanpakken

Wellicht spelen vooroordelen mee van de kwekers.

Wellicht zijn de proefpersonen niet objectief (onbedoeld)

En zo zijn er vast nog wel 10 redenen te bedenken waarom het nu als 'bagger' bestempeld wordt.

 

Denk dat er nog wel wat ervaring en aanpassingsvermogen van de kwekers gevraagd mag worden, voordat je tot zulke absolute uitspraken kunt komen.

Kan me ook goed voorstellen dat ze denken 'ja daag, dat doen anderen maar. Wij willen NU resultaat'

Edited by Kees A
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als led werkelijk zulke bagger opbracht zouden er niet zoveel kwekers instappen. Gewoon zelf proberen en je weet het en ik verwacht betere wiet en een hogere opbrengst.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De patienten die elke dag cannabis consumeren als zijnde medicijn komen tot deze conclusie.

 

Dat is idd iets anders als waar of niet waar..., het is uitvoerig getest en uitgeprobeerd door de mensen die baat hebben bij MEDICINALE cannabis. Daar is geen aanpassing voor nodig lol dat is de basis waar het hele systeem op draait.

 

Alle aanpassingen die jij kees a opnoemt hebben geen invloed op het uiteindelijke product, het licht wel......

Daaruit blijkt zoals lost child al aangaf dat de planten bepaalde processen niet doormaken of stoffen niet aanmaken die je als patient nodig hebt en met hps wel hebt. Daar kun je met een aanpassing niks aan veranderen.

 

Onze patienten zijn juist heel objectief omdat 9/10 nooit met cannabis te maken heeft gehad en dus niet kunnen oordelen of het led wiet is of niet, ze kunnen alleen zeggen of het werkt of niet. De trial en error methode.., zeer effectief.

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de oplossing niet, en ik zeg ook niet dat jullie er naast zitten.

Of dat de constateringen niet kloppen.

 

Maar als je nu kijkt naar wat je in de onderstaande quote zegt...

Alle aanpassingen die jij kees a opnoemt hebben geen invloed op het uiteindelijke product, het licht wel......

Daaruit blijkt zoals lost child al aangaf dat de planten bepaalde processen niet doormaken of stoffen niet aanmaken die je als patient nodig hebt en met hps wel hebt. Daar kun je met een aanpassing niks aan veranderen.

 

Je geeft de schuld aan het soort licht, maar dat is te kort door de bocht. Er kan vanalles aan de hand zijn, en dikke kans dat LED aan de basis staat van de problematiek.

Stel, stel, dat door de andere manier van warmte-afgifte van een LED t.o.v. een HPS je een heel andere manier moet bedenken om de warmte naar 'beneden' te krijgen....

Zou dat dan bijvoorbeeld niet een van de oorzaken kunnen zijn van de 'bagger'?

Ligt het dan aan het licht of hoe je met dit licht/warmte moet omgaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk @kees dat je niet goed leest.., de planten maken belangerijke processen niet door en stoffen niet aan wat ze onder hps wel doen, dat heeft tot resultaat dat het 'effect" uitblijft. Dat is nou juist waar een patient bij gebaat is.

 

Het gaat hier niet om het klimaat want elke plant past zich automatisch aan, er moet wat bij gestuurd worden zoals Scirocco al aangaf maar anders dan dat is het licht de boosdoener en dan wel de dieptestraling incl. het spectrum. De combo tussen deze 2 is totaal waardeloos en levert 1 mainstream product op.

 

Om het duidelijker te maken, een haze hybride word je niet meer high van maar meer een vlakke stoned en dat is niet wat de bedoeling is. Dit is zeker niet alleen door mij geconstateerd maar velen met mij. Het word gegrowed onder een soort groei spectrum wat de plant processen allerminst ten goede komt.

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees het wel goed.

Maar ik geef alleen maar aan dat als jullie aangeven dat het aan het spectrum ligt, dat dit nergens direct uit blijkt.

Dat jullie dat denken (en waar jullie misschien ook gelijk in hebben) zegt nog niet dat het zo is.

Daarvoor zou je veel gedegener te werk moeten gaan om alle andere oorzaken uit te sluiten.

En die andere oorzaken schuiven jullie in mijn opinie te snel opzij.

 

Het kan vele oorzaken hebben. Die waarschijnlijk wel LED gerelateerd zijn, maar daarmee kun je niet meteen zeggen dat het aan het spectrum of soort licht ligt.

 

En er zijn ook velen die zeggen dat het wel even goed is - of zelfs beter - dus dat zegt niet veel.

 

Veel mensen denken ook dat het aantal moorden in Nederland jaar in jaar uit dramatisch toeneemt.

Maar in werkelijkheid dalen de cijfers.

Wat wel veranderd is de nieuwsvoorziening die enorm veranderd is.

Wat ik wil zeggen... 'Velen met mij' is nooit een sterk argument.

Er zijn ook velen die zweren bij homeopathie.

Dat werkt misschien soms wel, maar niet door hetgeen de bedenkers en aanhangers claimen.

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

De mening van een hoop medicinale gebruikers vind ik wat meer zeggen als een meting in een lab eerlijk gezegd.

 

Maar ik bemoei me er niet mee :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Psssst Dave, wel eens van de 'legale cannabis coalitie" gehoord?

 

Dat is een groep bankiers(inversteerders) die tegen de overheid hebben verteld hoeveel er te verdienen valt met cannabis en dan wel met 'medische" cannabis. Om dat te kunnen testen heeft de overheid een kweek/test vergunning afgegeven en hebben ze de koepel in Breda en een luchtmacht basis vol gezet met 'rassen" van de Wageningen Universiteit en de leds van een onafhankelijke led boer die ook alleen maar op geld uit is. De 'rassen" is niks over bekend lol en die led boer 'Lemnis Oreon" zijn puur op geld uit en hebben totaal niks met cannabis of iets. Het bedrijfsleven stort zich volledig op deze winst machine......, oja en met medewerking van de Overheid!!

 

https://www.hortipoint.nl/vakbladvoordebloemisterij/ondernemen/bedrijven-bereiden-zich-voor-op-grootschalige-legale-wietteelt/

 

Een stuk uit de tekst wat Brandpunt onder de aandacht heeft gebracht.

 

De deelnemers aan de coalitie hebben geen verstand van wiet kweken. Daarom hebben ze contact gezocht met Wageningen UR Glastuinbouw in Bleiswijk. Daar wordt al geruime tijd met cannabis geëxperimenteerd. Zo doet de universiteit in opdracht van het bedrijfsleven onderzoek naar het gebruik van energiezuinige led verlichting bij de kweek van cannabis. De universitaire teelt van nederwiet wordt liever niet aan de grote klok gehangen. Uit berekeningen van de universiteit blijkt volgens Brandpunt dat voor het bevoorraden van 600 coffeeshops een kweekoppervlakte van 23.000 meter nodig is. De universiteit houdt het voor mogelijk om onder ideale omstandigheden zes keer per jaar wiet te oogsten.

 

De Brandpunt aflevering: http://www.gemistvoornmt.nl/aflevering/1044971-1044971-brandpunt-14-mrt-2017

 

 

Ik geloof mensen van Brandpunt wel redelijk maar je kunt hetvook met een korteltje zout nemen lol!!!

 

Pg

Edited by Poldergrower
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Led heeft de schijn voor dat het zelfbouw armaturen zijn. Hoe dan ook, binnenkort ga ik het zelf testen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Led heeft de schijn voor dat het zelfbouw armaturen zijn. Hoe dan ook, binnenkort ga ik het zelf testen.

 

Ga je knutselen of kopen Dil?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat mij een goed voorstel lijkt.... waarom geeft Poldergrower niet wat goede stekken aan Wietefras?

En als er dan ook iemand gelijktijdig met dezelfde stekken onder HPS gaat kweken.

Dan daarna testen, blind en onder gecontroleerde omstandigheden, dan kom je misschien ook tot een meer gedegen oordeel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knutselen.

 

Succes, ben benieuwd naar je knutselkunsten :likken: :lol:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...