Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Knutselen.

 

Succes, ben benieuwd naar je knutselkunsten :likken: :lol:

Ik volg gewoon een tutorial en dan zal het wel loslopen met het nodige gevloek. :likken:

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn stekken zijn nogal root bound en ik geloof dat Wietefras daar slechte ervaring mee heeft..., haar Santanesiaas zijn nog steeds niet uit de bloei dus gewoon revegge schijnt nogal een probleem te zijn lol. Ik denk dat dat genoeg zegt over haar kweek kwaliteiten.

Ik heb het al eerder gezegt, heel erg technisch onderlegt maar planten kennis ho maar.

 

Daar komt bij dat ze denk ik niet echt onafhankelijk kan oordelen omdat er iets persoonlijks tussen zit lol, ze heeft al van dag 1 een hekel aan mij en mn guano lol. Daar in tegen ben ik blanco in de led test gesprongen en is er aardig wat tijd/geld/energie ingestoken.

Ik denk dat je dat niet echt over haar kunt zeggen als het om guano testen gaat lol, nee ze brand het alleen maar af zonder enige onderbouwing of zelf gegrowde guano kweek. Het is wat het is en daar blijft het.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knutselen.

 

Succes, ben benieuwd naar je knutselkunsten :likken: :lol:

Ik volg gewoon een tutorial en dan zal het wel loslopen met het nodige gevloek. :likken:

 

Maar goed dat je hout voor het raam hebt zitten dan, anders vliegen de schroevendraaiers door de ruit :lol: :lol:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn stekken zijn nogal root bound en ik geloof dat Wietefras daar slechte ervaring mee heeft..., haar Santanesiaas zijn nog steeds niet uit de bloei dus gewoon revegge schijnt nogal een probleem te zijn lol. Ik denk dat dat genoeg zegt over haar kweek kwaliteiten.

 

Het is misschien mijn vooroordeel, maar ik was altijd in de veronderstelling dat Wietefras een man was....

 

Maar testen is testen.

Als hij/zij (genderneutraal) wil aantonen dat LED wel voldoet, zal hij of zij ook zijn/haar stinkende best gaan doen om de stekken te laten ontwikkelen tot de mooiste opbrengst aller tijden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat wil je nu zeggen met dat artikel PG? Waaruit blijkt dat de WUR onjuiste informatie geeft gemanipuleerd door het bedrijfsleven? Ik vind dat nogal wat. Dat er belanghebbende bedrijven zijn die dit soort onderzoek willen is gewoon normaal en is een van de verdienmodellen van een universiteit. En natuurlijk spelen daar grote commerciele belangen, maar het lijkt wel of jij een complot suggereert en dat gaat gewoon te ver. Wat ik al eerder en nu Kees A je alleen maar probeert duidelijk te maken is dat jullie trial by error methode niet perse aan de LED verlichting hoeft te liggen.Het artikel waarnaar ik verwijs spreekt ook dat je wel rekening dient te houden met het cultivareffect. Wellicht dat jullie gewoon fout met LED hebben gekweekt en blijkt daar alleen maar uit dat je je medicinale plantjes niet zomaar onder LED kan knallen zonder gevolgen. De WUR staat wereldwijd bekend als een gerenommeerde landbouwuniversiteit en een grote meneer daar heeft al eens uitgevonden dat planten enkel gebruik maken van het rode en blauwe licht binnen het spectrum van zonlicht. Waar komt het idee vandaan denk je om rode en blauwe leds te gebruiken in groeilampen? Alle kweekkassen staan daar gewoon in discolampenlicht. Maar gelukkig ben je niet eigenwijs.... zet je een aluhoedje op en denk je dat je gelijk hebt. Prima hoor, maar kort door de bocht, niet onderbouwd en natuurlijk moet je doen waar je je goed bij voelt en als HPS voor jullie wel werkt is dat alleen maar goed. The good old way heeft zeker ook zijn charmes maar zo de deur naar innovaties dichtgooien kan best wel eens betekenen dat je straks achter de feiten aanloopt.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

? Inderdaad dave dat Brandpunt (niet ik LOL) aantoont hoe die 50-jarige meneer straks zn zakken gaat vullen, de markt is al kapot voordat ie begonnen is straks na de legalisatie. Hun zijn er iig geval klaar voor....., bij elke mini kweker komen ze met grof geweld de tuin leeg halen maar ondertussen staat het halve land vol op zwaar bewaakte complexen (niet voor niets in een koepel en een luchtmachtbasis lol) en met samenwerking van G4S om het al te promoten voordat het uberhaubt mag?? Slimme zet niet........er zijn er zat die het geloven.

Allemaal in samenwerking met de overheid en nogmaals 'IK" toon het niet aan maar de journalisten van Bandpunt..., dave.

 

Ik heb het trouwens gewoon op ned 2 gezien......met mn alu hoedje op haha.

 

Legale cannabis coalitie hmmm yeah right....harstikke legaal LOL

 

Pg

Edited by Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

.......... Zucht...... Laat maar..... zonde van mijn tijd....... Veul plezier en succes met HPS (dat rijmt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja cave....dave hey dat rijmt het was idd zonde van je tijd, veel plezier met je 180 watt Spectakelbox flowertboostertt LED dan ga ik zo lekker naar bed..., hey dat rijmt lol.

 

Pg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen komt er geen fatsoenlijk onderbouwd verhaal.

Een paar kweekjes gaan niet goed en meteen weten een paar mensen exact tot 2 cijfers achter de komma waar het aan ligt.

Gooien er nog wat biologisch interessant klinkende namen tegenaan, trekken een rookgordijn op en schmieren met hun 'ervaring', en hullen zich voor de rest in stilzwijgen.

Lijkt wel de politiek hier.

 

Maar wie zo overtuigt is van zijn gelijk als Poldergrower, zou ook niet bang moeten zijn om stekken aan een bewezen LED-kweker te geven.

En die dan laten kijken of het hem met LED wel lukt om er iets moois vanaf te halen.

Als het de LED-kweker ook niet lukt, maak je een statement.

En als het hem wel lukt, kun je samen kijken hoe je elkaar verder kunt helpen.

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

@konopi: setups met 100 tot 1000w de m2, hoog en laag boven planten, zelfbouwarmaturen, kant en klare winkelversies (ook met burple leds) en whatnot.

Denk dat er aan materiaal en stroom meer dan 10k euro ingegaan is met 0,0 resultaat.

 

Laat er eerst maar eens iemand komen bij NAW met n sample ledwiet of n led-armatuur dat een duidelijke stap vooruit is, dan gaan we wel weer eens kijken of we misschien nog een poging gaan doen.

 

Voeding toevallig ook aangepast? Licht is intenser & hierdoor kunnen de planten van bepaalde voedingsstoffen meer vragen dan van andere.In de tropen eet je ook anders dan op Antartica & zo is met een plant ook.

 

giphy.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

PG jullie hebben Niet Alle Wijsheid..... Hey een woordgrapje........ Ik had nog wat tijd over aangezien ik alleen maar water bij mijn plantjes gooi onder mijn nederige discolampje (ik knipper er af en toe mee voor de sfeer)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK PG, ik ga het nog een keer proberen....

 

Dit is helemaal niet om jullie aan te vallen..... Ik lees de topics van NAW graag en smul van alle concentraten die voorbij komen. Ik twijfel niet aan jullie kennis in het growen van ons favoriete plantje en zeker niet aan jullie overtuiging dat vele mensen hier medicinaal mee geholpen worden..... Dat beeld zal ook na deze discussie (die uit de hand loopt) niet veranderen.

 

Maar laten we eerlijk zijn.... NAW heeft ook commerciële belangen in deze business, net zoals de bedrijven genoemd in de documentaire van Brandpunt.. Ik vind het eigenlijk heel logisch dat bedrijven inspringen op het veranderende softdrugsbeleid in Nederland. Zo zijn de Bill Gates en Zucherberg van deze tijd ontstaan. IK had respect voor jullie toen jullie een plaatsje kregen in Sannie's Shop. Dat de Nederlandse regering hierin ook geïnteresseerd is, is ook niet gek. Met de instortende huisjes in Groningen gaat er veel belastinggeld verloren. De staten in Amerika waar de legalisatie een feit is laten een belangrijke belastingwinst zien. Handig hoe je over mijn andere argumenten in deze heenspringt maar er valt je toch het ontbreken van enige realiteitszin te verwijten. Vandaar mijn aluhoedje. Oh en er is in de Koepel van Breda nog nooit een wietplantje gekweekt hoor............ Daar doen ze aan Escaperooms en studentenwoningen.... Dat waren locaties die mogelijk geschikt waren voor deze test....... Lees en informeer U.......Buiten het feit dat ik maar (ja en denigreer het maar) onder een discolampje kweek, heb ik wel verstand van ondernemen en weet wat commercie betekent. Ik lees ook nergens dat je de Universiteit van Wageningen in twijfel trekt, alleen dat het onderzoek door belanghebbende in deze industrie werd aangevraagd......Spijt dat je het zelf niet hebt gedaan? Het is heel normaal hoor in een industrie. Jouw bezwaren zijn niet onderbouwd en worden weggewuifd als zijnde ik weet het beter......... Helaas, zo werkt het niet in deze wereld....... Maar het geeft wel een beeld hoe jij denkt.... net zo commercieel als de rest!!!! Ik ben malle Pietje nie....... nie hey

 

Kan niet wachten op je volgende denigrerende antwoord en ga nog even met mijn discolamp knipperen.......... En kijk toch weer uit naar de heerlijke dabbies die jullie produceren...... Slaap lekker

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knutselen.

 

Succes, ben benieuwd naar je knutselkunsten :likken: :lol:

Ik volg gewoon een tutorial en dan zal het wel loslopen met het nodige gevloek. :likken:

 

Maar goed dat je hout voor het raam hebt zitten dan, anders vliegen de schroevendraaiers door de ruit :lol: :lol:

Ik heb een accuboor en het hout zit achter het raam, of denk je soms dat ik in een kraakpand kweek? :icecream: :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knutselen.

 

Succes, ben benieuwd naar je knutselkunsten :likken: :lol:

Ik volg gewoon een tutorial en dan zal het wel loslopen met het nodige gevloek. :likken:

 

Maar goed dat je hout voor het raam hebt zitten dan, anders vliegen de schroevendraaiers door de ruit :lol: :lol:

Ik heb een accuboor en het hout zit achter het raam, of denk je soms dat ik in een kraakpand kweek? :icecream: :likken:

 

Ligt eraan of je binnen of buiten staat ;) , ik neem aan dat je niet op straat gaat liggen knutselen :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me oprecht af wie of wat jullie nou willen overtuigen of bewijzen......

 

Wij (NAW en Scirocco) hebben het ZELF uitvoerig getest en daar is een conclusie uitgekomen.., al paar mnd terug trouwens lol.

 

Dat jullie het er niet mee eens zijn is jullie zorg, wij veranderen niet van standpunt nee er komt meer aan het licht naar verloop van tijd...., er melden zich steeds meer kwekers die hetzelfde 'ervaren".

 

Het lijkt wel of jullie mij voor WUR aanzien en het niet eens zijn met mijn onderzoek lol.

 

Ik vind het een eer!!

 

Pg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@konopi: lees mijn laatste paar posts eens goed, je antwoord heb ik al meerdere keren gepost.

Heb geexperimenteerd met ongeveer alle variabelen die ik kon beinvloeden, niks gaf noemenswaardige verbetering.

 

@cavedave: toevallig heb ik exact diezelfde spectrabox als jij hebt ook meegenomen in de testsessies samen met n marshydro en nog zoiets, bracht ook geen verbetering ondanks alle leuke discokleurtjes.

 

 

Als er iemand tegenbewijs wil leveren dat led wel dezelfde of betere kwaliteit brengt, kom maar op.

Krijg je van mij n stekkie van n s5 plant, mag je 60 dagen later met t eindproduct komen showen.

Eens kijken of jij er meer uit haalt als ik. (Plant is niks bijzonders of medicinaal interessant, maar onder led wel in 50 dagen klaar, bijna niet te vermoorden en ik ken r heel goed)

Niet lopen huilen als je product de grond in getrapt word, daar ben ik na 3215644 led samples gebracht te hebben wel enigszins aan gewend geraakt, voor n buitenstaander zou t wat hard kunnen overkomen.

 

Heb gisteravond nog ff 3 unmarked samples meegenomen naar t HQ als blinde test, waarvan 1 ledbaggerhaze. Mannen hadden t er al uitgepikt nog voordat t zelfs in de fik gestaan had.

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knutselen.

 

Succes, ben benieuwd naar je knutselkunsten :likken: :lol:

Ik volg gewoon een tutorial en dan zal het wel loslopen met het nodige gevloek. :likken:

 

Maar goed dat je hout voor het raam hebt zitten dan, anders vliegen de schroevendraaiers door de ruit :lol: :lol:

Ik heb een accuboor en het hout zit achter het raam, of denk je soms dat ik in een kraakpand kweek? :icecream: :likken:

 

Ligt eraan of je binnen of buiten staat ;) , ik neem aan dat je niet op straat gaat liggen knutselen :likken:

In theorie zou ik met een ledarmatuur geen argwaan wekken maar ik klus ook niet in mijn kweekkamer want dat is nogal donker. :innocent: :rtfm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat er bij Poldergrower niet helemaal in wil gaan, is dat ik (laat ik vooral voor mezelf spreken) helemaal niks wil bewijzen.

Het enige waar ik aan twijfel zijn de conclusies.

 

''Wiet die ik onder LED heb gekweekt is bagger. Dus het licht dat van LED af komt is kut''.

 

Terwijl mijn voorlopige aanname is (en een aanname is iets anders als 'ik weet het zeker') dat als je LED gaat gebruiken, je ook andere omstandigheden zult moeten aanpassen.

Zoals je in een motor wel een bepaald onderdeel kunt vervangen door een nieuwe ontwikkeling, maar dat je dan ook andere onderdelen in je motor of in je auto moet aanpassen om tot een beter of evengoed resultaat te komen.

 

Scirocco vertelt deze ochtend in een ander topic bijvoorbeeld

snapback.pngscirocco, on 09 September 2017 - 09:39 , said:

 

Gebrek aan stralingswarmte en luchtcirculatie gaf daar bij mij de grootste problemen, gecombineerd met te koud blijvende potten

 

Daarmee geeft hij al aan dat er aanpassing nodig zijn. Als je dit niet of onvoldoende doet, en als dan de kwaliteit niet goed is, bestaat er dan misschien de mogelijkheid dat dit hele niet optimaal functionerende proces ook wellicht tot baggerwiet zou kun leiden?

Dat is de enige vraag die ik stel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rhino&PG:

 

Misschien is t n idee om een WF Led testje te organiseren omdat iedereen zo zeker lijkt te zijn dat we het fout hebben?

Er ligt vast nog wel n zakkie zaadjes van t een of andere project dat we daarvoor kunnen gebruiken wat niemand anders heeft (om valsspelen uit te sluiten)

Uitdelen van stekken is geen optie omdat dat verboden/zeer strafbaar is, voor zaadjes geld dat niet..

Wie weet komt er iemand op de proppen met n sample dat wel nieuwe inzichten bied... en anders valt er weer n hoop te lachen.

 

Eisen: kweekverslag(je) met opgave van temperaturen, instellingen en specificaties van materiaal en gebruike voedingslijn en medium.

 

@Kees A: ik heb 2 jaar lang tests gedaan met allerlei aanpassingen op ongeveer alle factoren die ik kon bedenken, voor DUIZENDEN EUROS aan gear en stroom erdoorheen gejaagd, en niks gevonden dat beter presteert als n 50 euro hps setje van de gs op de hoek.

Ik heb nu geen enkel aanknopingspunt meer over wat imo nog tot verbetering zou kunnen leiden dus laat eerst iemand anders maar eens komen met n sample dat wel induk maakt, tot die tijd is t voor ons ff genoeg geweest.

Edited by scirocco
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is hier een terpenenkwestie my friends,it's all about the combo of flavanoids and terpenes together WITH the THC that's giving a pain killer.

 

En de aanmaak en verhouding van deze werkzame stoffen heeft gewoon te maken met niet alleen de lichtintensiteit,maar ook met de VERHOUDINGEN tussen UV en infrarood en ALLES daartussenin.

Hoeveel % van elke kleur vormt een slice in the total pie,that's the question.

Kijk maar naar het kleurenkaartje die je bij een HPS bulb krijgt........

 

Daarom is goed geteelde buitenwiet/kaswiet ook zo lekker,de zon is de beste HPS ever met alle kleuren v/d regenboog :lol:

Laat ze die maar nabootsen in een COB LED.

 

 

Mijn schoonvader heeft last van allerlei pijnen,en smoken helpt hem enorm.

Hij weet zelf welke soortjes hij prefereert.

 

De autoblueberry die onder mijn LED balkjes wegkwam,verschilde niet in pijnstillend effect van normaal volgens hem.

Dus had hij een dikke weckpot vol gekregen :likken:

 

 

Gewoon mazzel hebben met de spectrumverdeling denk ik :mellow:

 

 

 

 

Jah bless!

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat begrijp ik, Scirocco.

Ik zou ook de handdoek in de ring gooien.

 

Ik zeg ook niet (ik blijf het maar herhalen) dat jullie het fout hebben.

Maar als een methode al jaren lang gebruikt wordt en door schade en schande en door de bijdragen van velen tot een bewezen resultaat leidt (ik doel hier op klassiek kweken onder HPS).... en je verandert dit ingrijpend door een andere lichtbron, dan blijf ik van mening dat je niet te snel de lichtbron ALLEEN de schuld mag geven van baggerwiet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, Scirocco, doordat jij spreekt van ons en jullie en geassocieerd wordt met NAW, maak je jezelf er niet objectiever op. En bovendien is er geen ons tegen jullie, want de meesten van ons waaronder ik hebben nog nooit met led gekweekt noch er van geproefd. Als ik jullie was zou ik zeggen: wij waren niet enthousiast en onze patiënten evenmin, maar probeer het zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voeding toevallig ook aangepast? Licht is intenser & hierdoor kunnen de planten van bepaalde voedingsstoffen meer vragen dan van andere.In de tropen eet je ook anders dan op Antartica & zo is met een plant ook.

 

Ja, 1e ronde was ik veel te voorzichtig.

Pas na de 3e ronde ben ik mijn mening toegedaan dat de wiet iets mist tov HPS uitvoering van die wiet.

 

@PG

er staat dat LED wiet voor pijnlijers niet zo lekker uitpakt en wat voor vlucht zoiets dan neemt op basis van wat ze allemaal aannemen :withstupid:

 

Het zit 'tussen de oren' PG, vertel dat je patienten maar,.

De bias rammelt zo hardt dat ze de klingel niet meer horen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat wordt ook gezegd over hydro wiet, beste LC o.a. door de leden van de politieke partij NAW. ;)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

@konopi: lees mijn laatste paar posts eens goed, je antwoord heb ik al meerdere keren gepost.

Heb geexperimenteerd met ongeveer alle variabelen die ik kon beinvloeden, niks gaf noemenswaardige verbetering.

 

Dat had ik wel gelezen van mineraal tot bio.Het kan zijn dat de planten bepaalde elementen vragen die niet in de voeding aanwezig zijn, dat niet direct aan de groei & bloei te zien is , maar wel te merken in de aanmaak van secundaire plantenstoffen.LC gaf ook al aan of er iets niet aanwezig is.Meeste samengestelde meststoffen zijn afgesteld op wat de planten nodig hebben voor de groei & bloei.Icm andere factoren zoals temperatuur zoals Kees A al aangaf kunnen dingen anders gaan lopen.Het bewegend plaatje dat ik plaatste is van planten die staan onder 45W Led 6400K.Planten ontwikkelen zich er goed onder maar weinig wattage.Geeft ook aan de lichtintensiteit die er vanaf komt.Met 45W HPS ga je dit niet krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...