Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

HackTheSystem

Spui En Spuw En Deel Je Scheel

Recommended Posts

Kwam een leuke meststof van DCM tegen, ben wel erg fan van dit merk. In het verleden de groentenmest gebruikt met goed resultaat en dit jaar de Beendermeel en Tuinkali mix 1:1 in de kinderschoenen. Ze hebben een breed assortiment, maar wat ik tegen kwam ben ik toch wel erg nieuwsgierig naar.

 

De Kip-koe-Paardenmest korrels ---> http://www.warentuin.nl/koe-kip-paardenmest-gedroogd-18-kg-dcm

 

Alleen kippenmest is vaak niet voldoende is gebleken en zorgt voor tekorten in het bloeistadium. Koemest is wat trager in afgifte van voeding dus iets langere termijn als kippemest, en als klap op de vuurpijl ook nog wat paardenmest erbij. Kan niet beter toch wat jullie?

 

Ik kan trouwens kamelenmest krijgen van het circus maar ben er sceptisch over daar ze alleen hooi als dieet krijgen.. Dan kan ik net zo goed koemest nemen, of denken jullie dat het verteringsproces van kamelen anders is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

dcm vind ik ook 100 punten

vooral die tomaten mest

die kip koe paardemest is niet duur btw .

en dcm vivimus grondverbeteraar moet je ook niet teveel van in doen

ik deed toen 50 % maar die boost was teveel stikstof kreeg toen heelveel donkergroene bladeren

ipv toppen .

en het verteringsproces van kamelen heb ik de ballen verstand van .

was es een olifant die een kameel vroeg waarom tieten op je rug ?

goeie vraag voor iemand met een lul tussen zn oren

 

ggm :likken:

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha leuke :P

 

Daarom ben ik er wel geinteresseerd naar omdat die goedkoop is. Het is gewoon stalmest in korrelvorm dus het kan niet beter eigenlijk.

Ik kan ook ff het weiland in gaan waas ossen grazen, eigenlijk hoeft het helemaal geen geld te kosten, maar om nou zelf mijn korrels te draaien zie ik niet echt zitten, door de strond te roeren. Je kan er wel een leuk mengseltje van maken stel je voor dat je een specikuip vult en het aanlengt met water tot een draaibare vloeistof, zooitje lavameel erin, en verpulverde kippemest en gooi maar uit over een bouwzijl om te drogen, kapot slaan met een hamer en zie daar je eigen mestkorrels.

 

Maar je moet niet bang zijn om strond te vangen met je bakkes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, even delen wat ik heb staan. Foto's zijn van gister. Dit is een selectie van de grow, maar ze zijn representatief voor wat er staat.

 

Al deze planten zijn relatief klein omdat ze pas half, tot eind juni zijn gezet. Lengte varieert van 120cm tot 220cm.

 

 

 

Ierbei, paars. Blijft nog 1 week staan waarschijnlijk. 2 kleine stukjes rot (zeer netjes na het weer van afgelopen week), hoofdtop nog intakt.

 

gallery_25884_18433_477848.jpg

 

gallery_25884_18433_1053854.jpg

 

gallery_25884_18433_691101.jpg

 

Herijuana, ook een heerlijke soort voor buiten

 

gallery_25884_18433_221770.jpg

 

gallery_25884_18433_158871.jpg

 

gallery_25884_18433_11983.jpg

 

gallery_25884_18433_1067401.jpg

 

HerijuanaXNDB

 

gallery_25884_18433_924112.jpg

 

gallery_25884_18433_558713.jpg

 

Ierbei, groen. Zelfde verhaal als de paarse. Ietsje meer blad, maar wel compact.

 

gallery_25884_18433_1036098.jpg

 

gallery_25884_18433_1334128.jpg

 

ChemistryXMighty Mite, van wiet 61. Minst ver in de bloei bij mij, op een amnees na dan...

 

gallery_25884_18433_929322.jpg

 

Nog een herijuanaXNDB

 

gallery_25884_18433_729361.jpg

 

Links Oldfarmer nepal, niet echt een indrukwekkende soort bij mij en rechts ErdbeixHerijuana. Mooi en stevig. Ook een eigen kruising.

 

gallery_25884_18433_284645.jpg

 

Danish Gold, de enige enigzins compacte deen die ik heb

 

gallery_25884_18433_262709.jpg

 

 

En dan een topje ierbei geknipt vanwege rot. Kan nog 1 a 2 weken staan. Het was een gokje om ze niet vorige week te oogsten, vanwege het slaechte weer, maar ze hebben het zeer goed doorstaan en kunnen nu deze week ff knallen en afronden in de zon :dribble:

 

gallery_25884_18433_497294.jpg

 

gallery_25884_18433_1244799.jpg

 

Zo heb ik toch nog wat gedeeld van mijn grow :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal toppie!!

bedankt voor uw bijdrage meneer monti :icecream:

 

je hebt nog veel oldskool soorten staan en die doen het blijkbaar toch het beste.

mooi op tijd in bloei allemaal en ik zie niet veel fluff voorbij komen,

dat heb je nog lang niet zo slecht gedaan hoor!

 

mag ik raden van wie wiet61 zijn ierdbei nootjes krijgt? :innocent:

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn dat de Basics Ierdbei f3? Of zijn dit ierdbei die ergens van een kweker komen?

 

Gelukkig heb ik nog een kleine batch originele Ierdbei basics, gaan voor de selectie volgend jaar voor de zaden.

 

De GG#2 selectie is gemaakt, ik hoop dat ik het red met de vrouw maar de man is al geoogst. De mooiste uit 40 mannen is dit de geluksvogel.

Ik let niet op de bloeitijd maar wel die het eerste bloeid, die is dus het vroegst. Veel te laat gezet dus je kunt nu niet meer van een bloeitijd uit gaan.

De vrouw heeft en compacte topopbouw en mooie vertakkingen, een mooie kandidaat dus om zaden mee te maken, echt een gouden soort voor Guerilla!

 

De man, mooi groot, kerstboom opbouw dus iets van Sativa erin. Mooie internode opbouw en gewoon over het algemeen een intimiderende verscheining tussen de 40 andere mannen. De mooiste man van het veldje;

gallery_43225_17838_1036818.jpg

 

En dan de vrouw, evenals de man, mooie vertakkingen en mooie compacte internode opbouw. Topopbouw is vooralsnog ook lekker compact. Ook de mooiste compactste vrouw tussen alle mooie dames, selectie uit 52 vrouwen!

gallery_43225_17838_1068245.jpg

 

Ik zal de vrouw waarschijnlijk vroegtijdig moeten oogsten in de m, maar ik zing het wel uit in een vaasje, er zullen heus wel wat rijpe pitten uit komen!

De man staat inmiddels ook al in de vaas voor het opvangen van het stuif.

 

Guerilla Gold#2 selectie, man en vrouw geselecteerd uit 96 planten. Alleen de beste worden geselecteerd. Nu nog letten op de resistentie, er zitten een paar compacte vrouwen tussen, degene die het minste rot vertoond daar word mee gekruist!

 

De man zal tevens ook een S5 bestuiven en de geselecteerde PP×GG#2 stekken.

 

De groeipotentie van deze soort is belachelijk goed gewoon. In 2 weken tijd zijn ze een meter in de lucht geschoten. Waarschijnlijk ook de tijd van het jaar die de groei een spurt geeft. Speedgrowing!

 

Groetjes!

Edited by HackTheSystem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks ltgs :punk: enne wie....? :whistling

 

@ hack

Ik heb ze uit een ruil met een ander forumlid. Het was van basic seeds en is doorgeselecteerd tot f5 door LBH heb ik me laten vertellen. Ik dacht een keer gelezen te hebben dat hij vooral geselecteerd heeft op vroeg bloeien.

 

Die man ziet er mooi uit, heel vol! Staan ze op guerilla, of ergens thuis, omdat je de omgeving wegknipt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ergens in een omgeving die wij niet meer op het forum mogen laten zien monti :likken:

ik zal binnenkort ook eens zo'n gekke uitgesneden foto uploaden,

heb zelf nog een niet eerder vertoond, klein bosje mighty's in de M staan

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, dat heb ik dan toevallig dit jaar weer niet. Zo legaal. :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja moet ook eerlijk toegeven dat ik dit jaar voor het eerst eens iets in de M probeer.

gewoon een beetje aftasten hoe het er daar allemaal aan toe gaat enzo.

ik voel mij wel heel anders in zo'n M veld dan in de reguliere bosjes waar ik normaal rondhop.

ben nu toch een klein crimineeltje geworden :innocent:

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Monti ,wat mooi die paarse ierdbei , ik vind het toch een mooie kleur voor een wietplant , en zeker als hij nog compact spul leverd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste jaar dat ik in t veld was, was het een goede zomer voor de planten. De stengels stonden tegen de 3,5/4 m toen. Dan voel je juist heel veilig, misschien ook omdat ik er al meerdere jaren planten had, dus het was ondertussen wel bekend. Als je er doorheen loopt is het elke keer weer een verrassing als je je eigen planten tegenkomt. Tenminste ik ging altijd in het donker dan is het altijd een beetje gokken waar ze precies staan :P

 

Ja wiet, die ierdbei is echt mooi en vergeleken met een autoflower die ik eerder die dag knipte, echt de hemel op te knippen. Na de grotere bladeren, een paar keer choppen en schoon. Zo netjes heb ik naast heribei en een andere kruising met ierdbei nog niet gehad. Maar goed ik heb 2 jaar geleden ook weleens een meer fluffie ierdbei gehad, misschien lag het aan het weer, maar het was iig niks, rotte ook nog snel. Deze 2 pheno's zijn goed! :innocent: :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroege bloei is leuk maar niet mijn hoofddoel, maar ik vind compactheid en resistentie toch iets zwaarder wegen dan vroege bloei. Vroege bloei is niet per defenitie schimmelresistentie, het heeft alleen als effect dat je de oogst eerder binnen kunt harken, maar of je daar happy mee moet zijn als die niet tegen de schimmel kan weet ik niet maar vooralsnog weinig rot daar!!

 

Vroege bloei is bijvoorbeeld goed om op te selecteren als je bijvoorbeeld met een laat soortje kruist.

 

Maar laat, is niet zo nadelig als veel mensen denken, vaak valt de schimmel reuze mee want schimmel houd niet van de kou.

 

Wat betreft de uitgesneden foto's, de achtergrond en omgeving is onbelangrijk dus meer informatie dan alleen de planten vind ik overbodig :) Het gaat alleen om de planten dus ook alleen die staan op de foto. Daarmee ontneem ik het eventuele risico dat iemand een link legt of kan leggen. Bijvoorbeeld als er een veld ontdekt word en er staan bepaalde herkenningspunten dan is het bewijs vlug geleverd natuurlijk.

 

Ik vind het nog steeds stuitend dat mensen foto's van complete landschappen in hun verslagen zetten en het dan vreemd vinden dat ze na een maand ontdekt zijn.. Komt allemaal door zulke onzin omdat ze van a tot z bijna uitstippelen waar ze aan de gang zijn, niet met woorden maar met een foto die in de verkeerde handen die punten herkent is het een GPS locatie. Een aparte boom of struik kan al genoeg zijn. Niet elke soort boom of soort struik groeid overal in Nederland dus aan de hand daar van kan je al een goede insteek maken waar een locatie zou kunnen zijn. Ik kan er uren over doorgaan maar ik toon enkel wat er te zien valt en voor de rest niks! B) Waar ze staan is ook niet van toepassing, ze staan binnen of buiten en ze staan buiten!

Edited by HackTheSystem
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivm foto's doe ik meestal ook zo

maar zo gaat ook.

 

bovenkant gefimde plant

gallery_29207_18426_984344.jpg

 

hightower

gallery_29207_18426_858250.jpg

 

stam van mijn mannelijke plant

stam m

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

albumtoegang gewijzigd

nu doet ie het wel waarschijnlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongens jongens jongens.

 

Ik ben onderhand groener als jullie planten van jaloezie!

 

Heerlijke foto's!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het leek me wel leuk om dit te delen met jullie.

Reageer zelf niet zo heel vaak maar heb wel een hoop geleerd en is te zien;)

 

Veel kijk plezier

 

 

Groet,

Toppert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op volgorde: passion#1, AMS, grapefruit, hollands hope, daarna nog een kleine passion volgensmij daarna 3 easy sativas en aan het einde een AMS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het wel apart dat er zoveel verschil van bloeitijd zit in de Easy's, op guerilla en in de kuipen precies hetzelfde. Ik heb tot nu toe 3 pheno's gevonden. De "vroege" pheno, de "bossige" pheno en de "late" pheno. Hopen dat ze allemaal mooie vette knapen brengen zodat we die lege gripzakken kunnen vullen. De vloei ligt hier al gespreid!!

Edited by HackTheSystem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wij hebben ook een vroege pheno en eentje die net ietsjes later is ook hebben we een late die paarse toppen aan het maken is:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...