Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

HackTheSystem

Spui En Spuw En Deel Je Scheel

Recommended Posts

Ik heb er wel 2 met paarse bladstelen en gedeeltelijk verspreid enige paarse tonen te vinden op de stam, maar toppen vertonen nog geen paars.

Hoop ook dat ze bij mij gewoon mooi wit worden.

 

De paarse bladstelen is doorgaans verminderd na strooien van NPK korrels dus waarschijnlijk meer een voedingsprobleempje geweest dan genetische invloed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken Herbei die nog aardig compact aan het worden is en geen rot:

 

gallery_5015_16554_98456.jpg

 

Grote easy's zonder bloei, wordt niets meer dus.

 

gallery_5015_16554_325191.jpg

 

gallery_5015_16554_56106.jpg

 

Srawberry kush op de voorgrond. Is tussen de 2,5 en 3 mtr. Is alleen maar de lucht in gegaan. Bloeit nu dag of 10.

 

gallery_5015_16554_131511.jpg

 

De groeiende herbei stekken pheno nu paar weken in bloei. Geen rot.

 

gallery_5015_16554_311143.jpg

 

Gold rush, dag of 10 in de bloei. Wel 2 van de 5 paars.

 

gallery_5015_16554_280777.jpg

 

gallery_5015_16554_253258.jpg

 

gallery_5015_16554_120064.jpg

 

Nep Zaden heribei herbei roze haren pheno. Super mooie golfbal top opbouw, nu al compact en 0 rot. In geen enkele zaden herbei. Sannie begin ik steeds meer dankbaar te worden. 80% van de planten roze pheno! En de groene ook zeer mooi en geen rot.

 

gallery_5015_16554_11241.jpg

 

gallery_5015_16554_7313.jpg

 

gallery_5015_16554_307468.jpg

 

gallery_5015_16554_360802.jpg

 

gallery_5015_16554_176662.jpg

 

gallery_5015_16554_56021.jpg

 

gallery_5015_16554_71649.jpg

 

GG2 x PP pheno 2 die van af eind juli bloeit. Wel vroeg maar topen nog niet echt compact en hier en daar plukjes rot. Ze zitten natuurlijk wel dicht tegen de grond. Als het niets compacts word gaat deze er ook uit volgend jaar. Jammer maar helaas.

 

gallery_5015_16554_302730.jpg

 

Mooi voorbeeld van hoe het op de foto er leuk uit kan zien maar in het echt niet zoveel is.

gallery_5015_16554_173923.jpg

 

Pheno 2 is een dikke week nu aan het bloeien. Wel mooie opbouw, is gewoon PP wat ik zie.

 

gallery_5015_16554_286044.jpg

 

gallery_5015_16554_134483.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die pheno 2 vind ik nog niet zo heel slecht uit zien eigenlijk johnny, maar misschien wat je zegd op de foto ziet het er vaak mooier uit, ze zijn wel heel laag aan de grond inderdaad. Pheno 1 bloeid bij mij ook pas een week of anderhalf in het M.

 

Kan zijn dat pheno 2 nog dicht gaat puisten, je weet niet wat ze op het eind doen en de PP kennende die moet het echt van de laatste anderhalve week hebben. Wie weet wat ze nog doen. We kunnen pas een oordeel trekken als het einde van de bloei naderd. Neem de heribei stekken als je voorbeeld, in de groei zien ze er niet uit maar de toppen zijn prachtig.

 

Heribei gaat goed daar ook, echt een klassieker geworden bij de guerilla's. Hij is gewoon niet meer weg te denken ik vind het in ieder geval een mooie soort sowiso voor in de tuin. En zoals bij mij ook die late kuteasy's, maar geef het niet op, alles wat eraf komt is winst.

Ik vind dat Female Seeds daar wel iets aan mag veranderen, teveel bloeitijd verschil om ze grootschalig neer te zetten. Dit is echt een soortje voor enkele stuks maar om commercieel een groot veld mee te zetten raad ik ze wel af vanwege de grote verschil in bloeitijd, het kan maar zo 3 weken verschil hebben man dat kan gewoon niet. De heribei daarentegen hebben altijd wel een mooie constante bloeitijd.

 

Maar johnny zeg zelf, wees hem maar dankbaar want het moest er een keer van komen dat die reg. in handen moest vallen ergens :D

 

Je hebt daar een leuk bosje staan met pheno 1 man!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

het gaat toch goed daar , je hebt niks te mopperen als ik dat zo zie daar , op naar volle zakken , moeten ze wel af bloeien natuurlijk , ik heb er ook een hard hooft in hoor ,ik zie niet zitten dat er flink geoogst gaat worden met dat kut weer wat er weer aan komt .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er wel goede hoop in, vooral die late pheno's die slaan het regen wat er nu valt allemaal over.

 

Ik denk dat wel best nog leuk gaan draaien allemaal! Is het dat niet elk jaar? :)

 

Ik vind in ieder geval niet dat een Strawberry Kush het moet winnen in bloeitijd van een Easy, zelfs de S5 bloeid nu in de kuipen en de laatste Easy's op de spot zijn er ook bij nu zo langzamerhand.

 

Trouwens Johnny, wat is er met je Goldrushes aan de hand die zijn niet echt supergroot geworden.. Kuthoekje met kutgrond op je spot?

Edited by HackTheSystem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor die heribei's, dat is hoe ik haar ken van een aantal jaar geleden :dribble: Super nice, echt mooie planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guerilla Gold#2's zijn bestoven, 3 pheno's in totaal. De sativa pheno, hybride pheno en een mooie paarse indica pheno. Alle 3 zijn ze mooi compact.

 

Gelukkig stond de wind de verkeerde kant op want de berg opgeknipte mannen gooide een stofwolk omhoog toen ik checkte of ze nog actief waren en dan waren ze gvd!! Ik heb er een zooitje bladeren en zand overheen gegooid zodat het stuif geen uitweg meer vind. Geluk gehad!

 

Dus wees gewaarschuwd mensen, de mannen kun je nog net zo klein opknippen 9 van de 10 keer blijven ze stuiven. Begraaf ze! letterlijk!

 

Graaf een kuil en gooi ze erin en pleur hem weer dicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi hoor johnnyman!

die heri's zien er super uit, precies de goede pheno's zoals ik ze mij ook kan herinneren.

 

trouwens, ik zie het verschil niet hoor, waar houd nou het gras op en waar beginnen de planten?

of staat het veld gewoon helemaal vol :likken:

die easy's kun je echt nog wel wat van pakken hoor, jammer dat ze zo laat bloeien natuurlijk maar 1 soort moet de laatste zijn toch?

maar ik moet toegeven dat dit niet de easy's zijn zoals ik mij herinner, bij lange na niet.

kijk maar in bijvoorbeeld, the comeback of ltgs, dan zie je toch duidelijk dat ze veel sneller waren met bloeien.

en ook veel meer homogeen dan wat we nu hebben..

 

bedankt voor de foto's,

zijn we toch weer een beetje op de hoogte! :dribble:

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind de heribei toch echt met uitstek de meest geschikte soort voor de comercie. Homogene pheno's, vroegheid van de ierdbei en de compactheid van de herijuana. Rotgevoeligheid valt ook wel enigszins mee in goede omstandigheden.

 

Ik hou de Easy's er wel als laatste optie op na van alle soortjes die ik heb, want ik vind het toch wel erg vervelend dat ik nu in misschien wel 5-6 keer moet oogsten.. Normaal is het in 1 keer, of maximaal 2 keer en dat is jammer, dus een minpuntje toch wel voor de easy's. Misschien maken ze het nog goed door de zak extra te vullen dan vind ik het goed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is ook weinig achtergrond informatie beschikbaar van de Easy's. Worden maar gewoon een zooitje vrouwen en mannen bij elkaar gezet of word er echt geselecteerd? Als er geselecteerd werd dan zie je veel mee gelijkenis. Ik heb een Guerilla Gold#2 selectie gedaan en daar heb ik een veldje mee gezet van 96 stuks. Enige achterbllijvers erbij.. Maar een totaal van 52 vrouwen en 40 mannen al te saam. De vrouwen hebben veel gelijke topopbouw en misschien een stuk of 5 latere pheno's. Dat is 10% Bij de easy's is dat 45-55% en dat is bij iedereen zo niet alleen bij mij, dus ik vraag me af hoe ze deze batch hebben gebreed want het getuigd niet van selectiewerk, meer van haastig een zooitje zaad maken omdat het seizoen weer voor de deur staat.

 

We steken er een hoop geld, tijd en werk in dus dan wil je met goed spul werken en het liefst met zo min mogelijk pheno's en al helemaal weinig tot geen verschil in bloeitijd.

 

Maar weet je, ik zie het maar als een voordeel dit keer, nu hoef je niet alles in 1 keer te doen en dat is aan de ene kant wel fijn dat je de oogst kan spreiden, als je tenminste zoals ik 90% in je eentje onderneemt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt wel 1 zeer groot voordeel van de M, hack

en dat is dat je makkelijk met een paar maten op de spot kan gaan oogsten.

volgend jaar is die plek toch weer weg dus dan kun je ook nooit hebben dat ze je in een ander jaar stiekem rippen :likken:

 

M is hier wel enorm veel werk man, de grond is hier net als beton zo hard.

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind trouwens dat je gelijk hebt wat die easy's betreft. het lijkt erop dat dit een totaal anders batch is dan de vorige.

en het gekke is dat de outdoor grapefruit van female s dit jaar ineens veel vroeger is dan voorgaande jaren.

dus ook deze soort is flink veranderd in een jaar tijd. en dat terwijl ze toch 3 jaar hetzelfde waren..

het is natuurlijk allemaal lastig plannen op deze manier!

wat je zelf al zegt, eigen zaad is goud waard! en al helemaal als je er een degelijke selectie aan vooraf laat gaan.

ik denk ook echt dat je met die s5 x gg absoluut een goede soort hebt!

toen ik die foto van die top zag dan dacht ik echt dat ik naar een s5 zat te kijken!

en als ie dan zo vroeg bloeit... jaaa dan heb je de perfecte soort in handen toch? :)

 

hoe zit het trouwens met de GG man waarmee je de oorspronkelijke kruising hebt gemaakt?

wat is daarover bekend, want ik neem aan dat je selectie daar al begonnen is?

 

zeer boeiend project dit, zit telkens met mijn neus tegen het scherm aan!

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

De man bloeide vroeg zo'n beetje eind julie, in een specikuip naast een GG#2 vrouw, 2x S5 en 2x PP.

Een lekkere vroege dus. De man kwam uit een selectie van 20-21 planten. De zaden van deze selectie zijn een eigenkweek van een forumlid die de originele zaden had uit Cannada van de RCMC. En zoals jullie kunnen zien is de genetica wat dat betreft gewoon top. Hoever de selectie heeft plaats gevonden bij dit forumlid weet ik niet, maar dat is ook niet erg want de selectie begint altijd vanaf het moment dat je zelf begint met te zoeken daar de eigenschappen die je zoekt. Gewoon mooie vroege keiharde snelle grammen.

 

De GG#2 was echt op zijn allerlaatste dag toen de S5 redelijk te bestuiven was en nog was het niet helemaal super gelukt om de S5 volledig te bestuiven, dus als je een soortje die echt op zijn einde is kruist met een andere die net begint dan heb je weliswaar een verschil van 8 weken bloeitijd tussen de 2. Vandaar dat ze zo vroeg bloeien, niet allemaal maar er zit misschien een week of anderhalf max verschil tussen de planten die ik heb gezet, en dat waren er 20 dus best een betrouwbaar aantal om een conclusie uit te trekken.

 

De kruising word opnieuw gemaakt met de geselecteerd GG#2 f1 man. Dus het is dit keer een elite selectie al zeg ik het zelf want er zijn weinig mensen die een selectie maken uit een bijna 100 tal planten, dit keer wil ik toch minimaal 1000 zaden hebben en als daar niks moois uit komt dan weet ik het ook niet meer. Ik heb nog wat GG#2 zaden van de vorige batch dus ik heb nog wat f1 zaden liggen. Dit is echt een lekker soortje voor de snelle grammen in het M. Word heel snel 1m hoog. nu zal het erom spannen, ze bloeien net 2 weken en het zal er rond einde van september al af moeten, ik heb al Tuinkali/Beendermeel gestrooid en een beetje overdreven gedieft om de bovenste toppen sneller te laten gaan. Wortelvolume neemt toe daar waar de plant in volume afneemt dus hopen dat het een boostend effect geeft. Ze hebben nog wel een paar weken maar ik zal het nauwlettend in de gaten moeten houden. Voor de PP kruising kan je beste Johnny in de gaten houden die is er tot op de bodem mee bezig! Ik richt me wat meer op de S5 omdat die me beter bevalt dan de PP kruising. Maar ook de PP kruising gaat het heel leuk doen in het M, en word nog een keer terug gekruisd met de GG#2 f1 elite man.

 

Dit zijn de vrouwen die zijn bestoven van de GG#2 selectie uit 52 vrouwen;

 

Paarse indica pheno;

gallery_43225_17838_2839415.jpg

gallery_43225_17838_51840.jpg

 

Hybride pheno;

gallery_43225_17838_280654.jpg

 

En de Sativa pheno;

gallery_43225_17838_2303897.jpg

 

Allemaal zijn ze genomen door deze hengst:

gallery_43225_17838_1036818.jpg

 

Helaas bloeien ze veel te laat ze hadden nu al geoogst kunnen zijn, of dat zou nu het geval geweest zijn onderhand.

Dus we kunnen niet meer uitgaan van de bloeitijd maar vertrouwende op de genetica zullen ze nog steeds vroeg zijn want ze gingen als een raket de lucht in toen ik voor meer licht-inbreng zorgde door omringende vegetatie verder te verwijderen.

Edited by HackTheSystem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag ff bij mijn S5 wezen kijken in de plantzakken van worteldoek en er is me iets opgevallen wat me nooit eerder is opgevallen en heb ik weer wat geleerd om het wortelvolume weer een stukje op te krikken. Voor diegene waarbij het nog onbekend was;

 

Oke.. Zakken ingegraven van worteldoek. +/-120/130L inhoud, niet stampvol maar lekker gevuld. Close-upje;

gallery_43225_17838_3154895.jpg

 

Maar wat gebeurd er als je het worteldoek wegtrekt om er wat lavameel en Tuinkali/Beendermeel mix op te smijten?

Dan krijg je wortels te zien!;

gallery_43225_17838_9686254.jpg

 

Ik neem het in ieder geval mee voor de indoor, en voor in de kuipen! Ook je toplaag bezaaien met wortels doe je dus op deze manier, Toch misschien weer een Liter of 2/3 extra wortelvolume.. Kan nooit slecht zijn! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die pheno 2 vind ik nog niet zo heel slecht uit zien eigenlijk johnny, maar misschien wat je zegd op de foto ziet het er vaak mooier uit, ze zijn wel heel laag aan de grond inderdaad. Pheno 1 bloeid bij mij ook pas een week of anderhalf in het M.

 

Kan zijn dat pheno 2 nog dicht gaat puisten, je weet niet wat ze op het eind doen en de PP kennende die moet het echt van de laatste anderhalve week hebben. Wie weet wat ze nog doen. We kunnen pas een oordeel trekken als het einde van de bloei naderd. Neem de heribei stekken als je voorbeeld, in de groei zien ze er niet uit maar de toppen zijn prachtig.

 

Heribei gaat goed daar ook, echt een klassieker geworden bij de guerilla's. Hij is gewoon niet meer weg te denken ik vind het in ieder geval een mooie soort sowiso voor in de tuin. En zoals bij mij ook die late kuteasy's, maar geef het niet op, alles wat eraf komt is winst.

Ik vind dat Female Seeds daar wel iets aan mag veranderen, teveel bloeitijd verschil om ze grootschalig neer te zetten. Dit is echt een soortje voor enkele stuks maar om commercieel een groot veld mee te zetten raad ik ze wel af vanwege de grote verschil in bloeitijd, het kan maar zo 3 weken verschil hebben man dat kan gewoon niet. De heribei daarentegen hebben altijd wel een mooie constante bloeitijd.

 

Maar johnny zeg zelf, wees hem maar dankbaar want het moest er een keer van komen dat die reg. in handen moest vallen ergens :D

 

Je hebt daar een leuk bosje staan met pheno 1 man!

 

Opzich zien er niet heel slecht uit maar de compactheid viel mij heel erg tegen. De heribei is 2 weken later begonnen en is nu al stukken compacter. Misschien komt het nog inderdaad, er zijn soorten die pas de laaste weken compacter worden. Maar ze zouden over een week of 3 klaar moeten zijn dus vrees het ergste.

 

We lopen wel te zeiken dat de heribei rot gevoelig is maar wat er wel van af komt is gewoon super goed spul. Liever een beetje compact dan veel fluf.

 

Zoals jij al wist zijn dit ook Highlife zijn planten. Iedereen weet het toch al dus. :whistle:

het gaat toch goed daar , je hebt niks te mopperen als ik dat zo zie daar , op naar volle zakken , moeten ze wel af bloeien natuurlijk , ik heb er ook een hard hooft in hoor ,ik zie niet zitten dat er flink geoogst gaat worden met dat kut weer wat er weer aan komt .

De rest gaat lekker alleen jammer van de Easy's. Blijft toch kut dat de mooiste planten het in de bloei zo laten afweten. Vorig jaar was dat ook al zo maar toen rotten die grootsten gewoon weg.

 

Lange termijn zien het weer er weer wat beter uit. We zullen het meemaken.

 

 

 

Ik heb er wel goede hoop in, vooral die late pheno's die slaan het regen wat er nu valt allemaal over.

 

Ik denk dat wel best nog leuk gaan draaien allemaal! Is het dat niet elk jaar? :)

 

Ik vind in ieder geval niet dat een Strawberry Kush het moet winnen in bloeitijd van een Easy, zelfs de S5 bloeid nu in de kuipen en de laatste Easy's op de spot zijn er ook bij nu zo langzamerhand.

 

Trouwens Johnny, wat is er met je Goldrushes aan de hand die zijn niet echt supergroot geworden.. Kuthoekje met kutgrond op je spot?

 

De easy's zouden volgens de breeders half september klaar zijn. Ze waren zeker in de war met de start van de bloei.

 

Als ik er dikke centen bij Female seeds voor had betaald had ik zeker lopen klagen. Gaat nergens over.

 

Ik weet niet wat die met die gold rush is, van af het begin al minder. Ze staan naast de easy's dus dat kan het niet zijn. Ook veel te laat eigenlijk die goldrush.

mooi hoor johnnyman!

die heri's zien er super uit, precies de goede pheno's zoals ik ze mij ook kan herinneren.

 

trouwens, ik zie het verschil niet hoor, waar houd nou het gras op en waar beginnen de planten?

of staat het veld gewoon helemaal vol :likken:

die easy's kun je echt nog wel wat van pakken hoor, jammer dat ze zo laat bloeien natuurlijk maar 1 soort moet de laatste zijn toch?

maar ik moet toegeven dat dit niet de easy's zijn zoals ik mij herinner, bij lange na niet.

kijk maar in bijvoorbeeld, the comeback of ltgs, dan zie je toch duidelijk dat ze veel sneller waren met bloeien.

en ook veel meer homogeen dan wat we nu hebben..

 

bedankt voor de foto's,

zijn we toch weer een beetje op de hoogte! :dribble:

 

greetz,

lufthegreenstuf

 

Ja het wel typisch dat we nu bijna alleen maar mooie pheno's hebben. Er is 1 bij die nog niet in de bloei is.

 

Dat veld staat helemaal vol ja. dit is nog maar 60% van het hele veld en er naast ligt nog zo'n open plek van 120 mtr bij 40. Daar gaan ik en mijn gewaardeerde collega Highlife volgend jaar mee aan de slag. Dan wel met benzine grond boor.

 

De easy's zijn compleet wat anders dan ik wel eens bij jou het gezien, toen bloeiden ze zeker al een paar weken. Dit gaat gewoon nergens over. Kans dat we er nog van gaan oogsten. Naja de wonderen zijn de wereld nog niet uit. :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het feit dat het bij iedereen is met die Easy's daar kunnen we de volgende conclusie uit trekken, of de genetica is anders ten opzichte van vorig jaar. Of het klimaat heeft als resultaat dat we dit nu ondervinden en ik weet nu al waar femaleseeds zich op gaat beroepen als we gaan lopen klagen.

 

Maar de Guerilla Gold heeft ook nog een spurt gemaakt terwijl die eigenlijk al zouden moeten bloeien hebben ze toch nog flink groei gepakt terwijl ze zijn neergezet in de tijd wat voor de GG#2 de bloeitijd is.

 

De Goldrush is volgens jullie ook laat, hij komt er bij mij niet in. Het is dan aan de sterke kant maar dan zeg ik ook het klimaat doet rare dingen dit jaar.. Hier en daar bloeien de S5 maar op andere plekken niet, terwijl het dezelfde genetica betreft, dus zo zie je dus ook dat dezelfde genetica verschil kan geven. Erg apart allemaal dit jaar.

 

Maar het weer geeft weer goede vooruitzicht!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

De gold rush is eind deze maand klaar bij mijn , de vroegste en de mooiste planten dit jaar , trouwens ik heb er wel meer . :whistle: :rtfm:

 

Het is dit jaar wel kut met de bloei tijden van verschillende soorten , je kan er geen pijl aan vast knopen , wat normaal al klaar moet zijn bloeit nu pas pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

Edited by wiet61

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooier dan de Heribei wiet?

 

Er zit mij teveel verschil in pheno's in, fluffy pheno's en daarom komt ie er bij mij niet in. Maar als ik nu dit jaar vol lof over de Easy's moet gaan praten voor wat ik nu heb gezien dan doe ik dat ook met enige terughoudendheid maar ik heb ze wel voor het eerst. Ik heb ze op guerilla en in de tuin in kuipen dus ik kan voor mezelf wel een heel goed oordeel trekken, ze staan onder een afdak ook nog eens in de tuin. Dus ik kan er volle potentie uit halen en de Easy's echt tot haar recht laten komen daar.

 

Verschil in pheno's is niet erg zolang het product maar compact en enigszins potent word. Bloeitijd wil ik ook enige uniformitijd in zien.

 

Ik vind het in ieder geval hardstikke mooi dat iedereen zo betrokken is om elkaar info te geven dus hou dat vast mannen! Duurt niet lang voor we de Jackpot hebben. Als we die heribei resistent kunnen maken dan hebben we hem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

heribei is en blijft een mooie soort , zeer zeker , nu moet hij iets vroeger worden , dan was hij voor dat klote weer klaar geweest, we blijven zoeken en kruisen , er komt vanzelf een goede soort die goed tegen rot kan , helemaal weg krijgen gaat toch niet volgens mijn .

Maar in de buurt komen we wel .

Veel selecteren en zoeken .De heribei is ook heel mooi .

IK moet ook nog eerst zien hoe het eruit ziet hoor , maar wat wil je niks dat rot , of wietplanten die vroeg bloeien met af en toe een erbij die fluffy is , dan geef mijn dit maar , die rot en laatbloeiers is ook niks .

Tot nu toe dan he , we weten nog niet hoe het gaat uit vallen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan ga ik mee met Johnny in dit geval.. Liever compacte toppen met iets rot dan een hele lading fluffy bende.

Liever een halve kilo perfect spul dan 2 kilo fluf..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Dan ga ik mee met Johnny in dit geval.. Liever compacte toppen met iets rot dan een hele lading fluffy bende.

Liever een halve kilo perfect spul dan 2 kilo fluf..

 

Ik denk dat je me niet snapt hack , ik heb ook liever mooie harde compacte toppen , maar waar ben je tevreden mee ,met niks of toppen die iets minder zijn , nou dan geef mijn het laatste maar , niks is ook niks voor in de beurs he .

Zoals jij ook wel weet heb je er totaal geen vat op , wat het ene jaar compact is , is het andere jaar minder , heb ik al een paar keer mee gemaakt .

Het weer is een groet spelbreker in ons nederland , hoewel ik er wel een redelijke kijk op heb als onze p[lantjes later dit jaar afbloeien , dat hebben we in deze corner nog niet veel gehad , nu hebben we het bijna allemaal .

Ook weer iets , vroege soorten zijn laat , wat ook weer een vraagteken met zich mee brengt , maar een ding weet ik nu de heribei,s en he herijuana soorten en kruisingen doen het nog het beste in ons klimaat , het ligt er ook aan waar ze staan natuurlijk , een lekker windje doet ook wonderen met de plant .

Share this post


Link to post
Share on other sites

De man bloeide vroeg zo'n beetje eind julie, in een specikuip naast een GG#2 vrouw, 2x S5 en 2x PP.

Een lekkere vroege dus. De man kwam uit een selectie van 20-21 planten. De zaden van deze selectie zijn een eigenkweek van een forumlid die de originele zaden had uit Cannada van de RCMC. En zoals jullie kunnen zien is de genetica wat dat betreft gewoon top. Hoever de selectie heeft plaats gevonden bij dit forumlid weet ik niet, maar dat is ook niet erg want de selectie begint altijd vanaf het moment dat je zelf begint met te zoeken daar de eigenschappen die je zoekt. Gewoon mooie vroege keiharde snelle grammen.

 

De GG#2 was echt op zijn allerlaatste dag toen de S5 redelijk te bestuiven was en nog was het niet helemaal super gelukt om de S5 volledig te bestuiven, dus als je een soortje die echt op zijn einde is kruist met een andere die net begint dan heb je weliswaar een verschil van 8 weken bloeitijd tussen de 2. Vandaar dat ze zo vroeg bloeien, niet allemaal maar er zit misschien een week of anderhalf max verschil tussen de planten die ik heb gezet, en dat waren er 20 dus best een betrouwbaar aantal om een conclusie uit te trekken.

 

De kruising word opnieuw gemaakt met de geselecteerd GG#2 f1 man. Dus het is dit keer een elite selectie al zeg ik het zelf want er zijn weinig mensen die een selectie maken uit een bijna 100 tal planten, dit keer wil ik toch minimaal 1000 zaden hebben en als daar niks moois uit komt dan weet ik het ook niet meer. Ik heb nog wat GG#2 zaden van de vorige batch dus ik heb nog wat f1 zaden liggen. Dit is echt een lekker soortje voor de snelle grammen in het M. Word heel snel 1m hoog. nu zal het erom spannen, ze bloeien net 2 weken en het zal er rond einde van september al af moeten, ik heb al Tuinkali/Beendermeel gestrooid en een beetje overdreven gedieft om de bovenste toppen sneller te laten gaan. Wortelvolume neemt toe daar waar de plant in volume afneemt dus hopen dat het een boostend effect geeft. Ze hebben nog wel een paar weken maar ik zal het nauwlettend in de gaten moeten houden. Voor de PP kruising kan je beste Johnny in de gaten houden die is er tot op de bodem mee bezig! Ik richt me wat meer op de S5 omdat die me beter bevalt dan de PP kruising. Maar ook de PP kruising gaat het heel leuk doen in het M, en word nog een keer terug gekruisd met de GG#2 f1 elite man.

 

Dit zijn de vrouwen die zijn bestoven van de GG#2 selectie uit 52 vrouwen;

 

Paarse indica pheno;

gallery_43225_17838_2839415.jpg

gallery_43225_17838_51840.jpg

 

Hybride pheno;

gallery_43225_17838_280654.jpg

 

En de Sativa pheno;

gallery_43225_17838_2303897.jpg

 

Allemaal zijn ze genomen door deze hengst:

gallery_43225_17838_1036818.jpg

 

Helaas bloeien ze veel te laat ze hadden nu al geoogst kunnen zijn, of dat zou nu het geval geweest zijn onderhand.

Dus we kunnen niet meer uitgaan van de bloeitijd maar vertrouwende op de genetica zullen ze nog steeds vroeg zijn want ze gingen als een raket de lucht in toen ik voor meer licht-inbreng zorgde door omringende vegetatie verder te verwijderen.

Deze had ik even gemist.

 

Ziet er prima uit hack, zeker die hybride ziet er mooi uit. Is het ook al een beetje compact als je er in knijpt?

 

Ga je het een beetje reden allemaal voordat het M er af gaat? Neem aan dat ze het M er ook veel later afhalen dit jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er niet aangezeten in zoverre dat ik erin heb geknepen, ik heb wel met me vinger de pistels ingesmeerd met stuif, voelde wel lekker stevig aan ja.

 

Ik houd het M nauwlettend in de gaten, met name het droge stof gehalte van het gewas, de M krijgt eerst allerlei kleuren en dan gaat het hard dat betekend dat je nog een week of anderhalf a 2 hebt afhankelijk van hoe mooi het weet is. Ik hou ook het weer in de gaten want zei doen dat ook die straks met de voertuigen het land op moeten. Als het weer slecht word maken ze de afweging tussen oogsten en toegankelijkheid met de voertuigen anders komen ze vast te zitten in de modder.

 

Ik draai al wat jaartjes mee in de M dus komt wel goed :)

 

Ik denk niet dat de zaden rijp zullen worden maar in een vaas kom je een heel eind.

 

PS: Johnny, kan je misschien die foto's niet quoten zo word het onoverzichtelijk en staan foto's er dubbel in voor niks.

Edited by HackTheSystem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe Updat S5×GG#2, mooie toppen, S5 dominantie heeft doorgezet en zijn vruchten afgeworpen, mooie compacte opbouw en lekker potent.

Iets groener bij getrokken na het strooien van kippenmest. Volgend jaar de gehele spot goed bemesten.

 

gallery_43225_17838_2648852.jpg

 

 

Wel helaas bestoven door een PP×GG#2 man of een S5×GG#2 man. Het zaad word dus een onbekende mix. De spot hoeft niet meer voor de centen dus er komen wel wat zaden uit, uit deze grow. Daar kunnen we de schade straks wel mee inhalen!

gallery_43225_17838_4824024.jpg

 

Wie weet komen er volgend jaar mooie pheno's uit waar verder mee gewerkt kan worden. Ookal heb je een bestuiving door een onbekende man, als je de genetica van de vrouw maar weet kan je altijd nog kijken of de nakomelingen wat worden. Er kan altijd wat leuks uit zo'n pitje komen dus onze ogen zijn altijd open :punk:

Edited by HackTheSystem
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...