Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

Amnees (Stekken) En Shackzilla (Zaad) In 18Literpotten

Recommended Posts

Van dat nat staan, kan ik niet beoordelen vanaf een foto.

Maar je verhaal over stikstoftekort klopt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooral de 2e pijl vanaf de rechterkant geeft volgens mij aan dat de plant te nat gestaan heeft.

Bij een stikstof tekort word een blad egaal geel en gaat het niet zo vreemd dood in de eerste instantie.

Een stikstof tekort uit zich in erg licht groene planten, waarbij de oudste bladeren als eerste gaan vergelen en dan afsterven.

 

Maar ik ben ook maar eens mens, dus mocht ik er naast zitten, hoor ik graag waarom.

Wel, als jij wilt denken dat het geen stikstoftekort is vind ik dat prima, ik heb helemaal geen zin in die discussie. Wat mij vooral interesseert is de planten gezond houden en dat gaat weer de goede kant op. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enne, ook ik ben maar een mens en hoor graag van jou Bosrand of een ander of mijn constatering dat het stikstoftekort was onjuist is. Er zitten meer stoffen in groeivoeding en fishmix dan stikstof alleen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hebben ze geen last van voor dat gaat te staan ( luchtaanvoer ) ??

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gat doet niks meer. Lucht haal ik nu direct van buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanavond heb ik weer 20 liter water in de lekbak gegoten met daarin 2ml groeivoeding, 1ml bloeivoeding, 2ml Alg A Mic en 1ml Topmax per liter. Deze hoeveelheid giet ik om de dag in de lekbak, wat verdeeld over 16 planten neerkomt op iets meer dan een liter per plant. Wellicht zal ik in de nabije toekomst de watergift met 5 of 10 liter verhogen.

 

gallery_6495_18129_68982.jpg

 

gallery_6495_18129_221746.jpg

 

gallery_6495_18129_23164.jpg

 

gallery_6495_18129_71205.jpg

 

gallery_6495_18129_211841.jpg

 

Toen ik de planten vanavond zo zag en vergeleek met hoe ze er twee weken geleden nog bijstonden, dacht ik even aan het bekende en o zo ware kwekerscliché: don't panic, it's organic!

 

Fijne nacht gewenst en dank voor het lezen van mijn topic.

 

Groet,

 

Dilago.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet of ik het goed maar volgens mij heb je ook last van spint aangezien ik wat verdachten puntjes zie op sommige bladeren onderaan, zou ze eens goed controleren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooral de 2e pijl vanaf de rechterkant geeft volgens mij aan dat de plant te nat gestaan heeft.

Bij een stikstof tekort word een blad egaal geel en gaat het niet zo vreemd dood in de eerste instantie.

Een stikstof tekort uit zich in erg licht groene planten, waarbij de oudste bladeren als eerste gaan vergelen en dan afsterven.

 

Maar ik ben ook maar eens mens, dus mocht ik er naast zitten, hoor ik graag waarom.

 

Joh, waarom geef je nou niet prijs dat de combi van aanzuren van water naar een waarde naast water geven probleem de truuk is :spell:

 

Er zaten eerder in de kweek echt een paar weggevers wat dat betreft, je leert zelf harde lessen, ik heb letterlijk oogsten verknalt met water geven en ik ben me eigen stekkenman dus alles gelijk qua genetica en dan halve tent raar gaan doen vanwege dat water geven, echt om te janken

gewoon en ik was degene die het gedaan had :fish: had echt wel meerdere tensio's op aarde na die drama's en heb heel veel opgepikt daarvan, vooral week 4 ergens dag 3 ineens van 1.5ltr naar 750ml en dan drain :jump:

 

 

op die foto met pijlen zie ik een nogal slap blad met wat 'roestachtige' vlekken erin en super bol staand wat duidt op te nat staan, een plant met een ca/mg probleem waar N dan automatisch achteraan komt en waar het echt op dat vlak zit ziet er anders uit en is veel makkelijker te duiden, als je dan puur gaat sturen op elementen en water 'zal wel in orde zijn' :execute, je plant vreet zichzelf op dan want het kan niet zoveel met dat ene elementje want de opname is zo fucked dus trekken we het uit het blad zelf en denk jij: oh tekorten :|

 

@Dilago

20 liter in de bak en dat delen door 16, dus elke plant krijgt.. is een rekensom die niet opgaat Dilago:

ook al zijn het stekken van zelfde mamma dan nog heel verschillende waterbehoefte dus ene kan veel te nat staan waar de ander veel te droog staat, dit heb je volgens mij zelf ook in de gaten gehad toen je eea na ging na eerdere opmerkingen.

 

Vd rest gaat het ok, je bent ze er weer bovenop aan het krijgen al zou ik het niet te bont maken met die groeivoeding en ook oog hebben voor wat je met de ph aan het doen bent.

 

Dat bijpompen van N kan laat in de bloei weer voor een snellere rot kans zorgen als je onvoldoende ca waarden in de plant hebt (grutteren) of maken dat je toppen maar niet lekker dichtgroeien.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jack, heb alleen tripsen gezien, volgende keer toch maar met gif spuiten denk ik.

 

@ Lost Child, ik meet de ph en met fish mix maak je het niet zo gauw te bont. Verder ben ik te laat begonnen met voeden.

Daardoor ontstonden te problemen. Ondanks het bolle blad kan ik stellen dat deze planten niet te nat hebben gestaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je geen tensio? Die dingen zijn als je met aarde werkt onmisbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja heb ik, maar als je er blind op vertrouwt staan je planten al snel veel te droog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanochtend heb ik de planten met een liter water met 50ml Plant Vitality Plus van BAC besproeid net voordat de lampen uitgingen.

Gisteren heb ik 30 liter in de lekbak gegoten met 2ml bloei en groeivoeding + 1ml Topmax, Alg-A-mic en vleermuizenstrontextract op elke liter aangezuurd water (Ph 6.0).

Nu volgen een paar foto's van vanavond net nadat de lampen weer aangingen (heb ze even uitgezet voor de foto's.)

 

gallery_6495_18129_113590.jpg

 

gallery_6495_18129_159741.jpg

 

gallery_6495_18129_151823.jpg

 

gallery_6495_18129_54524.jpg

 

gallery_6495_18129_87968.jpg

 

Dat was 'm weer voor nu.

 

Groet,

 

Dilago.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanochtend heb ik de planten met een liter water met 50ml Plant Vitality Plus van BAC besproeid net voordat de lampen uitgingen.

 

Dat zou ik dus andersom gedaan hebben..

Dwz, net voordat de lampen aangaan..

Ik wil ze niet nat staan hebben in de nachturen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt mij juist maar niets om de lamp op die natte bladeren te laten branden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom ook vlak voor.

In de aanloopfase van je licht, is het meeste al verdampt.

Want je plantjes zijn nog koud.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey dilago ze zien er al weer een stuk beter uit :tu keep going like this

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jack, heb alleen tripsen gezien

 

@ Lost Child, Ondanks het bolle blad kan ik stellen dat deze planten niet te nat hebben gestaan.

 

Wat je naar Jack toe aangeeft heb je alleen last van als je stelselmatig zorgt voor waar de trips gek op is: te natte bodem met flink wat rottend organisch materiaal

wat mijn quote dan weer 1 en 1 is 2 maakt.

 

Als ik trips heb (had ze soms vanwege gemeente perkje vd deur) dan kweek ik veel te nat, plant vitality killt ze maar als ik dan mijn watergeven niet aanpas heb ik alles alsnog onder zitten omdat ze afzetten in oa toplaag medium of in de gaten vd pot onderin.

Dit was met kweken op aarde en kokos, sinds ik hydro kweek met inert medium heb ik alleen soms springstaartjes maar da's normaal en nooit zo erg als met (deels) organisch kweken.

 

Spint heb ik daarentegen nooit last van omdat mijn lv ook in de bloei tussen de 50-60% zit (rh op 50 maar dat daargelaten) en nooit helemaal kurkdroog staan van de planten met een lagere lv wat ze extra aantrekkelijk maakt, wateren doet ook mee in verdamping en wordt vaak over het hoofd gezien als mogelijke ondersteuner en zelfs verergeren van licht aanwezige andere probleempjes, je kunt het vaak aan de biotoop in je tuintje achterhalen hoe het met het klimaat gesteld is :search:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik droger kweek laten de planten de bladeren hangen dus dat lijkt me geen goed idee.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren heb ik de planten weer 20 liter aangezuurd water gegeven met 3ml groei, 2ml bloei, 1ml Fishmix, 1ml Topmax, 2ml Alg-A-Mic en 2ml vleermuizenstrontextract. Een flinke klus om dat allemaal te bereiden 's avonds als je liever op je luie kont blijft zitten.

 

Nu volgen de foto's van toen ze net een paar uurtjes sliepen. Ik weet het, niet ideaal maar anders waren er geen foto's geweest want ik heb niet altijd toegang tot mijn spot. ;)

 

gallery_6495_16874_125817.jpg

 

gallery_6495_16874_36178.jpg

 

gallery_6495_16874_59777.jpg

 

Dank voor het lezen en fijne dag gewenst.

 

Groet,

 

Dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd dilago

Ik zuur niks af gewoon 5 liter kraanwater met 5 of 10 ml bloei, klaaaarrrrr

Kind ken de was doen...3 x pompen weg

 

Planten zien r goed uit

 

Pg

Edited by Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel.

Ja jouw methode wil ik zeker ook eens proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn meer kwekers, die afzuren maar onzin vinden.

Persoonlijk ben ik er nog niet uit..

 

Heb ooit een stukje gelezen, op welke PH het plantje bepaalde stoffen kan opnemen..

Daaruit kwam een PH van tussen 5.8 en 6.2 als ideaal..

 

Mij valt op, dat als ik de volle mep bloeivoeding geef, mijn PH daardoor al richting de 6 gaat..

Dan wil ik nog wel eens het zuur achterwege laten.

Maar meestal, streef ik naar een PH van zo'n 6.0/6.1

Edited by oude rocker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig oude rocker want dat is de manier dat t werkt met canna, house en garden, dutch pro, gold label, aptus, ferro, windmills, woma, ecolizer, advanced nutrients, GHE voeding, hypro, bio nova en b'cuzz en mooi he wat zijn ze origineel met zn allen!!

Allemaal op dezelfde chemische basis wat je tegenwoordig toch niet meer op je rokertje wilt gooien toch?? Zeg nou eerlijk??

 

Toen was daar een tijd geleden de Sannie 4 way en ik was hooked maar ik wilde meer....

Daarna volledig op guano overgestapt na t lezen van Soma's organic marijuana style.

De rest is historie met de Complete mix en de rest van de GK componenten, er bestaan gewoon geen gelijke producten op de markt, rauw ruw en onbehandeld vers voor je planten!

Trouwens heeft biotabs.eu mooi sannies systeem overgenomen maar dat terzijde.....

Ik hoop dat je hier wat aan hebt oude rocker?

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet zo goed hoe hierop te reageren..

 

Ik geloof nl. niet, dat er ook maar iets positief aan bedoeld is.

Correct me if I am wrong.

 

Maar volgens mij, wil je me doen geloven, dat ik de verkeerde voeding gebruik. ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oude rocker het is juist positief bedoeld hoor, meen ik.

Alle chemie vind ik onjuiste voeding maakt canna zekerrr geen uitzondering.

Ik probeer r een nieuwe positieve draai aan te geven want dat afzuren is echt zo van de jaren '90.

 

Pg

 

En idd gooi je je voeding in t vat of iets is t idd zo zuur dat t afzuurt naar 5.8 a 6, hetzelfde met dutch pro enzo.

Maar mijn mening is dat het voor hydro is en dat je dan ook echt die ph op orde moet hebben voor de ultimate opname.

Zie topic van Guesswho met zijn voedingscomputer, daar zie je echt de voordelen van op maat geven.

Dat bedoelde ik alleen idd no offence.

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...