Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

Amnees (Stekken) En Shackzilla (Zaad) In 18Literpotten

Recommended Posts

De laatste dag van bloeiweek zes, morgen begint de zevende week.

 

gallery_6495_17510_91533.jpg

 

gallery_6495_17510_38533.jpg

 

gallery_6495_17510_48016.jpg

 

gallery_6495_17510_163285.jpg

 

Nog drie weken te gaan, behalve voor de twee freebees. Ik vind wel dat een drietal planten wat achterblijft.

Edited by dilago
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een paar kiekjes van net.

 

gallery_6495_16874_1166.jpg

 

gallery_6495_16874_61314.jpg

 

gallery_6495_16874_129927.jpg

 

Groet,

 

Dilago.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 7 bloei. De freebees zijn bijna klaar en de andere planten mogen nog een week of drie.

 

gallery_6495_16874_84723.jpg

 

gallery_6495_16874_290.jpg

 

gallery_6495_16874_77560.jpg

 

gallery_6495_16874_6434.jpg

 

Groet.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 8 bloei. Heb de planten vanavond weer 20 liter aangezuurd water gegeven plus de aanbevolen hoeveelheid voeding volgens het schema van Biobizz. De freebees zijn wel klaar, morgen knip ik de hoofdtoppen daar van af.

 

gallery_6495_16874_23437.jpg

 

gallery_6495_16874_35553.jpg

 

gallery_6495_16874_8691.jpg

 

gallery_6495_16874_18767.jpg

 

gallery_6495_16874_117770.jpg

 

En dan te bedenken dat ik bijna de stekker uit deze kweek getrokken had. Ben heel erg blij dat ik dat niet gedaan heb. :D

 

Goedenacht en groet,

 

Dilago.

Edited by dilago
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er heerlijk uit daar!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Amnees is nu minder aan het zuipen denk er aan dat je ze niet verzuipt ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie toppen man, ondanks de 'vroege' gele bladeren die je had.

 

Ga je volgende ronde nou bio ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel! Dat de toppen toch nog zo mooi zijn geworden is mij enorm meegevallen. Tijdens de kweek heb ik serieus overwogen overnieuw te beginnen, want dit was voor mij de eerste keer dat de bladeren van de planten al in zo'n vroeg stadium geel werden. Het is nog even afwachten wat de weegschaal straks zegt, maar ik vermoed dat een stikstoftekort in de beginfase de opbrengst niet aantast.

 

De volgende ronde ben ik al mee doende, C99 in 18- en 25literpotten. Het verslag vind je hier en ik kweek weer op dezelfde methode als hier. Feitelijk is dat al bio, want ik gebruik de voedingslijn van Biobizz en het enige wat er niet bio aan is dat ik aan zuur met een druppeltje salpeterzuur op 10 liter water.

 

Dit keer zijn de bladeren niet geel omdat ik meteen met voeden ben begonnen i.p.v. de planten eerst de voeding in de grond te laten opeten. Want daardoor is het stikstoftekort ontstaan wat resulteerde in gele bladeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat topic ben ik ook aan het volgen :likken:

 

Feitelijk is dat al bio, want ik gebruik de voedingslijn van Biobizz en het enige wat er niet bio aan is dat ik aan zuur met een druppeltje salpeterzuur op 10 liter water.

 

lol, je kan het toch niet laten om af te zuren

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha goeie zaak! Nee het aan zuren kan ik niet laten en ik kan ook niet geloven dat het kwaad kan! Eén druppeltje op 10 liter water, waar hebben we het over. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben sinds vandaag aan het knippen, de planten zijn klaar. Wanneer alles geknipt is en droog zal ik de score laten weten.

 

gallery_6495_16874_97034.jpg

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met knippen!

 

In het midden onderaan op de foto zie je een iets lichrbruin achtig topje, is dat gewoon door de bloeiharen, of zit daar wat rot in?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt, wat een vreselijk werk is dat knippen toch, maar ben blij dat ik het heb om te doen! :)

 

Ik ga het straks als ik op de spot ben controleren op rot. Gister niks tegengekomen noch geroken.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

knippen vind ik altijd wel een beetje spannend,

eindelijk weet je wat je terug krijgt voor al die weekjes wat je er mee bezig geweest bent....

 

Goed bezig dilago

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad en deze keer is het extra spannend aangezien mijn ronde niet geheel vlekkeloos ging zoals je ook wel hebt gezien. Hoewel ik nog niet helemaal klaar ben met knippen heb ik wel de indruk dat het een geslaagde ronde is geweest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De oogst is gewogen en hoewel ik blij ben met een nieuwe voorraad rookwaar toch een wat tegenvallende score met 530 gram. Onder 2 x 600watt is dat te mager. De kweek verliep ook alles behalve soepel dus het verbaast me niet echt. Doordat de planten te kampen hadden met tekorten hebben ze niet optimaal kunnen presteren. Het steekt me als perfectionist zijnde wel een beetje dat het niet wat meer is maar ik ben toch blij dat ik de stekker er niet uit heb getrokken. Het was weer een leerzame ervaring en ik zal proberen de volgende keer er meer uit te halen.

 

Groet en bedankt voor het volgen!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch weer een mooi rookvoorraadje.

 

Staat er weer een kweekverslag op het programma?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jazeker, ik heb weer een paar volle potten met top spul en dat is rijkdom. Ook ben ik hier al halverwege met mijn C99 verslag.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je dit gewicht draait met een amnees doe je iets niet goed!

Mijn eerste gedachten zijn te weinig vocht,het kan bijna niet anders.

Ik zeg niet voor nix >>>> Plompen die sletten!!

 

Potten moeten in volle bloei (week3 ,12/12)zwanger zijn van het vocht.

Je kan het met je vlakke hand met 18L potten ook goed voelen, ze staan dan bol en niet vlak.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien dat het daar aan ligt Ph Donner, ik ben ook wel teleurgesteld in deze magere opbrengst. Hoeveel liter adviseer jij per plant per dag in 18literpotten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 3 12/12.

Zeker 1 liter per dag.

Ik geef altijd om de dag +- 2 Liter P/P,soms zelfs meer.

En dat altijd 2a5 uur nadat het licht is aan gegaan en ze al flink verdampen.

Tensio staat na wateren makkelijk op 20/40 ,en ik water de gehele pot van onder via schotels én boven.

 

De meeste mensen die op aarde slecht draaien en overstappen op hydro en daar top opbrengsten hebben gaven gewoon te weinig water in volle bloei.

 

Heb zelf ook ooit met te weinig vocht af gebloeid doordat ik de verkeerde aarde had gebruikt die te droog werd en in klinkte en geen kennis van der had.

Mooie groene planten maar weinig gewicht.

Edited by P H donner
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan heb ik inderdaad te weinig water gegeven, want ik gaf iets meer dan de helft van wat jij adviseert.

 

Dit ga ik veranderen en dan zou er meer van af moeten komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...