Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Guest wiet61

Hee maatje mooi man ,ik ben ook geweest vanmorgen ,en ook veel van die opgevreten slakken onder mijn plant ,raar maar waar .

Mijn heri,s maken veel takken aan nu ,en de grootste is al 2 meter ,er zijn verschillende peno,s ,hetzelfde als bij jouw .

Ook groeien ze als kool ,en de bloeiende zijn ook gaan groeien nu ,het beloofd wat op die plek .

Ook mijn grapefruits zijn groot aan het worden nu met veel takken ,ik had geen foto kunnen maken ,ik was het apparaat vergeten ,maar die volgen volgende week wel ,ook de tent gaat super ,sommige zijn al 50 cm lang ,maar nog niet veel zijtakken ,dat hoop ik ook dat dat komt hahahahah

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Wiet61,

Zie je ! Al 2 meter groot hoppa! :dribble: Heel mooi om te zien dat de bloei nu echt uit de planten is getrokken.

De autoflowers bij mij gingen ook pas de laatste 2/3 weken echt goed de breedte in. dus zeg na 6/7 weken.

 

@ L.G.T.S,

Wauw, gaat echt heel mooi daar man!! Die dode slakken ben ik achter. Hack.T.S had gelijk. Het gaat om een vogel. En wel deze: https://nl.wikipedia.org/wiki/Zanglijster

Hoe hoog is die omheining nu van jou op zijn laagste punt? Toch raar dat die beesten daar overheen gaan springen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Typisch voor de zanglijster is het stuk slaan van slakkenhuizen op een vaste plek 'de smidse', om zo bij het malse slakkenvlees te komen. [4]

 

@HighLife

 

Nu al fan van die vogel, kon je ze maar trainen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HighLife

 

Nu al fan van die vogel, kon je ze maar trainen :P

 

Ja dat zou geweldig zijn :whistle: !

Share this post


Link to post
Share on other sites

limbogrower, tanx! ben er al bij al redelijk gelukkig mee. het gekke is dat ik sommige heri's nu alweer zie aftellen met het aantal bladvingers.

dus waarschijnlijk is het groeien van korte duur. hoop nog een week of 2, dat zou fantastisch zijn, dan zijn ze lekker op tijd dit jaar :whistle:

 

Hack, ja overal bomen daar zo. ga er verder ook niet kweken ofzo maar ik was wat rond aan het loeren en had toevallig ook nog een plekje van een ander gevonden.. die zat op dezelfde plek als ik al vele jaren zat, en ben hem nooit tegen gekomen! toen kweekte mijn maatje daar een jaartje en is ie gelijk geript.. lullig hoor voor hem hoor! en nou kom ik er een half jaar later en vind ik zijn geripte plantje terug op de spot van een ander... geen enkel jaar is hetzelfde, ook niet in een gebied wat je al als je broekzak kent! :lol:

 

dilago, er komt nog wel een weekje mooi weer ergens tussendoor.. en als dat gebeurt dan knallen ze direct de grond uit!

we blijven hoopvol. oogsten vast wel iets, ergens :innocent:

 

La Buena Hierba, de pitten zitten in de grond! heb nog een spot helemaal volgegooid met potjes :likken:

heb nog een mooi plekje uit de oude doos afgestoft waar ik een aantal kuilen ga knallen.

das in het bos dus geen problemen met de foto's..

er worden iig nog de nummers 2 en 6 getest, word vervolgd!

 

wiet61, dat klinkt goed, ben heel erg benieuwd! zeker mooi dat het weer goed gekomen is met die heri's.

op zich hebben ze niet heel erg veel vertraging opgelopen.. mooie bossen worden het zeker nog :hug:

 

highlife, aah juist! leuk hoor zo'n vogeltje en reuze nuttig ook.

dikke volière bouwen op mijn spot met een paar van die beestjes erin, dan hoef ik nooit geen slakkenkorrels meer te kopen..

en dan klinkt het nog gezellig ook :likken:

 

weedrunner, wil nog steeds een keer een spot hebben waar ik een hangmat aan mijn planten kan hangen.

dat zou voor mij pas echt een oase zijn!

 

heissenbergg, ja dat zou zeker mooi zijn. heb wel een pad op mijn spot rondlopen. ik zie dat een beetje als mijn "spot" dier..

die pad woont bij mij in de kliko! maar hij is nog niet gedresseerd of zo :likken:

 

greengrow, dank u. ja blijf maar volgen, geen probleem, ik blijf wel posten!

 

 

big update time

ik heb nog een bezoekje aan mijn bos spots gebracht en daar werd ik ook weer :D van

alle heribei's zijn daar ook mooi uit de bloei gekomen en worden al mooie bosjes nu..

heb ze uiteraard even gediefd in all the good places :likken:

gallery_28379_18232_2507455.jpg

 

gallery_28379_18232_6241229.jpg

 

gallery_28379_18232_4414120.jpg

 

 

1 lege kuil gehad dit jaar, en daar zijn nu nog even snel 2 goldrush in geknald

gallery_28379_18232_6189007.jpg

 

 

super vrolijke planten voor de rest. ze zijn alleen wat gestrekt.

heb al wat extra gesnoeid en nu is het wachten op mooi weer!

gallery_28379_18232_2796319.jpg

 

gallery_28379_18232_2204407.jpg

 

gallery_28379_18232_4932679.jpg

 

 

slakkenvalletje in actie.

op deze manier kun je super zuining doen met je slakkenkorrels. ze worden niet nat waardoor ik er hooguit 2 x per maand

nieuwe korrels in hoef te gooien... en ons zeeuwen houden wel van zûnig!

gallery_28379_18232_957563.jpg

 

 

 

dan gaan we snel verder met het autoflower project.

was al redelijk geschrokken van hoe snel die dingen spurten.

sommige zijn zelfs al een beetje met zij takjes bezig ^_^

gallery_28379_18232_3672009.jpg

 

gallery_28379_18232_1142563.jpg

 

gallery_28379_18232_5136004.jpg

 

gallery_28379_18232_6909619.jpg

 

gallery_28379_18232_723189.jpg

 

gallery_28379_18232_6216927.jpg

 

 

en het was geen guerrilla als er niet iets fout zou gaan.. mijn tent is gelukkig nog niet ingestort maar er stond wel flink wat water op het dak.

dat moet ik dus nog iets strakker gaan spannen..

 

en dan was er ook nog iets mis met een plantje. ze was gelukkig niet dood maar dit verwacht je toch niet??

gallery_28379_18232_3339031.jpg

 

 

helaas heb ik de moederspin niet te pakken gekregen.. het was 4 uur 's nachts en dan heb je geen puf meer om achter een spinnetje aan te zitten.

heb het web eraf getrokken en hopelijk los het probleem nu uit zichzelf op.

ben wel benieuwd wat voor misvormd plantje dit nu weer gaat worden :likken:

gallery_28379_18232_2225705.jpg

 

 

 

en dan nog even snel naar de laatste bos spot.

het is nu toch al een dikke update dus dan kan dat er ook nog wel bij

 

2 x heribei.

zo zien ze eruit als je ze niet dieft

gallery_28379_18232_2270742.jpg

 

gallery_28379_18232_806719.jpg

 

 

groeien? bloeien? volgens mij weten ze het zelf ook nog niet helemaal :lol:

zie wel een hoop blaadjes in de top zitten maar het aantal bladvingers tellen al wel weer af

gallery_28379_18232_4292412.jpg

 

 

aantal fem's

gallery_28379_18232_34067.jpg

 

gallery_28379_18232_760353.jpg

 

gallery_28379_18232_2393049.jpg

 

gallery_28379_18232_2415208.jpg

 

gallery_28379_18232_5066783.jpg

 

 

en mijn van alles en nog wat kuiltje.

de gele kush lijkt al iets groener te worden.. en die kush ernaast ziet er ook steeds beter uit

gallery_28379_18232_60231.jpg

 

gallery_28379_18232_3232994.jpg

 

 

en er staat ook nog een s5 stek achter de plantjes verstopt

gallery_28379_18232_7598713.jpg

 

 

nou dat was hem weer hoor!

 

greetz,

lufthegreenstuf

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Phenomenaal LTGS !

Hier word ik ook :D van.

 

Die slakkenbakjes.. Mijn ervaring is dat het vrij snel een papje word in zo'n bakje. Waardoor de niet-opgegeten korrels ook nat worden. Of zitten er niet zo super veel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat valt reuze mee hoor.

de bakjes zijn best breed en de openingen zitten niet helemaal tot aan onderaan waardoor er geen vocht zomaar inloopt.

dan moet je ze natuurlijk wel op een mooi vlak oppervlak neerzetten. en een kluitje grond erop zodat ze niet kunnen wegwaaien

heb hier de afgelopen 2 weken best veel (harde) regen gehad en de korrels rammelen nu nog steeds lekker heen en weer als ik het bakje schud.

 

ben benieuwd hoe wiet61 die dingen ervaart. heb hem er een tijdje terug ook een aantal van meegegeven.

bij mij scheelt het iig een heleboel extra strooien.

na een week zijn de meeste korrels al weggespoeld in de regen en dan kunnen die bakjes tenminste nog een week mee.

dat is dan weer handig voor als je er niet direct weer kan gaan strooien

 

als je er ook een partij van wilt, roep maar hoor, ze kosten mij toch niks

dan kun je het ook proberen.

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor uw aanbod! wordt zeer gewaardeerd.

 

Je had die openingen inderdaad goed zitten. Ik doelde persoonlijk meer op: Dat,

Ik heb ook van die slakkenvallen (met zo'n dakje)

MO35kopie.jpg

Maar als je dan na 2 weken weer op je spot bent, liggen er zó veel slakken in dat het 1 grote vieze pap- bende is geworden. Niet door de regen maar door de dode slakken. Maar gelukkig ben jij hier dus niet bekent mee.

Gelukkig werkt dit voor jou super!

 

Ik had nog een emmertje brabant slakkendood staan. Dit is toch wel de korrel onder de korrels. Na enkele weken liggen ze er nog :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had het verkeerd begrepen.. ik dacht dat je de regen bedoelde.

bij mij liggen de schelpjes wel direct om de bakjes heen, in een straal van 30 cm ofzo maar ik heb er nog geen in de bakjes gezien.

ik zal dat eens in de gaten gaan houden.

dat van die stinkende slakkenprutje dat ken ik wel van vroeger, toen gebruikte ik nog bier valletjes.

die dingen werden zo verschrikkelijk ranzig na een week dat je echt niet in de buurt wou komen.

daar kwamen ook weer van die smerige vliegen op af enzo

 

dat brabants slakkendood ben ik ook nog wel eens achteraan gegaan maar dat kon ik helaas niet zomaar kopen..

en tegenwoordig kun je zelfs niet eens meer metaldehyde korrels kopen in de winkel.

heb nu die korrels van wiet61, die werken gelukkig ook prima!

 

greetz,

lufthegreenstuf

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey greenstuf je planten gaan hard daar zou ik ook heel blij van worden... ☺

Bij mij duurt het nog wel 2 weken voor ze zo groot zijn. Maar ze hebben nog tijd zat om te groeien..

 

 

Ik zou wel wat vd slakkevallen willen. Zo hoef ik niet zo vaak gaan strooien en op de spot te komen...

 

Er komt heel mooi weer aan volgende week dus laat ze maar knallen die planten..

Greetz limbo

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Ik heb ze nog niet gezet LTGS ,ik strooi een keer in de 14 dagen ,en niet veel ,ook na flinke regen blijven de korrels liggen en werken ,ze zijn top hoor .

Ik zal ook eens up gaan date nou :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb van die roze korrels gewoon, en die liggen er nu ook echt al 3 weken.... ik vroeg me alleen wel af, gaat dat spul niet in je wiet zitten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Ik heb van die roze korrels gewoon, en die liggen er nu ook echt al 3 weken.... ik vroeg me alleen wel af, gaat dat spul niet in je wiet zitten?

 

De boeren strooien het ook bij de groente om slakken te weren op hun grond ,dat mag wel wij kunnen het alleen niet in nederland kopen ,het goede spul ,of er in de wiet iets komt te zitten ,ik weet het niet ,maar het mag ook voor groente ,als het daar geen kwaad kan dan bij de wiet ook niet lijkt mij .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb van die roze korrels gewoon, en die liggen er nu ook echt al 3 weken.... ik vroeg me alleen wel af, gaat dat spul niet in je wiet zitten?

 

De boeren strooien het ook bij de groente om slakken te weren op hun grond ,dat mag wel wij kunnen het alleen niet in nederland kopen ,het goede spul ,of er in de wiet iets komt te zitten ,ik weet het niet ,maar het mag ook voor groente ,als het daar geen kwaad kan dan bij de wiet ook niet lijkt mij .

Inderdaad zal wel goed zitten als boeren het ook gebruiken, regels zijn streng genoeg... zou nooit mogen als het schadelijk of iets zou zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm.. Ik vertrouw niks wat overheid is. En die maken de regels.

 

Net als slakkenkorrels, goed is het niet maar op guerilla een verplichting.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik maak mij daar niet zo druk om hoor. eerst maar eens toppen zien en oogsten.

en ik zal er alles aan doen om dat voor elkaar te krijgen!

liever 100 korrels op de grond dan 1 slak in de plant :likken:

 

 

o jeetje,

wat issie nou weer van plan?

gallery_28379_18232_5878089.jpg

 

gallery_28379_18232_4436427.jpg

 

gallery_28379_18232_3093877.jpg

 

 

heb er 62 liter water tegenaan gegooid om alles goed nat te krijgen voor het komend warme weer!

gallery_28379_18232_8112426.jpg

 

 

en deze is speciaal voor wiet61,

nepal 2 pounder danish passion zadenkweek in de maak :rtfm: :likken:

gallery_28379_18232_2439595.jpg

 

 

ik zit voorlopig nog niet stil hoor!

 

greetz,

lufthegreenstuf

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat weer lekker man!

 

Die gaan straks wel weer naar de 2,5 a 3 mtr. :dribble:

 

Wat is de bedoeling met al die zaailingen? :whistle:

 

Geen MWC dit jaar? Wegens verlies van al mijn auto mazars ( :thumbsdown: :execute ) door een hoog springende ree heb ik MWC nootjes van die zadenkweek van zadenkweek van jou vorig jaar in het water gegooid.

 

Gaten toch een beetje opvullen, ben zeer benieuwd!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

ZAden moeten we hebben ja en veel :rtfm: :likken: :jump:

EEn mooie soort hoor ,ik heb er ook zat in de maak ,namelijk fast bionic ,mighty mite ierdbei .maf en nog een paar soorten ,heb je volgend jaar er nog potjes voor hahahahahahh Plaats zat dat weet je hier . :likken: :wave: :dope:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

johnny, leuk man dat jij de MWC gaat zetten dit jaar. ik heb er zelf nog geen staan dit jaar.

ik probeer eerst alle soorten uit te zetten die ik van anderen te testen heb gekregen

je moet er wel op letten dat je ze in de laatste 2 weken goed in de gaten houd. dan willen er nog wel eens bananen aan komen..

maar dat is alleen als je ze laat staan tot aan het doodgaan.. je weet hoe het erbij stond bij mij vorig jaar :lol:

 

 

wiet61, potjes genoeg hier..

en hopelijk binnenkort in staat om door het land te toeren! :jump:

 

 

de koele nachten zijn er om te graven!

een vijvertje bijvoorbeeld :icecream:

gallery_28379_18232_4464664.jpg

 

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

johnny, leuk man dat jij de MWC gaat zetten dit jaar. ik heb er zelf nog geen staan dit jaar.

ik probeer eerst alle soorten uit te zetten die ik van anderen te testen heb gekregen

je moet er wel op letten dat je ze in de laatste 2 weken goed in de gaten houd. dan willen er nog wel eens bananen aan komen..

maar dat is alleen als je ze laat staan tot aan het doodgaan.. je weet hoe het erbij stond bij mij vorig jaar :lol:

 

 

wiet61, potjes genoeg hier..

en hopelijk binnenkort in staat om door het land te toeren! :jump:

 

 

de koele nachten zijn er om te graven!

een vijvertje bijvoorbeeld :icecream:

gallery_28379_18232_4464664.jpg

 

 

greetz,

lufthegreenstuf

 

Ga je in dat vijvertje liggen op dxe spot als je het warm krijgt :jump:

IK dacht trouwens dat ik je al langs zag komen hier met de toettoet :likken: :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij krijgt het nog erg druk de komende maanden greenstuf... ☺

Wel erg mooie dingen die je van plan bent.

Zo'n vijvertje is wel erg handig komende week de planten zullen wel dorst krijgen...

 

Greetz limbo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...