Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Greenstuf dat ziet er super uit bij jou.

Ben wel een beetje jaloers op die eerste spot van je die gaat echt hard man. Daar gaat wel wat vanaf komen als dat zo doorgaat.

Ik ga volgend jaar ook zelf maar eens wat zaden proberen te maken.

Lijkt me erg gaaf om je eigen zaden tot bomen te zien uitgroeien.

Geeft toch wel een zeer bevredigend gevoel lijkt me.

 

Greetz limbo

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Greenstuf dat ziet er super uit bij jou.

Ben wel een beetje jaloers op die eerste spot van je die gaat echt hard man. Daar gaat wel wat vanaf komen als dat zo doorgaat.

Ik ga volgend jaar ook zelf maar eens wat zaden proberen te maken.

Lijkt me erg gaaf om je eigen zaden tot bomen te zien uitgroeien.

Geeft toch wel een zeer bevredigend gevoel lijkt me.

 

Greetz limbo

 

Makkelijk zat limbo zaad maken ,pm kijken

Share this post


Link to post
Share on other sites

groenefingers, hopelijk komt het tot een goed eind!

 

heisenbergg, het word nog wel iets hoor, maar het is niet te vergelijken met hoe ik normaal te werk ga.

de totale opbrengst word waarschijnlijk niet meer dan wat ik uit 2 normalen kuilen kan halen...

 

gorilla, jazeker! ik ren mijzelf weer voorbij :lol:

de batch is verorberd ondertussen.. zal snel eens een verslagje posten!

 

ozzoes, ik blijf mij verwonderen hoe goed een autoflower in een tuin groeit. als je dan diezelfde plant op guerrilla wegzet,

heeft ie eerst nog 2 weken vertraging om fatsoenlijk te settelen in het grote boze bos.

vervolgens treed de bloei net wat eerder in en blijven ze een stuk kleiner.

ik ben ook van mening dat het voor groeien heel veel bepaald bij een autoflower.

als je ze te lang in een te klein potje houd blijven ze kleiner maar ook als je ze binnen een tijdlang voor groeid.

als ze dan uiteindelijk naar buiten gaan om te bloeien worden ze ook niet groot meer,

dan is de overgang van binnen naar buiten soms al een trigger om te beginnen met de bloei.

bij mijn tent zijn de middelste en de rechter rij buiten voor gegroeid in een klein potje zodat het kiemplantje goed kon opkomen.

na 3 of 4 dagen in de tuin heb ik ze naar buiten op de spot weggezet en deze planten zijn allemaal aangeslagen en groot geworden.

als je dat vergelijkt met de meest linker rij, daar staan er veel minder in en die zijn ook nog lang niet zo groot.

die planten heb ik ontkiemd en daarna op de spot onder de grond gedaan.

deze moesten alles gelijk op eigen kracht doen en daarom lopen ze nu al zo'n stuk achter op de rest

maar in theorie kunnen deze uiteindelijk wel eens het grootst worden.

 

wiet61, ja 3 ons, daar zat ik zelf ook al aan te denken.. als je daar dan alle moeite en geld vanaf haalt blijft er niet veel over

om die tent echt te vullen heb je misschien wel 4 bij 8 aan kuilen nodig en dan is het waarschijnlijk nog niet veel soeps.. :thumbsdown:

wellicht volgend jaar hetzelfde trucje eens uitvoeren met een tent vol laatbloeiers, als ik dat goed aanpak kan ik 2 velden naast elkaar zetten.

dan heb ik eerst de vroegbloeiers en als die geoogst zijn kan de tent gelijk ernaast over de andere plantenzetten. dan heb ik 2 keer profijt!

en dan wellicht eerst nog een autoflower run in de laatbloeier kuilen, dan kan ik zelfs 3 keer afbloeien onder dat afdakje :innocent:

 

johnny, ja de mazar verwacht ik ook nog het meeste van, daarvan staan er pas enkelen te bloeien.

gelukkig zijn het bij mij vooral de kleinste planten aan de linker kant wat auto mazar is.

als die nog wat doorgroeien t.o.v. de rest komt het tentje toch nog wel vol!

 

highlife, nou niet helemaal alleen hoor. heb af en toe wel wat extra hulp gehad om het in goede banen de geleiden.

heb wel een heleboel automazar in de tent staan hoor. ik geloof wel iets van 7 of 8 van de 15 kuilen.

als het allemaal goed staat de bloeien zal ik de soortnamen ook gaan vermelden..

 

kijk maar eens op deze foto, die heb ik genomen toen dat hert langs was geweest.

op dat rechter paaltje kun je zien dat ik toch minstens 5 tyraps per paaltje heb gebruikt.

er zitten er ook nog een paar boven en onderin die je net niet kunt zien.

gallery_28379_18232_5378260.jpg

 

 

supertramp, ben ook iedere keer weer erg benieuwd :lol:

 

bosteler, ik houd van al dat mooie groen! vind het ook altijd zo zonde als ze allemaal omgehakt zijn :likken:

 

limbogrower, dat moet je gewoon doen man. je pakt wat stuifmeel en een top en hoppa je hebt zaadjes.

heb je al leuke soorten op het oog?

of ligt je vriezer ondertussen al vol met stuifmeel van onze ouwe goedzak :whistle:

 

 

dikke update time!

heb mijn zadenkweekje nog wat opgeleukt, de emmers staan nu rotsvast!

gallery_28379_18232_7241551.jpg

 

 

ik ben nog even mijn kleintjes wezen ophalen..

die werden ondertussen toch wel wat verdrukt tussen de woudreuzen

gallery_28379_18232_1622724.jpg

 

gallery_28379_18232_6143120.jpg

 

gallery_28379_18232_6836133.jpg

 

 

maar goed, de kleintjes, daar kwam ik dus voor..

de wildsuper x mighty mite was net als bij wiet61 al gaan bloeien,

die hebben iets te lang in de voor groei bak gestaan :likken:

gallery_28379_18232_3397701.jpg

 

 

heb de mannen weggehaald en de rest kon mee in de tas, naar de autoflower spot

gallery_28379_18232_2484094.jpg

 

 

hier heb ik alle vrouwtjes nog de grond in geknald om de lege ruimte wat mee op te vullen.

alle onbekende plantjes heb ik weggedaan want ik zit niet op mannetjes in mijn tent te wachten.

de vrouwen zijn al aan het bloeien dus het worden gewoon een paar extra stengels voor in de tent.

gallery_28379_18232_2668096.jpg

 

 

mijn vijvertje heeft ondertussen al een goede 20 liter water opgeleverd.

iedere keer zit er wel weer een beetje in maar bij een goede bui pak ik pas echt veel water in een keer.

gallery_28379_18232_984070.jpg

 

 

de s5 stek, daar zit ook alweer een kop op

gallery_28379_18232_1083707.jpg

 

 

ik was ook nog erg verrast door de autoflower tent.

had niet verwacht dat het nog zo vol zou gaan worden! heb zelfs al een heleboel planten uit elkaar

gebogen zodat het oppervlak beter gevuld word.

gallery_28379_18232_2073581.jpg

 

gallery_28379_18232_3093397.jpg

 

gallery_28379_18232_542570.jpg

 

 

hier staan die wildsuper x mm plantjes extra ingegraven

gallery_28379_18232_4713546.jpg

 

 

en nog wat foto's van de planten appart, dan lukt het beter om ze 's nachts op de kiek te zetten.

de kleintjes bloeien nog niet gelukkig

gallery_28379_18232_2921506.jpg

 

gallery_28379_18232_286065.jpg

 

gallery_28379_18232_3647401.jpg

 

deze bloeit ook nog niet..

gallery_28379_18232_5232839.jpg

 

 

en deze begint nu net met bloeien

gallery_28379_18232_3407273.jpg

 

 

dit is een automazar die net is begonnen met bloeien.

die is toch nog redelijk breed uitgelopen :yummy:

gallery_28379_18232_2785253.jpg

 

gallery_28379_18232_535508.jpg

 

 

dit ziet er wel redelijk uit toch?

gallery_28379_18232_5174481.jpg

 

gallery_28379_18232_4729174.jpg

 

 

durf het nog niet in te schatten hoor, maar met 3 onsjes van de AF ben ik al helemaal gelukkig.

dan is het toch niet helemaal gefaald :whistle:

 

greetz,

lufthegreenstuf

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je daar een punt hebt LFTG, je moet de vaart erin houden met zo,n korte cyclus! Trage voorgroei levert kleinere planten, ook bij regulieren die niet de tijd krijgen!

Hoop op een mooi seizoen voor je, en iedereen uiteraard! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk je dat die Wild.S X MM niet was gaan bloeien als je deze eerder had verplant?

 

Die auto's gaan lekker ja. Worden allemaal nog wel een stukje groter er vooral breder. B)

Gaat mooi zo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Ziet er goed ui LTGS ,ze zijn al groter als bij mijn in de tent ,ik krijg daar verdomme minder zon door de bomen ,we zullen zien wat het word ,ik ben van mening dat het wel op kan leveren ,mits de tent vol in de zon staat ,en de gaten goed zijn opgewaardeerd en luchtig zijn ,daarbij moet je ze eigenlijk ook vlugger in de tent opkweken .

De rest gaat ook als ee speer bij jouw zie ik wel ,je hebt goede plekken .

 

Denk je dat die Wild.S X MM niet was gaan bloeien als je deze eerder had verplant?

 

Die auto's gaan lekker ja. Worden allemaal nog wel een stukje groter er vooral breder. B)

Gaat mooi zo

 

Dat van dat bloeien dat denk ik wel ,want moeder bloeide ook heel vlug vorig jaar ,het kan natuurlijk een week of ze schelen ,maar het voornaamste is in mijn ogen ,eerder planten dan worden ze groter ,volgend jaar zullen we het gaan zien ,een ding weet ik ,xze geven erg compacte wiet ,zelden zo mooi ,dat heb ik vorig jaar gezien .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiet61, heb nog een mini mannetje achterwege gelaten, dus kan er nog een mini zadenkweek mee doen :likken:

ik denk ook dat het aan de hoeveelheid licht ligt. jij pakt daar idd veel minder zon als dat wat ik heb.

toch denk ik ook dat je de AF beter niet kan voorgroeien, daar blijven ze alleen maar klein door.

ik heb ze enkel opgegroeid voor 1 weekje in een klein potje. daarna zijn ze gelijk naar buiten gegaan.

ontkiemen en dan onder de grond stoppen op de spot is dan weer niet aan te raden,

dan komen er te weinig op en hebben ze te veel moeite om aan te slaan.

voor groeien voor 1 week en daarna met 1 setje blaadjes direct de volle grond in, dan worden ze nog het grootst.

en je moet ook niet vergeten dat ik nog wel 18 x 70 liter potgrond voor mijn AF'jes heb gebruikt :innocent:

 

highlife, die kleine potjes die er nog staan op mijn spot zijn grotendeels ook wild s x mm en die zijn nog niet aan het bloeien.

ze zijn ook nog iets jonger dan de anderen maar deze wil ik nog gaan uitzetten in "de velden".

wie weet worden ze nog iets groter dan... ze zullen iig ruim op tijd klaar zijn voordat "de velden" weer worden geoogst :whistle:

 

greetz,

lufthegreenstuf

 

 

edit,

mini mannetje

gallery_28379_18232_2838518.jpg

Edited by lufthegreenstuf
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker man, ik vind jou autos toch wel lekker gaan. Die mazar gaat mooi breed. Dat is echt een mazar eigenschap.

 

Rest in het bos gaat ook heel mooi, wat was je langste plant van vorig jaar. :whistle:

 

Trouwens die Gold rush doen het bij mij ook niet lekker. Heb ze een week na de easy sativa uitgezet en die zijn mooi vol en dik over een meter al. De gold rush blijven achter en zijn ielige kut plantjes. Zelfde plek, zelfde hoeveelheid zon. Krijg je toch het idee van dat het een oude of een batch was die niet goed is. Ze dachten die geven we maar gratis weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Mooi man ,ik denk ook dat het zo is als jij zegt ,ik had ze niet te lang voor moeten groeien ,en vlugger het gat in moeten werken .

Johnny mijn mazars schieten de hoogte in ,met redelijk zijtakken die hij aan het maken is ,de grootste is 1 meter nu ,maar nog geen bloei ,die word groot daar ,die krijgen toch redelijk veel licht hoor ,ik snap er af en toe ook niks meer van .

Ik zag vanmorgen het veldje van LTGS ,ik dacht meteen aan mijn tent ,dus schoenen en kleren aan ,en als een speer naar de spot toe ,ik moest toch water gaan geven ,,ik zal foto,s plaatsen op mijn tropic ,dan laten jullie je eigenm er maar eens over uit ,trouwens mijn monsterbuds ,van growerschoice doen het heel goed daar .

 

Johnny mijn goldrush doet het ook niet goed ,die is pas 2 meter ,deze week zal ik foto,s maken .

Edited by wiet61
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag ik je nog tips geven onkruid weg halen kan heel makkelijk onder de grond spitten geef je planten toch een extra boost. Geef onkruid geen kans zonde van grond en voedingsstoffen helpt een stek in het begin, gaat perfect met de planten zie het als opbouwend advies totaal geen ervaring met hennep verbouwen wel in de tuin bouw hebben een groot moestuin. Groot voordeel bespaard je een hoop onkruid weg halen plus toplaag blijft luchtig meer water kan rondom makkelijk naar wortels komen. Wanneer het budget toelaat koop een trail cam plaats op de trek route van wild houd je plek onder controlle. Bekijken of mensen en dieren jou plek hebben gevonden beter voorkomen als genezen plus het opzetten van tegen middelen tegen wild wordt doel gericht mag alles goed blijven gaan heel veel plezier 👍

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man ,ik denk ook dat het zo is als jij zegt ,ik had ze niet te lang voor moeten groeien ,en vlugger het gat in moeten werken .

Johnny mijn mazars schieten de hoogte in ,met redelijk zijtakken die hij aan het maken is ,de grootste is 1 meter nu ,maar nog geen bloei ,die word groot daar ,die krijgen toch redelijk veel licht hoor ,ik snap er af en toe ook niks meer van .

Ik zag vanmorgen het veldje van LTGS ,ik dacht meteen aan mijn tent ,dus schoenen en kleren aan ,en als een speer naar de spot toe ,ik moest toch water gaan geven ,,ik zal foto,s plaatsen op mijn tropic ,dan laten jullie je eigenm er maar eens over uit ,trouwens mijn monsterbuds ,van growerschoice doen het heel goed daar .

 

Johnny mijn goldrush doet het ook niet goed ,die is pas 2 meter ,deze week zal ik foto,s maken .

Doet het niet goed pas 2 meter. Grappenmaker! :execute :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Ja twee meter echt waar ,ik schrok me kapot afgelopen week ,ze zijn nu naan het voorbloeien ,sommige ervan ,als die nog groter worden ,zie ik ze over de 4 meter gaan ,trouwens LTGS had er een van 4 meter vorig jaar geloof ik .

 

Zoned-out

 

zo,n cam wil ik aan schaffen ,ze zijn zo duur ook ,het is makkelijk natuurlijk ,je kan wel nagaan of er iemand geweest is

 

zeker in de toekomst ga ik dit gebruiken omdat het zeer mooie spots gaan worden ,ik krijg versterking :phone: :likken: .

Edited by wiet61

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja twee meter echt waar ,ik schrok me kapot afgelopen week ,ze zijn nu naan het voorbloeien ,sommige ervan ,als die nog groter worden ,zie ik ze over de 4 meter gaan ,trouwens LTGS had er een van 4 meter vorig jaar geloof ik .

 

Zoned-out

 

zo,n cam wil ik aan schaffen ,ze zijn zo duur ook ,het is makkelijk natuurlijk ,je kan wel nagaan of er iemand geweest is

 

zeker in de toekomst ga ik dit gebruiken omdat het zeer mooie spots gaan worden ,ik krijg versterking :phone: :likken: .

 

Zie link:

 

http://www.aliexpress.com/wholesale?catId=100005975&initiative_id=AS_20150712075342&SearchText=trail+camera

 

Zit vast een goed tussen voor weinig geld 👊

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey greenstuf heb idd al een aanbod gehad van die goedzak maar dat is iets voor volgend jaar. Komt helemaal goed.

 

 

Gaat erg hard bij jou. Je hebt genoeg te doen de komende tijd haha. Je tent gaat heel goed man zeer inovatief idee van jou en wiet61.

Zo kan iedereen hier goede ideeën opdoen.

 

Succes verder Greetz limbo

Share this post


Link to post
Share on other sites

johnny, mijn record van vorig jaar staat op 3,96 meter met 376,75 grammen.

de goldrush kiemde bij mij ook wat slecht maar als ze eenmaal groeien doen ze het hier wel goed hoor!

 

zoned-out, ja dat van die onkruid heb je gelijk in hoor. meestal maak ik maar 1 keer per jaar mijn volledige spot schoon van onkruid.

zo werken de slakkenkorrels beter en kunnen de kleintjes beter aanslaan zonder problemen.

nu ik al wat verder in het seizoen ben maak ik mij er niet zo heel veel zorgen meer over.

 

wiet61, was je van plan om mijn goldrush record te verbreken? :whistle: :likken:

 

limbogrower, juist! meerdere wegen die naar rome leiden. en zo kunnen we allemaal uitkiezen welke wegen we willen volgen :innocent:

 

 

bosplantjes gaan nog steeds keihard!

gallery_28379_18232_4317508.jpg

 

gallery_28379_18232_2309137.jpg

 

gallery_28379_18232_4645370.jpg

 

gallery_28379_18232_666118.jpg

 

 

helaas pindakaas, ik begin toch tegen wat problemen aan te lopen.

heeft iemand een idee wat ik hier tegen moet doen, een beetje kalk erbij?

lijkt mij een calcium tekort?

gallery_28379_18232_5459229.jpg

 

 

tijd voor de mini plantjes.

hier heb ik het een tijdje geleden al een keer over gehad,

ik heb ook een aantal verschillende LBH testzaden gekregen;

 

Tester 2 is een selectie van auto Blueberry Haze X auto Haze en early sativa ik verwacht wel grote semi- autoflowers heerlijke fruitige Haze met trippy(kan) sativa/Haze High

 

Tester 6 is een mix van Guerilla Gold X semi-auto Eirdbei F5 en LBH's Autoflowering Haze#2

 

na wederom weer wat nachtjes doorgehaald te hebben heb ik mijn belofte toch nog na kunnen komen.

helaas erg laat in het jaar al maar een test is een test toch?

gallery_28379_18232_2387602.jpg

 

 

de nummers 2 zijn allemaal naar mijn alleroudste guerrilla plekje verhuist.

hier doe ik al 6(!) jaar lang mijn ding dus verwacht ik dat deze planten hier in alle rust kunnen staan.

voor het gemak heb ik alle planten in 1 kuil gezet, gelukkig is het een 160 liter kuil :innocent:

gallery_28379_18232_1495227.jpg

 

 

dakkie erop tegen de herten. had het liever iets anders gemaakt want nu kunnen de konijnen er nog wel bij.

helaas kon ik zo snel niks anders regelen

gallery_28379_18232_2586101.jpg

 

 

voor de nummers 6 had ik een ander plekje in petto.

in de "Zeeuwse maïs" is er altijd nog wel wat ruimte voor een paar extra emmers :likken:

gallery_28379_18232_7435779.jpg

 

 

super veel slakken in het riet. dat had ik totaal onderschat!

toen ik bezig was kwamen de slakken al direct een kijkje nemen :thumbsdown:

gallery_28379_18232_7118082.jpg

 

 

nadat ik alle emmers had gevuld heb ik eerst alle plantjes er bovenop gezet.

toen ik daarna de eerste plant in had gegraven keek ik eens achterom.

en wat zien mijn ogen?

gallery_28379_18232_575007.jpg

 

 

dit is dus letterlijk de eerste keer dat ik eerst mijn slakkenkorrels moet strooien voordat ik überhaupt mijn planten heb ingegraven!

gallery_28379_18232_2702479.jpg

 

gallery_28379_18232_146114.jpg

 

gallery_28379_18232_3153187.jpg

 

gallery_28379_18232_3275442.jpg

 

 

la buena hierba, ik hoop dat je toch nog een beetje tevreden bent.

aan het begin van het jaar denk je altijd dat er vanalles mogelijk is maar als je halverwege bent kun je pas echt inzien wat hem wel en wat hem niet gaat worden. heb alles op alles gezet om er iig nog iets mee te doen. wellicht kan ik er volgend jaar een stukje vroeger mee beginnen.

eerst maar eens kijken of dit wat wilt worden :icecream:

 

greetz,

lufthegreenstuf

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

wiet61, was je van plan om mijn goldrush record te verbreken? :whistle: :likken:

 

als dat zo doorgaat daar word dat record verbroken ,gezien de lengte ,dan moeten de grammen nog ,man man wat zijn dat snelgroeiende planten ,dit had ik totaal niet gedacht ,ook de grapfruit is zo groot ,vlug slagen en als de weerlicht deze kant heen komen ,ik ben al rotzooi naar de spots aan het brengen langzaam ,gaas ,stokken enz .het kan er maar liggen .ook graaf ik vast en zeer groot gat ,waar ik vroeg in het jaar al zeil in ga gooien ,dan kunnen we vooruit ,we zullen zien hahahha

 

Trouwens jouw planten gaan heel goed man ,jij dacht nog wel dat het anders zou gaan lopen .

Edited by wiet61
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie als team word te gek kicken!!!

 

 

Inderaad LGTS, Een test is een test, Best wel benieuwd wat je daar nog aan informatie uit kunt halen.

 

Die bosplanten zijn inderdaad bossige planten! Mooi hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow mooi hoor, lekker breed ook. :dribble:

 

Snap het ook niet van die goldrush bij mij, ze zijn nu wel iets bijgetrokken. Het is daar ook wel lastige semi klei grond. Heribei stekken hebben het daar ook moeilijk. Flink wat grond heen brengen daar volgend jaar.

 

Jij hebt het gewoon oldskool met de hand gedaan toch? Ik zat aan een bolder kar te denken of zo iets.

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Wow mooi hoor, lekker breed ook. :dribble:

 

Snap het ook niet van die goldrush bij mij, ze zijn nu wel iets bijgetrokken. Het is daar ook wel lastige semi klei grond. Heribei stekken hebben het daar ook moeilijk. Flink wat grond heen brengen daar volgend jaar.

 

Jij hebt het gewoon oldskool met de hand gedaan toch? Ik zat aan een bolder kar te denken of zo iets.

 

jE moet er ook tegen praten Johnny , dat doe ik ook altijd , en ik zing af en toe voor ze , jij weet dat ik goed kan zingen , dus alles komt dan goed denk ik .

 

LTGS volgens mijn is het di t

 

agnesium tekort

Magnesium in de plant is mobiel. Bij een gebrek worden de bladgroenkorrels in de middeloude bladeren (onder de bloeiende top) afgebroken en wordt magnesium naar de jonge delen getransporteerd. Deze afbraak van het bladgroen uit zich dan in roestbruine vlekjes en/of vage, wolkachtige gele vlekken (chlorose) tussen de nerven. Uit de oudste bladeren kan magnesium moeilijker onttrokken worden: het zit kennelijk te vast ingebouwd in de organische stof. Een licht magnesiumtekort heeft weinig effect op de bloei, ondanks dat de vruchtvorming de magnesium gebreksymptomen verergert.

Verloop van magnesium tekort

  • De eerste 3-4 weken zijn er geen symptomen zichtbaar, de plant groeit goed, is donkergroen en ziet er gezond uit.
  • De gebreksymptomen worden bij cannabis eerst rondom de 4-6e week zichtbaar; Er treden dan kleine roestbruine necrotische vlekjes en/of wolkachtige chlorose in de middeloude bladeren op (onder de bloei-top). De kleur van de jonge bladeren en de vruchtontwikkeling zijn normaal.
  • De grootte en de hoeveelheid roestbruine vlekken breiden zich uit op het blad, de chlorose breidt zich uit en tekent zich geler af.
  • De symptomen breiden zich over de plant uit, de plant ziet er gehavend uit.
  • Bij een ernstig tekort worden ook de jongste bladeren chlorotisch en gaat de productie achteruit.

Mogelijke oorzaak

Magnesium tekorten komen relatief vaker voor dan andere gebreksziekten. Magnesiumgebrek in het wortelmedium kan behalve door een tekort aan dit element, ook optreden bij normale en hogere gehalten Dit komt omdat de opname dan geremd wordt door allerlei omstandigheden.

Enkele omstandigheden kunnen zijn:

  • Een erg nat, koud en/of zuur wortelmilieu.
  • Hoog gehalte aan kalium, ammonium en/of calcium (bijv. veel kalk in leidingwater of kalkrijke kleigronden) ten opzichte van magnesium.
  • Beperkt wortelstelsel en zware plantbelasting.
  • Hoge EC in het medium, geremde verdamping.

Wat te doen

  • Bestrijding gebeurt preventief met magnesiumhoudende meststoffen en curatief door bespuiting met bitterzout
  • Controleer de temperatuur, vochtigheid, EC en de pH van de grond of het substraat.
  • Is er een tekort vastgesteld kun je het beste spuiten met 2% oplossing van bitterzout
  • Bemesting via de wortels: Anorganisch: bitterzout (op hydro), kieseriet (op grond). Organischoude, verrotte) stal-, kalkoenenmest.
  • Corrigeer eventuele oorzaken: Bij een te lage pH < 5 bij teelt op grond; magnesiumhoudende kalkmeststoffen Bij teelt op hydro: de voedingsoplossing tijdelijk met hogere pH (6,5) indruppelen. Bij een te hoge EC: uitspoelen en/of tijdelijk alleen leidingwater druppelen. Houdt de worteltemperatuur, in het geval van binnenteelt, boven de 19 ºC (20-25 ºC).

Iets extra aan magnesium kan geen kwaad. Een overmaat aan magnesium komt bij teelt op grond niet gauw voor. Bij een teveel zal de calciumopname geremd worden en een beeld ontstaan van een teveel aan zouten: remming van de groei en een donker gekleurd gewas.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie test heb je daar die nr 2 klinkt erg goed.

Gaat erg goed bij jou maar met zoveel ervaring moet dat ook wel☺ .

 

Soms lopen dingen toch anders dan verwacht en heb je uiteindelijk tijd te kort. Daar ben ik ook achter gekomen.

 

Hopen op nog vele zon uurtjes en dan kan iedereen hier in de guerilla corner iets moois gaan oogsten

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

highlife, we kunnen bij de LBH's iig nog wat verschillende pheno's bekijken!

zie je ons nieuwe topic al voor je? dat moet wel groots gaan worden :whistle:

 

johnny, dan maak je denk ik wel een gigantisch spoor als je niet oppast..

wellicht een kruiwagen ofzo? dat scheelt wel weer een aantal wielen.

ja wij hebben hier alles over de rug heen gegooid, voor die duinspot moesten we zelfs 600 meter ver :showoff:

 

limbogrower, ja er is altijd tijd te kort! op een regenachtige dag pak ik zelfs nog wel eens de schaar om nog wat grammen te knippen. heb nog steeds wel een paar potten staan van vorig jaar!

je moet alles ook in een goede volgorde aanpakken, anders lukt het al helemaal niet.

ben nu pas bezig met testzaden en zadenkweken e.d., eerst de belangrijke dingen op orde hebben

 

wiet61, shit heb er nu al zeewierkalk bijgegooid in de tussentijd, maar als ik dat van jou zo lees,

zou dat het probleem dus wel eens kunnen gaan verergeren?

ik hoop dan maar dat je fout zit maar ik ben bang dat het de volgende keer dan nog erger is geworden.

maar hoe moet ik het dan op een biologische manier op lossen? paardenmest bij de boer gaan halen?

 

 

 

ben weer aan het tuinieren geweest :whistle:

gallery_28379_18232_6032402.jpg

 

gallery_28379_18232_5711655.jpg

 

gallery_28379_18232_5122579.jpg

 

 

kuil met rechts de "gele pheno" kush plant

gallery_28379_18232_4295253.jpg

 

 

erachter nog een s5 stekkie

gallery_28379_18232_5895355.jpg

 

 

en dit is de plant waar ik de vorige keer een boom op heb laten vallen.

de hoofdtak lag er helemaal af en dit zijn de onderste 4 takken die doorgegroeid zijn

gallery_28379_18232_5174783.jpg

 

 

2 gekke heribei stekken

gallery_28379_18232_4589702.jpg

 

gallery_28379_18232_1997073.jpg

 

 

alleen die bovenkant al :lol:

gallery_28379_18232_5753245.jpg

 

 

heb nog een lading mighty mite uitgezocht, hiervan heb ik 1 man overgehouden,

die is ergens ondergebracht om de stuif op te vangen.

gallery_28379_18232_4536198.jpg

 

 

en er waren ook al een stuk of 8 vrouwen gespot

gallery_28379_18232_303310.jpg

 

 

nu had ik toch nog ergens zo'n eenzaam s5 stekje staan?

gallery_28379_18232_5758620.jpg

 

 

die kan wel wat gezelschap gebruiken!

oftewel een mighty mite zadenkweek en een s5 stek combikuil! :likken:

gallery_28379_18232_6410545.jpg

 

 

en als we dan toch in die uithoek van de wereld zijn..

de autoflower's in volle glorie :icecream:

gallery_28379_18232_5561256.jpg

 

gallery_28379_18232_6254364.jpg

 

gallery_28379_18232_2843198.jpg

 

gallery_28379_18232_7160422.jpg

 

gallery_28379_18232_438564.jpg

 

gallery_28379_18232_6735879.jpg

 

gallery_28379_18232_1759871.jpg

 

gallery_28379_18232_1815790.jpg

 

gallery_28379_18232_551755.jpg

 

 

kunnen jullie nog meer foto's aan? dan neem ik jullie ook nog even mee naar de duinen!

wat een leventje hè? :icecream:

gallery_28379_18232_1401855.jpg

 

 

heb de 4 bloeiende heribei's niet op de foto gezet hoor, die zijn maar gewoon raar.

de rest heb ik wel weer op de kiek gezet

weet nu trouwens wel een paar planten vanaf de foto te herkennen;

dit zijn 3 x easy sativa

gallery_28379_18232_5182435.jpg

 

gallery_28379_18232_3356625.jpg

 

gallery_28379_18232_3813034.jpg

 

 

2 x groeiende heribei

gallery_28379_18232_3395033.jpg

 

gallery_28379_18232_3513778.jpg

 

 

de afwijkende outdoorgrape fruit word steeds mooier van kleur

gallery_28379_18232_5219224.jpg

 

 

overige planten

gallery_28379_18232_3891108.jpg

 

gallery_28379_18232_3467576.jpg

 

gallery_28379_18232_7488596.jpg

 

gallery_28379_18232_63926.jpg

 

gallery_28379_18232_5324793.jpg

 

gallery_28379_18232_2290105.jpg

 

gallery_28379_18232_4659784.jpg

 

 

dit is een outdoorgrape fruit.

gallery_28379_18232_1320416.jpg

 

 

die hebben we is even aangepakt!

gallery_28379_18232_881730.jpg

 

 

ik ben weer een aantal uren armer maar jullie zijn weer een dikke update rijker :likken:

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauw die easy's zijn bij jou ook zo mooi en vol!

Ook je groeiende Heribei's zijn plaatjes zo mooi. Die bloeiende gaat wel heel raar.. dacht ff dat ik naar de verkeerde plant zat te kijken :likken:

 

Maareh, ja! Zo'n topic zie ik wel zitten Gans Geil man!

Dat word letterlijk heel groot heb ik het op :innocent:

 

Die autoflowers pakken nu ook lekker bloei. Tot ze een paar weken verder zijn hou je het zeil er af?

 

Gr HighLife Super updatje!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Dat gaat goed bij jouw hoor ,je zei nog wel dat het niks ging worden dit jaar , dat heb je dan mooi mis zie ik nu ,wat een mooie planten zijn het geworden ,mijn heribei,s gaan ook heel gek te keer man ,hetzelfde als bij jouw , ik heb zoiets nog nooit gezien .

Er gaat weer goed geknipt worden hahahahaha :spliff: :j :j

 

jo luf check je inbox man!

 

hee Hack leef jij ook nog hahahahha ,waar ben je toch geweest man . :rtfm: :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...