Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

HighLife

Automazar Kaskweek - To The Limit !

Recommended Posts

Dankjewel!!

Wat ik ooit heb gedaan voor een ongeveer zelfde probleem is een fijn gaatje 's nachts in de boom gaan boren en daar rechtstreeks roundup in gieten, bomen gaan gegarandeerd weg en je beschadigd de bodem niet.

Hoop voor jou dat de bomen nog weg gaan. Verder vind ik dat je planten er absoluut geweldig bij staan, geen verkleuringen op het blad.

Kan ik niet over meespreken hehe.

 

Passiongrower

 

Zou dit overigens wel niet bij de buren doen aangezien je planten hebt staan en met een beetje pech kunnen ze er wel moeilijk over doen...

Maar als ik het zo lees zou je dit wel bij de grotere boom kunnen doen, achter een blaadje klimop en dan heb je weer 2/3uur licht extra. :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste high life

 

is het verplaatsen van de tent of planten zonder tent geen optie, je kan nu toch wel het risico lopen op wat regen want rotten kan hij nog niet.....???? ( toprot )en dan alleen met slecht weer in de tent.

 

wel zuur zo dat je weinig zon uren heb door je gelul met je buren :thumbsdown: fles ph- over de wortels vam die struik/boom kost 9 euro :likken:

 

blijf je volgen silverboxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahah bedankt heren!

 

@ Passiongrower,

Ja.. die gedachte is ook bij mij opgekomen.. Maar dat maakt voor dit jaar dan niks meer uit..

En ze begon ook al over de planten van vorig jaar dat ze die wel kon ruiken en dat ze het niet lekker vond. ''maarja.. je bent jong en je wilt wat'' had ze gezegd ''en 5 mag'' hahaha.. vorig jaar stonden er 23 op het hoogte punt. Zal ze wel gezien hebben.

Daarom dit jaar maar 5..

Bedankt voor je complimenten. In mijn 1e post kun je zien wat er in het medium zit. Verder nergens iets bijgevoegd alleen water.

 

@ Silverboxx,

Tent verplaatsen gaat niet. Is maar een klein tuintje en anders kan ik de deur naar buiten niet meer open doen. Zat er inderdaad wel aan te denken om nu (nu de temperaturen wat hoger liggen / ook 's nachts) het folie er 'even' af te halen.

 

Tja volgens mij heeft ze een relatie met die boom.. <_< Ik weet het niet. Ze is ook áltijd thuis en altijd de boel in de gaten houden. Nooit gordijnen dicht etc.. geeft een beetje een beeld.. :whistle:

Wel aardig verder hoor..maar wat dit aan gaat..

Edited by HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo'n oud mens zeker...

Haha heb dit lang geleden ook eens een keer gehad met mijn pa, je mag 3 planten zetten, had er toen een stuk of 20.

5Automazars moet hopelijk genoeg zijn as je een niet te groot gebruiker bent he, en elke gram hier vanaf is zo goed als gratis.

Ben er erg benieuwd naar, heb zelf ook de blue automazar waar ik grote verwachtingen van heb.

 

Passiongrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee man,

Blue automazar is toch alweer een heel andere strain geloof ik. Maar nog niet veel van gezien (buiten)

Ik rook 1 of 2 per dag.

Maar probeer 2 rondes te doen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je dat puur rookt zit je al gauw aan een tiental gram per week.

Heb je al enig idee wat de volgende ronde wordt? Ik lees namelijk met veel plezier je verslagen.

Ik kan zelf men planten maar een keer per week zien vandaar dat ik hier maar kijk naar de plantjes. :likken:

Twee rondes moet zeker nog lukken dit jaar, ik ben zelf al bezig aan mijn derde ronde te ontkiemen terwijl de eerste er nog staat hehe.

(Het is zo moeilijk om zaden in hun verpakking te houden.)

Blue automazar is de autoblueberry met de automazar gekruist, maar had geloof ik meer mazar in zich naar mate de topvorming. Ik vind blueberry nu eenmaal zo'n heerlijke smaak hebben dat ik toch ook deze variëteit er heb bijgenomen.

 

Passiongrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap niet goed wat ik hier nu lees :s.

Is het kweken dan het heilige graal en mag alles daar voor wijken?

Een boom is iets wat je volgens mij moet koesteren, geen gif in gooien, bah!

Ik zit ook met een boom naast me, die blijft mooi staan, ik hou van wat natuur, en als men plant wat zon mist hierdoor, das dan jammer.

Is maar mijn mening he :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boomknuffelen hoeft wat mij betreft ook weer niet, maar wellicht wel interessant, is het wood wide web (zie: http://www.bbc.com/earth/story/20141111-plants-have-a-hidden-internet , wel wat lang artikel, maar wel interessant: gaat over hoe alle planten en bomen met elkaar in contact staan onder de grond, maar ook dat ze elkaar kunnen helpen) Misschien dat je hier wat mee kunt.... en anders heb je misschien weer wat geleerd ;)

Succes met je kweek, ik volg je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Boinius,

 

100 mensen, 100 meningen..

 

Het is vind ik best lullig met een tuin op het zuiden en dan zo'n boom die al je licht ontneemt. Naast het licht, komt de tuin ook ieder jaar onder de hazelnoten en bladeren. Echt wel leuk hoor.. maar hij is uit zijn voegen gegroeid. Veelste groot voor dit soort tuintjes..

Als mijn wietplant al boven de schutting komt is het niet oké volgens de meeste mensen... Ik denk dat de meesten op dit forum wel een klik hebben met de natuur.

Al goed je punt is gemaakt.

 

@ SmokeyBear,

Ik zal er eens na kijken. ;)

Edited by HighLife
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begrijp je volkomen Highlife, zit ook met een buur die in zen stadstuin een kerstboom heeft laten staan. Gevolg, een boom van 20m hoog in een tuin van 5m breed. Is goed om aan de paus te schenken met kerst :innocent:

 

En ik kan hem niet vragen om hem weg te doen voor men planten, want mag eigenlijk niet in belgenland, hehe.

Nu moet hij maar dom kijken naar me hoe ik een zonnedans uitvoer met men potten.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bionius,

Ja lastig zo iets.. Soms moet je roeien met de riemen die je hebt.. :whistle:

 

 

On Topic,

Even een klein updateje.

Ik heb het afgelopen weekend het folie er even af gehaald om de zon er direct bij te laten komen.

Zo stonden de dames er 2 dagen terug bij:

gallery_19927_18049_69293.jpg

 

gallery_19927_18049_43245.jpg

 

gallery_19927_18049_95205.jpg

 

gallery_19927_18049_9597.jpg

 

gallery_19927_18049_16643.jpg

 

Er is 1 plant die al serieus de bloei gaat doorzetten nu geloof ik (linksachter)

De rest houd het voorlopig nog bij een enkel haartje hier en daar..

gallery_19927_18049_1935.jpg

 

Beetje wazig ja..

gallery_19927_18049_32644.jpg

 

Tot laters !

Edited by HighLife
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zien er goed uit HighLife!

Hoe groot zijn ze al?

En nu maar hopen op veel zon, zodat ze lekker bloeien :D

 

Ik blijf je zeker volgen! :dribble:

Huffelpaf

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Marvisio,

Thanks, Grootste is nu 90 cm. De middelste 87 cm en rechtsachter 85 cm.

 

@ Huffelpaf.

Thanks. Schuif lekker aan,

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker man, mooi dat ze ook wat breeder worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een updateje?

 

Er is alweer wat verschil te zien bij de dames.

Dit was vorige week:

gallery_19927_18049_69293.jpg

En zo staat ze er nu bij: (nu rond de 75 cm)

gallery_19927_18049_79768.jpg

gallery_19927_18049_44274.jpg

 

En de rest:

De kleine staat er zo bij vandaag. Wel ineens de groei goed te pakken. Maar ook al (voor)bloei in te zien.

(rond de 35 cm)

gallery_19927_18049_160500.jpg

gallery_19927_18049_47791.jpg

 

De middelste: (rond de 95 cm)

gallery_19927_18049_2638.jpg

gallery_19927_18049_7150.jpg

 

Rechtsvoor: (rond de 96/100 cm)

gallery_19927_18049_1818.jpg

gallery_19927_18049_69644.jpg

 

Rechtachter: (rond de 95 cm)

gallery_19927_18049_64205.jpg

gallery_19927_18049_3518.jpg

 

 

Daar zullen jullie weer even op moeten teren :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

't gaat lekker hier met de wiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er heel mooi uit, ik probeer het nog te volgen haha.

Hoeveel week geleden is het nu dat je zaadjes gekiemd zijn? oftewel hoelang staat ze al in de grond? dan kan ik even vergelijk met me eigen plantje haha (white widow) ik zit nu in week 6 en hij groeit maar door :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Greenhulk,

Hoop het ook man. Bedankt.

 

@ Wannetou,

Ja mooi om te zien. En zo snel dat het allemaal gaat. Ze blijven je verbazen. Keer op keer :D

 

@ Maas,

Dankje man. Gaat 'ie bij jou ook lekker?

 

@ TanteBetsie,

Dankje, 10 april zijn ze 'gekiemd- geplant'. Dus nu 9 weken oude dames. Maar of je Mazar mag vergelijken met WW.. Het kan je een indicatie geven in ieder geval.. :whistle:

 

 

 

Geen foto's of verhalen verder.. niet bij de dames geweest. :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

Weer een week verder, en weer een hoop gebeurd.

 

Allereerst, ga ff zitten..

 

 

Zit je?

 

Want dit is de nieuwe aanblik voor de kas

gallery_19927_18049_20563.jpg

1 smartpot is weg. Vorige week heb ik in het donker het folie weer over de kas getrokken. Dit ging niet goed :oeps Ik stootte de smartpot van de tafel door evenwichtverlies en viel precies op de kop neer. De hele plant was naar de klote. :cry :no :|

Ongelofelijke domme lul ben ik!!!

Enige positieve is dan weer dat ik rond 30 april (2 weken na die in de smartpots,) nog een Mazar heb gezaaid. Deze heeft de kleine makkelijk ingehaald. Deze zal de komende 2 weken nog flink de breedte in gaan en iets hoogte bij pakken. Ze staat in een 20 liter pot ongeveer..

gallery_19927_18049_142732.jpg

Ze is nu 75cm

gallery_19927_18049_34415.jpg

 

gallery_19927_18049_54931.jpg

 

De kleine staat een maand achterstand ongeveer maar heeft er tegenwoordig wel zin in..

gallery_19927_18049_45903.jpg

 

gallery_19927_18049_106784.jpg

 

Alleen wat voorbloei nog. Terwijl even oud als de rest en voorbij het 7e bladstadium dus het gaat mij benieuwen hoe groot ze wil worden voor de ze bloei gaat doorzetten.

gallery_19927_18049_36899.jpg

 

De middelste Mazar dame gaat ook lekker. Inmiddels uitgegroeid en dat is maar goed ook. Ik ga nog even met het zeil bezig, zo win ik net die enkele nodige centimeters. Ze zit nu 10 cm van het folie af.

gallery_19927_18049_113063.jpg

 

gallery_19927_18049_97271.jpg

 

gallery_19927_18049_141441.jpg

 

gallery_19927_18049_98284.jpg

 

Zij topje

gallery_19927_18049_24298.jpg

 

De dame linksvoor op de tafel. Deze heb ik trouwens verruild met rechtsachter. Dit kwam beter uit betreft plantvorm/ folie.

gallery_19927_18049_79215.jpg

 

gallery_19927_18049_24430.jpg

 

Zij topje

gallery_19927_18049_84295.jpg

 

Dan de dame linksachter, ze is nog lekker bijgetrokken wat ik enkele weken geleden niet zo had durven denken. Deze liep samen met de kleine achter vanwege een te donkere hoek, maar toch nog..

gallery_19927_18049_42684.jpg

 

gallery_19927_18049_20229.jpg

 

En de bloei goed te pakken.

gallery_19927_18049_48125.jpg

 

gallery_19927_18049_114763.jpg

 

 

Meetconclusie:

Ik heb de foto's met de meetlint van de start van de bloei vergeleken met nu. Het valt mij op de een Mazardame die toen 70 cm was, nu net de meter voorbij is.

Die Mazar dame linksachter was rond de 55 cm en nu 85 cm. Ik maak daar voor mezelf uit op dat vanaf de start van voor bloei, groeien je Mazar dames nog +-50 % van hun lengte door in de lengte. Breedte wel meer. Dit gaat minimaal keer 2.

 

Tot zover.

Edited by HighLife
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...