Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

HighLife

Automazar Kaskweek - To The Limit !

Recommended Posts

Beste Collega's,

 

Zoals velen onder ons ben ook ik druk in de opbouw naar een hopelijk fantastisch kweek seizoen!

 

Na lang zitten dubben, nogmaals goed overdenken, kijken en vergelijken ben ik er uit.

Het is geworden:

 

Een kas van 2 X 2 X 2 meter

gallery_19927_18049_30653.jpg

 

Met daar in 5 keer:

gallery_19927_18049_88497.jpg

Een veel belovende en besproken Autoflower waar ik dit jaar mijn zinnen op heb gezet.

 

Vorig jaar zat ik wat te 'kutten' met kleine 11 liter potjes. Dit beviel totaal niet dus dat moest dit jaar ook anders. Ik wil dat ze niks te kort komen dus heb mooie grote schoenen gekocht voor ze. Kunnen ze er flink tegen aan!

60 liter SmartPots:

gallery_19927_18049_61613.jpggallery_19927_18049_80820.jpg

Die wilde al tijden testen. Het kan alleen maar goed uitpakken. Geen overbewatering, meer zuurstof bij de wortelen, /beter/groter/fijner wortel gestel - dus betere opname van voedingsstoffen.

Ook worden ze minder heet.

 

Die SmartPots komen weer te staan op onder schalen:

gallery_19927_18049_53472.jpg

Met daar in extra kleikorrels om ook de onderkant goed te laten luchten.

 

Dan de samenstelling van het medium:

In die 5 SmartPots gingen:

* 7 zakken All-Mix voorzien van kleikorrels

* 1 zak All-Mix voorzien van Perliet

* 50 liter Cocos grond

* 30 liter wormen mest inclusief wormen en eitjes (zelf afgehaald bij de wormenkwekerij)

 

Enkele goodies:

gallery_19927_18049_28265.jpg

De Npk heel lichtjes er bij gevoegd. We moeten geen overvoeding hebben. Er extra bijvoegen is immers zo klaar.

(Bloombastic voor de eindfase van de bloei)

 

En nog wat lekkere schimmeltjes

gallery_19927_18049_80595.jpg

 

Het Tafelblad werd net iets te klein. Deze heb ik dus iets moeten vergroten.

gallery_19927_18049_18888.jpg

Dat gaat prima.

 

gallery_19927_18049_33888.jpg

 

Helaas zijn niet alle foto's goed opgeslagen op de kaart. Maar ze zijn nu alle 5 gevuld en goed gemengd.

De zaadjes liggen te kiemen sinds gisteren (06-04-2015)

Deze zullen direct in het medium worden geplant. (Dan maak ik een kommetje van Cocos grond gemixt met aarde)

De SmartPots zijn afgedekt met de Bodembedekker van de Action.

 

De tafel staat nu wat hoog. De planten kunnen op deze manier niet zo snel koude voetjes krijgen. Die tafel is echter wel te hoog voor de complete kweek. Dan zal er worden overgestapt op pallets waarbij je mooi kunt spelen met de hoogte.

 

Er is niet bespaard op dit kasje .. Zeker €100,- per autoflower geïnvesteerd. Maar is ook puur om te kijken hoe ze hier op reageren.. En wat je er mogelijk maximaal van af kunt halen.

 

Het plan is om 2 ronden te doen. Vandaar de vroege start. De vooruitzichten zijn goed en heb daar op ingezet.

 

Tot de volgende update!

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima voorbereiding man! Daar zal het niet aan liggen. Ben erg benieuwd wat die auto mazar bij jou gaat doen. Ik hoop niet dat zij je tegen gaat vallen. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede spullen en zaden, nu nog wat zonlicht en dan hebben we een mooi kweekseizoen :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Johnny_Sack

Thanks mate! Hoop het ook niet. Maar wat ik er van gezien heb... :dribble:

 

@ Ktja

Zonlicht dit jaar meer als vorig jaar. Heb een boom er flink van langs gegeven. Dat scheelt al een uur of 2 zon. Met een goede strakke dag hebben ze zeker 8/ 9 uren direct zonlicht.

 

 

Ik zat in twijfel wanneer te beginnen. In eerste instantie wilde ik al een week eerder beginnen maar het is nog wel koud 's nachts.

Afgelopen nacht was het ook koud, maar in de kas bleef het 10.6 graden

Deze planten zullen ergens begin juli klaar zijn. Als ik dan nog een ronde wil doen moet het er wel in anders heeft het geen zin.

Maar ze moeten wel hoogte pakken dus ik ben benieuwd!

Edited by HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuuuuk! Lol wou mijn topic ook zo iets noemrn kaskweek 2015 autos to the limit haha.

 

Zeer benieuwd mooie spulletjes!! Iets eerder als ik zelf begonnen maar hier kriebelt t ook de pan uit.

 

Veel succes ik volg je natuurlijk!

 

2e ronde met photos neem ik aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahah dankje Ozzoes!

Grappig 2 zielen 1 gedachte :whistle:

 

Jou topic zit ik ook gebrand op :dribble:

 

2e ronde met photos?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha jah haha vergelijkbare plannen;)

 

Met photos bedoel ik licht gevoelige planten.. niet autos..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah zo bedoel je dat :likken:

Nee ook automazar. Ik denk dat ik dan ook ga testen om ze voor te groeien en over te potten. Kijken of dat ook wil zonder veel groei te verliezen / stress te veroorzaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd naar wat het gaat worden, veel moois over gezien maar nu wordt het realiteit!

Ik heb ook nog zo'n zakje liggen.......zet hier niks meer neer maar ga eens kijken of ik ergens wat kan slijten!

 

Good luck, we follow! :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou zelf toch echt photos paken voor de 2e ronde.. hier mist een auto toch altijd wat punch.. wie weet kom ik daar op terug hoor!

 

Btw.. je heb nu wel al je geld ingezet op 1 paard he.. Kan je die niet beter spreiden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben je niet erg vroeg eigenlijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er gaaf uit, mag ik vragen waar jij die "onderzetters" voor je smartpots vandaan heb?, zoek deze zelf namelijk ook nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Gorilla

Ja schuif lekker aan zou ik zeggen! Hoe meer zielen.. :lol:

Het is vroeg inderdaad. De reden heb ik toegelicht.

 

@ Ozzoes

Ja kom daar maar eens op terug als je wilt. :whistle:

Jij DENKT dat ik alles heb ingezet op ''1 paard''. 1 hint.. je ziet maar 'een schijntje' :likken:

Dit is ook om jullie te vermaken.. voornamelijk. Heb ik ook eens wat input.

De rest komt niet op het forum.

Ik wil gewoon kijken wat deze strain doet in deze omstandigheden en volgens deze planning. Daar is dit om te doen.

 

@ Capo

Thanks! Dat mag jij :likken:

https://www.zaadhandelvanderwal.nl/nl/shop/shop/sub,2/pid,4243

 

 

On Topic:

De eerste 2 zaden vertonen al een teken van leven :innocent:

gallery_19927_18049_6103.jpg

 

Ze staan er klaar voor :whistle:

gallery_19927_18049_130803.jpg

gallery_19927_18049_84865.jpg

 

Hier de minimaal gemeten waarden van de laatste 2 dagen in de kas

gallery_19927_18049_34313.jpg

En de Max. waarden

gallery_19927_18049_36624.jpg

 

Gaat goed komen :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou eens op Google moeten intoetsten: Perfect Plug & Play, die pluggen werken echt grandioos goed om in te ontkiemen! Binnen 60 uur boven de grond en binnen een week helemaal doorgeworteld, en hoe.

Kijk maar eens in mijn verslag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie potten highlife,veel succes dit jaar! :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant topic ! :) Mooie opzet ook, ben erg benieuwd ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Gorilla,

Ja die kun je ook gebruiken. Ik ben wat schuchter geworden in het gebruik van die potjes. Ook die van Sannie..

Niet geheel mijn ding. Ik gebruik liever mijn oude methode welke altijd super werkt voor mij.

 

@ Ktja,

Dank u !

 

@ Nes88,

Bedankt collega. Schuif lekker aan. Leuk dat jij ook een topic bent gestart. Die ga ik ook zeker volgen.

 

 

On Topic,

 

De mazar's waren net zo ongeduldig als mij blijkbaar. Ze hebben er wel zin in :innocent:

Alle 5 wilden ze graag in de modder spelen.

gallery_19927_18049_38590.jpg

Het was lekker aangenaam in de kas

gallery_19927_18049_38777.jpg

 

Ze hebben nu elk een eigen potje om lekker in te spelen de komende 3 maanden :verrygood

 

We zijn los! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelfde tentje en ook die automazar :)

 

Deze ga ik zeker volgen!

 

Ik zit wel met potten van 10-30 liter, denk je dat dat veel verschil zal maken?

Kan ik dan mss beter een lowryder in een 10l pot steken?

 

Zal zo een 60l pot ni door je dak groeien?

 

Zeer benieuwd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begrijp het maar deze zijn echt op en top en zeker aan te bevelen, beter kan haast niet.

Ze zijn speciaal ontworpen voor een ervaren kweker die dat zo wilde en met fantastisch resultaat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mamma mia, dat is een mooi gevuld tentje!

als de g-growers onder ons hun auto mazars ergens mee willen vergelijken dit jaar moeten ze hier zijn :innocent:

 

ben reuze benieuwd wat hier allemaal gaat gebeuren..

laat maar eens zien hoe je 6 ons bloemetjes tevoorschijn tovert! :icecream:

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had je ook nog afzuiging en ventilatie in de planning staan? Of is dat niet nodig in jouw type kas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Boinius,

 

Wat leuk! Echt super!

Ik hoop dat je dat ook wilt delen met ons?

 

Dat is natuurlijk een super vergelijking. Zelfde soort, zelfde kas, alleen andere potten. Daarmee zou je (in theorie) het verschil kunnen aanduiden met de smartpots!

Op je vraag of je de lowriders in de kleine potten zou moeten doen? Zeg ik ja! Vol overtuiging, want die worden niet zo groot.

Die potten groeien niet door het dak :likken:

De tafel staat wat te hoog. Maar het plan is wanneer ze misschien het dak gaan halen, ik overstap op pallets. Dan kun je altijd 1 pallet verwijderen en je hebt weer 10 cm speelruimte te pakken!

 

@ Gorilla,

Thanks voor je input!

En guess what? Ik heb een paar trays besteld. Dit kwam wel goed uit voor een spot om te proberen.. Dus reuze benieuwd!

 

@ LufTheGreenStuff,

Ho, ho.. Jij zet de lat wel erg hoog gelijk hèh :whip:

6 ons! Dan zou ik helemaal gek worden! :rofl

Volgens de theorie moet het kunnen. En ik heb ergens gelezen dat het rocord buiten met de Auto Mazar staat op ruim 200 gram (220 geloof ik) in Engeland. Buiten gekweekt.

Maar ik denk niet,,dat evenaar ik ff ofzo... hahah..

 

@ Ozzoes,

Uhm.. Heb het niet direct in de planning staan,, maar een ventilator is er zo bijgezet.. ook wel 2 of 3... da's geen probleem. Ook heb ik wel een afzuiger en filter klaarliggen wat ook het probleem niet hoeft te zijn. Alleen het geluid .. Die ventilatoren maken niet zo veel geluid maar die afzuiging.. :whistle: Maar dan kun je hem om 22:00 uitzetten en om 10:00 weer aan...

Het kán, maar niet dat het direct in mijn plan verwerkt is.

Even aankijken hoe het gaat..

 

On Topic:

Alle 5 zaden waren gekiemd. Helaas ben ik een week uit de running 'geweest' vanwege koorts en dergelijke..

En heb niet naar de dames om kunnen kijken. Er bleek 1 niet uit te willen komen terwijl de rest al wat op weg was. De schelp moest er wel af en ben een kwartier bezig geweest om het echt zo voorzichtig mogelijk aan te pakken. Maar helaas.. hij brak al af.. :head_hurts_kr:

Dus gelijk een nieuwe te kiemen gelegd.. Deze ligt dan een weekje achter.. 'Het zij zo'

De rest staat er zo iets bij :engel

gallery_19927_18049_168450.jpg

 

Groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man, ik hoop dat die auto mazars het goed gaan doen, ik heb zelf autoflower white haze, zou ook een lekker soortje moeten zijn ;)

Heb je al eens eerder met autoflowers gekweekt?

Edited by ktja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey HighLife, leuk dat je met automazar aan de slag gaat. Ik heb er vorig jaar een op balkon gehad en daar is een zeer lekker wietje vanaf gekomen, het viel me ook op dat de toppen zeer compact waren (helemaal voor een buitenwietje).

 

Ik ga er dit jaar ook weer eentje neerzetten denk ik :)

 

Succes ermee, ben benieuwd hoe je resultaat wordt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi om te zien dat je ze gaat proberen, benieuwd wat je ervan vind.

Als je het precies zo aanpakt als ze zeggen zul je zien dat het perfect werkt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...