Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

HighLife

Automazar Kaskweek - To The Limit !

Recommended Posts

ik ben wel beniewd naar een foto van je kas, hoe je de ventilatie en afzuiging enzo voor elkaar hebt ;).

 

Verder ziet het er goed uit en het zal ook wel goed blijven gaan. Alleen jammer dat het weer zo wisselend is tegenwoordig, maarja het is nog geen mei..

 

Veel succes verder !!

 

~TB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Ktja,

Thanks man! White Haze. Klinkt ook goed en lekker. Kijken wat die gaat brengen.

Ik ben elk jaar wel wat met autoflowertjes aan de gang..

http://www.wietforum.nl/topic/115669-automazar-kaskweek-to-the-limit/page__st__20 Is nog een oud topic van me..

 

@ Greenalizer,

Ja die compactheid is ook 1 van de hoofd redenen waarom ik voor haar gekozen heb. Ik hoop dat ik dat ook kan bereiken.

Jij ook succes met de jouwe!

Kom af en toe maar eens om het hoekje kijke :whistle:

 

@ Gorilla,

Let's try !

 

@ Tantebetsie,

Foei.. jij leest niet goed. Had al toegelicht dat ventilatoren er zo bijgezet kunnen worden. Ook heb ik nog een filter en afzuiger liggen maar ben bang dat deze te veel lawaai gaat maken. Even aankijken.. als het moet dan moet het..

 

Wisselend weer? Ik vind het de laatste tijd super! We mogen ons niet veel meer wensen (in deze tijd van het jaar)

Elke dag een graad of 25 in de kas. :wOOt en redelijk wat zonuren.

Jij ook alle succes en plezier !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit mooi soortje. Let op de temperatuur in een kas, ook veel in kasjes gekweekt allerlei soorten ook mooie resultaten geboekt met oa cream caramel,big bang, blue mammoth alle autoflower en al was de kwaliteit wel veel beter dan de zusjes die buiten de kas stonden waren de toppen de helft zo compact. Denk dat dit aan de hoge temperaturen komt in de kas ? Iemand die dit kan bevestigen? Ik blijf het volgen succes en een rijke oogst toegewenst

de groetjes van oldfarmer

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Oldfarmer,

Bedankt. En dus goede ervaringen met in een kas kweken! Dat is leuk om te lezen.

Onze dames houden wel van warmte ja :icecream:

 

 

On Topic:

Net een kleine fotoshoot gehouden bij de dames,

gallery_19927_18049_10868.jpg

 

gallery_19927_18049_80159.jpg

 

gallery_19927_18049_96407.jpg

 

gallery_19927_18049_137757.jpg

 

Tot later!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groeien al goed!

Heeft die bodembedekking enige functie? En kan ik bvb ook hydrokorrels erop leggen?

Nu ga ik nog ff wachten met men automazars, maar heb ik dit weekend 2x roadrunner te kiemen gelegd.

Nu heb ik alleen maar batmix als aarde, mag ik dan ook, naar jouw vb, een kuiltje maken en dan daarin stekgrond doen voor de eerste weken?

Voor autoflowers best niet overpotten voor het niet te stressen?

Een beetje je topic kapen, maar kweken ongeveer in de zelfde omstandigheden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga je volgen :icecream: !

 

Wanneer gaan ze in de kas?

 

Zelf heb ik al eens een tent (kas) om mijn buiten kweek gemaakt, maar door vocht laat in het seizoen kreeg ik last van budrot.

 

succes met de kweek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

HighLive heb jij geen grotere kas ,ik dacht dat hij iets groter was ,wel iets groter aanpakken he :whistle: :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Bionius,

Ja ze willen wel. Die bodembedekker is om de verdamping van de toplaag een beetje tegen te gaan. Ja, je kunt ook hydrokorrels gebruiken. Maar die zijn wel duurder.

Die bodembedekker heb ik van de Action. 2 brick's voor 5 potten.. (à €1,60)

Roadrunner, de kruising met Lowrider#1. Leuk dat je die ook zet. Je kunt inderdaad mijn voorbeeld opvolgen als je denkt dat de andere aarde te veel bemest is voor de eerst week. Beter zo min mogelijk over potten inderdaad.

 

@ Homegrower1967,

Leuk ! :innocent:

Ze staan al vanaf dag 1 in de kas.

Ja kunst is juist om die vocht buiten te houden. Wordt nog wat :mellow:

 

@ Wiet61,

Nee, ben heel bescheiden.. 2 bij 2 meter maar. Is ook een klein tuintje dus is nu al aardig gevuld :likken:

Mooi kleinschalig dit jaar :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automazar kunnen erg mooie planten worden.

 

Hoop op veel zon en mooie automazars.

 

 

BFP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update.

 

Net even bij de dames op de koffie geweest.

gallery_19927_18049_78587.jpg

 

gallery_19927_18049_151328.jpg

 

gallery_19927_18049_109803.jpg

 

gallery_19927_18049_96236.jpg

 

gallery_19927_18049_82614.jpg

 

gallery_19927_18049_61254.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan al flink Door! ! Geeft de burger moed hehe.

 

Hopen dat t kleintje nog bij komt. Benieuwd in welke kas de mooiste AM komt, staan dacht ik 3 verslagen met ze in een kas.

 

Hebbie die deklaag gespoeld?

Edited by Ozzoes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ze willen wel Ozzoes.

 

Ja die kleine loopt een weekje achter.. Geeft niet. Ja ben ook heel benieuwd wie de grootste brenger heeft dit jaar! Leuk om te vergelijken. Er staan dit jaar weer heel wat leuke verslagjes in de outdoor sectie. En er komen er nog heel wat bij verwacht ik. :verrygood

 

Nee die heb ik niet uitgespoeld.. Was kant en klare van de Action (geperst)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm.. had t zelf toch gespoeld Just to be sure.. net als met de kokos van de action..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je tip! Eerlijk gezegd niet bij stil gestaan. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kreeg de tip ook maar hoor HL,

Maar als je die kokos aarde van ze open trekt brandt er een zure geur je neus in.

Ik vermoed dat er niet te veel moeite wordt gedaan om de kokos bodem bedekker schoon te houden.. zal me nie verbazen als dat gemalen wordt door een goed geoliede machine..

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er top uit! Ik ga je zeker volgen!

 

Ik heb zelf ook de AutoMazar, deze gaan in 30L potten. 3 stuks in een kas, 200x70x165. Ik begin pas in de 2e week van mei i.v.m. het weer en aantal licht uren.

 

Ik heb Plagron batmix en wat stek/zaad aarde. Verder ga ik voeden met plagron alga grow en alga bloei met wat green sensation.

 

 

Waar we wel voor op moeten passen met deze kassen is de condens en luchtvochtigheid. Ook al pleuren we er ventilatoren in zal er een verhoogde kans op toprot zijn.. In de bloei gewoon buiten je kas zetten en met regen en slecht weer in de kas.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kreeg de tip ook maar hoor HL,

Maar als je die kokos aarde van ze open trekt brandt er een zure geur je neus in.

Ik vermoed dat er niet te veel moeite wordt gedaan om de kokos bodem bedekker schoon te houden.. zal me nie verbazen als dat gemalen wordt door een goed geoliede machine..

Die cocos als medium is kut, vermoed inderdaad dat die dingen of een gedeelte er van niet gespoeld is. Vorig jaar wel eens proberen te ontkiemen, dat ging prima maar trokken naar paar dagen geel weg.

 

Om te mengen is het wel ok. Nooit geen problemen mee gehad buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suc6, ben benieuwd! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er top uit! Ik ga je zeker volgen!

 

Ik heb zelf ook de AutoMazar, deze gaan in 30L potten. 3 stuks in een kas, 200x70x165. Ik begin pas in de 2e week van mei i.v.m. het weer en aantal licht uren.

 

Ik heb Plagron batmix en wat stek/zaad aarde. Verder ga ik voeden met plagron alga grow en alga bloei met wat green sensation.

 

 

Waar we wel voor op moeten passen met deze kassen is de condens en luchtvochtigheid. Ook al pleuren we er ventilatoren in zal er een verhoogde kans op toprot zijn.. In de bloei gewoon buiten je kas zetten en met regen en slecht weer in de kas.

 

Succes!

 

Hehe,

Dan gaan we hetzelfde doen greenhulk :)

Ben nl ook met batmix bezig en automazars!

Ook nog ff aant wachten op meer zonuren.

Ziet er naar uit dat automazar het ding wordt.

Leuk voor alle vergelijken, ik heb airpotten, dus dan zullen we het verschil zien :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja erg leuk, en ook nog hetzelfde medium. Nu kunnen we elkaar ondersteunen :)

 

Die Airpots blijken de shit te zijn, ik heb gewoon simpele 30L potten. Hoeveel liter potten ga je gebruiken?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil ze niet te groot laten worden ivm de buren, dus hou ik de automazar bij 15L en 22.5L, 30L hou ik voor critical +2.0

Ben benieuwd of dat niet mss te klein zal zijn..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is goed te doen hoor.

 

Ik moet nog 2x 65L specie kuipen halen voor goede buiten soortjes ( geen Auto's ). Heb jij wat voorbeeld soortjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Plantgenoten,

 

@ Ozzoes,

Ja precies die geur is niet echt lekker te noemen. En wat Johnny zegt.. als medium alleen is het niks.

 

@ Greenhulk,

Thanks man! En schuif maar aan ^_^ . Leuk dat jij ook de Automazar in de kas doet. Erg leuk om te vergelijken allemaal straks.

Je hebt gelijk dat je over 2 weken pas begint. Als je het bij 1 ronde houdt.

Betreft die kassen.. klopt ze condenseren enorm. Maar je kunt de zijkanten zo even wat omhoog zetten.. Een beetje het goede punt zoeken. Altijd beter als geen kas :P

Jij ook succes man!

 

Betreft die Airpots. Ik ben benieuwd. Ikzelf heb toch meer vertrouwen in de smartpot. Maar misschien maakt het onder aan de streep ook maar weinig verschil.

 

@ Johnny,

Precies ;)

 

@ HarryvG,

Thanks

 

@ Bionius,

Ja dit is helemaal top. Allemaal net even anders. Anders medium, andere potten, verschillende starts ..Super!

Automazar gaat met de billen bloot dit jaar :icecream:

 

Ga je die Critical verduisteren?

 

On Topic,

Nog enkele fototjes van gisteren.

gallery_19927_18049_80232.jpg

 

gallery_19927_18049_19212.jpg

 

gallery_19927_18049_97352.jpg

 

gallery_19927_18049_115879.jpg

 

gallery_19927_18049_132727.jpg

 

gallery_19927_18049_32331.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doet me goed te zien dat ze lekket door groeie . Hier 5 van de eerste 8 gezaaide dood.. de rest heb t gehaald tot nu toe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...