Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

klaver90

30 X 11 Liter Onder Gavita Pro 1000W (Amnesia Haze)

Recommended Posts

@ouwe ketser ik ga de lamp dimmen naar 825watt.

 

@teachme oké ik geef de volgende keer een EC van 1.6. En daarna gelijk afbouwen. Ik hoop dat ik geen rot krijg omdat ik telang Door ben gegaan met hoge EC.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik hoop dat ik geen rot krijg omdat ik telang Door ben gegaan met hoge EC.

Rot krijg je vooral als er 8 of meer graden temperatuurverschil zit tussen dag en nacht én als de soort er gevoelig voor is.

 

Ik vind dat je planten er heel mooi bijstaan. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

men zegt dat haze niet rotgevoelig is door de luchtige sativa budopbouw

 

maar de stekkenhaze die iedereen kweekt is geselecteerd op korte bloeitijd en dat zijn doorgaans de kogelharde afghaan pheno's :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lamp is inmiddels gedimd naar 825watt. De luchtvochtigheid is 67% dus dit is te hoog. Ik kan de afzuiger wel iets harder zetten maar dan daalt de temperatuur ook. Is dit een goed idee? Of wat kan ik het beste doen?

 

De EC heb ik verlaagt naar 1.6, en wanneer moet ik stoppen met de aptus toevoegen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De temperatuur tussen dag en nacht moet eigenlijk niet meer dan 5 graden verschillen om dauwpunt te voorkomen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik de afzuiger iets harder zet dan zakt de temperatuur van 27gr naar 25 graden ongeveer. En met de lamp uit is het 21 graden, dus een groot verschil is er niet. Alleen vraag ik me af of 25 graden niet te laag is met lamp aan??

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk niet dat 25 graden een probleem is

warme lucht kan meer vocht bevatten dus in theorie zou koeler iets beter zijn nu voor de lv

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had de dames gister water gegeven toen de potten licht waren, en ik heb net gekeken maar er staat nog een aardig laagje water in de lekbak. Dus het lijkt er op dat de dames opeens weinig tot niks meer drinken. Hoort dit bij deze tijd van de cyclus? Of weet iemand hoe dat komt?

 

En sommige bladeren worden steeds lichter van kleur. Iemand een idee hoe dat komt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kerel... Daar is ie dan... De planten drinken in het begin niet veel vanaf de 3e tot de 7e week lusten ze aardig wat... En dan word het weer minder... Je weet wat ik gezegd heb... Je moet nu die lamp nog ff aan slingeren... En dus vol gas geven... Let wel op verbrandende toppen... En zou nu zo'n beetje overgaan om het spul rustig te spoelen... Er zitten wss genoeg restzouten in om je plantjes te voorzien... Maar zo kun je vast weer klaar maken voor de nieuwe ronde...

 

Bij vragen... Shoot...

 

Gr Just made it...

 

En dat je bladeren licht worden is juist goed... Dat noemen we herfst....😏

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha hè Just made it bedankt voor je bericht jonge;)....ik heb de lamp weer volgas aan geslingerd. En ik ga beginne met spoelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn s5 en Herijuana drinken eind week 4 tot ergens eind week 5 bijna de helft minder om pas weer in week 6 een beetje meer te gaan drinken maar niet zoveel meer als in de groeistrek (bij elk soortje weer anders) die tot in week 4 soms duurt omdat ik nogal op randje zit met klimaat (600W op 120x60x180, krapjes dus en overkill aan licht, alles zit altijd tegen dak aan en deels verbrande toppen maar is ff niet anders)

 

Eerder ben ik daar wel eens mee op mijn bek gegaan dat ik er vanuit ging dat waterbehoefte wel ongeveer gelijk was, tensio's leerden mij een wijze les op 11ltrs (25ltr run met tensio was ook een ramp) en nu 100% hydro met slabs en vloeden zie ik het zo voor me, er staat de dag erna nog een cm of 5 water in de bak wat ik weg moet pompen, iets waar ik met vloeden niet op zit te wachten en tot aan week 4 geen last van had, vaak moest er nog een halve emmer achter de 1e aan :whistle:

 

Vd rest geeft JMI je de juiste tips, zo rond de 28C, lekker zonnetje op de bol en dan flink aanjagen die handel, worden ze groot en sterk van en als je rustig gaat afbouwen met de voeding krijg je een heerlijk wietje en ook niet zo snel problemen met guteren wat weer bij een wat hogere RH weer sneller rot veroorzaakt enne geel blad roken we niet en heeft zijn werk wel gedaan als de toppen mooi aan het afbloeien zijn al heb je geel en geel natuurlijk, teveel voeding geeft opkrullend geel, herfstgeel is net zoals de blaadjes buiten in de herfst :innocent:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeieavond allemaal, het is weer tijd voor een update.

 

Dag 67

14 dagen 18/6

53 dagen 12/12

 

Ik ben begonnen om de boel langzaam te spoelen. En de lamp staat weer op 1150watt. De herfst wordt steeds meer zichtbaar. Vooral de plant vooraan heeft al redelijk veel lichte/gele bladeren, maar bij deze plant ben ik iets te fanatiek geweest met in 90gr knakken misschien dat dat er ook mee te maken heeft. Hier en daar is er wel sprake van foxtail-vorming, dus de volgende ronde moet ik de planten wat lager houden.

 

Ik heb gister 30 liter water gegeven:

regulator

Enzymen

 

PH 5.8

 

Klimaat:

Temp lamp aan: 28.5gr

temp lamp uit: 21gr

LV: 50-60%

lamp afstand: 50cm

 

foto's komen eraan

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er prima uit! :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er geen problemen optreden blijven ze ook sowieso nog 2 weken staan. Ik heb de hele ronde een redelijk hoge EC gegeven dus er zitten nog genoeg voedingsstoffen in het medium.

 

Ik ben over gestapt op alleen water. En dat krijgen ze nog steeds van onder. Ik ben nog niet begonnen met de potten spoelen vanaf boven zodat alles er onder weer uit spoelt. Dus de voedingsstoffen zitten nog in het medium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk wel uit met te vroeg stoppen van voeding geven er gaan verhalen rond dat cocos geen voeding opneemt dus er zou weinig tot niks qua voeding in zitten

ik weet niet zeker of dit zo is heb dit nooit getest maar ik stop pas een week voor de oogst met voeding

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt dat je met me mee denkt:) ik ga het in de gaten houden. Ik ben over gestapt op water op advies van 2 gasten met kweek ervaring. Het is niet dat ik het impulsief gedaan heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje he hoe geef jij om de dag water met het irrigatie systeem? Haal je elke keer gwn 1x per 2 dagen de stekker eruit of wat?

Mooi verslag man! Succes

 

Edit: heb nog een vraagje, waar heb je nite nite spider mite gekocht?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een voedingsvat+pomp+gietlans en daarmee heb ik ongeveer de eerste 4 weken de planten vanaf boven water gegeven. Je kan dit ook gewoon met een gieter doen maar een gietlans vindt ik zelf makkelijker.

 

En ik heb een lekbak gemaakt van botonplex en daarin ligt rubberfolie. Dus ik maak bijvoorbeeld 30 liter water/voeding aan in het voedingsvat en daarna gooi ik dat in de bak. Dan kunnen de planten het vanaf onder opnemen.

 

Ik heb er voor gekozen om elke keer verse voeding te geven. Ik denk als je een circulatie pomp heb dat je het wel iets langer kan laten staan. Maar ik durf niet precies te zeggen voor hoelang. Dat ligt ook aan de voeding die je gebruikt.

 

nite nite spider mite komt bij greensell vandaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een voedingsvat+pomp+gietlans en daarmee heb ik ongeveer de eerste 4 weken de planten vanaf boven water gegeven. Je kan dit ook gewoon met een gieter doen maar een gietlans vindt ik zelf makkelijker.

 

En ik heb een lekbak gemaakt van botonplex en daarin ligt rubberfolie. Dus ik maak bijvoorbeeld 30 liter water/voeding aan in het voedingsvat en daarna gooi ik dat in de bak. Dan kunnen de planten het vanaf onder opnemen.

 

Ik heb er voor gekozen om elke keer verse voeding te geven. Ik denk als je een circulatie pomp heb dat je het wel iets langer kan laten staan. Maar ik durf niet precies te zeggen voor hoelang. Dat ligt ook aan de voeding die je gebruikt.

 

nite nite spider mite komt bij greensell vandaan.

 

Oké mooi gemaakt zo man :)

Ik zie het idd staan nou bij greensell ik heb daar de PV Natural Plant Wash besteld moet het alleen nog binnen krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt man:)

 

Heb je veel last van spint dan? Ik had floramite en vertimec ook nog achter de rug. Dat overleven ze niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb gwn een plant buiten staan ook die ik als moederplant gebruik voor een paar stekjes die ook weer buitenplanten worden maar die zitten redelijk onder het spint :(

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...