Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

klaver90

30 X 11 Liter Onder Gavita Pro 1000W (Amnesia Haze)

Recommended Posts

@hans ik vond dat komando voor de eerste keer best een goeie ronde had gedraaid. Ik leer wel van zijn topic want daarom vroeg ik een paar dagen geleden al om tips om de planten laag te houden. Want ik had bij komando gezien dat hij hoogte problemen kreeg. En je heb wel gelijk ik had er beter wat minder kunnen zetten en dan toppen want dan hebben ze de ruimte en blijven ze lager. Maar ik ga nu gewoon deze ronde zo goed mogelijk proberen af te maken. En dan de volgende keer zet ik minder planten neer, is ook wel leuk om af te wisselen en kijken wat het verschil is enz.

 

@teachme bedankt man ik hoop ook dat het een mooie ronde wordt. Ik zit pas in week 4 en heb al aardig wat geleerd dus daar ben ik in ieder geval al blij mee:). Ik ga de aptus sups verhogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago bedankt man:) ik ga de hoogte uitschieters knakken. Maar denk jij dat ze nu nog veel meer gaan strekken? Want blijven knakken tot het einde van de ronde lijkt me niet echt goed.

Op een gegeven moment is de groei er wel uit en hoef je niet meer te knakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie dit topic nu pas, heb ook amneesjes in de zelfde week als jou zien er super uit !

Keep on growing!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hè zuenneth leuk dat je mee kijkt en toevallig ook dat ze in dezelfde zitten. Hoe gaan ze bij jou?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond allemaal:)

 

Dag 40:

14 dagen 18/6

26 dagen 12/12

 

De topvorming is mooi aan de gang. Ik zie bij sommige bladeren wel dat de zijkanten een klein beetje omhoog gaan staan vanwege de stralingswarmte, maar over het algemeen valt het mee. Ik hoop dat de groei er nu wel uit is.

 

Vandaag weer 30 liter gegeven:

regulator (volle dosis)

P boost (volle dosis)

Top booster (volle dosis)

floranova bloei

 

EC 1.8

PH 5.8

 

Klimaat:

Temp lamp aan: 29gr

temp lamp uit: 21gr

LV: 50-70%

lamp afstand: 50cm

Lamp wattage: 1150watt

 

Ik zat zo in me element met fotograferen dat het meer foto's zijn geworden dan ik dacht hahah. Maarja beter teveel als te weinig;)

 

gallery_44039_18039_4947378.jpg

 

gallery_44039_18039_2809361.jpg

 

gallery_44039_18039_3776150.jpg

 

gallery_44039_18039_5639817.jpg

 

gallery_44039_18039_1696439.jpg

 

gallery_44039_18039_6190217.jpg

 

gallery_44039_18039_925809.jpg

 

gallery_44039_18039_4508393.jpg

 

gallery_44039_18039_325679.jpg

 

gallery_44039_18039_200308.jpg

 

gallery_44039_18039_33307.jpg

 

gallery_44039_18039_2719323.jpg

 

gallery_44039_18039_127875.jpg

 

gallery_44039_18039_3644053.jpg

 

gallery_44039_18039_2394101.jpg

 

gallery_44039_18039_80256.jpg

 

gallery_44039_18039_5283867.jpg

 

gallery_44039_18039_5055898.jpg

 

gallery_44039_18039_1184708.jpg

 

hieronder fotos's met hps

gallery_44039_18039_17333.jpg

 

gallery_44039_18039_3724733.jpg

 

gallery_44039_18039_1561888.jpg

 

gallery_44039_18039_614470.jpg

 

gallery_44039_18039_6419346.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is die bladstand niet alleen maar van wat warmer en loopt de worteldruk omdat je volop voedt aardig op..

Het zit niet alleen bovenin namelijk en ik zie links en rechts wegdraaiende bladpunten en wat bladpunt tipjes die zeggen dat ze meer dan genoeg krijgen , misschien wel teveel.

 

Misschien een idee om met die warmere dagen een tikkie minder voeding te geven, zeg 1.6 en je lamp te dimmen ipv boosten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hè zuenneth leuk dat je mee kijkt en toevallig ook dat ze in dezelfde zitten. Hoe gaan ze bij jou?

Haha zie net dat ik een week later ben begonnen dus die van mij moeten er volgende week ook zo uitzien :P

Hoe groot zijn die van jou nu ? Van mij zitte al op 70 cm ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild zijn weg gedraaide blad punten ook tekenen van overvoeding? Ik dacht dat alleen verbranden bladpunten dat waren. Ik zal de EC iets verlagen.

 

@zuenneth ik zal ze vanavond is op meten. Ik wil juist dat ze stoppen met groeien i.v.m de stralingswarmte van de lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit er aan te denken om 1x te spuiten met clomeq celremmer om er zeker van te zijn dat ze nu stoppen met strekken. Want de lampafstand is nog maar 50cm en ben bang dat ze nog verder zullen groeien. clomeq kan in heel de cyclus gebruikt worden en remt alleen de celstrekking, en niet de topvorming. En op deze manier hoef ik ze allemaal niet meer te knakken.

 

Is dit een goed idee? hebben jullie hier ervaring mee?

 

hieronder een stukje informtie over clomeq:

 

BIOQUANT CLOMEQ

 

 

Bioquant Clomeq is een regulator van groeiprocessen in de plant.

 

Het remt krachtig de celstrekking waardoor de planten laag blijven. De internoduli ontwikkelen kort na elkaar en de steeldikte neemt toe. Bio Clomeq heeft geen nadelige gevolgen voor de duur van de cyclus celdeling, celdifferentiatie, metabolisnme of energieprocessen. De celstrekremming gaat na behandeling onmiddelijk in en is voor de duur van 14 dagen, hierna hervat de celstrekking zoals normaliter te verwachten in een fase van de cyclus.

 

Eigenschappen:

 

•Volledig oplosbaar

•Snel en zeer goed opneembaar

•Volledig organisch

•Veilig en gebruiksvriendelijk

 

Gebruik en toepassing:

 

•Inzetbaar op elk moment van de cyclus

•Planten bespuiten of vernevelen onder lage lichtsterkte

•Verdunning niet te combineren met andere (hormonale) regulatoren

 

Samenstelling:

 

 

Plantaardig choline-derivaat , cytokinen (plantaardige extracten), Brassinosterioden (plantaardig extract)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dit is me eerste ronde man. Dus in week 4 bloei enzymen meegeven?

 

Hi, ik geef zelf al enzymen wanneer mijn planten 10 a 14 dagen in de groei staan.

Dus heel veel eerder.

 

Edit; ik kweek op aarde dus ik vergelijk hier misschien appels met peren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lo_pro ik denk dat ik de enzymen de volgende ronde ook eerder ga meegeven.

 

Kan iemand me adviseren wat betreft de celremmer?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef enzym vanaf begin

 

die celremmer heb ik geen verstand van ook nog nooit van gehoord dus daar zou ik mijn vingers niet aan durven branden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ook benieuwd naar die celremmer die van mij groeien als kool 3-6 cm per dag

Kleinste is 75 cm grootste 91 en nog heel wat weekjes te gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dragon de volgende keer geef ik ook vanaf het begin, maar ik had het nu niet in huis aan het begin.

 

@zuenneth Heb jij ze ook niet getopt? En welke set up heb je? Bij mij zijn ze nu 110cm hoog en nog 2 uitschieters van bijna 130cm.

 

Ik heb er vanavond weer een paar in 90graden geknakt. Maar ik vraag me af of dit geen negatieve invloed heeft op de topvorming? Je zou toch denken dat als er een 'knik' in de stam zit dat het de voeding/water transport richting de toppen een beetje blokkeert. Of is dit niet het geval?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor, daar knappen ze alleen maar van op, de toppen kunnen zelfs dikker worden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee thanks dilago dan hoef ik me daar in ieder geval geen zorgen over te maken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dankje ja k mag ook niet klagen voor mn eerste rondje ben erg tevreden tot nu toe .

alleen beetje jammer ik er nog ma 12 heb ma gelukkig wel de tent vol .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja balen dat je er mannetjes tussen had man, maar gelukkig is je tent mooi vol, daar gaat het uiteindelijk om:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo he wat een oerwoud.

Ik hoop dat je ze onder controle houdt kwa hoogte.

Succes :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel zwemvis:) vandaag zijn ze week 5 bloei in gegaan. Dus ik hoop dat de meeste strek er nu wel uit is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een 100x100 tentje met een 600 watt LUMii daar zitte ze tegen de meter en loop een week achter op jou alleen mijn tent is maar 197 hoog , heb ze ook niet getopt omdat dit mijn eerste x is en gewoon wou zien hoe de plant groeit .

Had niet gedacht dt ze 5 cm per dag zoude groeien heb ze meteen op 12/12 gezet toen ik de stekjes kreeg.

Ik ga morgen/straks informeren voor die celremmers

Ze staan er wel egt strak bij bij jou !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien dat je ook kan pletten/knakken om de planten wat lager te houden?

 

Ik heb zelf clomeq celremmer gehaald. Maar ik wacht het nog even af. Ergens vindt ik het ook een eng idee om dit over de toppen heen te spuiten. Maar in de beschrijving staat dat het niet uit maakt.

 

Hou me ff op de hoogte hoe het bij jou verloopt:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knakken en pletten lijkt me beter dan die troep over je planten te sproeien.

 

Alles wat je eroverheen sproeit rook je later op en waarom zou je celremmers gebruiken als je met een simpele knak hetzelfde effect bereikt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...