Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Abruzzi

Kweekverslag 56X Amnesia 6 X 600 Deel 2

Recommended Posts

Ziet er goed uit.

Je draait op cocos neem ik uit de a en b voeding?

 

Nee ik draai op A en B van Dutch Pro, dit is gewoon voeding voor aarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik weer! :comp:

 

Bloei dag 11

 

Planten zijn sinds vorige update ( 2 dagen) echt snel gegroeid. Daarom ga ik morgen als ik een nieuw vat aanmaak ook over op een ec van 1.6.

Mocht het nodig zijn spuit ik gewoon weer met anti strek middel net als in de vorige ronde. Hoop dat dit niet nodig zal zijn maar we zullen het wel zien.

 

Hier de foto's

 

gallery_41826_17731_910923.jpg

 

gallery_41826_17731_3963132.jpg

 

Abruzzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit hoe groot is je hok

Mischien heb ik er overheen gelezen

 

Ziet er prachtig uit dit veld!

 

Kun je er ook nog tussen komen?

 

GreetZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit hoe groot is je hok

Mischien heb ik er overheen gelezen

 

Ziet er prachtig uit dit veld!

 

Kun je er ook nog tussen komen?

 

GreetZ

 

Hee tjappie,

 

Me hok is 1.93 x 2.85 is 5.5 m2 + nog een stukje om de hoek waar nog 2 planten staan maakt ongeveer 6m2.

Ik kan er nu niet meer tussen komen, hoeft ook eigenlijk niet. Ik knak met een uitschuifbare stok en kan eventueel bespuiten met een compressor en verfspuit. Gaat prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ruim een week geleden maar weer een update!

 

Bloei dag 19

 

Op dit moment krijgen ze:

 

100L water

15 ml regulator

30 ml P boost

30 ml topbooster

Basisvoeding A + B

Ec 1.7

Ph 5.6

 

Gister heb ik ze voor een dag een beurt gegeven met:

50 L

camg boost

enzymen

system clean

 

Ze hebben nog geen verbrande bladpuntjes dus ze kunnen het nog hebben. Na dit vat ga ik weer over op een ec waarde van 1.3/1.4. Dit drukken door de ec waarde te verhogen heeft goed geholpen, wat zo ook te zien is op de foto's. Ik merk nu ik hier dus eerder mee begin ik waarschijnlijk niet hoef te spuiten met anti celstrekmiddel.

 

Er zijn een aantal planten door het net heen. De meeste planten zitten nog een stukje onder het net. (7cm) De uitschieters worden zometeen geknakt. Aangezien het net op 80cm hangt zijn ze dus nog redelijk compact.

 

Ook heb ik de ventilatoren uit gezet (3). Sommige planten hadden er last van, in de vorm van verdampingsproblemen.

 

De foto's van dag 19 bloei (nu)

 

gallery_41826_17731_843450.jpg

 

gallery_41826_17731_1257372.jpg

 

Waarschijnlijk volgende ronde OC + co2

 

Abruzzi

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice!

 

Hoe zie je aan je planten dat ze verdampingsproblemen hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice!

 

Hoe zie je aan je planten dat ze verdampingsproblemen hebben?

 

In mijn geval zie ik het aan naar beneden krullend blad boven aan de plant. Dit is enkel bij een aantal planten die dicht bij de ventilator staan en waar de ventilator ook op de plant blaast. Normaal kan het ook andere oorzaken hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ik zie dat jij met aptus werkt maar heb jij geen last van verstoppingen of dat je vat gaat stinken. groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ik zie dat jij met aptus werkt maar heb jij geen last van verstoppingen of dat je vat gaat stinken. groetjes

 

Hoe lang doe je met een vat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik zoveel water aanmaakte dat het drie dagen bleef ging het wel aardig stinken moet ik zeggen. Maar ik moet zeggen qua resultaten had ik niks op aan te merken. Ooit nog gedacht om een andere voedingslijn te gebruiken of ben je helemaal overtuigd van Aptus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik zoveel water aanmaakte dat het drie dagen bleef ging het wel aardig stinken moet ik zeggen. Maar ik moet zeggen qua resultaten had ik niks op aan te merken. Ooit nog gedacht om een andere voedingslijn te gebruiken of ben je helemaal overtuigd van Aptus?

 

Ruiken doet t sowieso altijd wel een beetje, maar stinken? Als je verder je camg niet met je boosters mengt en je je vat in 3 dagen leeg maakt zou t niet moeten stinken. Maargoed als de resultaten goed zijn maakt t niet zoveel uit.

 

Ben zeker overtuigd van Aptus, maar er zijn meerdere wegen naar rome. Als ik na deze ronde met een opticlimate en co2 wil gaan werken pak ik wel andere voeding, waarschijnlijk ProXL co2 of miss nog wel puk..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben me aan het verdiepen in het kweken met co2. Moet zeggen dat er hier op het forum veel verschillende dingen worden gezegt, de een zegt bijv dat een temp van 35 geen probleem is. De ander zegt dat je de temp beter lager kunt houden. Was van plan om in dit hok een OC 3500 pro 3 te installeren met een co2 hotbox en natuurlijk sensor en controller van OC. Een 500m2 afzuiging erin die ik kan dimmen voor onderdruk. Staat 24/7 aan.

 

Heb nog wel even de tijd om meer info in te winnen.

 

Me doel is uiteindelijk om met die nieuwe installatie 4k uit dit hok te trekken. +- 1.1 g/w. Verder wil ik eigenlijk nog niet overgaan op bijv slabs, ik vind dat ik dan in een keer teveel veranderingen doorvoer aangezien ik hier geen ervaring mee heb. Die nieuwe installatie komt er niet alleen voor de extra opbrengst maar ook vanwege de hoogte die ik win aangezien veel slangen weg kunnen. Ook is het fijn dat die zware afzuigboxen dan weg kunnen.

 

Hoe denken jullie hier over?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben me aan het verdiepen in het kweken met co2. Moet zeggen dat er hier op het forum veel verschillende dingen worden gezegt, de een zegt bijv dat een temp van 35 geen probleem is. De ander zegt dat je de temp beter lager kunt houden. Was van plan om in dit hok een OC 3500 pro 3 te installeren met een co2 hotbox en natuurlijk sensor en controller van OC. Een 500m2 afzuiging erin die ik kan dimmen voor onderdruk. Staat 24/7 aan.

 

Heb nog wel even de tijd om meer info in te winnen.

 

Me doel is uiteindelijk om met die nieuwe installatie 4k uit dit hok te trekken. +- 1.1 g/w. Verder wil ik eigenlijk nog niet overgaan op bijv slabs, ik vind dat ik dan in een keer teveel veranderingen doorvoer aangezien ik hier geen ervaring mee heb. Die nieuwe installatie komt er niet alleen voor de extra opbrengst maar ook vanwege de hoogte die ik win aangezien veel slangen weg kunnen. Ook is het fijn dat die zware afzuigboxen dan weg kunnen.

 

Hoe denken jullie hier over?

ik zou er niet aan beginnen is veel te moeilijk er zijn maar enkele die er goed mee kunnen omgaan, je hebt een mooi hokje en je draait ook nog eens goed, wees er blij mee! ken mensen zat die die keus ook hebben gemaakt en hebben er heel erg veel spijt van, je moet het natuurlijk helemaal zelf weten maar wat knakenpoetser ook al zegt alles boven de 30 graden krijg je plof toppen, zoek maar eens op amnesia kweken met co2 zijn er maar weinig die het echt goed kunnen! en wil je toch echt de keus maken blijf dan wel gewoon om te beginnen op grond daar heb je het meeste ervaring mee en maak je niet snel fouten op dus kan je meer tijd en energie steken in het co2 verhaal. :tu
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ knakenpoetser: Oke bedankt man! Ik zal alles nog is even doornemen, probeer hier zo snel mogelijk veel van te snappen. :book:

 

@ jack white: Ik snap wat je bedoeld! voorlopig blijf ik sowieso nog op aarde. Het lijkt me ook idd niet makkelijk om met co2 te kweken maar het lijkt me wel te doen, dus ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen nadat ik me goed heb ingelezen. Het is voor mij ook een stuk veiliger om met een OC te kweken, pak kans is kleiner vanwege dichte ramen en minder geluid. En ja... extra grammen zijn welkom! :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 21 Bloei:

 

Plantjes gaan naar me idee wel prima, zal morgen even foto's posten met het verschil van vorige ronde en hoe het nu is. Planten zijn veel korter (gem 80cm) en het veld is veel meer open. Ben benieuwd of dit ook meer gaat opleveren.

 

Net een vat aangemaakt met:

100 L water

15 ml regulator

40 ml P boost

30 ml top booster

250ml Bloei A + 250ml B

 

Ec waarde van 1.4

Ph waarde van 5.5

De tijdklok van de pomp heb ik nu op 7 x 24 sec staan!

 

Abruzzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ knakenpoetser: Oke bedankt man! Ik zal alles nog is even doornemen, probeer hier zo snel mogelijk veel van te snappen. :book:

 

@ jack white: Ik snap wat je bedoeld! voorlopig blijf ik sowieso nog op aarde. Het lijkt me ook idd niet makkelijk om met co2 te kweken maar het lijkt me wel te doen, dus ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen nadat ik me goed heb ingelezen. Het is voor mij ook een stuk veiliger om met een OC te kweken, pak kans is kleiner vanwege dichte ramen en minder geluid. En ja... extra grammen zijn welkom! :smoke

ja maar je moet met die 500 m3 ook nog weg zien te komen ook al is het niet veel maar je komt er wel een raam voor open het zetten+ die optie cimate maakt ook wel redelijk wat geluid ik denk dat het niet veel scheelt met de softboxen, ik heb op de soft boxen een demper + heb ik een controller van smscom die halen het hele gezoem eruit heb nu echt totaal geen geluid meer miss een tip voor je ;) Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 500 kub krijg ik weg zonder een raam te hoeven openen :shifty: . Heb zo'n sms com liggen maar die 2000 kub die ik heb blijft een beetje brommen.. Op die 3250 zit een verloopstuk naar 250 omdat ik door een dikke muur heen ga, dat hoor je ook nog. Ondanks dat ik daar een laag isolatie over heen heb gemaakt. Heb helaas geen ruimte meer voor een demper. Buiten dat om lijkt het me ook gwn vet om te doen. Als ik bijvoorbeeld naar het verslag van cityboxer of polletje kijk lijkt het me zeker de moeite waard om te proberen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

De tijdklok van de pomp heb ik nu op 7 x 24 sec staan!

 

Abruzzi

 

Hallo mooie kweek. Hoeveel liter water krijgen ze per plant? Heb je een tensiometer? En geef je snachts water met lampen aan? Misschien vind je dat ik teveel vraag maar ja zo leer je ook wat :D

 

Gr. Justlooking

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje, ongeveer 600 ml. Ik heb nog geen tensio meter maar ben wel van plan dat nu aan te schaffen. Snachts geef ik geen water, dat doe je over het algemeen ook overdag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...