Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Starter 1.0

Stekken Slaan Slecht Aan Rfx

Recommended Posts

Jullie zijn geen kwekerts maar geldwolven :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

He he boefje na 2 pages komt iemand erachter. Als ik op me laptop typ op t forum blijft die steeds haken. Moet ik dan in word doen en dan copy/paste.

 

@rackert altijd al geweten dat jij alles zelf oprookt

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Starter als je geen geouwehoer op het forum meer wilt (met typen bedoel ik) moet je ff firefox of chrome gebruiken ipv explorer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik Chrome.

Is af en toe ook spuug vervelend

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is nou het probleem geweest? Ik vind ze er nu prima uitzien. Geperst hout geeft vaak problemen (ook mdf afzuiger). Ik heb ook een gif probleem gehad en dat kwam altijd na twee weken, maar puur omdat dan meer lampen aangingen en dus temp steeg waardoor damp vrijkwam. Ik zelf heb ook 18L potten en top ze altijd dan worden ze lekker breed. Ik groei echter niet zo lang voor max 5 dagen in potjes van 9 bij 9 en dan top ik ze direkt. Altijd rond de 55-60 cm en dan amnesia. Laatst op 75 18 L potten 12772 en droog 3.126 maar wel op aarde en 8 x 600. Die gram de watt wil mij maar niet lukken. Hoogste gehaald ooit 0,82 ofzo. Ik wil graag op rfx overstappen, maar vroeg mij af of vloed alleen mogelijk is. Ik snap het doel van terugpompen niet zo goed en de manier waarop je het teruggepompte corrigeerd. Iig succes met je kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het laatste beetje wat je retourpompt vang je op en daar meet je de ec waarde van. Is die hoger dan je gegeven hebt dan stuur je lager in, is die lager, dan stuur je hoger in. Voorwaarde is wel dat de plant drinkt/verdampt.

 

Zo krijg je inzicht ipv maar wat te braddelen. De meetgegevens vergelijk je dan met wat de plant je vertelt en dat geeft je een indicatie over welke ec je nu maken in bv de eerst volgende week.

 

Iemand die steeds hetzelfde soortje kweekt weet na een tijdje wel wat hij ongeveer moet geven. (tot de stekkenboer gepakt wordt en dan begint het gezeik weer opnieuw)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rackert Pieter zei tijdens de seminar dat drain meten zoals jij zegt niet precies is omdat het altijd een mengsel is van wat je geeft en war er in je krat zit. Hij zei dat de enige juiste meting in je medium moet.

 

Ik denk dat het folie de boosdoener was in mijn setup. Ook vermoed ik dat er iets was met mn rfx. Al weet ik niet wat want ik had m tot 4 x toe gespoeld met goede waardes

 

nog een plaatje. Dag 2 12/12

med_gallery_38836_16246_739316.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.iteclucht...prettyPhoto/12/

 

 

 

Formaldehyde (nieuw huis) filter (standaard geleverd in de Coway AP-1007EH en AP-0807DH)

Het Formaldehyde filter verwijdert de veroorzakers van het Sick Building Syndrome, het is effectief tegen formaldehyde (HCHO) en vluchtige organische stoffen (VOS-en). Voorbeelden van vluchtige organische stoffen zijn oplosmiddelen als styreen, xyleen, benzeen en tolueen. Stoffen als deze kunnen veel voorkomen in recent gebouwde panden.

Door toepassing van Pt (platina) en actieve koolstof voorkomt dit filter hiermee klachten als hoofdpijn, irritatie aan ogen, neus en luchtwegen.

Edited by knakenpoetser

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rackert Pieter zei tijdens de seminar dat drain meten zoals jij zegt niet precies is omdat het altijd een mengsel is van wat je geeft en war er in je krat zit. Hij zei dat de enige juiste meting in je medium moet.

 

vraag me af hoe je dat wil doen. elke keer een hand rfx vanuit onderin de pot graaien door je wortels heen? zou dan elke keer op een andere plek moeten aangezien er geeneens wortels meer zitten waar je een hand hebt uit gegraaid.

drain is idd een mengsel van er in de krat zit en wat je geeft, en als dat mengsel hoger of lager uit valt bij een onveranderde gift weet je toch dat er minder of meer in je krat zit. laatste druppels geeft een mooie gemiddelde van de behoefte. je kan ook enkel een gemiddelde eb vloeden. in je medium meten geeft je een idee van 1 plant.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

in tuinbouw nemen ze uit verschilende steenwolslabs over de ruimte doormiddel van een grote spuit monsters.

 

bij rfx werkt dat niet met een spuit , ik denk dat zodra je laatste beetje drain heel erg afwijkt , het wel een goede optie is om dan handjes rfx uit te knijpen ( is wel lastig om zonder schade overal uit pot verdeeld rfx te halen, liefst uit meerdere potten/kratten)

 

 

Ik denk zo : als je een kleine afwijking in je gift en drain hebt zal het zo zijn dat in je kratten de afwijking een stuk groter is , maar zoveel boeit het niet .

stel je geeft 1,3 ec de hele kweek en je ec in drain komt terug op 1.4 ec (misch is het dan wel 1.6 of 1.8 in kratten ???) daarna ga je naar 1.2 ec . tot dat de ec in je drain weer op 1.2 terug komt .

misch duurt dit 3 weken ofzo , maar lekker belangrijk is ec 3 weken tussen de 1.8 en 1.3 geweest .

Edited by knakenpoetser

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat het ec in mn medium is vind ik niet zo boeiend. wel of de drain hoger of lager is dan de gift. je wil info om je gift af te stellen. kan je op een briefje geven dat het ec in je medium altijd hoger is, maar als je daarop gaat sturen doe je je planten tekort. bv "oh shit" het ec in medium is 1.8 en ik wil op 1.4 zitten( aan de hand van iets wat je in je hoofd hebt of een schema) moet mn ec maar naar 1.2 brengen. terwijl je drain misschien wel gewoon gelijk blijft.

 

einde kweek ga je sowieso afbouwen om de buffer leeg te trekken.

 

of moet ik zeggen, "vond" ik kweek alleen maar soortjes die ik al tig keer eerder heb gekweekt op exact dezelfde manier dus meet niks meer.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pieter heeft het MIS.

 

Als je de retourwaterwaarde in je vat meet, meet je een mengsel van medium en wat je geeft.

 

Als je de laatste druppels van je retourpomp meet, meet je alleen de druppels die uit je medium komen en niet wat je geeft, waarbij de verhoging onder je potten ook een rol speelt.

 

In het medium meten kan alleen DIRECT na een watergift. De waardes veranderen waar je bijstaat. Bij de laatste drupjes uit je retourpomp is die meetfout uitgesloten.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_38836_16246_48863.jpgHelder! Helemaal duidelijk R. Hoop dat ik m weer tegenkom bij n volgend seminar in januari. Krijg je gratis dwarsligger bij dus dan ga ik sowieso. (Kut hollander ben ik toch)

 

na deze ronde nog 1 rondje op deze locatie en dan verhuizing en grote verbouwing. Weer terug naar rfx en 14x690w met alpha optics kappen van dimlux. De HE402 komt er ook aan. Looking forward to it.

 

dag 8 12/12

Edited by Starter 1.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat waarheid in het midden ligt zo als zo vaak , laatste beetje drain geeft een redelijk beeld( veel beter dan al je retourwater meten natuurlijk) maar is niet het zelfde als rechtstreeks uit je medium .

 

Maar wat boeit het , het is in de praktijk gebleken dat het gewoon werkt om erop aan te passen.

Edited by knakenpoetser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee co2 blijft uit tot dag 21. Ze gaan hard inderdaad. CO2 blijft uit omdat ik niet nog meer blad wil. Ze moeten bloemen maken met die CO2 geen blaadjes :D

 

wordt t niet te vol?

 

Ja knaak en die is niet half zo goed gegaan als 100 procent vd aarde planten. Heb m weg gegooid. T was duidelijk. Icm de folie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok , mooi wel vreemd dat er dan toch ook iets mis lijkt met rfx .

 

belangrijkste is dat planten nu wel goed gaan ( nog ff 2 weken duimen draaien dat inderdaad folie en of rfx was)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je nog veel geleerd bij co2 seminar ?

 

Know-how geeft bv advies om gelijk 1000ppm te geven hele kweek, wat werd er voor advies gegeven bij seminar ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...